Auteur |
Bericht |
buzzer
993koksijde
|
Porsches en monovolumes verdwijnen...
...aldus de belgische krant "het laatste nieuws" vandaag.
ik citeer:
De strengere normen die Europa vanaf 2012 wil opleggen voor de CO2-uitstoot zullen een middenklassewagen ongeveer 3.600 euro duurder maken. Dat is de meerprijs voor de inbouw van een hybride motor (een gewone verbrandingsmotor en een elektrische motor) die het verbruik naar beneden haalt. Ook de topklasse, zoals Porsche en Ferrari, kan in theorie zo'n hybride motor krijgen. "Alleen zou dat, om de prestaties en de vormgeving evenwaardig te houden, zo verschrikkelijk veel kosten dat die auto's in de praktijk naar het museum zullen verdwijnen. " De Duitse sportwagens van Porsche stoten gemiddeld 321 gram CO2/km uit. De slechte invloed van die wagens op het milieu wordt enigszins teruggedrongen door het feit dat het merk per jaar slechts 100.000 auto's verkoopt.
Wie durft er nu nog een occasie porsche te kopen??
Wat een paar maanden terug werd gezien als een auto die haast nooit in waarde veranderde, wordt nu onverkoopbaar...
|
22 maart 2007 16:56 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: Porsches en monovolumes verdwijnen...
ik... zo worden ze alleen nog maar meer waard
_________________________________________ Got coffee?
|
22 maart 2007 17:02 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
precies, worden museumstukken, yihaaaaaaaaaaa
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
22 maart 2007 17:06 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Porsches en monovolumes verdwijnen...
Dit geldt voor nieuwe auto's...
En Porsche is in onderhandeling met de EU om een vrijstelling te verkrijgen las ik. Ferrari kan gebruik maken van de Pinda, Aston Martin van de Frot Feest, enz.
Daarnaast begreep ik ook dat de norm niet halen een boete betekent. Een boete die natuurlijk aan het milieu ten goede zal komen...
|
22 maart 2007 17:21 |
|
|
Jort
Groningen
|
Als Ferrari kan steunen op het pindaatje, moet Porsche haast maken met de VW overname.
_________________________________________ Tjolk.
|
22 maart 2007 17:53 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zat ik ook al aan te denken...
Hoe dan ook: iets met soep en heet eten.
|
22 maart 2007 18:00 |
|
|
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
ik vind zoiezo allemaal maar gehannes, die opwarming van de aarde. alsof dit ooit gaat helpen, 1 vulkaanuitbarsting en het is al weer teniet gedaan.
nog leuk linkje voor de milieufreaks
http://www.linksekerk.nl/milieu.htm
_________________________________________ porsche project
|
22 maart 2007 18:06 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Jort, kom er maar in...
|
22 maart 2007 18:15 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik voel me niet geroepen!
Maar ben er toch.
_________________________________________ Tjolk.
|
22 maart 2007 18:20 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Toch kun je op je vingers natellen dat het huidige autogebruik zal moeten veranderen...
|
22 maart 2007 18:22 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het gebruik zelf niet, maar de automobiel wel. Maar dat is al jaren zo. Als je de auto van vandaag vergelijkt met die van 25 jaar terug... En het is niet alleen de auto natuurlijk.
|
22 maart 2007 18:36 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
22 maart 2007 18:38 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
http://video.google.co.uk/videoplay?doc ... eat+global
Kijken. Verplichte kost.
Van mij mochten ze deze ook gratis in de bioscoop laten draaien.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
22 maart 2007 18:42 |
|
|
ArminG
928 S4 '91
|
Re: Porsches en monovolumes verdwijnen...
Het idee van de EU wetgeving is per klasse wetgeving of per bedrijf.
In het laatste geval heeft Porsche een probleem, maar daarom zal het niet zo werken. De normen zullen waarschijnlijk per klasse zijn en dan hoeft Porsche zich geen zorgen te maken.
Porsche's worden nu gezegend met een afgunst-belasting in ons land, dus als de BPM verdwijnt en vervangen wordt door een CO2-belasting zal dat qua prijs ook niet echt uitmaken. Qua 2e hands geldt dit voor de jonge tweede hands en betreft de oudere rijdt men er doogaans vooral als hobby in.
|
22 maart 2007 18:48 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Als goedmakertje dan maar een roetfiltertje op m'n diesel.....
|
22 maart 2007 18:54 |
|
|
Jort
Groningen
|
_________________________________________ Tjolk.
|
22 maart 2007 19:04 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
.
Ik ben al een tijd gestopt met het lezen van alle draadjes, mijn wederhelft begon moeilijk te doen.. .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
22 maart 2007 19:07 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Ik vind dat ze de vliegtuigindustrie moeten aanpakken; niet die van de automobielen. Tegenwoordig is het naar het zonnetje vliegen niet eens meer zo duur, dus meer vliegtuigen, meer vluchten en met name VEEL meer smerigheid in de lucht...
_________________________________________ DENK HELDER
|
22 maart 2007 21:45 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Zitten toch al gauw een paar 100 mensen in een vliegtuig, stel je toch eens voor als die ineens allemaal met de auto naar hun bestemming toe moesten.......
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
22 maart 2007 22:07 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Toevallig in een andere discussie uitgerekend. Een 85% volle 747 (normale bezittingsgraad indien ik mij niet vergis) is zuiniger per persoon per kilometer dan een Prius met daarin 1,35 personen (hetgeen te doen gebruikelijk is in een auto).
|
22 maart 2007 22:12 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
ik heb het zelf niet gezien (geen TV ), maar deze week was er op een Belgische zender een reportage over de verschillen in vervuiling tussen auto's, vliegtuigen en boten -> bleek dat de motoren van die laatste vaak op een ongelooflijke troep draaien die op 50 graden moet voorverwarmd worden om als brandstof te kunnen dienen & vervuilen als de pest. Nogmaals, ik heb het zelf niet gezien maar ik dacht dat scheepvaart een vrij milieuvriendelijke vorm van transport was
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
22 maart 2007 22:22 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Re: Porsches en monovolumes verdwijnen...
Hé Westvlaming! Nog maar je 2e post sedret 2 jaar en dan nog zo een!? Niet te doemdenkerig doen hé!
En, BTW als je door ODK passeert en je ziet een zwarte 997S Cabrio: zwaaien hé!
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
22 maart 2007 23:38 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik bezoek mijn klanten met het vliegtuig... dan maar in een oude vervuilende Porsche doen voortaan?
_________________________________________ Got coffee?
|
22 maart 2007 23:43 |
|
|
ArminG
928 S4 '91
|
Vliegen is niet noodzakelijk smerig. Qua zuinigheid is het veelal zuiniger dan de auto ...
Oude waarheden veranderen soms door nieuwe techniek. Veiligheid-eissen en moordende concurentie heeft vliegtuigen immens veel zuiniger gemaakt dan 30 jaar geleden.
Overigens snap ik nooit die eeuwige wens tot alles duurder maken als enige oplossing voor problemen niet
|
23 maart 2007 11:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Precies. Zie ook de trein. 25 jaar geleden nog veel milieuvriendelijker dan de auto. Thans niet meer (maar omwille van het milieu moeten we nog steeds de auto uit en de trein in...).
Iets met "eenvoudige maatregelen"... Dat de resultaten in de praktijk vaak achterblijven is een ander verhaal.
|
23 maart 2007 11:51 |
|
|