Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 0:36

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Sfeer en stemming 
Auteur Bericht
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Juiste interpretatie van de statistieken leert dat jij, Koen, hier veruit de meeste berichten post. Echter doet dat er in feite niet toe, want het is niet zozeer het aantal berichten maar de inhoud ervan die uiteindelijk voor deze discussie :? zorgt. Laten we dus de statistieken beter buiten beschouwing.

Ook opmerkingen kunnen vaak op meerdere manieren worden geïnterpreteerd. Voor een juiste/positieve interpretatie moet je elkaar ook willen begrijpen en/of het zo willen lezen. Dat stadium zijn jullie, Koen en Pascal, volgens mijn inschatting helaas al lang gepasseerd. Verdere openlijke discussie tussen jullie hier lijkt me dan ook bij voorbaat zinloos en, belangrijker, niets positiefs toevoegen aan (de sfeer op het) PF. Dus :?:

23 maart 2007 18:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Zo even op een naar geweest naar Denemarken de Speester gaan halen, en wat zie ik :idea: :idea: :idea:

Niets gemist :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

23 maart 2007 19:02
Profiel WWW
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
:lol: :lol: :lol: :lol:
off topic maak je nog wel even een nieuw draadje over de voorgang daar :?:

back on topic

23 maart 2007 19:22
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
voor ik me ook weggedrukt ga voelen, zal ik er maar een slotje op gooien? :mrgreen: :cheesy:

23 maart 2007 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
marknineoneone schreef:
Hoe vond je die heupen van de serveerster in de schotse bistro vorig jaar? (sorry, moest ff zwaar off topic en aangezien hier toch geen dames meer meelezen kan het wel vlgs mij )

Foutje...... :wink:

Duidelijk verhaal zowel Koen als Pascal. Ik vind overigens niet dat Koen ongepaste woorden gebruikt, maar misschien liggen mijn normen iets anders :wink: Ik kan goed tegen sexueel getinte gesprekken....... word wel een beetje moe van het herhaaldelijke DD verhaal..... :lol: .
Maar je hebt nu eenmaal met een heleboel verschillende mensen te maken, met verschillende waarden en normen en dan gebeurt het weleens dat iemand iets te ver gaat volgens de mening van een ander.

Ik hoop dat iedereen hier gewoon leuk doorgaat met posten, ook jij Koen (van mij mag je zoveel posten als je wilt, vind het altijd leuk om te lezen) en dat we het wel gezellig houden. En even voor iedereen, probeer niet altijd een ´grapje´ te maken tegen dezelfde persoon, wissel eens af. :wink:

23 maart 2007 19:54
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
911-lover schreef:
Even KORT reageren op alle posts sinds mijn laatste bezoek.

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

911-lover schreef:
Er worden een paar dingen iets anders bekeken dan dat ze zijn al heb ik het goed uitgelegd.
Ik ga hier niet alles quoten en in detail aantonen van het hoe en waarom.
Dat heb ik al eens gedaan en dat draadje was zeer vlug weg.
Ik kan enkelzeggen dat dit geen ondoordachte spontane actie was aan de hand van één post die me niet aanstond , maar van een heel gebeuren dat al bijna 2 jaar duurt en nog steeds geleid door dezelfde persoon (die zich btw en zoals ik verwacht en gemeld had zich hier nog steeds niet heeft ingemend zoals ettelijke maanden geleden) die wel zonder dat iedereen het meekrijgt alles behalve vriendelijke of goedgemeende PB's stuurt maar tegenover de openbaarheid een schoon gezicht wil houden.

Ik zal het kort samenvatten. Een grapje moet kunnen , 2 ook en 5 ook . Als dezelfde grapjes van dezelfde perso(o)n(en) tegen dezelfde persoon (die door de poster echt niet meer grappig bedoeld zijn) jaren aanhouden praat men niet meer van grappen maar van pesten . Iedereen kent dit wel van andere situaties (school , werk , ja zelfs familie ,verenigingen , ... ) .Dan kan het iemand na een hele tijd (in mijn geval bijna 2 jaar) te veel worden. En dat ik er dan niet van kan slapen is met mijn ingesteldheid normaal.
Daar ik een emotioneel en behoorlijk sociaal ge-engageerd mens ben gaat mij dat wel aan . Temeer daar dit forum me WEL aan het hart ligt en ik niet wegblijf (lees vlucht) voor deze acties van (een) enkeling(en) .
Wat jullie op het forum lezen is echt het topje, de PB's die ik veelvuldig krijg verduidelijken meer . Als er berichten komen van oa ; je bent hier niet meer gewenst , je moet niet hetzelfde respect verwachten als iemand die hier langer op het forum zit dan jij , de meesten willen dat je hier wegblijft , doe niet zo kinderachtig , ... dan is dit zeer zeker persoonlijk en kwetsend bedoeld.
Dit zorgt natuurlijk voor de reden dat het na bijna 2 jaar teveelwerd.
Ik vraag enkel dat er gestopt wordt met die (nu hard ontkende) viserende reacties pal na een post van mij .
Hier wordt alles ineens banaal voorgesteld en dat de reactie te heftig is, maar geloof me , dat is het niet.
Als hetmet de betreffende perso(o)n(en) niet zo kan geregeld worden (via PB of gesprek) en die acties op het forum en aansluitende PB's moet ik wel openbaar reageren. Welke keuze had ik anders?
Wegblijven :?: Sorry , losers vluchten voor problemen/discussies , ik niet.

En ik herhaal het nog maar eens , dit is een zeer goed en gezellig foorumwaarbij ik al zeer vele mensen heb leren kennen en goede contacten heb kunnen leggen . Echt een forum waar iedereen fier op kan zijn (ook de leden , want uiteindelijkmaken jullie ook een forum. Wat is een Forum met 5 Mods en geen actieve leden :?: )
En juist met de aankaarting van dit probleem wilik dat de rust weer keert en iedereen zich hier goed en gelukkig voelt (ook ik) .

23 maart 2007 20:00
Profiel
Bericht 
Sandra & Eric schreef:
Ik hoop dat iedereen hier gewoon leuk doorgaat met posten, ook jij Koen (van mij mag je zoveel posten als je wilt, vind het altijd leuk om te lezen) en dat we het wel gezellig houden. En even voor iedereen, probeer niet altijd een ´grapje´ te maken tegen dezelfde persoon, wissel eens af.

:wink: Sluit mij bij aan :cheers:

Marcel: :ass: :wink:

23 maart 2007 20:41
PorscheForum Rakker
356 BT5 1960
Bericht 
marknineoneone schreef:
(sorry, moest ff zwaar off topic en aangezien hier toch geen dames meer meelezen kan het wel vlgs mij :wink: )

Juist dit lees ik wel, tis toch net een soap.... Heerlijk!!

23 maart 2007 20:46
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Ben blij dat ik er naast zit (deze keer :wink: ) dames :lol:

23 maart 2007 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Ik zie maar 1 mogelijkheid om dit op een deftige wijze in het reine te trekken, tenminste als men dit wel echt wil.
En dat is dat de afzender de PB's waar het allemaal om te doen is (die hij/zij aan Koen heeft gestuurd) eens openlijk hier onder dit topic zet. Gewoon de waarheid dus. Dan weet iedereen waar het om gaat en of Koen al dan niet reden heeft gehad om zo te reageren.

Oplossingen in verdicten zijn soms heel simpel en ik ben van mening dat ik mij met dit voorstel neutraal opstel. Ben echter benieuwd naar de reacties op dit voorstel...

23 maart 2007 22:05
Profiel Facebook 
Moderator
PF # 136
Bericht 
:shock: Heeft het porscheforum tegenwoordig ook een jury en een rechtbank?

23 maart 2007 22:18
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
... mijn god ...

23 maart 2007 22:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
Chris ik denk niet dat dat de manier is. Zij moeten het oplossen, onderling. Als alle PB´s hier gepost worden dan kan het heel vervelend worden voor 1 van de heren (of beide ivm stortvloed aan uitingen daarna etc) en dan is het hek van de dam.

23 maart 2007 22:22
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
@ Sandra & Eric .
Mee eens.

23 maart 2007 22:24
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Hier sluit ik me bij Sandra aan Chris .
Het mag hier geen openbaar afmaak forum zijn (en dat probleem moet juist verholpen worden).
Er is een probleem en dat moet uit de wereld geholpen worden.
Dit kan op 2 manieren volgens mij.
Of er wordt door de betrokken partijen volwassen over gepraat en de misverstanden de wereld uit geholpen of het openbaar viseren of via PB's moet stoppen.
Ik heb het destijds via PB's geprobeerd , maar hoe fatsoenlijk ik het ook uitlegde , dat werd niet aangenomen .
Vandaar dat ik voorstander ben (zoals eerder vermeld)van eens bij een pint of koffie rond de tafel te gaan zitten (zonder het hele PF circus achter ons). Ik ben niet agressief (heb ik hier zwart op wit :wink: )
Van man tot man

Laatste update 22/10/2013

23 maart 2007 22:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Als een soort mini meeting.

23 maart 2007 23:12
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Dalai Lama schreef:
Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

23 maart 2007 23:14
Profiel WWW
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Marco schreef:
... mijn god ...

U riep ?

Snel een slotje voordat de waarheid boven komt.

23 maart 2007 23:24
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht "sfeer en stemming"
...

sorry even gemist quote/PB :oops:

Laatst bijgewerkt door 2.2VTEC op 23 maart 2007 23:47, in totaal 1 keer bewerkt.

23 maart 2007 23:45
Profiel
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
HenkC2C schreef:

Heeft iemand dat gezegd ?
911-lover schreef:
Hier sluit ik me bij Sandra aan Chris .
Het mag hier geen openbaar afmaak forum zijn

Heel juist. Maar waarom is dit topic dan gestart ? Had gewoon niet mogen gebeuren en had via PB moeten gaan. Nu legt men e.e.a. (half) bloot maar als puntje bij paaltje komt...

Mijn analyse : er is een conflict en het wordt openbaar gemaakt (is gebeurd via dit topic). Tot jouw voorstel om erover bij pot en pint te gaan praten was er nog geen voorstel tot enige oplosssing/verzoening. Conclusie van mij was : A is gezegd, nu nog B en dan kan ieder voor zichzelf uitmaken wat er nu al dan niet aan de hand is.

Als jouw voorstel nu wordt aanvaard (of een ander voorstel waar beide partijen zich in kunnen vinden) dan kan dit alleen maar positief zijn voor iedereen. En kan dit topic ook gesloten worden in de hoop dat dit nooit meer ter sprake zal komen.

23 maart 2007 23:46
Profiel Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
HenkC2C schreef:

Vind het hier zelfs te democratisch worden :roll: :roll:

23 maart 2007 23:51
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
Beste Koen, ook al spreek je met Pascal alle problemen uit de wereld, dan zóu het mss kunnen dat de lucht tussen jullie enigzins opklaart...dat doet niets aan het probleem af ; wij hebben weliswaar praktisch nooit PB-contact, maar dat komt mede doordat ik weet dat Pascal contact met jou heeft, en van meerdere mods tegelijk verkeer komt wellicht erg aanvallend over, en dat is de bedoeling niet.

Volgens mij ben je geen verkeerde vent Koen, je staat altijd direkt klaar om iemand te helpen en geen moeite is je dan teveel. Dit waardeer ik en wil ik ook zeker gezegd hebben...echter ; ik ben wél van mening dat je op mij (!) overkomt als iemand die leeft op- en voor het forum en je dit forum ziet als een intieme vriendengroep, wat het niet is!
Natuurlijk heb jij, net als vele anderen hier, ook nieuwe kennissen/vrienden gekregen, en dat is alleen maar mooi, maar verwar het niet met een huiskamer.
Ik ben van mening dat je echt véél te ver gaat in jou openheid van zaken omtrent jou privéproblemen; het kan altijd eens toevallig ter sprake komen, maar iedere keer weer het verhaal over jouw ex en je zoontje etc mag van mij eens ophouden. Koen, denk je dat er niet nog veel meer mensen zijn met een verhaal? Kom nou toch!

Kom je er uit met Pascal zou dat mooi zijn, maar als er niets verandert, dan neem ik de ondankbare taak van Pascal over, en het zal me roesten wat mensen daar van vinden ; ik ben, net als Pascal, van mening , dat dit een Porscheforum is, met zeker af en toe ruimte voor een zijsprong of persoonlijke noot (geboorte, overlijden, verjaardag of zelfs een sappig verhaal), maar niet verder dan dat.

Hoop dat je dit niet uit alle macht gaat proberen te weerleggen Koen, het is niet verkeerd bedoeld en ik hoop dat je wilt zien dat ik mss niet helemaal ongelijk heb.

Hoop dat we elkaar een volgende ontmoeting weer net zo vriendelijk de hand kunnen schudden als afgelopen jaar op Lelystad en deze zaak achter ons kunnen laten nu.

Jurgen

24 maart 2007 0:09
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Nou, misschien gaat het toch nog de goede kant op met deze topic ( al leek het daar even niet op :roll: ).
Ik hoop dat Pascal de handschoen opraapt die Koen heeft neergelegd en dat de heren samen een pint drinken en de zaak uitpraten.

Jurgen,
Ik begrijp jouw bedoelingen, maar ergens bekruipt me het gevoel dat er een lichte dreiging ligt in je post en die begrijp ik niet.
Ik heb n.l. nog geen één forummer gehoord die geklaagd heeft over Koen's postgedrag.
Ik begrijp dat jullie het hier niet willen laten uitgroeien tot een dames-thee-en-brei-clubje ( sorry meelezende dames :lol: ) maar zover is het hier - in mijn ogen- nog lang niet gekomen.

P.S. Alle nare ervaringen in het leven hebben één lichtpuntje,
je kunt er van leren dezelfde fout niet nog eens te maken.
(Hein Pragt)

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

Laatst bijgewerkt door outletvalve op 24 maart 2007 1:04, in totaal 1 keer bewerkt.

24 maart 2007 1:01
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Eerlijk gezegd vind ik dit helemaal nergens over gaan.

1) Dit forum is een afspiegeling van de maatschappij en in de maatschappij kun je ook niet altijd met iedereen goed overweg.

2) Posts die geplaatst worden zijn (ondanks de emoticons) niet altijd op hun emotionele waarde in te schatten. Wat ik met een glimlach bedoel kan zomaar verkeerd opgevat worden door iemand die de intonatie en mimiek niet kent.

3) We posten hier diverse topics en ik vind dat sommige mensen veel topics direct aangrijpen om een ellenlang persoonlijk betoog neer te moeten zetten waardoor de essentie van het topic onder sneeuwt.

Ratio conclusio:
Naar mijn mening reageren mensen in veel posts erg impulsief en winden zich veelal op over futiliteiten.
Ik ben het met sommige uitspraken hier ook absoluut niet eens en dan tel ik even rustig tot 10 (soms tot 100) om vervolgens gewoon verder te lezen in plaats van een heel betoog af te steken.
Het gevolg van zo'n impulsief betoog is dat het veelal vanuit emotie is geschreven en daarom direct stof is voor anderen om op te reageren waardoor het een en ander al snel een persoonlijk karakter krijgt.

Mensen laten we nu verstandig zijn met z'n allen en dit een waardig Porsche forum houden zonder gelijk alle woorden die iemand schrijft onder een vergrootglas te leggen en in oneindige topics te laten eindigen.

En dat we niet met iedereen op gelijke voet overweg kunnen is helemaal niet erg zolang we maar wel respect voor elkaar kunnen opbrengen. Als iedereen dezelfde mening was toegedaan in het leven zou het bestaansrecht van dit forum niet aanwezig zijn.

24 maart 2007 1:02
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
rechtbank, pb's openbaar maken, jury... waar gaat dit heen?

als pascal en koen iets goed willen maken, moeten pascal en koen dat samen doen. daar hebben ze, als twee volwassen kerels, niemand anders bij nodig. als zij, of één van de twee, dat niet willen/wil, houdt het op. het zij zo.

verder begrijp ik (wel) wat jurgen bedoelt en dat is geenszins dreigend bedoeld. ikzelf heb geen behoefte om mijn ziel en zaligheid hier neer te pennen. eigen keus. als een ander dat wel wil doen, moet hij/zij dat weten. als ik vind dat dat te ver gaat, veeg ik het. dat is mijn taak als moderator. als diegene dat vervelend vindt, wil ik dat best uitleggen. echter niet aan iedereen hier. ik doe dit, zoals eerder aangegeven, naar eer en geweten. ik ben niet van plan een soort democratische verantwoording af te leggen aan de goegemeente of een discussie over tieten wel of niet 'nét kon'. Als ik vind van niet, wordt het door mij geveegd. omdat ik vind dat het niet past hier. daar zullen andere mensen anders over denken. het zij zo.

en waar hebben we het nou helemaal over? alsof hier elke dag onenigheid is over wat er geveegd wordt? volgens mij niet. ik hou ermee op. heb mijn punt duidelijk gemaakt (wat mij betreft) en blijf moderaten zoals ik denk dat het goed is. als iedereen het daarmee oneens is, zal het forum een stille dood sterven en voordat dat gebeurt zal Shark mij er dan wel uitsmijten. Zelfregulering werkt op een openbaar forum wat mij betreft.

oja, veel plezier hier nog.

24 maart 2007 1:48
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende