Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:46

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
PASM of -20mm/LSD 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
GT3
testelt
Bericht PASM of -20mm/LSD
Hoi,
twijfel voor m'n 997S nog over 1 zaak:

PASM of -20mm/LSD...

Ik heb alleen met de PASM versie kunnen testen. In normale stand, ideaal voor op de Belgische wegen, in de Sport stand, niet te berijden, je stuitert gewoon de weg af...

Iemand hier hands-On ervaring met de -20mm/LSD?

Is deze een goed compromis? of is ze te stroef voor baangebruik en te zacht voor circuitgebruik?

(LSD is natuurlijk altijd welkom :))

opinies?

22 maart 2007 9:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Ken de 997 en de opties aardig, maar wat je bedoelt met LSD :shock: :?:

Neem niet aan dat de kik uit 20 mm grote LSD pillen moet komen :P :wink:

22 maart 2007 9:42
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Paul van Engelen schreef:

Limited Slip Differential vermoed ik... + 20mm verlaging.

22 maart 2007 9:46
Profiel
PorscheForum Rakker
GT3
testelt
Bericht 
-20mm/LSD is de sportophanging, idd ligt 20mm lager dan de standaard (10mm ten opzichte van PASM) en heeft dikkere stabi's en uiteraard een LSD :)

Is een (gratis) optie op de manuele S modellen... (ipv PASM welteverstaan)

22 maart 2007 9:51
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
@Devils son: pas je bijdrage even aan :roll: :lol:

De recente actie tegen onnodig quoten, weet je wel 8) :?:

22 maart 2007 10:10
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 

De recente actie tegen onnodig quoten, weet je wel 8) :?:

Daar heb ik mij buiten gehouden... Zijn er mensen die willen dat IK mij daar mee ga bemoeien? :twisted:

22 maart 2007 11:45
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 

Die vraag had ik vorige week ook :wink:

Laatste update 22/10/2013

22 maart 2007 12:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Loe, je gelooft het nooit, maar ik zocht voor jou een topic op rennteam via de zoekfunctie. Kwam ik toch wel op het topic dat je nota bene ZELF had opgestart. Ik denk je je antwoord daar wel zal krijgen ! :D

22 maart 2007 15:22
Profiel
PorscheForum Rakker
GT3
testelt
Bericht 
hehehe :)

ja ik probeer alle mogelijke resources aan te boren...

nu alleen nog iemand in de buurt van België vinden met de sport ophanging...

ik moet er is gezeten hebben, anders vrees ik dat het toch PASM gaat worden...

22 maart 2007 16:48
Profiel
Bericht 
Loe schreef:

nu alleen nog iemand in de buurt van België vinden met de sport ophanging...

Kan de importeur niet regelen dat er in gereden wordt? Bij BMW werd op verzoek zonder meer een auto geregeld met gewenste opties/uitvoering/enz. die vervolgens een complete dag ter beschikking stond.

22 maart 2007 17:24
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Wel, helaas heb ik ook nog niet met zo'n -20mm gereden. Uiteraard wel al eens met PASM en wat me toen opviel, in vergelijking met mijn 996 4S, is dat de gewone stand VEEL comfortabeler was, zelfs op het wiegende af (wat ik niet echt passend vind op een sportwagen, maar wel handig en zelfs efficiënter op slechte en hobbelige wegen), en dat de sportstand in feite maar een tikkeltje harder was dan de 996 4S.

PASM is dus wel veelzijdiger, maar het is allemaal een kwestievan gewenning. Ik zit soms ook behoorlijk te daveren op bepaalde stroken, maar ergens vind ik dat wel "lekker" ook al ondervind ik dat ik dan best niet te hard rijd.

Ik denk dat in feite de PASM van de GT3 ideaal is : bij de 996 had je niet te kiezen, beenhard was de enige mogelijkheid. Bij de 997 daarentegen blijkt de fameuze ring het snelst te gaan op de gewone stand ipv de sportstand. En aangezien het toch een GT3 is vermoed ik de gewone stand ook al ferm is, met een extraatje voor de circuits met vlak wegdek.

Ik denk dat Porsche veel keuzemogelijkheden biedt en dat je moet kiezen in functie van je gebruik. Ik zou ook graag een GT3 rijden, maar tegenwoordig doe ik haast uitsluitend snelweg, en wat is dan de meerwaarde van een GT3 ??

22 maart 2007 17:24
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
wordt het LSD automatisch bijgeleverd als je voor de -20mm verlaging kiest?

anderzijds, je zal het LSD wel kunnen krijgen in combinatie met PASM (mits meerprijs natuurlijk).

Moest ik van u zijn ik zou voor PASM kiezen en het LSD sowieso ook aanvinken. Als PASM zelfs standaard op GT3's wordt geinstalleerd (waarschijnlijk wel wat anders afgesteld dan op een gewone) dan denk ik toch wel dat dit "the way to go" is :wink:

22 maart 2007 17:27
Profiel
Bericht 
MichM3 schreef:
Als PASM zelfs standaard op GT3's wordt geinstalleerd (waarschijnlijk wel wat anders afgesteld dan op een gewone) dan denk ik toch wel dat dit "the way to go" is :wink:

Dat is natuurlijk de vraag. Onderstelafstemming is persoonlijk. Wat de een klapperhard vind, vind de ander fijn en waar de een denkt in een Citroën CX te zijn beland, vind de ander het een ideale afstemming.

En zou je echt zo vaak van (voor de grappemakers: onderstel-)standje wisselen met PASM?

22 maart 2007 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
PASM en sper is volgens mij niet mogelijk.

PASM op de GT3 is - naar 't schijnt - niet te vergelijken met PASM op de carrera.

22 maart 2007 17:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
't Is of PASM of sportonderstel (LSD) op de 997S. Sportonderstel kost op de 997S niet extra maar geeft geen minderprijs.

Vond sportonderstel geen optie: permanent (te?) laag. Hinderlijk bij drempels en hellingbaantjes.

Met PASM aan rijdt het ongeveer als mijn 993 met M030 onderstel. Heb 'm regelmatig aanstaan, inclusief PSE, maar niet altijd.

Las op Rennlist dat de afstellingen iets anders zouden zijn als je SC neemt. Kan ik niet over oordelen; heb geen puist op m'n dash.

Succes.

22 maart 2007 20:47
Profiel
PorscheForum Rakker
GT3
testelt
Bericht 
Mich, nope LSD enkel in combi met de -20mm

en ik hou wel van een LSD :)

Porsche België heeft er geen beschikbaar als demo spijtig genoeg...

PASM van de S is niet met de PASM van de GT3 te vergelijken... Sport stand in de S is zachter dan de normale GT3 stand..

idd, SC stelt blijkbaar PSM iets langer uit... doet niks aan de PASM... daarom heb ik voor de mottige pukkel gekozen :)

22 maart 2007 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
Kunnen Boxster's tegenwoordig met een echte mechanisch sper differentieel geleverd worden (LSD) ??????????

Als er iets is in m'n MY01 BoxsterS dan is het wel een echt sperdiff !!!

Dus als het kan, altijd doen !

(tenminste als je graag sportief rijdt, af en toe een circuitdagje pakt en ook graag PSM uitzet en een powerdrift zet :-) )

Mark.

25 maart 2007 16:18
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Loe, als het dan toch of-of is met deze optie, zou ik toch voor de PASM gaan...een Porsche heeft zoveel natuurlijke traktie door het motorgewicht dat je op de gewone weg di sper niet zult missen. Van de PASM zal je volgens mij enorm veel meer genot hebben...maar ja, ik denk hier enkel luidop en de uiteindelijke beslissing moet je zelf nemen :wink:

...nog iets: hoe belangrijk is de wederverkoop voor jou? Een 997 met PASM zal veel meer gezocht zijn dan eentje met (harde) sportophanging en sperdiff...enfin, denk ik toch :lol:

25 maart 2007 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
GT3
testelt
Bericht 
Momenteel heb ik de -20mm's in bestelling staan...
idd zoals Markk zei, een sper is fantastisch om te berijden :)

de 997 mag niet te soft worden (natuurlijk ook niet te Hard-core :))
en ik heb een beetje m'n twijfels dat de range van de dempers te breed zal zijn voor de veren...

26 maart 2007 10:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
ik heb pasm en zou het niet kunnen missen
-20 mm heb ik niet, gelukkig, ik sleep nu al overal tegen die drempels aan,
gelukkig heb ik ook pasm, ff knopje , kan ik 15 km per uur harder over drempels,
enidd , op normaal rijdt hij heerlijk comfortabel, op vlakke asfalt sportief,

doen ,pasm
geen -20 voor mij

26 maart 2007 13:20
Profiel
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
Ah zie het nu pas 997S dus geen 987S / BoxsterS :-(

Ik zou altijd voor een LSD / sper gaan.

Mark.

26 maart 2007 22:23
Profiel
PorscheForum Rakker
GT3
testelt
Bericht 
off topic: btw markk, gefeliciteerd met de M :)

als je ooit een remmenupgrade wil, Let me know :)

27 maart 2007 12:11
Profiel
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
Dank Loe maar ik heb al een auto die goed remt: een BoxsterS :-)
En ook de EVO heb ik nog niet kunnen betrappen op remproblemen.

Als de M3 remmen op het circuit gaan koken dan betekent dat dus dat ik met de verkeerde auto het circuit op ben gegaan en niet dat ik een BBK voor de M3 nodig heb...

Maar als je ze echt heel graag kwijt wilt mag je ze wel voor weinig in m'n schuur neerleggen. Altijd handig voor als de originele blokjes aan vervanging toe zijn ;-)

Mark.

28 maart 2007 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
GT3
testelt
Bericht 
:D

wat is weinig natuurlijk eh :)

29 maart 2007 12:47
Profiel
PorscheForum Rakker