Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
In principe wel. Maar het is natuurlijk ook zo dat de 964 op zeker moment erg veel 911 voor het geld is geworden en nu de consument wat meer te besteden heeft (en geld natuurlijk ook last heeft van ontwaarding)...
Het blijft lastig vergelijken, maar zowel in Nederland bij de specialisten als bij de Porsche Centra in de EU zijn de (instap-)prijzen door de bank genomen wat hoger. Dat zou kunnen komen doordat de auto's die nu worden aangeboden beter zijn, dat zou ook kunnen komen doordat de prijzen iets hoger liggen...
BTW: dat je meer moet betalen bij aankoop zegt natuurlijk niets over de prijs die je bij verkoop zal krijgen.
|
31 maart 2007 17:39 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Om het subjectieve wat te verkleinen, heb ik het lijstje gemaakt. Juist om de ratio en de feiten te laten spreken ipv gevoel of wishful thinking.
|
31 maart 2007 17:43 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Heb trouwens nog 's nagedacht over de oorzaak van de prijsstijging. Specialisten willen graag de betere exemplaren aanbieden (goede staat, historie bekend, weinig kilometers, liefst bouwjaren 1991/1992). Daarnaast is 200k een soort magische grens waarbij auto's toch wat minder waard worden, of het terecht is of niet. Een aantal jaren geleden waren er nog relatief veel goede 964's met mooie kilometerstanden op de markt, aangeboden door zowel specialisten als particulieren. Maar inmiddels zijn heel wat P's over de 200k grens, hebben schade gehad, of zijn gewoon in wat mindere staat geraakt. Dus het aantal mooie, gedocumenteerde, complete en betrouwbare 964's met weinig kilometers zijn schaars geworden. Schaarste zorgt zoals bekend voor prijsstijgingen. En deze schaarse exemplaren worden relatief veel door specialisten aangeboden. En de al genoemde aangetrokken economie doet de rest.
|
31 maart 2007 17:59 |
|
|
horn
PF #57
|
dat zei ik
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 maart 2007 19:35 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Hmm...ja...jij had het over 3.2's die de 200k grens overschrijden. Ik trek het iets breder naar auto's goed gedocumenteerd, zonder schade, in goede staat binnen/buiten, met weinig kilometers (bv. 130k/150k). Maar ik geef toe: je gaf wel de aanzet.
|
31 maart 2007 21:06 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
volledig me eens...de prijzen zijn gestegen de laatste jaren!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
31 maart 2007 22:30 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Die 993 ken ik, het is niet waarom maar daarom dat hij maar 35K kost. De andere 993 heeft 90K gelopen en kost 39k dat zegt al genoeg.
Ik heb de prijzen van goede luchtgekoelde 911's de laaste jaren niet noemenswaardig zien dalen.
|
01 apr 2007 0:25 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Wat mij vooral opvalt bij de 964's is de nogal behoorlijke prijsstijging van de RS-jes.. .
|
01 apr 2007 1:07 |
|
|
horn
PF #57
|
economie stijgt, een bijzondere auto komt voor meer mensen binnen bereik, aantal rs'en stijgt niet, daar de prijs stijgt worden ze minder snel verkocht (collector's item), vraagt stijgt, aanbod stagneert, prijs stijgt, minder mensen verkopen hun RS (want goede investering), aanbod stagneert verder, prijs stijgt meer. etc.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 apr 2007 7:06 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Ik zie een groot verschil met wat de handelaren vragen, en wat de particuliere prijzen op bijv. Marktplaats zijn.
Dit verschil is bij de 964 groter dan bij bijv. de 3.2.
Daarbij: worden de auto's ook verkocht voor deze gestegen prijzen?
|
01 apr 2007 11:48 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Heeft denk ik veel te maken met garantie en onderhoudshistorie.
Veel 964ers hebben inmiddels tussen de 150k en 200k gelopen.
Iedereen weet dat olielekkage en een revisie incl. koppeling dan op de loer ligt. Veel particulieren die hun 964 op marktplaats aanbieden hebben dit onderhoud niet gehad of hikken er tegen aan.
Deze kosten bedragen toch al snel Euro 8000,- tot Euro 10.000 en zelfs meer afhankelijk van wat er gebeuren moet.
Uitzonderingen daargelaten denk ik dat je bij de meeste "koopjes" op marktplaats deze kosten binnen no time aan de broek hebt hangen.
Auto"s bij spesialisten (ook uitzonderingen daargelaten) echter hebben
deze revisies vaak al gehad.Vandaar de hogere prijzen....Mijn theorie!
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
01 apr 2007 12:52 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Waarschijnlijk zijn/waren de modellen 964 ondergewaardeerd t.o.v. Duitsland, frankrijk en ook hier in Spanje beginnen de prijzen bij ca. € 22.000.
Dit betreffen niet alleen handelaren maar ook particulieren. Ergens ligt mij iets bij dat ik in een ander topic had gelezen dat er veel auto’s weer ri. Duitsland werden verkocht.
_________________________________________ Create your own future
|
01 apr 2007 15:10 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
_________________________________________ "Water dient om eieren te koken!"
|
02 apr 2007 12:12 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Tot het moment dat men het opgeeft en de vraag dus af neemt. Een jaar of 10 geleden heb ik het zelfde met de Jaguar E-type gezien. Veel vraag naar een goed gerestaureerd exemplaar. Door de vraag een schaarste en dus gingen de prijzen als raketten omhoog. Fl. 120.000 was geen uitzondering voor een mooi exemplaar.
Hele volksstammen rekende zich al rijk totdat men ging beseffen dat de prijs ver over de top was gegaan. Binnen een jaar of 3 lagen de prijzen weer zo'n Fl 50.000 lager en dat betaal je (omgerekend) nog steeds voor een mooi exemplaar.
Dit soort golfbewegingen zie je vaak met klassieke auto modellen. Ik verwacht dat het voor de 964 niet anders zal zijn. Dus als je wilt incasseren en van de hogere prijzen wil profiteren moet je gewoon nu verkopen. En niet allemaal tegelijk anders gaat de prijs door marktoverschot gelijk weer naar beneden
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
02 apr 2007 12:24 |
|
|
Stein Grau
993 C2 CabrioDelft
|
Wat ook nog invloed zou kunnen hebben is het feit dat 964-ers voordelig zakelijk kunnen worden gereden. Bij een auto ouder dan 15 jaar ga je voor de bijtelling uit van de waarde in het economische verkeer.
|
02 apr 2007 16:11 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Kijk nog maar eens op Marktplaats, daar staan echt tientallen 964's tussen de 15950 en 20000. Probeer dan als particulier maar eens meer te krijgen dan 25k Stijgen? ik hoop het ook...
|
02 apr 2007 21:52 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Het was enkel mijn stelling dat de prijzen van 964's in het algemeen zijn gestegen, met als benchmark de prijzen van specialisten. Ik neem toch in ieder geval aan dat daar een relatie tussen zit. Ik zeg niet dat je als particulier gemakkelijk meer dan 25k kan krijgen voor je 964 (alhoewel ik wel goede hoop heb ). En bovendien gaat mijn onderzoekje uit van vraagprijzen van specialisten, maar wat ze er uiteindelijk voor krijgen.
|
02 apr 2007 23:50 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
03 apr 2007 9:44 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Iemand die serieus in de markt is voor een goed exemplaar met dito
onderhoud koopt echt geen 964 voor dat geld. Maar er is ook een markt
voor mensen die zich blind staren op de prijs, een glimmende buitenkant en een naar cockpitspray stinkend interieur. Bij de eerste beurt krijgen ze
een hartverlamming van de opgegeven offerte om het achterstallige onderhoud weer recht te trekken en in no time staat ie weer op marktplaats
of bij een handelaar (zonder garantie maar wel goedkoop ) te wachten op de volgende "gelukkige" eigenaar.
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
03 apr 2007 10:03 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Je slaat de spijker op z'n kop .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
03 apr 2007 10:11 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 apr 2007 0:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... sprak de wijze chinees dat oude is pas over 'n paar uurtjes
|
04 apr 2007 0:07 |
|
|
horn
PF #57
|
in onze tijdszone niet...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 apr 2007 0:08 |
|
|
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
| | | | marknineoneone schreef: Iemand die serieus in de markt is voor een goed exemplaar met dito onderhoud koopt echt geen 964 voor dat geld. Maar er is ook een markt voor mensen die zich blind staren op de prijs, een glimmende buitenkant en een naar cockpitspray stinkend interieur. Bij de eerste beurt krijgen ze een hartverlamming van de opgegeven offerte om het achterstallige onderhoud weer recht te trekken en in no time staat ie weer op marktplaats of bij een handelaar (zonder garantie maar wel goedkoop ) te wachten op de volgende "gelukkige" eigenaar. | | | | |
Dit zijn wijze woorden !!!!
Een goede Porsche wordt heus niet van de hand gedaan voor een prijsje !!!
Goedkoop is vaak dure koop, zeker met een Porsche. Als de prijs opvallend laag is dan zit er vaak een addertje onder het gras.
Iemand die een echt goede wagen heeft, gaat hem echt niet goedkoop wegdoen tenzij er andere redenen zijn.
|
04 apr 2007 20:39 |
|
|
horn
PF #57
|
geld nodig, faillissement, verhuizing, etc.
het valt niet mee om een dergelijke auto te verkopen. als je erin rijdt krijg je elke maand iemand die roept 'als je hem ooit verkoopt, moet je me bellen!'. Als je hem dan wil verkopen hebben al die mensen net andere prioriteiten, even het geld niet of net een andere gekocht. Soms ben je je auto zo kwijt, soms loop je er tijden mee te leuren. Onder invloed daarvan zal er best nog wel eens een goede auto voor een scherpe prijs te koop zijn. Niet iedere scherpe prijs is automatisch een slechte auto! Maar dik gezaaid zijn ze zeker niet...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 apr 2007 7:09 |
|
|