Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:41

Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
964 PK's getest met PerformanceBox 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Die chip heb ik nog steeds op het verlanglijstje staan.
Ondertussen iemand deze chip al gekocht?

15 maart 2007 14:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
993 Targa 1996
Bangkok
Bericht 
ik dus, je kunt met hem overleggen wat je wil, toerenbegrenzer bij welk toerental etc. hij heeft voor mij speciaal gemaakt omdat de benzine hier allen 95 is en dan vaak nog twijfelachtig, werkt perfect....

15 maart 2007 14:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
Maar merk je echt verschil in performance?

15 maart 2007 14:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
993 Targa 1996
Bangkok
Bericht 
Wat ik echt merkte is dat de auto veel beter reageerd op het gaspedaal, mooi stationair loopt en tussen 3000 en 5000 aanmerkelijk beter trekt. Op de rollentestbank ging de auto van 246pk naar 259 pk met de chip, dat is aan de achterwielen gemeten en is ongeveer gelijk aan van 289 naar 304 aan de motor. Je merkt het. En als je de chip hebt en hij bevalt niet stuur je hem terug. Steven heeft mij later zelfs (gratis) weer een verbeterde gestuurd....

15 maart 2007 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
HJK schreef:
Voor een chip, email met 911chips.com in Amerika, Hij heet steve wong en maakt goeie chips, als het je niet bevalt stuur je hem terug, kost je alleen een paar euro aan postzegels... email hem op: steve@911chips.com en hij benatwoord al je vragen (nou ja, zo lang het met porsche en chips te maken heeft)

Bedankt! Wat heeft de chip gekost? Iemand ervaring met GIAC?

15 maart 2007 18:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
Heb zojuist de chip besteld. Hij kost 350 USD. Geen risico: als de chip niet bevalt geld terug.

15 maart 2007 19:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
porscheware schreef:
Heb zojuist de chip besteld. Hij kost 350 USD. Geen risico: als de chip niet bevalt geld terug.

Als je 'm hebt en uitgeprobeerd, kun je dan je bevindingen posten of mailen? Ben nogal geïnteresseerd, maar zou graag eerst de bevindingen van deze en andere chips zien.

15 maart 2007 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
Heb de chip van 911chips.com net binnen, ga met mooi weer de chip plaatsen.

In de handleiding zie ik nog iets anders staan waarvan ik me afvraag of iemand hier ervaring mee heeft:

Check for wide open throttle
As many as a third of all 911s do not realize their full performance potential because the throttle does not open completely.
To inspect this, have someone fully depress your accelerator pedal while checking to make sure the butterfly at the throttle body opens completely.
If incomplete opening is noticed, adjustment will usually have to made at the throttle linkage under your car ..........

En dit:

Also check that the full throttle microswitch properly activates. The microswitch should engage closed when the throttle butterfly is at greater than 3/4/ of full open.............

20 maart 2007 17:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
Citaat:
As many as a third of all 911s do not realize their full performance potential because the throttle does not open completely.

ships, dat is goedkoop tunen zeg. Direct even kijken hoor !

ps, ik wilde hem ook altijd tunen maar sinds dat ik het performance handboek heb gelezen ben ik bewust dat je flink wat uit de kast moet halen om er behoorlijk wat meer pk's uit te halen. enkele pk's meer zal je denk ik niet echt merken, het kan ook nu met mn 3.2 al behoorlijk hard gaan.

20 maart 2007 20:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
993 Targa 1996
Bangkok
Bericht 
ben benieuwd hoe het gaat met je nieuwe chippie.... enne wat betreft WOT, wide open throttle, das dus gewoon checken of bij plankgas, de klep helemaal opengaat....

21 maart 2007 12:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
Ja klopt. Alleen die 2e opmerking betekent dat gemeten moet worden of die schakelaar aangaat.
Chip gaat dit weekend gebeuren.

21 maart 2007 12:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
Inmiddels is de Steve Wong geinstalleerd !!!
In eerste instantie dacht ik niet veel verschil te merken. Maar na wat goede acceleraties is wel degelijk verschil te merken. De acceleratie is gewoon duidelijk beter geworden. De dagelijkse normale ritjes halen gewoon niet het onderste uit de kan en is er geen verschil te merken.
Pas met echt gas geven gaat ie nu nog lekkerder.

Ook de testjes die Steve aangaf nog even uitgevoerd:
Gaspedaal helemaal in en zien of gasklep geheel opent.
De microswitch op throttle body nagemeten en die gaat inderdaad met 3/4 gas aan. (Deze is belangrijk voor werking van de chip)
En het schijnt regelmatig te gebeuren dat maar 1 van de 2 bougies werken, dus allemaal nagekeken.
Conclusie: alles ok.

12 apr 2007 10:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
993 Targa 1996
Bangkok
Bericht 
Mooi man... Ik hoop dat je er goed lol van hebt.
Rij voorzichtig....

12 apr 2007 13:28
Profiel
PorscheForum Rakker
964
Laren
Bericht 
humm, moment ik heb een idee. even iets opzoeken.

Laatst bijgewerkt door stevenr op 28 mei 2007 21:32, in totaal 1 keer bewerkt.

28 mei 2007 21:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964
Laren
Bericht 
heeft iemand zo een Steve wong chip over? dan wil ik deze wel eens uitlezen,
Ik kan die mappen precies het zelfde aanpassen (is me werk) voor de mensen van het Porsche Forum. Dat kost dan uiteraard geen 350 euro en je hebt het zelfde resultaat. Stuur me even een PM als je wat heb liggen.

Tis niks meer dan een paar aangepaste mappen. Dus als jullie mappen goed zijn dan kun je dat onbeperkt toepassen op de rest van de club.

28 mei 2007 21:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Sorry dat ik het zeg maar raak je hier niet mee in conflict met die ene meneer Steve? Want ik neem aan dat hij de zaak vanuit scratch geschreven heeft..En der gaan aardig wat uurtjes in zitten :roll:

28 mei 2007 21:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964
Laren
Bericht 
ja zo zou je het kunnen zien, maargoed was maar een voorstel voor de gene die het leuk leek. Die mappen zelf schrijven is ook geen moeite.

28 mei 2007 21:43
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Steve of Steve? What's in a name? :wink:

30 mei 2007 0:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2