Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 14:43

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Zoemtoon 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Bericht Zoemtoon
Als ik mijn auto (964 C4) op contact zet hoor ik altijd een zoemtoon in de bagageruimte. Nu blijft deze toon ook hoorbaar na het starten en zelfs als ik een stukje (5km) gereden heb, eerder ging dit geluid na 30 seconden rijden vanzelf weg. Ik heb me er eigenlijk nooit aan gestoord maar nu het geluid niet weggaat vraag ik me toch af wat het is dat dit veroorzaakt.

Heb mijn kofferdeksel opengedaan en het geluid komt van onder de zekeringbox (lijkt het). Dus rechtsvoor vanuit de bestuurdersstoel bekeken. Iemand enig idee wat dit geluid veroorzaakt.

Ik breng 'm van de week wel even weg maar reacties zijn natuurlijk welkom.

Groet
Pieter

Laatst bijgewerkt door PieterZ op 01 apr 2007 17:58, in totaal 1 keer bewerkt.

01 apr 2007 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
911 cabrio 3.2 Cayenne S
Helmond
Bericht 
Misschien gewoon de benzinepomp?

01 apr 2007 14:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Zo lang het geluid maar niet van bij de accu komt, want als die pomp door blijft lopen heb je een groot probleem (remsysteem + 4wd/pdas).

Het zou inderdaad de benzinepomp kunnen zijn gelet op bron van het geluid...

Echter, het na 30 seconden verdwijnen lijkt weer op de eerder vermelde pomp van rem/4wd/pdas. Wat natuurlijk ook kan is dat de benzinepomp je nooit eerder opviel en nu wel en dat je eerst altijd de pomp van rem/4wd/pdas hoorde.

Hoe dan ook: verzeker je ervan dat het niet de pomp is van bij de accu, want het kan een dure grap worden als dat systeem teveel druk krijgt. Uiteindelijk zal dan waarschijnlijk de druksensor eruit knallen, wat er toe leidt dat je geen rembekrachtiging hebt en mogelijk zelfs geen remmen meer, want de remvloeistof zal dan ook eruit lopen. En zoals bekend mag worden veronderstelt: slecht voor de lak. Duur wordt het als de pomp naar de sodemieter gaat (2.000 euro meen ik gelezen te hebben).

01 apr 2007 14:42
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Bericht 
Bedankt, ik heb vanmiddag (toch) nog een behoorlijk stuk gereden en lees nu pas jullie reacties. Na een km of 10 moest ik tanken en ik ben hiervoor even stil gaan staan en heb de motor stationair laten draaien........geen zoemtoon meer! Als ik terugkom van vakantie laat ik het toch even nakijken bij Robert Visser om zeker te zijn wat het nu is.

Het geluid komt/kwam overigens absoluut niet uit de buurt van de accu. En daar ben ik erg blij mee na het lezen van de laatste reactie.

I'll be back.

01 apr 2007 18:07
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
:cry:

01 apr 2007 18:14
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Als het geluid niet bij de accu uit de buurt kwam is het zeer waarschijnlijk dat het de brandstof pomp is. Die begint te lopen zodra je het contact aanzet. Bij wat oudere exemplaren kun je het mechaniek nog wel eens gaan horen.

01 apr 2007 22:57
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]