Auteur |
Bericht |
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Ik ook!
Eet smakelijk dan... Wat schaft de pot bij jouw?
Slechte opstelling van die pitcam trouwens
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
22 maart 2007 19:21 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Nee hoor...ga in Mei...
Enuhhh.. Spaghetti hier...
Wie is die gek die de hele tijd met zijn alarmlichten aanrijdt?!
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
22 maart 2007 19:44 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Lijkt idd niet snel.. Was twee weken geleden op zandvoort.
Toen reden ze 248km op het rechte stuk met een 997 Cupauto.
Denk dat wij dan blij mogen zijn als we 170km kunnen halen...
Onze voorganger zullen het ons zeker vertellen
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
22 maart 2007 20:20 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Met de racelicentiecursus haalde ik volgens mij met die 944 krap 210 op het rechte stuk. En ik geloof dat de eigenaar, Harry, tijdens races op 220 zit. Met een 944! In een treintje gaat dit trouwens niet lukken.
Ben benieuwd naar de verhalen.
|
22 maart 2007 20:28 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Ook wij zijn net thuis, we hebben het gehaald
Few wat een te gekke ervaring
Helemaal top geregeld
Het begon met een leuk intro door Dillen waarbij de nodige vrienden
van hem voorbij kwam in de uitleg over de historie en bochten van zandvoort.
Vervolgens in groepjes van 5 treintje rijden, 3 ronden per stint
en in de voorste reed de instructeur in jouw porsche om de lijnen
uit te leggen. Na een stint gaat de voorste auto naar rechts stopt op
start finish en wisselen we van bestuurder en plek.
Toen bij mij de instructeur naar rechts ging om te stoppen
hoorden we gillende banden en ontweek ons een BMW 130i Cup auto vervolgens Paul van Engelen die naast zijn auto stond. Dit alles met een gangetje of 140.
Iedereen incl. instructeurs en Dillen pis link.
Men wilde even wat testen,
ah de friet komt binnen, later meer
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
Laatst bijgewerkt door DeniS2 op 22 maart 2007 23:02, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 maart 2007 22:09 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Klinkt goed. Ook nog vrij rijden?
|
22 maart 2007 22:12 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
zo de frietjes zijn verorbert...
al met al heeft het onder instructie rijden ruim een uur geduurd.
vervolgens even paar minuten rust om chicanes te zetten, een drietal
in totaal. daarna was het vrij rijden, alleen was het altijd wel een stop
op het rechte eind. Dit zorgde voor voldoende ruimte tussen de verschillende auto's en ook even de rust, concentreren, goed gaan zitten
en weer een rondje knallen. Zo behoud je mensen voor ongelukken.
Nou waren er toch twee mensen fan van verstappen en wij hebben de laatste 10 minuten moeten laten voor wat het was. In de audi bochten kon ik opeens niet meer schakelen. Kreeg em met geen mogelijkheid meer
in een versnelling. De koppeling was al wat meer aan het bokken met het optrekken in de één dus ik vermoed iets met de koppeling. Gelukkig wel weer in de twee gekregen en zo naar de finish getuft.
De boel even laten koelen, toch even proberen maar met het proberen wegrijden ging het zo stroef dat we gestopt zijn. Gelukkig wel goed naar huis kunnen rijden. Op één of andere manier blokkeer de boel boven de 3000 toeren. Bijvoorbeeld ik trek door in zijn drie en wil naar de 4, dan lukt mij dat niet. Ga ik door naar de 5 zodat met het opkomen van de koppeling de toeren onder de 3000 zitten. Dan gaat het wel. Alleen als ik de auto laat uit rollen tot een lagere snelheid zodat ook in de 4 het onder de 3000 grens komt kan ik van de 3 naar de 4.
Tevens reageert de auto 'bokkig' op dotjes gas en plots loslaten van het gas onder het rijden. We zullen het wel zien, gelukkig zijn er mensen die er voor geleerd hebben dit soort dingen op te kunnen lossen.
Lein voelt al wel een beetje aankomen dat Cuba mss een jaartje moet wachten
Maar het heeft de pret absoluut niet gedrukt, het was gewoon helemaal goed
Stephan nogmaals dank
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
22 maart 2007 23:01 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Niet helemaal. Na iedere ronden rijden werd er op het rechte stuk gestopt om je vervolgens weer (met tussenpozen) na elkaar te laten vertrekken.
Beetje jammer, maar wel zo handig als je zelf nog zo geconcentreerd zit te letten op ideale lijnen en leert hoe je auto zich gedraagt.
Genoten!
Wat ontzettend gaaf zeg. En ik zal me nooit meer verontschuldigen dat de auto meer dan 30 jaar is en kan wat een gti-tje tegenwoordig ook kan.
Die auto heeft zoveel potentieel; zelfs dit T-tje kan nog zo veel meer dan ik aandurf. Dat hadden die gasten eind jaren 60 al goed in de gaten!
1 keer in het grind en een keer dwars, dat was net een beetje te enthousiast. Gelukkig geen paniek en kreeg ik alles net op tijd nog onder controle....
Bedankt Stephan voor het organiseren! Ik kijk nu al uit naar 25 mei.
|
22 maart 2007 23:07 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
22 maart 2007 23:15 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
over dat filmen betreft
wat is een goed programma om mee te editen ?
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
22 maart 2007 23:18 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Stephan, Dillon, en overige organisatoren : DANK. Het was weer groots.
Fraaie beelden vanuit de cockpit, en een paar opmerkelijke stunts net gemist voor de video.
Ruud, het grind al allemaal van de bodemplaat ?
Even stevig de schrik erin toen een BMW met minstens 170 km/u tussen 2
rijen stilstaande Porsches doorvloog, met gillende remmen....
Geintje van een coureur Paul, geluk voor je dat je nog niet uitstapte
anders had je auto nu een open koets....Raar volk die Beamers
Het diner na afloop was super. lekker gegeten, en nog lang gezellig nagekaart.
Hopelijk is de adrenalinespiegel wat gezakt bij ieder die nog op weg naar huis is, de verleiding stevig door te trappen was nog groot.
Ga dit weekeinde wat filmmateriaal uitzoeken en dat volgende week hier
plaatsen.
ook dat nog : 1000e post. ( en nog steeds niet verslaafd ):roll:
|
23 maart 2007 0:41 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 maart 2007 1:04 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Het was een geweldige ervaring en is dan ook zeker voor herhaling vatbaar
Jammer dat ik me niet ook gelijk voor mei had opgegeven
Stephan, nogmaal bedankt
|
23 maart 2007 1:08 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Super leuke middag/avond gehad!
Prima verzorgd en georganiseerd Stephan!
De afsluiting was ook erg gezellig!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
23 maart 2007 1:09 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Re: Dank Stephan
Zou ik geweest kunnen zijn. Was het een zilvergrijze? Heb 'm 1x achteruit in de grind gezet en 1x een pillon meegenomen (zag ze niet staan vanwege de lage zon)
Als je een Mac hebt is iMovie perfect en heel makkelijk, anders bijvoorbeeld Final Cut Pro, maar da's heul ingewikkeld...
Verder: Ook namens mij en Martijn, m'n bijrijder: Bedankt Stephan, was echt geweldig! Foto's (en video) volgen. Waarschijnlijk komend weekend.
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
23 maart 2007 1:14 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
Niets aan toe te voegen,
Ste & team Dillon.... TOP !!!
Een hoop over het rijgedrag van de auto geleerd, en het viel niet mee om die gele banaan bij te houden....
Lekker gegeten, weer nieuwe vrienden gemaakt, en weer een beetje meer thuis in de donkere wereld van Porsche en het PF.
Peet & Lies.
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
23 maart 2007 1:24 |
|
|
bert964c4
vianen
|
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
23 maart 2007 2:11 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Kan gewoon met Windows Movie Maker.
Als je wilt kan ik de film weer op hoge kwaliteit op mijn server plaatsen.
|
23 maart 2007 8:59 |
|
|
JaapII
Porsche 996 mk1
-----------------------
Ex. Porsche 3.2
Porsche 964 coupé
Porsche 964 cabrio
-----------------------Noord Holland
|
Stephan, helemaal te gek, het was inderdaad TOP.
Wie heeft mijn toetje opgegeten?
Jaap & Yvette
|
23 maart 2007 8:59 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Hey leuk dat jullie het naar jullie zin hadden;
ik zou trouwens komen kijken en foto's maken, maar ik ga het helaas in verband met werk ook op het volgende datum NIET redden, sorry...
_________________________________________ DENK HELDER
|
23 maart 2007 9:21 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Zo, net thuis
Allereerst bedankt stephan, top geregeld jongen en niet alleen het circuitrijden maar ook daarna. Niet alleen heerlijk kunnen sturen maar ook nog eens met een leuke groep uit eten geweest.
Moet wel zeggen dat ik vannacht (in bed) nog een paar bochten herhaald heb. Met name in de laatste ronde het einde van het snelle stuk voor de audi S-bocht
Beetje te overmoedig, grooooooote rookwolk en hop rechtdoor de grindbak in. In een flits dacht ik aan de opmerking van Dillon: "Als je dan toch in een grindbak komt, stuur en dan recht in". G*dskolere was is zo'n bak diep zeg .Hier was ik toch wel blij met mijn c4, gas erop, doorploegen in zijn 2 en hop aan de andere kant er weer uit. Had volgens mij wel een kuub grind opgeschept.
Conclusie achteraf: Heb toch genoten van dit moment, was een leermoment (beter hier als op de openbare weg) en heb dus inmiddels de grens, voor wat betreft het aanremmen, meegemaakt.
Helaas voor de video Leo heb jij deze actie gemist. Ik weet overigens niet of ik dat nou wel zo erg vind De driftactie daarentegen.
Nou ik ga zo eerst maar eens even de kiezeltjes eruit peuteren en nog een beetje nagenieten.
Edit: Zo inmiddels wat kiezels verwijderd (zaten op de gekste plaatsen) en even de banden gecontroleerd. Trilde gisteren op weg naar huis wat in het stuur en bij een bocht naar links, dus druk op het rechterwiel, voelde ik wat ongelijkmatigheid in de band. Nou ik snap inmiddels waarom. Een gedeelte van de rechter voorband is bijna vierkant Denk zomaar een mm. of 3 a 4 extra eraf, verklaart ook wel de grote rookwolk. Kan je misschien uit concluderen dat ABS voor dat wiel niet helemaal gefunctioneerd heeft. Volgende week krijgt de P een grote beurt, gelijk maar eens laten nakijken.
Laatst bijgewerkt door ruud964 op 23 maart 2007 10:33, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 maart 2007 9:40 |
|
|
Herman S
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
|
De gierende banden zou ik geweest kunnen zijn, met onze Dillon achter het stuur, hij heeft de auto niet kunnen houden in de kunhmo (schrijf je dat zo?)-bocht en we stonden na een slip van 50 meter de verkeerde kant uit.... Allejezus wat een snelheid neemt zo'n jongen de bocht mee in bij het insturen. Heb ik nog heel wat circuitdagen (en een flink groter hart)voor nodig om zo te kunnen rijden.
Trouwens, ik had met mijn 2,4S Targa ook al een behoorlijk aantal dagen op Zandvoort gehad, ik vind het met een RS toch totaal anders en moeilijker. Met zo'n oudje voel je heel snel wat de auto doet, moeilijk de neus de bocht inkrijgen, op gas de bocht uit, iets gas liften om de neus weer naar binnen te krijgen. De RS gedraagt zich anders: helt totaal niet in bochten, je hebt bakken met grip, insturen gaat zoveel makkelijker, remmen die happen en enorm vertragen en tot slot, de snelheden liggen fors hoger. Handelingssnelheden achter het stuur dus ook! Je kan dus veel meer, en veel sneller, maar ik vond het moeilijker vloeiend te rijden.
Gisteren heeft al met al een onervaren coureur weer veel geleerd en een mooie dag gehad, en een ervaren coureur ook het venijn van een Porsche leren kennen.
|
23 maart 2007 10:33 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
|
23 maart 2007 10:40 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Tering zeg! Hij zal jou dierbare RS'je maar tegen de vangrail zetten!!
Voor de rest kan ik bijna niet wachten tot Mei!
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
23 maart 2007 10:44 |
|
|
Herman S
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
|
Hij nam met name op het brede gedeelte van het circuit meer snelheid mee, er liggen daar tientallen meters asfalt en de vangrail was nergens dichtbij. Ik geloof wel dat hij er zelf ook wel van schrok! In elk geval van baalde ! Naja, zijn allemaal baasjes die coureurs, iedereen moet af en toe weer even pas op de plaats maken.
|
23 maart 2007 10:54 |
|
|