Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:35



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
BPM berekening extra's op een 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Bij invoer van mijn Boxster uit Duitsland, werd door de ambtenaar naar Pon gebeld en chassis-nr doorgegeven. Via fax of e-mail rolt de complete optielijst vervolgens binnen zodat er géén ontkomen aan is....


22 maart 2007 11:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Het gaat bij de invoer IMHO niet om de staat hoe de auto 10 jaar geleden van de band rolde (maar kan natuurlijk wel als leidraad worden gebruikt).
De BMP wordt berekend over de opties zoals deze aanwezig zijn in/op de auto op het moment dat hij voor invoer wordt aangeboden! :idea:
Bij mij liepen de douaniers ook telkens mee, zodat wij nog even konden discussieren of het nou wel of geen optie is! :wink:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


22 maart 2007 12:18
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jij blij dat die 3.6 er nu (pas) in hangt :wink:


22 maart 2007 12:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Olaf schreef:
Jij blij dat die 3.6 er nu (pas) in hangt :wink:

:oops: sssttttt :oops:
En die harde schalen in kleur achter de stoelen, waardoor er keurig half leer werd opgeschreven :shock: :ba: :wink:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


22 maart 2007 12:26
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Rob Herfst schreef:
... waardoor er keurig half leer werd opgeschreven :shock: :ba: :wink:


:lol: :mrgreen:


22 maart 2007 12:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Het gaat bij de invoer IMHO niet om de staat hoe de auto 10 jaar geleden van de band rolde (maar kan natuurlijk wel als leidraad worden gebruikt).
De BMP wordt berekend over de opties zoals deze aanwezig zijn in/op de auto op het moment dat hij voor invoer wordt aangeboden! :idea:
Bij mij liepen de douaniers ook telkens mee, zodat wij nog even konden discussieren of het nou wel of geen optie is! :wink:


Voorzieningen die niet zijn aangebracht door of namens de fabrikant of de importeur horen niet bij de catalogusprijs als bedoeld in de Wet BPM. En de heffing wordt berekend op basis van de catalogusprijs.

Er is een lans te breken voor de auto die na vier jaar wordt voorzien door de eigenaar van originele sportstoelen en daarna in NL ingevoerd. De Wet BPM is op dat punt niet zo goed geschreven. Omdat dit een accesoire is die pleegt te worden aangebracht door de fabriek zou je kunnen betogen dat deze ook meegenomen moet worden in de berekening. Maar, het betoog dat deze niet dient te worden meegenomen in de berekening is voorwaar niet kansloos.

Bij een Alpine stereo, die duidelijk niet door de importeur, laat staan door de fabriek pleegt te worden aangebracht zal e.e.a. zeker niet opgaan. Al was het maar omdat een auto waarbij geen radio werd geleverd (tegenwoordig wat minder gebruikelijk) in beginsel altijd wel van een radio zal worden voorzien. Daarmee creëer je dus een scheve situatie, want de auto's die al op kenteken staan worden niet belast en de in te voeren auto's wel en dat druist rechtstreeks in tegen vrij verkeer van goederen.

Ik sta op het standpunt dat de BPM bij invoer nooit hoger kan zijn dan de BPM op deze auto bij eerste ingebruikname (indien deze in NL had plaatsgevonden) minus de afschrijving. Lager kan WEL.

Altijd bezwaar maken tegen de opstelling van de Douane derhalve.

Even nog een voorbeeld welke e.e.a. illustreert. Bij Ruf kun je een auto als Porsche laten afleveren en daarna door Ruf laten bouwen, of de auto onmiddellijk door Ruf laten bouwen. Verschil zie je op het kenteken: de ene auto heet nog steeds Porsche, de ander is een Ruf (immers, Ruf telt als producent).

Bij nieuwe auto's kiest de Hollander natuurlijk voor een omgebouwde Porsche en niet voor een Ruf. Want dat laatste maakt de ombouw pakweg 38% duurder.

Als je een Porsche invoert, betaal je eveneens minder BPM dan als je de identieke Ruf invoert. Toch is bij invoer de omgebouwde Porsche inmiddels feitelijk wel een "Ruf".


22 maart 2007 13:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
@Devils son: als ik het wetsartikel probeer te begrijpen :P :lol:

Kan het niet zo zijn dat dit artikel het heeft over alle ingevoerde artikelen, die dus af fabriek en van de importeur, dus alles VOOR het invoeren aanwezige zaken :?:
Dan invoeren... en vervolgens pas de trekhaak monteren die dan niet onder de cat.prijs valt.

Dat ZOU dan blijven kloppen met mijn 'invoer' verhaal... :shock: 8)

Zag pas later Rob Herfst's reactie. Hij en ik zijn het in dit geval dus geheel 1s :!: :twisted:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


24 maart 2007 22:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Kan het niet zo zijn dat dit artikel het heeft over alle ingevoerde artikelen, die dus af fabriek en van de importeur, dus alles VOOR het invoeren aanwezige zaken :?:


Het gaat niet zo zeer om het tijdstip als door of namens wie de extra's zijn aangebracht. Een Alpine stereo in een Porsche valt daar per definitie niet onder. Een pauperhaak valt ook niet onder het begrip catalogusprijs.

Wat dat betreft vind ik het wetsartikel duidelijk. Bij wetsartikelen moet je ook niet zoeken naar achterliggende betekenissen, in die zin dat er in het artikel in beginsel gewoon moet staan wat er is bedoeld.


24 maart 2007 23:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.