Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 11:44

Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Oeps....Gloeiend de sjaak. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2 G50 (1989) ex 964 Carrera 2 cabrio (1994) Aston Martin DBS (2009) RS6 C6 (2010) 991 Turbo S
amsterdam
Bericht Oeps....Gloeiend de sjaak.
Ik heb iets heel doms gedaan. Het zal hier op het forum waarschijnlijk nog nooit iemand eerder zijn gebeurd. Ik heb hard gereden op de snelweg en wel veel te hard. 193 km p/u (na correctie) waar 120 is toegestaan. Dat heet een verkeersmisdrijf in goed Nederlands. Overigens op de laatste Nederlandse afslag voor de Duitse grens in het Zuiden des lands.

Kreeg vandaag een brief van ons aller K. Spee. Een transactievoorstel zit er vanzelfsprekend niet in en de boete (en bijkomende maatregelen) zal door het OM worden vastgesteld zo valt op te maken uit de boetedatabase. Voor de goede orde:

Ik ben nooit eerder zo dom (en onverantwoordelijk) geweest c.q. nooit eerder met een dergelijke idiote snelheid gepakt. De Porker staat overigens op naam van mijn vriendin.

Iemand ervaringen? Enig idee wat me te wachten staat? Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die mij willen kapittelen: maak je geen zorgen, dat zal de rechter wel -terecht- voor je doen. Daar is de beste man voor opgeleid. Mea culpa, mea maxima culpa.

19 maart 2007 22:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Dat is doet au en gaat je heel wat centjes kosten. Hangt denk ik helemaal van de rechter af en hoe hij tegen de zaak aan kijkt. Je zal in ieder geval je rijbewijs moeten gaan missen gedurende enige tijd vrees ik.
Zoals je schrijft worden deze overschrijdingen als misdrijf aangerekend.

Veel sterkte ermee

19 maart 2007 23:00
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
911 carrera 3.2
tilburg
Bericht 
Gelukkig heb ik geen ervaring in de afhandeling. Moet toegeven, ik rijd altijd te hard en met mijn 3,2 ook boven de 200, maar alleen als het verkeer het toelaat. Hardleers dus. Met interesse volg ik deze topic, want ik weet van de afhandeling ook niets.Iik zal voor je duimen. Mobiel flitsteam ?

19 maart 2007 23:02
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Oeps, pijnlijk zeg... :cry: Hoe is je verleden, de laatste 3/5 (?) jaar met meer dan 30 km (niet-snelweg) of meer dan 40 km (snelweg) te snel gepakt?

19 maart 2007 23:02
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Is het de eerste keer dat je een boete hebt voor 30 Km/h +snelheid?

Zo ja dan ben je echt je rijbewijs niet kwijt de boete bij de eerste maal zal +/- 600 euro zijn.

Wel zonde natuurlijk maar daarna wel oppassen want als je dan gepakt word dan ben je wel enige tijd je rijbewijs kwijt.

Klote ze bij rens overgang Gennip richting Keulen toevallig?

Sterkte

19 maart 2007 23:03
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
nodiscussion schreef:
..........ook boven de 200, maar alleen als het verkeer het toelaat...........

Ik ook (vind ik), maar een veldwachter zal daar altijd anders over denken....

Al ben ik een keer op de A4 met 70 te hard aan de kant gezet 's nachts, na enige tijd achtervolgd te zijn (ik dacht nog toen ik in mn spiegel keek: zo die rijdt hard.....)
Omdat ik netjes reed, de weg echt helemaal leeg was en ik uiteraard op 0 promille zat, hebben ze gematst met een bon voor 20 te hard.....maar dat is een 8 jaar geleden....

19 maart 2007 23:10
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Is mij :oops: ook eens overkomen (ca. 2 jaar geleden) met de 993.
Op de zaterdagochtend is het wel eens de zoete inval bij Johan (v.d. gugten) zo ook die zaterdag. Op de terugweg mij door een M6 uit laten dagen en op een lege A12 liep ik uiteindelijk op de M6 in (deze is begrenst op 250). Stom stom stom en zal mij niet meer overkomen.
Bij het Gouwe aquaduct stonden ze te flitsen, in een flits zag ik de speedtrap en vol in de remmen flitste ik de heren voorbij.
De BMW ging nog steeds voluit.

Ach en wee helpt niet en ik vreesde voor mijn rijbewijs met aansluitend een fikse bekeuring. Het resultaat:

Niet staande gehouden, dus ik hoefde mijn roze papiertje in ieder geval niet stante pede in te leveren. Geen onverwachte geuniformeerde visite aan de deur en evenmin een telefoontje of ik de eigenaar was van . . . . etc.
Wel een schikkingsvoorstel op basis van een gecorrigeerde snelheid (186 km/u) van € 485,00.
Kennelijk is mijn rijgedrag in de ogen van de beoordelende macht fatsoenlijk geweest (ze moesten eens weten . . . . . :wink: ).
Even slikken, vriendin een jurkje beloofd, betalen en rap vergeten.

Kortom, het KAN enigszins "meevallen", succes.

19 maart 2007 23:25
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Kun je mss aantonen dat je schoonmoeder heeft gereden??,zoja bericht aanpassen :? :wink:

19 maart 2007 23:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2 G50 (1989) ex 964 Carrera 2 cabrio (1994) Aston Martin DBS (2009) RS6 C6 (2010) 991 Turbo S
amsterdam
Bericht 
Mijn verleden is redelijk brandschoon. Hier en daar 10-15 km te hard. Heb een beetje gesurfd op het Internet en schat in: 500-600 euro en een tijdelijke (voorwaardelijk) ontzegging van de rijbevoegdheid. Doet inderdaad pijn. Toch typisch geval eigen schuld dikke bult. Was overigens op de weg van Heerlen naar Aken.

19 maart 2007 23:37
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Bericht 
gast schreef:
Even de zoekfunctie gebruiken Koosfan. Staat heel wat info op dit forum. Ook hoe je eronderuit kunt komen. Suc6!

Koos kidnappen zeker??

19 maart 2007 23:45
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
rse schreef:
Koos kidnappen zeker??

Kan me niet voorstellen dat je daar losgeld voor kunt krijgen :shock: ... zal eerder geld bij moeten wil de NL-maatschappij hem terug nemen :twisted: :wink:

19 maart 2007 23:57
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Als ik de berichten mag geloven, is hij de man die elk begrotingsgat kan dichten... Goud geld waard. :wink:

Ik kreeg bij 53 (na correctie) te hard ook een schikkingsvoorstel van €365. Maar dat is ook de enige boete die ik ooit heb ontvangen.

Laatst bijgewerkt door Jort op 20 maart 2007 0:05, in totaal 2 keer bewerkt.

19 maart 2007 23:59
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Het is maar vanuit welke kant je dat bekijkt. Ik denk dat velen hier juist zullen beamen dat onze vriend Koos juist een begrotingsgat veroorzaakt (al is het dan zeer lokaal) :wink:

20 maart 2007 0:03
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ben je staande gehouden?

20 maart 2007 10:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Jammer van de boete, maar je bent weer een ervaring rijker. Af en toe moet je het beest even uitlaten, en als je dan geflitst word heb je pech, zo denk ik er over. Het blijft natuurlijk wel balen, maar het kan de besten overkomen. :wink:

20 maart 2007 11:42
Profiel
PorscheForum Rakker
2.7 Boxster 987.1
Hoogeveen
Bericht 
Citaat:
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die mij willen kapittelen: maak je geen zorgen, dat zal de rechter wel -terecht- voor je doen. Daar is de beste man voor opgeleid. Mea culpa, mea maxima culpa

Nou ik denk dat dat wel mee valt en dat we allemaal wel eens de stoute schoenen aantrekken en dat we ons al heel snel realiseren hoe dom we bezig zijn en we gewoon meestal mazzel hebben dat er geen dienders in de buurt waren. :pale:

Het gebeurd mij tenminste op mijn motor zo nu en dan wel en ja het is me met mijn Porsche ook al gebeurd in de korte tijd dat ik hem heb. :drive:

Sterkte and hope for the best.

20 maart 2007 12:00
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
herkenbaar verhaal, sterkte ermee :!: :roll:

20 maart 2007 12:34
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ook van deze kant sterkte.
Ikzelf ben ooit 1 keer staande gehouden met 73 te snel .
Ook een lege tweebaans expressweg met slechts 2 wagens op (ik en de annonieme volgwagen)
Dadelijk papiertje kwijt voor 15 dagen en daarna na uitspraak nog eens &5 dagen en iets meer dan 600€ boete.
Dit is meer dan 10 jaar geleden .
En idd eigen schuld dikke bult , zo bekijk ik het steeds ook voor mezelf :wink:

Laatste update 22/10/2013

20 maart 2007 12:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
Bericht 
Sterkte ermee... komt best allemaal goed. Feit dat je niet staande bent gehouden is ook een voordeel, had je direkt je roze papiertje min. 10 dagen mogen missen. Nu zal het allemaal wel loslopen.... komende tijd geen gekke dingen doen (ca. 2jaar) en netjes je boete betalen...

20 maart 2007 17:01
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Iig foto opvragen/dossier bestuderen --> als je zelf niet op de foto staat zeggen dat je achterneef uit Kandahar heeft gereden --> alleen geldboete.

20 maart 2007 19:15
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
toch lastig als je geen achterneef in kandahar hebt.

20 maart 2007 19:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Ja, dan ben je helemaal op jezelf aangewezen :lol:

20 maart 2007 21:02
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Verwacht ook wel dat het 'mee zal vallen' 8)

Je zegt toch niet jij gereden hebt?
Volgens mij hoef je je zelf niet te noemen. Laat het OM maar bewijzen wie reed.
Bedoel dat je vriendin wel de bon krijgt en moet betalen, maar niet de overtreding op haar - en helemaal niet jouw - naam. En daarmee dus ook geen ontzegging. Kan alleen als is vastgesteld wie de 'dader' is. Nu weet men alleen wie de eigenaar van de snelle wagen is :P :wink:

Dus beetje dokken, uithuilen en opni.... :roll: :lol:

20 maart 2007 21:40
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
horn schreef:
toch lastig als je geen achterneef in kandahar hebt.

Dat zal justitie dan moeten bewijzen. Niet jij. Volgens mij hebben ze daar geen gba.

20 maart 2007 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Verwacht ook wel dat het 'mee zal vallen' 8)

Je zegt toch niet jij gereden hebt?
Volgens mij hoef je je zelf niet te noemen. Laat het OM maar bewijzen wie reed.

In de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (Wet Mulder) is de kentekenhouder aansprakelijk voor gedragingen verricht met een motorrijtuig waarvan het kenteken op zijn naam is gesteld. Bij de verkeersgedragingen die op basis van de Wet Mulder worden afgehandeld, kan het zoeken naar de feitelijke bestuurder dus achterwege blijven.

Alleen bij de verkeersovertredingen die niet op basis van de Wet Mulder worden afgedaan en bij verkeersmisdrijven kan er sprake zijn van een onbekend gebleven bestuurder. In de artt. 165 (met betrekking tot de verkeersmisdrijven) en 181 WVW 1994 (met betrekking tot de overtredingen) is vastgelegd hoe zaken met betrekking tot onbekend gebleven bestuurders dienen te worden behandeld.

Bij een overtreding is de eigenaar of houder, indien hij de feitelijke bestuurder niet bekend maakt, aansprakelijk voor de op de overtreding staande straf. Betreft het een verkeersmisdrijf, dan is het niet (kunnen) verstrekken van de vereiste informatie om de feitelijke bestuurder te achterhalen, in art. 177, eerste lid, onderdeel a, WVW 1994 afzonderlijk als zelfstandige overtreding strafbaar gesteld.

Artikel 165
1.
Indien een bij deze wet als misdrijf strafbaar gesteld feit wordt begaan door een bij de ontdekking van het feit onbekend gebleven bestuurder van een motorrijtuig, is de eigenaar of houder van dat motorrijtuig verplicht op vordering van een der in artikel 159 bedoelde personen binnen een daarbij te stellen termijn, die ten minste achtenveertig uren bedraagt, de naam en het volledige adres van de bestuurder bekend te maken.
2.
Het eerste lid geldt niet, indien de eigenaar of houder niet heeft kunnen vaststellen wie de bestuurder was en hem daarvan redelijkerwijs geen verwijt kan worden gemaakt.

Artikel 181
1.
Indien een bij of krachtens deze wet als overtreding strafbaar gesteld feit wordt begaan door een bij de ontdekking van het feit onbekend gebleven bestuurder van een motorrijtuig, kunnen de op het feit gestelde straffen worden uitgesproken tegen de eigenaar of houder van dat motorrijtuig voor zover deze niet reeds naast de bestuurder voor dat feit aansprakelijk is.
2.
Het eerste lid geldt niet, indien de eigenaar of houder:
a.
binnen twee weken na daartoe door een der in artikel 159 bedoelde personen in de gelegenheid te zijn gesteld, de naam en het volledige adres van de bestuurder heeft bekend gemaakt;
b.
uiterlijk op de dag vóór die der terechtzitting, schriftelijk en onder vermelding van de zaak en de dag der terechtzitting, de naam en het volledige adres van de bestuurder aan het openbaar ministerie bekend maakt;
c.
tijdens de terechtzitting, dadelijk na de ondervraging, bedoeld in artikel 273, eerste lid, van het Wetboek van Strafvordering, de naam en het volledige adres van de bestuurder bekend maakt;
d.
niet heeft kunnen vaststellen wie de bestuurder was en hem daarvan redelijkerwijs geen verwijt kan worden gemaakt.
3.
Op straffe van nietigheid wijst de dagvaarding op het tweede lid, onderdelen b en c.

Dus of het wel "mee zal vallen" :?:

20 maart 2007 22:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende