Auteur |
Bericht |
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
Vapour Lock
Wat is vapour lock?
Laatst bijgewerkt door porsche1973s op 01 apr 2007 0:08, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 maart 2007 17:10 |
|
|
cabrio wim
|
Volgens mij zit er alleen maar een terugslagklep in de aanvoerpomp, en als die stuk is loopt benzine terug.
Dus waarschijnlijk heb jij geen vapour lock, maar een kapot brandstofklepje.
Zit een banjobout op benzinepomp, en daar zit klepje in.
Controleer dat eerst eens.
|
31 maart 2007 17:27 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Vapour lock?? IK vraag me af of jullie uberhaupt wel weten wat vapour lock eigenlijk is. Het is een verschijnsle wat in principe i NL bijna niet voorkomt en te wijten isaan een combinatievan hogere omgevingstemperatuur en lagere luchtdruk waardoor er gasvormige elletjes in de brandstof vrijkomen die het brandstofsyteem (vooral bij vroegere auto's) ontregelen. Dit komt vooral op warme dagen in de bergen waar de luchtdruk wat lager is en er dus gasvormige dampen uit de brandstof het syteem blokkeren (P.V/T=C). Vaak optredend nadat de auto is afgezte omdat dan de motortemperatuur nog wat oploopt (geen koeling meer)
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
31 maart 2007 19:29 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Denk aan de 924 met mechanische injectie Stalen leidingen die langs de motor lopen en daardoor onstaan gasbellen in de leiding en daardoor wil die niet aanslaan (lijkt net of je geen compressie heb ). Enigste wat helpt is echt 10 seconden geplankt door starten.
|
31 maart 2007 19:40 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
zou kunnen...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
31 maart 2007 19:42 |
|
|
cabrio wim
|
JULLIE......hebben Elven en ik het dan over vapour lock gesproken
|
31 maart 2007 19:59 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
31 maart 2007 23:16 |
|
|
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
Vapour Lock
Marcel, met Uw geleerde uitleg sta ik nu nog ni verder he...
Ikke domme Belg
|
31 maart 2007 23:43 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
|
01 apr 2007 0:37 |
|
|
cabrio wim
|
Tsjonge jonge Porsche1973s wat voor figuur ben je eigenlijk, heb je een probleem, stel je een vraag die totaal anders is als nu je stelling. Bekijk het even en speel met een ander z'n voeten, en je schrijft IKKE DOMME BELG als ze zo is kun je er bij op het rijtje van............
|
01 apr 2007 8:31 |
|
|
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
Vapour lock
yes Cabrio Wim je bent erin getrapt met je reaktie...
|
01 apr 2007 10:39 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Wim, ik ben het met je eens. Ik volg het nu totaal niet meer. De topic starter vraagt de uitleg voor een vapor lock, der wordt mede door Wim een uitleg gegeven en een rare reactie van de Topic starter.
Iedereen doet hier zijn best om uit proberen te leggen wat het precies inhoud en de moeite die door de Topic starter wordt genomen beetje onacceptabel.
Ik noem dit gewoon tijdverspilling.
|
01 apr 2007 10:44 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Manne
Marcel geeft een uitleg over de oorzaak van het 'bellenslot'
Een ding ontbreekt: hij bedoelt dat met de techniek van de laatste .... 25 (?) jaar, dit normaal gesproken niet meer voor zou komen.
Maar als de techniek je in de steek laat, de druk niet hoog genoeg is bijvoorbeeld, ja dan kan het misschien nog wel?
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
01 apr 2007 10:44 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Zou kunnen, onwaarschijnlijk, en alleen onder de "juiste" omstandigheden. Wil je helemaal volledig zijn zou je ook nog een verwijzing kunnen maken naar winter en zomer benzine....WInterbenzine heeft lichter eenvoudigere ontbrandbare bestandelen, wat vapour lock ook nog in de hand werkt,
dus oude auto, oude techniek, barnadstof systeem dat weinig druk levert, brandstofleidingen die valk langs de warem motordelen lopen, gebruike van winterbenzine in de zomer, op de alpenpas bij 35C, ja dan kun je er op wachten, daarna is de enig remedie, wachte totdat moetor isa fgekoeld
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
01 apr 2007 11:00 |
|
|
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
Vapour lock
Voila dat bedoel ik nou net, ik hoef 'uberhaupt' geen les over het ontstaan van de Vapour lock! Met antwoorden naast de kwestie ben ik toch helemaal niets, vandaar de veranderingvan vraagstelling.(grapje) Maar de oorzaak, namelijk een drukterugval waardoor er gasbellen kunnen ontstaan. Mijn vraag was dus gewoon welk ventiel kan hier de oorzaak van zijn en waar zit het.
|
01 apr 2007 11:54 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Zeg dat dan
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
01 apr 2007 12:37 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
gee 1-April grap, wel een gebrek aan technisch inzicht....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
01 apr 2007 18:20 |
|
|