Auteur |
Bericht |
porscherulez
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)Leiden
|
Hoezo verbaast het je niet???
307 was van de baas, andere job. Nu rijd ik in een A4 1.8t - 200 PK.
_________________________________________ Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912
|
14 maart 2007 22:48 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Tjesus, triest verhaal; kostbaar ook...
Vooral omdat de Tiptronic bak toch als zeer betrouwbaar bekend staat.
Wat me ook verbaasd is dat er diverse bedrijven, waaronder ook de verkopende partij (ik ben toch wel nieuwsgierig welke bekende P-specialist dit moet zijn...) , aangeven de Tip bak te hebben gerepareerd of zeggen dat zij dit kunnen doen.
Echter, zoals je zelf misschien ook al in de bekende werkplaatshandboeken gelezen hebt, geeft Porsche zelf aan dat men de bak in z'n geheel moet vervangen i.p.v. dat het mogelijk is om deze te repareren.
Natuurlijk ben ik ook van mening dat alles wat mechanisch is ook te repareren moet zijn... Wel vreemd dat Porsche zelf iets anders adviseert.. Wellicht te duur of zo ??
Ik ben dan ook heel benieuwd hoe dit qua reparatie af gaat lopen.
Sterkte in ieder geval !
Dick
|
14 maart 2007 23:15 |
|
|
porscherulez
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)Leiden
|
Tiptronic Vervolg
Wederom een kleine update m.b.t. de kapotte Tiptronic van mijn 964.
Afgelopen dagen veel rond gebeld en veel advies ingewonnen wat de eventuele mogelijkheden zijn om het Tiptronic probleem op te lossen. Een ding is in ieder geval zeker, het is geen goedkope oplossing. De kosten varieren tussen de 2200 en 3500 euro. Tevens zijn de adviezen ook zeer uiteenlopend, denk dan aan het monteren van tweedehands bakken tot aan complete revisies. Inmiddels heb ik me neergelegd bij een grote uitgave echter ben ik er nog niet helemaal uit wat er precies gaat gebeuren. Hieronder heb ik de twee opties beschreven:
Totale revisie van de Tiptronic. Het voordeel hiervan is dat de huidige Tip wordt opengemaakt en uit analyse eventueel aangetoond kan worden wat de oorzaak is geweest waardoor een herhaling bijna uitgesloten kan worden. Nadeel is dat ik bang ben dat er wederom gerepareerd gaat worden of dat er sprake is van een deel-revisie waardoor mogelijk het probleem niet wordt opgelost. Denk aan de huidige Tiptronic die volgens de Porsche specialist volledig was gereviseerd en na 10k weer in de soep is gelopen. Persoonlijk denk ik dat niet alles is vervangen maar dat bijvoorbeeld in het kleppenhuis (o.i.d.) problemen zijn achtergebleven.
De huidige Tip laten vervangen door een tweedehands Tip. Het voordeel is dat je hoogstwaarschijnlijk ook het daadwerkelijke probleem oplost zodat een herhaling bijna is uitgesloten. Nadeel is echter dat je niet precies weet wat je koopt. Ik heb wel bakken gezien waar "maar 24000 km" mee is gereden, de kosten zijn wel direct veel hoger. Je moet dan denken aan 3500 euro exclusief montage. De schrale troost in dit geval is wel dat Tiptronics bijna nooit kapot gaan en te boek staan als zeer betrouwbaar.
Kosten van de bovenstaande opties zijn nagenoeg gelijk. Ik moet trouwens wel melden dat een bekend revisiebedrijf 2 jaar garantie heeft aangeboden op de revisie van de bak. Op zich geen verkeerd idee.
Ik ben in ieder geval van plan om voor komend weekend een beslissing te nemen. Mocht iemand nog een goede hint/ tip hebben dan hoor ik dat graag.
PS Heb wel een advocaat in de arm genomen om eens te onderzoeken wat de juridische mogelijkheden zijn m.b.t. aansprakelijkheid van de desbetreffende P specialist.
Keep you updated.....
_________________________________________ Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912
|
27 maart 2007 23:06 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik vind het een moeilijke keuze en zou niet zo tussen de 2 opties kunnen kiezen.
Mijn gevoel zegt me de huidige bak laten reviseren bij een goed revisiebedrijf met garantie.
Heel veel succes
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
27 maart 2007 23:11 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Euh, tja ik blijf toch mijn standpunt dat je eerst nader onderzoek moet doen wat Porsche zelf ( ! ) zegt over het reviseren van de Tiptronic bak....
Vanzelfsprekend weet het bewuste revisie bedrijf vast wel waar men aan begint maar ik blijf me toch maar afvragen waarom Porsche zelf iets anders adviseert..????
Doe je zelf (en mij ) een lol en informeer nog eens bij wat andere specialisten over het reviseren van een Tiptronic bak. Bel er een paar op, wie weet levert dat nog hele interessante info op welke je beslissing kunnen helpen.
Andere invalshoek: het is dezelfde Tip bak die in een Mercedes hangt, misschien is het inderdaad een "simpel" mechanisch ding wat eenvoudig te reviseren is...
Lastig als je eigenlijk geen keuze hebt...
|
28 maart 2007 12:03 |
|
|
cabrio wim
|
Porscherulez schreef:
Ik moet trouwens wel melden dat een bekend revisiebedrijf 2 jaar garantie heeft aangeboden op de revisie van de bak. Op zich geen verkeerd idee.
Ik zou voor deze optie gaan
|
28 maart 2007 17:00 |
|
|
porscherob
boxster 2.5 tiplexmond
|
ik zou ook voor de reviesie met 2 jaar garantie gaan, hoeveel km?
bij een gebruikte bak weet je ook niet wat je koopt, en krijg je denk ik ook nooit lang garantie.
porsche revieseert geen tiptronics omdat dat te duur is
die reviesie/reparatie is gewoon niet goed gedaan. als een tip kapot is en er zit gruis in, dan zal de bak tot op het laatste boutje uitelkaar moeten omdat het gruis overal terecht komt. ik heb zo'n idee dat dat niet is gebeurd.
|
28 maart 2007 19:34 |
|
|
porscherulez
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)Leiden
|
Goede tip trouwens, hoeveel km's.....dit heb ik nog niet gevraagd. Ik laat het nog even weten.
_________________________________________ Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912
|
28 maart 2007 21:13 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Misschien zeg ik nu wel iets waanzinnig doms maar kan je er niet een goede schakelbak inhangen? Is denk ik goedkoper en ben je eindelijk van die tip. af
|
29 maart 2007 0:19 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Ja da's ook een leuk idee.... alleen errug kostbaar door alle aanpassingen die je dan alsnog moet doorvoeren (o.a. elektronica...)
gr.
dick
|
29 maart 2007 9:22 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Electronica? Is volgens mij meer een kwestie van weglaten dan toevoegen dus dat kan het probleem niet zijn.
|
29 maart 2007 10:02 |
|
|
porscherulez
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)Leiden
|
Ik vind "automaatip" rijden wel lekker hoor......Heb een A4 met 6 bak maar dat is in de stad toch echt heel erg vermoeiend.
_________________________________________ Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912
|
29 maart 2007 16:08 |
|
|
porscherulez
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)Leiden
|
Kogel
De kogel is door de kerk!
Heb een beslissing genomen. De 964 wordt morgen opgehaald en zal bij Autrans te Lunteren worden gerepareerd. Ik heb gekozen voor een totale revisie van de Tip inclusief de eerder genoemde 2 jaar (=uniek) garantie. Ik hoop dat de auto volgende week klaar is zodat ik binnenkort weer lekker kan cruisen. Ik heb Autrans gevraagd om wat foto's te nemen van de in-/uitbouw en de revisie dus ik post binnenkort wat fotootjes. Misschien wel leerzaam
_________________________________________ Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912
|
29 maart 2007 20:12 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Hoop dat je er na revisie weer een hoop plezier aan mag beleven.
|
29 maart 2007 21:14 |
|
|
porscherulez
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)Leiden
|
Thanks, ga er eigenlijk wel van uit..... Zit natuurlijk ook weer verder te kijken naar een ander type P maar dat is misschien iets voor een ander topic
_________________________________________ Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912
|
29 maart 2007 21:59 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
996 3.4 misschien
|
29 maart 2007 23:28 |
|
|
porscherulez
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)Leiden
|
Oeps
Oeps...dat is voor een aantal van ons "onder de gordel"....Vind het trouwens wel een erg mooi model.
_________________________________________ Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912
|
30 maart 2007 8:38 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
|
30 maart 2007 9:22 |
|
|
porscherulez
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)Leiden
|
Daar gaat ie!
Daar gaat ie dus....onderweg naar Lunteren.....
Op naar de reparatie!
_________________________________________ Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912
|
30 maart 2007 23:43 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Wat ik aan heel je verhaal niet snap (heb vluchtig over alle pagina's heen gelopen), dat je stad en land bent afgelopen en gebeld voor advies en reparatie. BIj vescheidene bedrijven verschillende adviezen krijgt. IK begrijp dat je het bij diegene probeert waar je deze wagen hebt gekocht, maar waarom niet meteen Erwin van Renntech benaderd (zonder reclame te maken) dan weet je zeker dat je niet wordt bedonderd, die geeft heus wel een analyse zonder verplichtingen en was je veel eerdr van al het gezeik afgeweest. Het is wel wat verder weg, maar dat dat nu ook niet meer uitgemaakt....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
31 maart 2007 8:15 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Niets ten nadele van Erwin, maar beetje kort door de bocht hoe dit verwoord. Je lijkt nu te stellen dat Renntech de enige betrouwbare specialist is die je niet bedonderd
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
31 maart 2007 8:34 |
|
|
porscherulez
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)Leiden
|
Wie zeg dat ik Erwin niet heb gebeld?!
Ik heb gekozen voor de revisie vanwege garantie en "waarheidsvinding" van het probleem om een 3e keer te voorkomen en tevens voor eventueel juridisch vervolg. Daarvoor moet de bak uit elkaar (heb ik me door meerdere specialisten laten vertellen). Erwin had een hele goede optie maar dat is niet de optie die ik uiteindelijk heb gekozen.
V.w.b. betrouwbaarheid: Vertrouwen zegt mij niet zo veel. Natuurlijk heeft ieder zijn ideeen over betrouwbaarheid en WIE er betrouwbaar is. Dit zijn alleen niet altijd de doorslaggevende en de meest betrouwbare redenen om een keuze te maken. Ik heb dit zelf ook ondervonden: vanwege oa. kennis, liefhebberij, preventief vervangen van zaken en de service, werd ook de P specialist, waar ik de auto heb gekocht, als zeer betrouwbaar ervaren. Maar helaas ging mijn TIP na een 4500 euro kostende (deels preventieve) reparatie en 9k gereden te hebben voor de 2e keer kapot. Ik sta daarom een beetje sceptisch tegenover ideeen van anderen met betrekking tot "wie te vertrouwen".
Maar toch dank voor het aangeven van je vertrouwen in Renntech (is trouwens ook mijn ervaring)!
_________________________________________ Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912
|
31 maart 2007 9:13 |
|
|
horn
PF #57
|
Goed ingelezen en georienteerd en de keuze gemaakt die jou het beste paste. Succes met je tip.
Betrouwbaarheid is vergelijkbaar met hoe goed een verzekering is; je merkt het pas als je het echt nodig hebt. Altijd je auto bij een specialist in onderhoud hebben zonder problemen wil nog niet zeggen dat hij betrouwbaar is. Pas als je erachter komt dat je belazerd bent, weet je dat hij dat niet is. En dan is het voor jou vaak te laat (helaas). En dan nog zijn er hele volksstammen die zweren bij die specialist.
Zelf overigens ook tevreden over Renntech.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 maart 2007 10:05 |
|
|
porscherulez
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)Leiden
|
klaar
Vanmorgen ben ik gebeld door het revisiebedrijf met de mededeling dat de auto klaar is. Ik ga hem dinsdag halen......ben benieuwd!!
Laat het z.s.m. weten.
_________________________________________ Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912
|
20 apr 2007 17:31 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ik hoop dat je weer zorgeloos je kilometers kan gaan maken met je tip
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
20 apr 2007 21:03 |
|
|