Auteur |
Bericht |
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
de cijfers 90...?( van boven af...)
wierhaven....
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
30 maart 2007 23:42 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Heel goed gevonden tot zo ver. Op het vliegveld gelden de standaard luchtvaartregels dus zoek het in de omgeving.
Hierbij de laatste aanwijzing voor vandaag waarmee jullie er bijna moeten kunnen komen
Aanwijzing 8
De flevoweg;
Vliegveld Middenmeer;
Binnen dit gebied ligt de PFT ergens;
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 maart 2007 23:48 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Niet bewust naar gezocht in ieder geval
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 maart 2007 23:49 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Noord-Holland nog steeds niet wakker?
Hoe kan dat nou dat de PFT nog niet is opgegraven op deze fantastisch mooie dag ?
Leo? Al wel onderweg?
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
31 maart 2007 11:35 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik vind het ook angstvallig stil...
Ben net een stukje wezen rijden en het is heerlijk 'hunt'-weer
Nog een een na laatste aanwijzing dan....
Aanwijzing 9
Met deze aanwijzing en de foto uit aanwijzing 1 moet je hem kunnen vinden. Hij ligt vlak onder de grond dus je hoeft niet met een dragline te komen
|
31 maart 2007 11:56 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik heb het gevoel dat die dit weekend gevonden wordt.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
31 maart 2007 12:16 |
|
|
BerendB
--- ex 928 / 1979 ---Ter Apel
|
tja...ik ben er pas over een paar weken in de buurt en laat hem dus maar aan mij voorbijgaan..
_________________________________________ mijn snapshots
|
31 maart 2007 13:49 |
|
|
D.D.
|
93 kilometer rijden....morgen een perfecte dag...
|
31 maart 2007 14:22 |
|
|
omebart
964 30 Jahre JubileumOuderkerk a/d Amstel
|
STOP maar met zoeken beste mensen...de PFT ligt veilig opgeborgen bij mij thuis Oftewel "I've got him" Het verslag volgt...
_________________________________________ Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed word duurder.
|
31 maart 2007 16:13 |
|
|
D.D.
|
shit....daar gaat mijn ritje....
|
31 maart 2007 16:21 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Van harte, ome Bart!
Ik ben benieuwd naar je Sherlock Holmes verhaal!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
31 maart 2007 16:33 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Van harte Ome Bart.
Goed speurwerk.
Na jou verhaal zal ik de uitleg bij de aanwijzingen volledig posten.
|
31 maart 2007 17:05 |
|
|
omebart
964 30 Jahre JubileumOuderkerk a/d Amstel
|
Zo en dan nu het verslag:
Na afgelopen week de hele hunt zo’n beetje in de gaten te hebben gehouden begon het toch wel een beetje te kriebelen. Ik had zelf al een keer naast het net gevist bij de 4e hunt waar de PFT in Laren werd gevonden door Mischa. Dit zat mij natuurlijk dwars (het is je van harte gegund hoor Mischa) en dacht ooit zal ik de PFT in mijn handen hebben.
Gisterenavond na de 9e aanwijzing was het natuurlijk helemaal duidelijk waar de trofee moest liggen. Maar aangezien ik een zware maar toch gezellige nacht heb gehad (lees feestje) dacht ik dat ook deze hunt aan mij voorbij zou gaan. Na lekker te hebben uitgeslapen keek ik toch maar even op het forum...en blijkt dat de PFT nog steeds niet gevonden is.
Ik was toch al van plan om de porsche uit te laten en richting het hoge noorden waar de PFT begraven zou liggen. De snelheden over de A7 lagen boven het toegestane en ik werd nog even zoek gereden door een BMW M6...Althans dat liet ik hem denken want ook ik heb zo mijn grenzen op onze vaderlandse wegen.
Bij Middenmeer de snelweg af en op zoek naar de flevoweg...want daar zou en moest hij liggen. Ik had geen kaart of navigatie tot mijn beschikking maar het was vrij eenvoudig te vinden.
Het was meteen raak...naast de eerste boerderij stond een windmolen en net als op de 1e foto van Maurice stonden er ook houten paaltjes tegenaan...
Mijn hart ging sneller kloppen, want zou de PFT er nog liggen of was iemand mij voor geweest. Ik stapte uit en ging op zoek...Ik had geen schep bij me en hoopte dus dat de PFT niet te diep zou liggen...want uit betrouwbare Midddenmeerse bronnen heb ik vernomen dat er een schep geleend was bij het begraven ervan
eerst was ik aan de verkeerde kant aan het zoeken (er stonden meerdere paaltjes) maar dankzij de hulp van twee jongens die op de boerderij wonen kon mij de PFT niet meer ontgaan..bedankt jongens
En daar lag ie dan...diep onder de grond...
DE PORSCHE FORUM TROFEE!!!
Het was dus weer een geslaagde middag...lekker gereden...mooi weer en de PFT gevonden...wat wil een mens nog meer?
Maurice bedankt voor de porsche 356B cabriolet...ik zal haar een mooi plekje geven.
Ik ga nu eens goed nadenken over een mooie locatie voor de volgende hunt...Jullie horen nog van mij!
_________________________________________ Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed word duurder.
|
31 maart 2007 17:24 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
In Laren was ik je nog te snel af, maar deze is voor jou! Eeuwige roem en glorie! Van harte!
|
31 maart 2007 17:45 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Van Harte
leuk verhaal ook
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
31 maart 2007 20:23 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Gefeliciteerd!
|
31 maart 2007 20:51 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Vanaf maandag even extra alert zijn op de A7
De politie Noord-Holland Noord, Zaanstreek Waterland en het Korps Landelijk Politiediensten gaan vanaf 2 april gezamenlijk de snelheid van het verkeer op de A7 aanpakken. De A7, de autosnelweg vanaf Den Oever tot aan Zaandam, is een weg waar relatief veel ernstige aanrijdingen plaatsvinden en waar vaak met hoge snelheden gereden wordt.
Uit meting blijkt bijvoorbeeld dat gedurende grote delen van de dag op het traject Wijdewormer-Zaandijk met een gemiddelde snelheid van boven de 150 km per uur wordt gereden. Gemeten over de laatste drie jaar waren er 80 ernstige aanrijdingen waar bij 6 aanrijdingen doden waren te betreuren. De aanrijdingen vonden over de gehele weg plaats met een duidelijke toename bij de afritten 7 en 9 bij Hoorn en Middenmeer en op de weggedeelten tussen Purmerend – Hoorn-Noord, Hoorn - Wognum, Wognum – Medemblik, Medemblik – Middenmeer en ten noorden van Wieringerwerf.
Het project strekt zich uit over een periode van vier jaar waarin gewerkt wordt aan een significante daling van het aantal snelheidsovertredingen en (ernstige) ongevallen. De politie denkt dit doel te behalen door snelheidscontroles te intensiveren en regelmatig onderzoeken te doen naar het verkeersgedrag van automobilisten. De controles vinden vooral plaats daar waar het ze hardst nodig zijn. Handhavingsmiddelen die hiervoor ingezet worden zijn radarstatief, video-surveillanceauto, videomotor, surveillancemotor. Ook worden langs de weg waarschuwingsborden ‘radarcontrole’ geplaatst. Bestuurders die zich niet aan de maximum snelheid houden, zullen merken dat het hier niet om een loze waarschuwing gaat.
|
31 maart 2007 21:47 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Bart,
Nogmaals van harte en het is mooi te lezen hoe de trofee toch weer boven water komt.
Zoals beloofd even mijn verslag van deze hunt.
Ik had deze locatie al eerder op het oog aangezien maar heel weinig mensen het bestaan en de historie van het vliegveld Middenmeer kennen en daardoor met de juiste aanwijzingen snel de link zou worden gelegd met Schiphol en vliegbasis de Koog.
Aanwijzing 1
Het gemeentewapen van Haarlem. En de hoofdstad van Noord Holland.
Zo zouden jullie in ieder geval wel redelijk snel bij Noord Holland uitkomen.
Aanwijzing 2
Ik wilde jullie een beetje in de war brengen en eens laten raden waar dit om ging. Wel de vleugel verlichting van een lightweight Zodiac 601HDS.
Aanwijzing 3
Deze mag duidelijk zijn. Om jullie op het spoor van een vliegveld te zetten een bekend plaatje.
Schiphol is één van de 5 vliegvelden in Noord Holland;
EHAM - Amsterdam Schiphol Airport
EHHV - Hilversum Airport
EHMM - MLA Vliegveld Middenmeer
EHTX - Texel International Airport
EHKD - Den Helder Airport / Marinevliegkamp de Kooy
Aanwijzing 4
Deze luchtfoto heb ik de een beetje moeten shoppen om de markeringen van de landingsstrip er uit te halen.
Gerhard heeft het origineel weer bijzonder knap terug gevonden. De A7 die je hier op ziet werd in 1941 opengesteld tussen Middenmeer en Den Oever
Aanwijzing 5
Een Fokker C-V. Vliegveld Middenmeer speelde een belangrijke rol in de eerste dagen van WO2. De in Hilversum gestationeerde verkenningsvliegtuigen van het type Fokker C-V werden op 10 mei 1940 verplaatst van Hilversum naar Middenmeer
Aanwijzing 6
Deze aanwijzing behoeft weinig betoog lijkt mij. Het vliegveld licht ongeveer 800 meter van deze wegwijzer.
Aanwijzing 7
Vliegveld Middenmeer ligt aan de Flevoweg Nr 1.
Aanwijzing 8 en 9 hoeven weinig uitleg (het meeste staat er al bij)
Ik had eventueel nog een 10e aanwijzing. Het paaltje waar het uiteindelijk om ging.
|
31 maart 2007 22:31 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Omebart gefeliciteerd
Leuke hunt en mooie plek met weinig google info over dit vliegveldje.
|
01 apr 2007 21:35 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Dat was nu ook net de bedoeling Gerhard.
Ik kom er regelmatig langs en het was me al opgevallen dat heel weinig mensen dit vliegveldje kennen terwijl het wel een rijke historie heeft.
|
01 apr 2007 22:48 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ook van deze kant van harte Ome Bart met het vinden van de Jubileum PF Trofee
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 apr 2007 13:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Maurice & Ome Bart