Auteur |
Bericht |
mayonaise
|
praatjes maker : weest gewaarschuwd
kzet het in de discussie, ben geen geld kwijt, maar veel tijd en praatjes, een deal gemaakt, en nog tijd zitten wachten, om uit eindelijk met nog meer praatjes van kale reis thuis te komen
wees gewaarschuwd, met johan123m , heeft het maar weinig waarde als ie zegt dat ie zal overschrijven...dubbel omdat ie van belgie moet overschrijven en het dus zowieso al 4 dagen duurt nadat opdracht wordt gegeven, en je dus niks weet tot het x aantal dagen later is....
't geen dat me enorm stoort, is dat je dan denkt met iemand bonafide bezig te zijn, en dan geef je nog raad, mails heen stuurt vol tips ,adressen van plekken die revisie en machine werk doen, vragen zit te beantwoorden die niks met het onderdeel te maken hebben dat je verkoopt.... omdat je denkt met een vriendelijke rechtdoorzee mede Porschist te spreken...
mod by horn - persoonlijke emailwisseling verwijderd - emails zijn privé. Ervaring mag gedeeld worden. Betreft artikel dat door Mayonaise hier werd aangeboden en door johan123m werd gekocht, betaling meerdere malen toegezegd, maar niet gedaan en uiteindelijk werd afgezien van de koop.
|
01 apr 2007 10:29 |
|
|
TurboBjorn
Maasmechelen
|
Ik snap dat je het vervelend vindt, maar vind het niet netjes om zo hier te posten. Heeft toch niets met oplichting o.i.d. te maken?
|
01 apr 2007 11:19 |
|
|
horn
PF #57
|
Toezeggen dat je iets koopt. Daarna meerdere malen toezeggen dat je de betaling zal verrichten. Uiteindelijk aangeven dat je het toch maar niet koopt. Oplichting is het niet. Netjes zeker niet.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 apr 2007 21:51 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Oplichting is het idd niet. Maar ik vind het wel goed om zoiets te melden zodat men weet dat men met een bepaald sujet beter geen zaken/deals kan doen.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
02 apr 2007 22:43 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Of in elk geval weer een algemene opmerking, zodat mensen weten dat ze niet zomaar alles en iedereen kunnen vertrouwen op internet. Het is blijkbaar heel makkelijk om in een mailtje te zeggen: "Ja, ik koop hem", en daar naderhand op terug te komen. Het is alleen de manier waarop je er naderhand op terug komt, welke belangrijk is nietwaar?
|
03 apr 2007 12:34 |
|
|
mayonaise
|
3 keer zeggen , en dan alsnog afpoeieren is voor mij iets te veel van 't goeie... de spullen stonden al ingepakt en gelabeld klaar aan de voordeur.
en de manier waarop , het was een mededeling in de zin van , "kmoet ze niet meer, je kan ze toch gemakkelijk op ebay of op die of dat forum verpatsen, succes dermee"
nu ben ik de moeilijkste niet, ik beantwoord alle vragen, ik documenteer alles zogoed ik maar kan, en ik ben heel eerlijk als ik iets verkoop, als ik iets niet weet zeg ik het, als ik wel iets weet , een defect of tekortkoming, dan zeg ik dat ook.
Als ik iets koop, en ik zeg dat ik ga betalen, dan doe ik dat ook onmiddelijk, niet eens een uur later, of een dag later, dus als iemand mij zegt, 3 keer dan nog, dat ie gaat betalen, dan verwacht ik dat ook op mijn rekening te zien, ik wil nog wel even wachten tot iemand naar de bank kan gaan, das maar logisch, maar zeggen ik ga betalen, is voor mij even duidelijk als face to face een deal doen, en portefeuille uithalen en het geld tellen om over te handigen...
je doet geen handshake en je haalt je portefeuille niet boven, je telt het geld niet , om het daarna weer in je zakken te stoppen.
|
03 apr 2007 13:07 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
welkom in de wondere wereld van handelen via internet
_________________________________________ Got coffee?
|
03 apr 2007 13:17 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Sukkel
Je moet maar zo denken die sukkel is het niet waard.
|
03 apr 2007 13:23 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik heb het andersom meegemaakt.
Anders reed ik nu met een 930 (zwart/zwart) .
Testrit en keuring was gebeurd , prijs was afgesproken en deal was rond.
Voorschot lag klaar en de verkoper ging langskomen omdit op te halen.
Helaas niets van gehoord tot ik belde waar hij bleef.
Ineens was er misschien iemand die misschien meer ging betalen en misschien de week erop langskwam. Ik moest maar wachten en als het niet meer was als wat afgesproken was mocht ik de wagen alsnog kopen.
Hij mocht de wagen van mij steken waar het zonlicht niet kwam.
Een week later later kwam ik de wagen weer tegen op het net en was die nog niet verkocht.
eigen schuld ...
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
03 apr 2007 14:17 |
|
|
mayonaise
|
nu ga ik het niet goed praten
maar alst erop aankomt een auto(of weet ik veel wat dan ook) te kopen die ik echt graag wil dan spring ik erop en zorg ik er zelf voor dat ie dat voorschot krijgt alvorens ie kans krijgt een ander bod te krijgen..
cash money doet echt wonderen
|
03 apr 2007 15:05 |
|
|
911-lover
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Cash Money (5000€ lag hier klaar).
's Morgens de deal telefonisch gedaan end at het geld hier lag gemeld. Daar ik de winkel tot 14u heb kon ik ervoor niet. Ik stelde voor daarna naar hem te rijden maar daar hijzelf hier in de buurt in de voormiddag kwam stelde hij zelf voor het voorschot te komen afhalen.
Toen de afspraak om 10u werd gemaakt was er blijkbaar nog geen ander bod. Om 11u zou hij hier zijn. Daar om 14u er nog niemand gekomen was heb ik dan gebeld dat ik zelf zou komen. Toen kwam dat "rare" verhaal
|
03 apr 2007 15:08 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Koen,
Is er ook iets wat jij niet hebt meegemaakt???
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
03 apr 2007 15:25 |
|
|
911-lover
|
Ik hoop van wel
Geloof me dat het niet leuk is als je al veel negatieve dingen hebt moeten meemaken.
Het verrijkt je leven (zeggen anderen) maar voor mij had het echt niet gemoeten en had ik liever niet meegemaakt. Geloof me maar.
Positieve dingen mogen er nog natuurlijk met de massa's komen
|
03 apr 2007 15:47 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ook heb ik dat meegemaakt
Een mooie 911 van een kennis gekocht, alles rondgemaakt en hij belt me doodleuk op met de mededeling van ik zie er vanaf
Dat zijn dingen die je niet snel vergeet, jo wat was ik er ziek van
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 apr 2007 16:02 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
en hier ongeveer hetzelfde!
Iemand uit m'n zeer nabije omgeving had een erg mooie targa, waar m'n vader wel "trek" in had. Na vele beloftes hem aan m'n pa te verkopen, verkoopt degene hem doodleuk aan iemand anders
Maar gelukkig staat die targa nu wél bij ons in de gargage
|
03 apr 2007 17:48 |
|
|
Roel 964 C2
PF #87Heesch
|
Auto gekocht op Ebay tegen de door de verkoper gestelde minimumprijs. Durfde ongezien de gok te wagen (jaja, kom maar met het commentaar).
En nu is deze praatjesmaker ineens oostindisch doof.
Vermoedelijk heeft hij er spijt van want als de wagen echt zo goed is als hij schrijft dan heb ik hem voor een spotprijsje.
Volgens mij heeft hij leververplichting door op Ebay te adverteren, of vergis ik me?
Ik denk erover de premie die ik al jaren voor mijn rechtsbijstandverzekring betaal nu maar eens te gelde te gaan maken.
_________________________________________ Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750
|
04 apr 2007 0:03 |
|
|
horn
PF #57
|
nee, je vergist je niet. ik zou eerst een emailtje aan ebay zelf sturen. had de beste man als 'referenties'/eerdere deals en commentaar?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 apr 2007 0:08 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... altijd nog beter dan wat IK mee gemaakt heb
|
04 apr 2007 0:12 |
|
|
Roel 964 C2
PF #87Heesch
|
Mailtje aan Ebay heeft nog geen respons opgeleverd.
Ik kan ook geen geschil openen omdat dat pas kan als je al betaald hebt, en zo stom was ik nou ook niet.
De man had 0 eerdere transacties dus ik wist dat ik deze kans liep.
BTW, dit is de link vd deal die heb ik net heb vergeten te plaatsen (just for fun)
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1
_________________________________________ Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750
|
04 apr 2007 0:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Leuk voor als je niet kunt kiezen tussen 'n C2 en 'n C4
|
04 apr 2007 0:43 |
|
|
mayonaise
|
wettelijk kun je daar geen zak tegen doen
ja ok de wettelijke statuten met ebay bepalen dat een bod finaal is
maar die overeenkomst is tussen koper en ebay, en verkoper en ebay, niet koper-verkoper
dus onderling geen poot om op te staan, zolang er geen geld of object is uitgewisseld...
en ebay zal echt geen rechtzaak beginnen om jou die C3 te regelen... helaas pindakaas, maar feedback is het enige dat een beetje werkt, en das nog altijd geen garantie
|
04 apr 2007 8:10 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Vertel
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
04 apr 2007 8:57 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Als je in de ''handel''zit maak je wel wat meer mee dan de gemiddelde kantoorridder...
_________________________________________ t beste maar weer...
|
04 apr 2007 19:46 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Zelf heb ik bij de verkoop van een auto een tijdlang ook contact met zo'n praatjesmaker gehad. Op een gegeven moment liet ik mijn mobiel op rondspreken staan en ging gewoon verder met mijn werk. Af en toe "mmm" en "jaja" zeggen en meneer bleef maar doorleuteren. Volgens mij zoeken die lui niet een auto maar een psychiater om hun verhaal aan kwijt te kunnen. Nu had in ieder geval het telefoonbedrijf nog een goede dag en ik had toch een beetje het gevoel dat het meneer wel wat centen had gekost. Vooral met wat publiek is zoiets best leuk.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
04 apr 2007 21:34 |
|
|
horn
PF #57
|
hangt van je handel af.
|
05 apr 2007 7:18 |
|
|