Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:41



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Vapour Lock 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 930- Targa '70
Bericht Vapour Lock
Wat is vapour lock? :lol:


Laatst bijgewerkt door porsche1973s op 01 apr 2007 0:08, in totaal 1 keer bewerkt.



31 maart 2007 17:10
Profiel
Bericht 
Volgens mij zit er alleen maar een terugslagklep in de aanvoerpomp, en als die stuk is loopt benzine terug.
Dus waarschijnlijk heb jij geen vapour lock, maar een kapot brandstofklepje.
Zit een banjobout op benzinepomp, en daar zit klepje in.
Controleer dat eerst eens.


31 maart 2007 17:27
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Vapour lock?? IK vraag me af of jullie uberhaupt wel weten wat vapour lock eigenlijk is. Het is een verschijnsle wat in principe i NL bijna niet voorkomt en te wijten isaan een combinatievan hogere omgevingstemperatuur en lagere luchtdruk waardoor er gasvormige elletjes in de brandstof vrijkomen die het brandstofsyteem (vooral bij vroegere auto's) ontregelen. Dit komt vooral op warme dagen in de bergen waar de luchtdruk wat lager is en er dus gasvormige dampen uit de brandstof het syteem blokkeren (P.V/T=C). Vaak optredend nadat de auto is afgezte omdat dan de motortemperatuur nog wat oploopt (geen koeling meer)
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


31 maart 2007 19:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Marcel schreef:
Vapour lock?? IK vraag me af of jullie uberhaupt wel weten wat vapour lock eigenlijk is. Het is een verschijnsle wat in principe i NL bijna niet voorkomt en te wijten isaan een combinatievan hogere omgevingstemperatuur en lagere luchtdruk waardoor er gasvormige elletjes in de brandstof vrijkomen die het brandstofsyteem (vooral bij vroegere auto's) ontregelen. Dit komt vooral op warme dagen in de bergen waar de luchtdruk wat lager is en er dus gasvormige dampen uit de brandstof het syteem blokkeren (P.V/T=C). Vaak optredend nadat de auto is afgezte omdat dan de motortemperatuur nog wat oploopt (geen koeling meer)


Denk aan de 924 met mechanische injectie :) Stalen leidingen die langs de motor lopen en daardoor onstaan gasbellen in de leiding en daardoor wil die niet aanslaan (lijkt net of je geen compressie heb :D ). Enigste wat helpt is echt 10 seconden geplankt door starten.


31 maart 2007 19:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
zou kunnen...
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


31 maart 2007 19:42
Profiel
Bericht 
Marcel schreef:
Vapour lock?? IK vraag me af of jullie uberhaupt wel weten wat vapour lock eigenlijk is.


JULLIE......hebben Elven en ik het dan over vapour lock gesproken :roll: :wink:


31 maart 2007 19:59
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
:?:
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


31 maart 2007 23:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 930- Targa '70
Bericht Vapour Lock
Marcel, met Uw geleerde uitleg sta ik nu nog ni verder he... :wink:
Ikke domme Belg :lol:


31 maart 2007 23:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Of even googlen en/of wiki :

http://en.wikipedia.org/wiki/Vapour_lock


01 apr 2007 0:37
Profiel
Bericht 
Tsjonge jonge Porsche1973s wat voor figuur ben je eigenlijk, heb je een probleem, stel je een vraag die totaal anders is als nu je stelling. Bekijk het even en speel met een ander z'n voeten, en je schrijft IKKE DOMME BELG als ze zo is kun je er bij op het rijtje van............ :x


01 apr 2007 8:31
PorscheForum Rakker
Porsche 930- Targa '70
Bericht Vapour lock
yes Cabrio Wim je bent erin getrapt met je reaktie... :lol:


01 apr 2007 10:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
cabrio wim schreef:
Tsjonge jonge Porsche1973s wat voor figuur ben je eigenlijk, heb je een probleem, stel je een vraag die totaal anders is als nu je stelling. Bekijk het even en speel met een ander z'n voeten, en je schrijft IKKE DOMME BELG als ze zo is kun je er bij op het rijtje van............ :x


Wim, ik ben het met je eens. Ik volg het nu totaal niet meer. De topic starter vraagt de uitleg voor een vapor lock, der wordt mede door Wim een uitleg gegeven en een rare reactie van de Topic starter.

Iedereen doet hier zijn best om uit proberen te leggen wat het precies inhoud en de moeite die door de Topic starter wordt genomen beetje onacceptabel.

Ik noem dit gewoon tijdverspilling.


01 apr 2007 10:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Manne :!: :!:

Marcel geeft een uitleg over de oorzaak van het 'bellenslot' :P

Een ding ontbreekt: hij bedoelt dat met de techniek van de laatste .... 25 (?) jaar, dit normaal gesproken niet meer voor zou komen.
Maar als de techniek je in de steek laat, de druk niet hoog genoeg is bijvoorbeeld, ja dan kan het misschien nog wel? :idea: :shock:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


01 apr 2007 10:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Zou kunnen, onwaarschijnlijk, en alleen onder de "juiste" omstandigheden. Wil je helemaal volledig zijn zou je ook nog een verwijzing kunnen maken naar winter en zomer benzine....WInterbenzine heeft lichter eenvoudigere ontbrandbare bestandelen, wat vapour lock ook nog in de hand werkt,

dus oude auto, oude techniek, barnadstof systeem dat weinig druk levert, brandstofleidingen die valk langs de warem motordelen lopen, gebruike van winterbenzine in de zomer, op de alpenpas bij 35C, ja dan kun je er op wachten, daarna is de enig remedie, wachte totdat moetor isa fgekoeld
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


01 apr 2007 11:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 930- Targa '70
Bericht Vapour lock
Voila dat bedoel ik nou net, ik hoef 'uberhaupt' geen les over het ontstaan van de Vapour lock! Met antwoorden naast de kwestie ben ik toch helemaal niets, vandaar de veranderingvan vraagstelling.(grapje) Maar de oorzaak, namelijk een drukterugval waardoor er gasbellen kunnen ontstaan. Mijn vraag was dus gewoon welk ventiel kan hier de oorzaak van zijn en waar zit het.


01 apr 2007 11:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Zeg dat dan :idea: :wink:
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


01 apr 2007 12:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
gee 1-April grap, wel een gebrek aan technisch inzicht....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


01 apr 2007 18:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.