Auteur |
Bericht |
bijtvuur
|
Ombouw van 944S naar 968, zie je dat van de buitenkant?
Ik kan een porsche 944S kopen en die is omgebouwd naar een 968. Ik vind het een hele mooie auto, maar ik ben nog niet zo'n kenner dat ik kan zien of hij dan op een echte lijkt. Ervan uitgaande dat men de juiste spullen heeft gebruikt bij de ombouw, kun je dan als kenner van de buitenkant zien dat de auto van oorsprong een 944S is?
|
24 maart 2007 18:44 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Hoi,
Is het deze?? (al was dit geen 'S')
Als dit 'm is, kan ik het vanaf de plaatje in ieder geval niet direct zien, maar ik ben dan ook geen expert voor wat betreft 968s.
|
24 maart 2007 18:53 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Als ex-968 eigenaar: indien het deze auto is (!) valt me alleen het eindstuk van de uitlaat op. Maar deze is ook voor een 944 niet correct.
Verder ziet de ombouw er goed uit. Spiegels, spoiler, velgen en zelfs de 968 handgrepen lijken aanwezig te zijn. Ook de kleur is OK voor een 968.
(Off-topic: van binnen zijn er ook niet veel verschillen. Optisch zou je een airbag-stuur moeten hebben en een dop op je schakelpook met de 6-bak configuratie. En misschien een andere red-line op je toerenteller en een 300 km/h kilometerteller.)
That's it.
Nogmaals: dit wanneer het bovengenoemde wagen betreft.
|
24 maart 2007 19:02 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Ombouw van 944S naar 968, zie je dat van de buitenkant?
Niet jippie bedoeld, maar maakt het dan nog uit of het voor een kenner te zien is dat het een omnouw is?
Het is inderdaad herkenbaar aan de uitlaat en het interieur.
Ik zou wel even navragen waarom de auto is omgebouwd. Zeker
gezien het 1-tje op de kentekenplaat. Laat er anders iemand met wel
een kundig oog naar kijken.
oja er ligt een gewone 944 motor in, geen 16 klepper, dus geen 944S
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
24 maart 2007 19:15 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Is dus enkel herkenbaar als ombouw voor een 968 kenner. Voor de Porsche-liefhebber (dat ben ik) is het inderdaad 'gewoon' een 968...
Wel een AKK laten doen inderdaad & alssie goed is: Veel plezier met je 968!!!
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
24 maart 2007 20:54 |
|
|
LuKe
Zuid-Limburg(B)
|
ziet er op eerste zicht wel goed uit,
zeker voor dat geld....
ps wat is met dat 1-tje op de nrplaat?
_________________________________________ LuKe's force.....it is a 718 Boxster S ! (ex-944S2 ex-987 Boxster S)
|
25 maart 2007 9:25 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
25 maart 2007 10:19 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
de wagen is zelfs opgebouwd met originele 968 delen, dus geen 'tupperware' spatborden e.d.
|
25 maart 2007 10:23 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Re: Ombouw van 944S naar 968, zie je dat van de buitenkant?
Ja, en het valt zelfs niet weg te steken. De zijruiten achteraan van een 944 en een 968 zijn verschillend. Als men die ook zou gaan vervangen met dak en al dan zou de ombouw wel écht een dure grap zijn.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
25 maart 2007 11:55 |
|
|
bijtvuur
|
Thanks
Okee, je zou het dus wel kunnen zien. Maar aan de andere reacties op mijn vraag te zien valt het dus niet echt op. Mmm, een twijfelgevalletje dus.
Bedankt mannen! En Patrick, het is overigens niet de 968 die op Marktplaats staat. Da's ook best wel een mooie bak!
|
25 maart 2007 14:25 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Echt opvallen doet het niet. Maar als je ze naast elkaar zet zie je het natuurlijk wel.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
25 maart 2007 20:22 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: Ombouw van 944S naar 968, zie je dat van de buitenkant?
Is dat zo? Zijn die achterruitjes niet gewoon hetzelfde?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
25 maart 2007 20:54 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Ombouw van 944S naar 968, zie je dat van de buitenkant?
het achterruitje van een 968 zit geplakt, een kenner ziet het direct, een leek vraagt: zijn ze niet hetzelfde?
968:
944:
|
25 maart 2007 21:33 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zijn dan wel weer leuke puzzeltjes zo. Zoek de 7 verschillen. Daar zijn we als kind allemaal groot mee geworden
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 maart 2007 21:56 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
De foto van de 968 kan je helaas bijna niet zien. Er is nochtans een verschil in grootte van de ruit. Bij een 968 is de ruit onderaan bijna horizontaal en dus groter. Bij een 944 gaat de ruit onderaan schuin omhoog.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
25 maart 2007 22:01 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
de ruit zit in dezelfde sponning, de 968 ruit heeft alleen een zwarte rand op de ruit vanwege het plakken, daardoor ligt de ruit vlak met de carrosserie terwijl de 944 ruit erin valt
(maar we zullen hetzelfde bedoelen denk ik....)
|
25 maart 2007 22:21 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik heb dat van die ruit aan Chris getoond.
Die van de 951 gaat idd veel feller naar boven achteraan (is zelfs een verschil in centimeters).
Dat heb ik een hele tijd eerder nog al eens geplaatst. De ombouw mag zo perfect zijn , aan dat verschil zal je het steeds zien.
Maar wat jij bedoeld is ook zo. De968 heeft de zwarte rand en de 951 niet. Dat zie je niet zo vanop afstand als de vorm van het achterraampje , maar ook dat valt van dichtbij op.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 maart 2007 0:12 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Bijtvuur: Het allerbelangrijkste is vind jij hem mooi? Zo ja, dan koop je hem toch. En volgens mij zit het echte verschil in hoe die klinkt en dat is toch zeker niet onbelangrijk.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
26 maart 2007 0:13 |
|
|
bijtvuur
|
Dat is inderdaad zo... maar weet je? Ik ben bang dat ik later als ik zelf het verschil zie, het gevoel heb dat ik in een nepauto rond zou rijden als de body een andere vorm zou hebben. Ik ben nogal een beetje pietje precies.
Maar als alleen de ruit dat kan prijsgeven, heb ik er nog wel vrede mee
|
26 maart 2007 8:53 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Je rijdt dan sowieso in een 'nep auto' rond, wat het is geen 968 en zal dat ook nooit worden!
Echter ook een nepperd kan erg fraai zijn en kwalitatief erg goed.
Ik zou er geen problemen mee hebben om erin rond te rijden, want het ziet er toch goed uit; nepperd of niet!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
26 maart 2007 9:10 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
ieder z'n smaak, maar ik zou persoonlijk toch eerder gaan voor een originele 944.
Als je een auto in goede staat koopt lijkt me die ook in de toekomst beter verkoopbaar dan een nagebouwde 968.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
26 maart 2007 9:20 |
|
|
barolo
3.2S010
|
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
26 maart 2007 11:36 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
Ziet er mooi uit, kleur moet je smaak zijn, leer ziet er volgensmij ook nog keurig uit!
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
26 maart 2007 11:41 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Waarschijnlijk omdat die toch een pak duurder in aankoop is en vooral niet-belastingvrij...
|
26 maart 2007 11:57 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Dan is deze misschien wel iets voor jou Ik ben het met Outletvalve eens. Beter een echte, originele 924 of 944 dan een omgebouwde 944. Je moet toch iedere keer uitleggen: "nee, da's geen 968, hij ziet er alleen zo uit...."
Da's inderdaad nogal een verschil in budget, zeg!
|
26 maart 2007 12:05 |
|
|