Auteur |
Bericht |
Red Guardian
964 Targa
|
Koppelingsproblemen
Wil ik na een aantal weken stilstand mijn 964 C2 weer eens starten, krijg ik hem niet meer in de versnelling. Wanneer ik de koppeling (diep) intrap hoor ik allerlei ratelende geluiden. Ik ben niet technisch, maar dit klinkt niet goed. Net nu ik langs wilde rijden bij een garage om een afspraak voor een grote beurt te maken. Met het contact uit, laat de versnelling zich moeiteloos in alle standen zetten, zelfs zonder het intrappen van de koppeling. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Een liefhebber met weinig technische kennis.
_________________________________________ To Porsche or not to Porsche, that is not a question!
|
10 maart 2007 14:44 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Koppelingsproblemen
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 maart 2007 15:08 |
|
|
cabrio wim
|
Ik denk dat het probleem iets anders is, hij kan namelijk niet meer schakelen, kunnen meerdere faktoren zijn, drukgroep, koppelingsvork, enz.
lees nog eens goed je verhaal, kan het ook niet zijn dat je koppeling blijft plakken komt hij ook niet vrij.
|
10 maart 2007 15:17 |
|
|
Red Guardian
964 Targa
|
De enige manier om hem van zijn plaats te krijgen is om, met het contact uit, de auto in zijn versnelling te zetten, met de koppeling in te starten, en in de eerste versnelling weg te rijden. Ik ben van plan op deze wijze naar de dichtsbijzijnde Porsche-garage (R'dam) te rijden.
_________________________________________ To Porsche or not to Porsche, that is not a question!
|
11 maart 2007 12:53 |
|
|
cabrio wim
|
Als je dan start met de koppeling ingetrapt, gaat hij dan gelijk weg, dus met vol pakkende koppeling, of met gedeeltelijk slippende koppeling.
|
11 maart 2007 13:31 |
|
|
91184
911 3.2 1984 coupe
|
Als het gevoel in je koppelingspedaal normaal is lijkt het erop dat je koppelingsplaat aan je vliegwiel vastgeroest zit, in het materiaal van je koppelingsplaat zitten waaschijnlijk ijzerdeeltjes verwerkt. De auto met een schokje proberen aan te slepen met ingetrapt koppelings pedaal wil wel eens helpen. Het lijkt mij stug dat na een paar maandjes stilstand je koppeling of versnellingsbak plots overleden is. Succes mvg Arnold
|
11 maart 2007 13:56 |
|
|
Red Guardian
964 Targa
|
Ik denk dat de analyse van 91184 de juiste is. Dit verklaart ook dat ik (met het contact uit) de versnellingspook in alle standen kan zetten zonder de koppeling in te trappen.
Wanneer ik start en de versnelling daarvoor al heb ingeschakeld, kan ik wegrijden met licht slippende koppeling (voet op de rem).
Ik ben erg gehecht aan deze fraaie 964 (Targa) en overweeg toch maar om hem door Porsche R'dam thuis te laten ophalen.
_________________________________________ To Porsche or not to Porsche, that is not a question!
|
11 maart 2007 20:28 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
ik wil dit topic als niet-techneut zeker niet verpesten, maar ik had vorig jaar iets gelijkaardigs met mijn motorfiets (Japanse V4), die 5 maanden in winterberging had gestaan - "klevende koppelingsplaten" werd me gezegd, de oplossing voor mijn geval bleek vrij simpel : starten en de motor/versnellingsbak stationair warm laten draaien. Probleem inderdaad opgelost eens alles op bedrijfstemperatuur kwam. Lesson learned, machine geen x maanden werkloos aan de kant zetten
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
11 maart 2007 23:39 |
|
|
cabrio wim
|
Geen klevende koppeling dus, daarom ook mijn eerder geposte vraag.
Denk eerder dat je schakelvork het begeven heeft.
Maar ja op afstand zoiets vaststellen is moeilijk.
Ervan uitgaande dat je alles al gekontroleerd hebt.
|
12 maart 2007 9:38 |
|
|
cabrio wim
|
Hoe is het afgelopen, nu ruim 10 dgn al niks meer gehoord, ben erg benieuwd naar de uitslag van de koppelings problemen.
Is het al gemaakt of.....
|
23 maart 2007 21:02 |
|
|
Red Guardian
964 Targa
|
Ik heb besloten het zekere voor het onzekere te nemen. Dinsdag a.s. wordt mijn auto opgehaald door een bergingswagen en naar de dealer in Rotterdam gebracht (kosten EUR 125,00). Gelet op dit bedrag vind ik het risico te groot om te gaan 'experimenteren'. Donderdag is hij ingepland voor een grote beurt en wordt natuurlijk ook naar de koppeling gekeken. Zodra ik meer weet, meld ik me.
_________________________________________ To Porsche or not to Porsche, that is not a question!
|
23 maart 2007 21:46 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
23 maart 2007 22:49 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
huur zelf een autoambulance.kost €40 voor een dag.
anton964
|
23 maart 2007 23:52 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En dan zorgen dat je het juiste rijbewijs hebt anders kost het nog veel meer
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
23 maart 2007 23:53 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
@ koen . Anders kan hij mij pb en
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
23 maart 2007 23:57 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Vanmorgen op advies van Marcel B bij Car-Man in Strijen geweest. De koppeling moet vervangen worden. De prijs (€1600,--) lijkt me alleszins redelijk. Verder moeten ook de voorste olieleidingen vervangen worden.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
06 apr 2007 12:54 |
|
|