Auteur |
Bericht |
gantor
996 C2; 944 racer
|
GM neemt Porsche AG over!
|
31 maart 2007 21:38 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Kan het me niet voorstellen. 1 april ofzo? Er staat nergens een link naar informatie die deze stelling zou onderbouwen. Geloof er niks van.
Laatst bijgewerkt door MS964 op 31 maart 2007 21:44, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 maart 2007 21:42 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
31 maart 2007 21:43 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Tuuuurlijk.... over een paar uur is het 1 April..
|
31 maart 2007 22:10 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ik heb net een Pagani Zonda F besteld. Ik zie uit naar de levering
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
31 maart 2007 22:10 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Vooral het laatste zinnetje is veelzeggend
Hij is wel leuk
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
31 maart 2007 22:35 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
wel grappig: Magna Steyr (toeleverancier aan oa GM) heeft net een bod gedaan op GM....het moet niet gekker worden!
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
31 maart 2007 23:41 |
|
|
mayonaise
|
GM heeft geen geld
Porsche heeft veel geld, duitse wetgeving en een pakt van VW in handen
eeeh, makes no sense, moet dus wel 1 april grap zijn
Laatst bijgewerkt door mayonaise op 01 apr 2007 10:40, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 apr 2007 10:39 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Pas op dat de vis je niet bijt als je zo dingen uitkraamt
Goe geprobeerd....
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
01 apr 2007 10:40 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
GM kan nauwelijks een tweedehands 924 kopen, dus: 1 april.
|
01 apr 2007 11:09 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Je hoeft geen geld te hebben om Porsche over te nemen. Alleen een gewillige investeerder. (en zoals hierboven al geschreven heeft Magna net samen met een investreringsbank een bod op GM uitgebracht...)
To be continued....
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
01 apr 2007 17:12 |
|
|
Peter 3.2
911 3.2 Carrera model 1989Den Haag
|
Vond op dat blog deze
Vind m wel erg mooi en vast geen 1 april grap
Met getunede 993 motor!!!!
Peter-die steeds naar ouder neigt-3.2
_________________________________________ ""It's just pure Porsche-ografie"
Jeremy Clarkson
|
01 apr 2007 17:20 |
|
|
mayonaise
|
wie zou nu geld geven aan GM, het bedrijf dat met moeite overleefd
zodat die GM , Porsche kan proberen over te nemen, het bedrijf dat zo goed bezig is dat het VW opkoopt met cash money?
das net alsof je een bedrijfsleider, die op punt staat bankroet te gaan, je hem compleet financierd om 1 van zijn succesvolle concurenten op te kopen en te laten controleren... logica ver zoek.
en dat op 1 april..
als jij er geld op wil wedden dat het legit is, i'll take that bet... anytime...
geld in GM steken, om GM te redden, miscchien wel, maar niet om Porsche te kopen...
|
01 apr 2007 17:23 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
denk dat omzet Porsche waarschijnlijk winst GM is....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
01 apr 2007 18:21 |
|
|
Hette
911 S Targa '68 & 964 C4 '93 & 911 Speedster '89
|
Dan ga je ervan uit dat GM winst maakt. GM heeft in 2005 10,5 Mld USD verlies gemaakt en in 2006 bijna 2 mld USD velies!
Omzet en winst Porsche resp. 7,5 Mld Euro en 1,3 Mld Euro, zeer winstgevend dus itt GM!!
|
01 apr 2007 19:17 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
01 apr 2007 19:50 |
|
|
Jort
Groningen
|
De helft van alle Porsche aandelen is in handen van de Porsche en Piëch families. Gezien eerdere uitspraken van deze families, lijkt het me sterk dat deze aandelen verkocht worden aan buitenlandse partijen.
Blijven er nog 2x 8.750.000 (1x pakket gewoon, 1x pakket preferente) aandelen over. Er moet eerst minimaal 30% van de aandelen in handen worden verkregen door GM, om vervolgens verplicht een bod op het gehele pakket uit te brengen. Gezien bovenstaande moet er dan ook een goede prijs worden betaald, wil dat lukken. De huidige koers zit rond de €1.150.
€1.150x10.500= €12,075 miljard. Dat is voor de eerste 30%.
Investeerders voor Porsche zijn er misschien nog te vinden, investeerders die een dergelijk bedrag willen ophoesten om het vervolgens onderdeel te laten worden van een ernstig (financieel) lekkend schip, klinkt mij inderdaad als een 1 april grap in de oren.
De redenatie, dat na acquisitie het aandelenpakket van Porsche in VW kan worden verkocht om de schuldpositie van GM te verbeteren, wil er bij mij al helemaal niet in. Het bedrag dat door investeerders moet worden opgehoest zou daar immers ook direct voor gebruikt kunnen worden. Nu begrijp ik dat een investering in Porsche op dit moment veel aantrekkelijker is, dan een investering in GM, maar daarom geloof ik ook niet dat de genoemde investeerders willen investeren in goud, om er vervolgens een gat in zinkend oud ijzer mee te dichten.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 02 apr 2007 0:11, in totaal 2 keer bewerkt.
|
01 apr 2007 23:48 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Jemig, je kan er ook IETS te hard op ingaan Jort...
|
02 apr 2007 0:00 |
|
|
Jort
Groningen
|
Jij houdt je bezig met techniek, een ander met (financïele) cijfers. Ieder z'n ding
Het 1 april gedeelte was me niet ontgaan, maar het risico van het eventueel ontstaan van een situatie zoals hierboven geschetst, bepaalt al jaren het beleid van Porsche. Voor mij interessante materie, voor een ander oersaai geouwehoer.
_________________________________________ Tjolk.
|
02 apr 2007 0:09 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
| | | | Jort schreef: De helft van alle Porsche aandelen is in handen van de Porsche en Piëch families. Gezien eerdere uitspraken van deze families, lijkt het me sterk dat deze aandelen verkocht worden aan buitenlandse partijen. Blijven er nog 2x 8.750.000 (1x pakket gewoon, 1x pakket preferente) aandelen over. Er moet eerst minimaal 30% van de aandelen in handen worden verkregen door GM, om vervolgens verplicht een bod op het gehele pakket uit te brengen. Gezien bovenstaande moet er dan ook een goede prijs worden betaald, wil dat lukken. De huidige koers zit rond de €1.150. €1.150x10.500= €12,075 miljard. Dat is voor de eerste 30%. Investeerders voor Porsche zijn er misschien nog te vinden, investeerders die een dergelijk bedrag willen ophoesten om het vervolgens onderdeel te laten worden van een ernstig (financieel) lekkend schip, klinkt mij inderdaad als een 1 april grap in de oren. De redenatie, dat na acquisitie het aandelenpakket van Porsche in VW kan worden verkocht om de schuldpositie van GM te verbeteren, wil er bij mij al helemaal niet in. Het bedrag dat door investeerders moet worden opgehoest zou daar immers ook direct voor gebruikt kunnen worden. Nu begrijp ik dat een investering in Porsche op dit moment veel aantrekkelijker is, dan een investering in GM, maar daarom geloof ik ook niet dat de genoemde investeerders willen investeren in goud, om er vervolgens een gat in zinkend oud ijzer mee te dichten. | | | | |
Dat zeg ik, 1 april.
|
02 apr 2007 0:52 |
|
|
horn
PF #57
|
klinkt als een logisch verhaal jort.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 apr 2007 8:00 |
|
|
Jort
Groningen
|
Stond 1 april op de genoemde site al aangegeven dat het om een grap ging.
_________________________________________ Tjolk.
|
02 apr 2007 22:03 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
autoblogger schrijft,
1 April 2007 om 16:59
UPDATE: 1 april! Met dank aan W0o0dy voor zijn levendige fantasie
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
02 apr 2007 22:05 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Als het GM nu maar niet op een idee heeft gebracht
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
02 apr 2007 22:07 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Gaat Porsche NOOIT mee akkoord anders was het net als Mercedes inmiddels wel 'n Duits staatsbedrijf geweest
|
02 apr 2007 22:22 |
|
|