Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 7:45

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
2006 rijvaardigheidstraining 2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht 2006 rijvaardigheidstraining 2
Op 25 februari j.l. heeft JDB een rijvaardigheidstraining bij Prodrive Paul & Mark Maaskant geregeld. Ik kon er helaas niet bij zijn, maar wil graag een nieuwe organiseren.
Dit kan op zondag 13 mei. We moeten met een kleine 10 Porsches komen. Kosten 185€ pp.

Wie heeft interesse?

Wat krijg je daarvoor?

1/ Beter weer dan op 25/2 :twisted:
2/ Een prettig ritje naar en van Lelystad 8)
3/ Andere mooie auto's te zien :P
4/ enehhh, :idea: oh ja:

1. Botsingsvermijdings oefening
Deze oefening traint de bestuurder in beslissingsvaardig handelen tijdens een onverwachte
opdoemende noodsituatie. Middels LED verlichting in het wegdek word een rem- en daarna een
uitwijkteken naar links of rechts gegeven. Het remmoment alsmede het moment van richting
aangeven kan in 10 stappen worden aangepast per bestuurder. Dit onderdeel wordt uitgebreid met
een praktisch gedeelte over rem- en stopafstand ter voorkoming van kopstaart

2. Uitwijken op glad wegdek
Auto’s veelal in combinatie met brede banden vragen een oplettende beheersing wanneer het op
uitwijkmanoeuvres aankomt op gladde ondergrond. Hier zullen de deelnemers de grenzen van hun
specifieke auto ervaren.

3. Cirkelproef
Op een zeer gladde cirkel leren de deelnemers hun auto in toom te houden. Met het zogenoemde
‘fluwelen voetje’ leren zij om te gaan met het krachtenspel van de auto. Onder- en
overstuursituaties komen aan de orde, waarbij de nadruk ligt op het herkennen en het beheersen
van deze situaties.

4. De bermoefening
Bermongevallen, oorzaak van veel ongevallen met vaak dodelijke afloop. Op een speciaal
geprepareerd stuk asfalt voorzien van een epoxy glijvlak kunt u oefenen om veilig uit de wegberm
te sturen. Er is voldoende ruimte om veilig te laten zien wat er gebeurt bij te snel terugsturen naar
de weg.

5. Oval Driving Experience
Een spectaculair onderdeel vormt keer op keer het rijden over de kombaan. Gedurende een aantal
ronden kunnen de deelnemers ervaren om over de 3 km lange oval een aantal beheerst snellere
ronden door de 60 graden verkante kombochten van het parcours te sturen

29 maart 2007 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid Holland
Bericht 
Ben zeer geïnteresseerd !
Schrijf mij maar op.

30 maart 2007 18:24
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Heb de vorige keer meegedaan, een aanrader...
Hopelijk dan wel mooi weer :lol:

30 maart 2007 18:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Misschien kun je informeren of ze ook de slalom in het programma kunnen verwerken. Is echt leuk! 8) Kon ook toen ik het organiseerde in 2005.

Zie: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=2745&

In mijn eerste bericht meld ik dat het in een BMW van Prodrive kon, maar kon ook met eigen auto, wat bijna iedereen ook deed.

30 maart 2007 18:41
Profiel
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht 
Die slalom, goed idee. Zal dat effe nagaan.

30 maart 2007 23:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Is dit weer onder leiding van Prodrive?

Zo ja dan ben ik geinteresseerd! kon vorige keer helaas op het laatste moment niet meer mee doen.. (porsche begaf het)

31 maart 2007 14:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
BmX944 schreef:
Is dit weer onder leiding van Prodrive?

Zo ja dan ben ik geinteresseerd! kon vorige keer helaas op het laatste moment niet meer mee doen.. (porsche begaf het)

Yep

31 maart 2007 23:08
Profiel
PorscheForum Rakker
911 carrera 3.2
Enschede
Bericht 
Heb je oproep gelezen en lijkt me erg interessant. Is er nog plek voor twee auto's op 13 mei. Dan doen een kameraad en ik graag mee!

Roy

03 apr 2007 8:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
OK mensen, we hebben 5 auto's die meedoen:

Roy (2 auto's)
BmX944
Jan986
ps

nog minstens 3 te gaan voordat het mogelijk is. Ik wacht nog op antwoord van prodrive mbt een extra slalom mogelijkheid.

Edit: Gaat hier verder.

04 apr 2007 21:18
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 9 berichten ]