Auteur |
Bericht |
Hillclimb2.7
1995 911 CarreraCherry Hill, New Jersey
|
Nieuwe ronde nieuwe kansen
Eigenlijk had ik dit natuurlijk al een paar jaar geleden moeten doen toen ik mijn 1976 911 kocht en begon te posten op dit forum maar dat kwam er niet van. Inmiddels heb ik die 911 moeten verkopen omdat meenemen naar de VS niet echt een optie was. Oh, had ik al gezegd dat ik afgelopen jaar naar de VS verhuisd ben? Anyway, het schijnt dat ze hier helemaal niet happig zijn op het importeren van tweedehands auto's die buiten de VS gebouwd zijn. Er werden bedragen genoemd van 15.000 euro om de auto had land binnen te krijgen zonder garantie dat het zou lukken. Daar had ik natuurlijk niet zo'n zin in dus uiteindelijk is ze verkocht.....
Hier aangekomen ben ik natuurlijk driftig op zoek gegaan naar een nieuwe. Uiteraard meteen maar upgraden naar een 964. De eerste die ik vond was een mooie zwarte uit 1990 met zo'n 100.000 mijl op de teller. Een aankoopkeuring later wist ik dat de motor op de verkeerde plek lekte en dat de Porschedealer een engine rebuild van zo'n $10.000 aanraadde. Dat werd em dus niet. Hoe kritischer ik werd over de 964 hoe interessanter de 993 er uit begon te zien. Een goeie 964 overlapt hier kwa prijs behoorlijk met een goedkope 993, maar ook daar wil je natuurlijke geen lekkende roestbak van. Inmiddels zijn we zo'n 5 maanden verder en eergisteren heb ik de aanbetaling gedaan voor een 1995 C2 Coupé...... Wat kan ik nog meer zeggen, ik ben blij De 993 was toch een beetje mijn droomauto. Voor dezelfde prijs had ik ook een 996 kunnen hebben, maar wie wil dat nou
Volgende week gaan we hem halen.
|
26 maart 2007 2:45 |
|
|
cabrio wim
|
Mooi man, maar als je daar zit, waarom dan geen CABRIO
|
26 maart 2007 8:11 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Gefeli! Misschien leuk om hier de mensen lekker te maken (onbescheiden vraag ): kost dat nou zo'n 95-er in de States? Kleur, km-s, etc etc?
|
26 maart 2007 8:52 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Mooi man
Van harte met je aanwinst. Ook ik zie graag wat feauteaus.
We hebben het wel over New Jersey; daar regent het nog bijna vaker dan hier
|
26 maart 2007 9:30 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Een 993
Yammie yammie . Die staat nog op mijn verlanglijstje.
Van harte gefeliciteerd
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 maart 2007 10:32 |
|
|
Hillclimb2.7
1995 911 CarreraCherry Hill, New Jersey
|
Die cabriovraag is best interessant. 9 van de 10 Porsches die hier worden aangeboden zijn cabrio en de rest is wit. Uiteraard is de combinatie ook mogelijk Maar goed, waarom geen cabrio. Ten eerste, simpel, niet mooi. Ik vind de contouren van een 911 schitterend en die worden compleet verknald (naar mijn bescheiden mening ) door er een doeken dakkie op te zetten. Ten tweede doet het rijden in een cabrio me niks. Had ik al gezegd dat ik niet in Californie woon maar aan de andere kust? En tenslotte, deze auto gaat trackdays doen en dan is een coupe gewoon de goeie keuze.
Sorry, kwam zo maar ineens op m'n stokpaardje te zitten. Geen flauw benul waar dat nou vandaan kwam
Foto's komen nog. Prijs was rond de $30k voor een auto met zo'n 110k km op de klok. Ik moet daar nog wel even wat opmerkingen bij maken. Je kunt je als Nederlander lekker rijk rekenen door de dollarkoers te bekijken, maar kwa uitgeven is een dollar gelijk aan een euro. Als de dollar lager staat wordt een brood niet goedkoper. Dan nog vindt ik het een prima prijs. Heb voor de gein ook nog op Marktplaats gekeken en vond daar ook 993's voor onder de 30k, maar net als hier ga je je bij die auto's toch afvragen wat er mis mee is. Standaard zou ik voor zo'n auto verwachten rond de $33k te betalen.
|
26 maart 2007 15:57 |
|
|
Hillclimb2.7
1995 911 CarreraCherry Hill, New Jersey
|
|
26 maart 2007 16:04 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Hillclimb2.7 schreef
IK
Dat is een behoorlijke stap van 19 jaar
Hoe zijn de regels in de States met een 993 Ik doel op bv de achterbumpers ( bij 3.2 "mooie"groote stootrubbers )
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
26 maart 2007 18:57 |
|
|
Hillclimb2.7
1995 911 CarreraCherry Hill, New Jersey
|
Het grappige is dat ik voor het zelfde geld hier een 996 met minder kilometers had kunnen hebben. Ik vind de 996 alleen minder mooi. Ja, uiteraard de vorm van de koplampen, maar het is meer. De voorbumper en de grille er onder zien er wat zwak uit (de turbo is al stukken beter). En het feit dat motorkap bijna helemaal vlak is geworden helpt voor mij ook niet. Maar goed, allemaal heel persoonlijke dingen.
Ik heb ook gehoord dat de 996 behoorlijk wat RMS (pakkingen) problemen heeft en dat er al heel wat zijn waarvan de motor vervangen is. Doe me dan maar een betrouwbaardere 993 met iets meer kilometers. Overigens waren er in '96 en '97 ook problemen met de 993 in de VS. Vandaar dat ik precies op de '95 ben uitgekomen. Die is precies goed
De regels in de VS zijn volgens mij de reden geweest voor Porsche om de impactbumpers te gaan gebruiken in de jaren zeventig. Ook de emissie eisen in die jaren zijn veel zwaarder in de VS geweest dan in NL. En als je vergelijkt dat een vriend van een Mustang uit 65 in de VS heeft gekocht en naar NL heeft kunnen verschepen zonder al te veel problemen maar dat toen ik mijn 1976 911 naar de VS wou meenemen de schatting was dat het me meer dan dan 10.000 euro aan modificaties zou kosten voor de auto überhaupt het land in zou mogen, dan zegt dat genoeg volgens mij.
De regels in de VS lopen vaak voorop bij de rest van de wereld alhoewel het verschil per staat weer enorm is. Californië is uiteraard het meest strict, maar er zijn zat staten waar helemaal geen emissie eisen zijn.
Overigens allemaal erg paradoxaal als je bedenkt hoeveel dikke, rokende V8's er hier rond rijden.
|
26 maart 2007 20:50 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Ik heb zelf getwijfelt tussen een 993 en996 , vond voor mijn gebruik de 996 geschikter , maar respecteer jou keuze .
Heb overigens het idee dat Amerikanen het kitsch proberen te maken met b.v. chromen randen op de spatborden , is dat waar
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
26 maart 2007 21:14 |
|
|
Hillclimb2.7
1995 911 CarreraCherry Hill, New Jersey
|
Verchroomde velgen zijn hier natuurlijk aan de orde van de dag. Zowel op oude Honda Civicjes als op Porsches. Chromen randjes op spatborden en andere plekken heb ik op Porsches eigenlijk nog niet gezien. Kan ook zijn dat ik die in mijn zoektocht meteen heb overgeslagen en me dus niet meer herinner. Dingen die me nog wel bij staan:
- Een 911 die omgebouwd is naar een performance V8
- Een boxter waar een 996 motor in gelegd was
- Een Carrera GT fixer upper..... ja, echt
http://www.matthews-auto.com/PostNuke/index.php?module=InventoryList&func=viewcardetails&inventoryID=192
Lees het commentaar en huiver.
|
26 maart 2007 21:27 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Welkom hier. Mooi om eens ge-update te worden vanuit de States
Overigens.... Ik ben ook nog steeds een liefhebber van de 996
(alhoewel ik een 964 of 993 wel meer emotie vind hebben)
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
26 maart 2007 22:39 |
|
|
Hillclimb2.7
1995 911 CarreraCherry Hill, New Jersey
|
Oh ja, dat was ik bijna nog vergeten. Het is echt belachelijk hoe de Porsches verdeeld zijn over de VS als je de advertenties in de gaten houdt. Het lijkt wel of meer dan 75% van die dingen in Californië staan. Zie je een prachtauto aangeboden is de afstand een kleine 2400 mijl (in vogelvlucht).
Overigens heb ik de mijne gevonden op "maar" 400 mijl (650 km) rijden. Daarvoor ben ik wel voor gek verklaard. Maar ja, als de perfecte Porsche staat te lonken.....
|
27 maart 2007 0:30 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Mooi stukje over die film:
Damaged left front wheel and brake rotor. Front bumper cover... Go to www.redlinethemovie.com and you will see this car in action. Consider this car a "movie star". It was damaged while filming the movie "Redline" in Arizona. The movie producer, Daniel Sadek, bought 3 of these cars ($480k x 3 is $1.4 million) to film the movie which is due out on April 13, 2007. One was totally demolished and rolled off a cliff. This one slid and hit a curb... Easy to repair... But, warning parts are EXPENSIVE.... ie: Carbon brake rotor lists for $7500. but, still a deal at $250k for a $450k car. Update: 3-12-07 car left for auction. Bet it brings our asking price.... Pictures added of the car leaving. Update: SOLD 3-23-07 $254k... We kinda know what these cars are worth. Got to love the auction process.
Dat noemen ze budget hebben voor een film... In Nederland ondenkbaar dat je even 3 (!) CGT's aanschaft voor een film.
|
27 maart 2007 8:54 |
|
|
Hillclimb2.7
1995 911 CarreraCherry Hill, New Jersey
|
Cool dat je zo maar 3 Carrera GT's kan kopen voor je film maar om er dan maar eentje van een klif af te rollen......
Overigens spelen ze hier de trailers al voor die film. Ik zag zo even snel naast de GT een Enzo en een Saleen voorbij komen. Over budget gesproken. Zal wel een slechte film zijn, maar alleen al voor de auto's ga ik hem toch maar kijken denk ik
|
27 maart 2007 13:29 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Gefeliciteerd.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 apr 2007 20:45 |
|
|