Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:55



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Hoe snel gaat een airbag af in een Porsche Boxster? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
prov. Utrecht
Bericht Hoe snel gaat een airbag af in een Porsche Boxster?
Ik heb een leuke Boxster op het oog.
Deze is, volgens de verkoper, tijdens sneeuw in januari 2006 met 20 km/u tegen de vangrail gegleden.
Gaat dan een airbag af? Die in het stuur is geactiveerd.
Schade is hersteld door porsche en er is een nieuw stuur geplaatst.
Schade was linksvoor.


01 apr 2007 19:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
De vuistregel is dat de airbag af gaat bij 30 km/u.
Maar zoals altijd, uitzonderingen bevestigen de regel. Het hangt er net van af hoe de klap is aangekomen. De G-krachten die vrijkomen zijn namenlijk mede bepalend voor het afgaan van de airbag.
Ik heb ook wel schade autos gezien die met ruim 100 km/u een aanrijding hadden en er ook geen airbag af ging.

Kortom je vraag is moeilijk te beantwoorden.
Wel geeft het te denken omtrent de historie en met name het verhaal erbij.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


01 apr 2007 22:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
De G-krachten zijn zo ongeveer de enige factor. Er zitten versnellingsmeter voorin en als die een te hoge waarde meten gaat je airbag af. Je kan eventueel een extra schakelaar hebben gebaseerd op de snelheid, maar ik weet niet of die erin zit.


01 apr 2007 23:58
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Hoe snel gaat een airbag af in een Porsche Boxster?
The Boxster schreef:
Schade is hersteld door porsche en er is een nieuw stuur geplaatst.


Bel gewoon eens met de dealer die de schade heeft hersteld. Die kan wellicht vertellen wat jij wil weten.


02 apr 2007 9:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
De verkopende/herstellende partij zou foto's moeten hebben van de schade.
Zeker als de schade meevalt, zorg je als verkoper dat je die hebt.
Want dat scheelt een hoop discussie.

Als er geen foto's beschikbaar zijn, is het minstens verdacht.


02 apr 2007 11:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Bij 20km/u lijkt mede snelheid ook te laag voor de activering van de airbags.
Ik heb meerdere wagens gezien waarbij de impact harder was en er geen airbags zijn afgegaan.
Maar zoals gezegd zou het verstandig zijn van de eigenaar foto'tjes te hebben van de schade (ook voor hem achterna bij discussie voor de verzekering).
Als hij deze even laat zien weet je wat er aan was.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


02 apr 2007 11:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Wat is er zo bijzonder aan deze Boxster? Niet een hand vol Bolxsters maar een land vol, m.a.w. waarom kijk je niet gewoon verder naar een Boxster zonder schadeverleden?
_________________________________________
Sander
"I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself." (Dr. Ferdinand Porsche)


02 apr 2007 11:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht 
Yep mee eens. De verkopende partij zegt hij reed 20 km. Misschien reed hij wel 50 of nog harder..... :roll: :wink:
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


02 apr 2007 11:59
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
Ik veronderstel dat 20 km/h bergaf harder aankomt dan bergop...
En met of zonder het gas open het moment van impact zal ook veel schelen....

:!:


02 apr 2007 12:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Precies F@rgo.
Ook zal de auto (hopelijk) niet loodrecht op de vangrail zijn ingereden maar hem zijdelings hebben 'aangetikt'. De G-krachten zijn dan onvoldoende om de airbacks af te doen gaan. Zo kun je dus met een veel hogere snelheid de vangrail ingaan zonder dat er ook maar één airbag af zal gaan.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


02 apr 2007 12:27
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
De airbags gaan idd af als de slag vooraan gebeurd is (we praten dus van de voorste en niet van side airbags).
Zo heb ik een BMW gezien die 3x overkop gerold was , maar de airbags niet waren afgegaan.
Bij mijn verbaasde vraag aan de chef mechanieker kreeg ik deze uitleg .
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


02 apr 2007 12:52
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Feedfetcher, Spastblast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.