Auteur |
Bericht |
The Boxster
prov. Utrecht
|
Porsche Boxster met schade verleden, wel of niet kopen?
Ik heb vandaag de Boxster van mijn dromen gezien en gereden.
Helaas heeft deze 1,5 jaar geleden schade gehad linksvoor. Uit de rekening van Porsche (is bij Porsche in Hamburg opgeknapt) blijkt dat de voorwielen 'gezet' zijn en de balken voor 'rechtgetrokken'.
Totale rekening van Porsche voor het opknappen van de schade: € 17.400,--.
De auto is een 2.5 uit 1999 en erg mooi, zowel van binnen als van buiten.
Geen krasje of deukje te vinden. Zo'n perfect onderhouden Boxster (ook bijv. het leer) heb ik nog niet veel gezien.
Omdat ik een mooie rode zoek, zou dit hem kunnen worden.
Tijdens het rijden viel mij op:
1. Trillend stuur
2. Door wat spporvorming in de weg was de auto wat 'zoekend'. Op de snelweg ging hij wel redelijk rechtuit.
3. Een wat trillend/schuddend gevoel bij 3200 rpm en tussen 4500-5000rpm.
Met de verkoper heb ik afgesproken om bij een Porsche Zentrum (DLD) een 103 punten keuring te laten uitvoeren en de 3 bovenstaande punten te laten controleren.
Ook is hij nog genegen om op zijn kosten een grote beurt uit te laten voeren, omdat de auto hier over 4500km aan toe is.
De prijs is redelijk.
Onderhoudsboekje volledig en rekeningen zijn er ook bij.
Per 04-09-2006 ook nog een 'Zustandsbericht nach 7 Jahren' afgegeven door Porsche.
Hebben jullie een goed advies?
Laatst bijgewerkt door The Boxster op 03 apr 2007 21:30, in totaal 1 keer bewerkt.
|
03 apr 2007 20:10 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik neem aan dat bij zo'n Porschekeuring de eventuele onvolkomenheden er wel uit komen. Dat zou ik dus even afwachten.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
03 apr 2007 20:41 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
het richten van een chasis heb ik het nooit zo erg op. Maar inderdaad, eerst maar even de keuring afwachten. Als de schade goed en vakkundig is verholpen zou er niks mis moeten zijn.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 apr 2007 22:19 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
ik weet het zo net nog niet
Punt 1 en Punt 3 zetten mij aan het denken...
Er gaan wat rode lampen knipperen bij mij( in mijn hoofd dan )
een Boxster heeft in goede staat absoluut geen last van trillend stuur, en ook niet van schudden bij de door jou genoemde toerentallen, sterker nog de Boxster stuurt bij alle snelheden superstrak, is mijn ervaring....
Gezien de herstelde schade( afgaande op het bedrag ) heeft de auto
iets meer in elkaar gezeten, dan alleen linksvoor....geen krasje betekend gehele auto gespoten, dus welke delen zijn er allemaal vervangen
Dat moet je als eerste weten om de impact van de botsing vast te kunnen stellen.....bovendien had voor dat bedrag aan reparatie de auto ook als nieuw moeten sturen en aanvoelen....ik zou hem absoluut laten staan
het zegt helemaal niets, dat de auto bij een dealer te koop staat....dat kan ik je verzekeren
Gewoon ff wchten op een andere "aanbieding" ...
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
03 apr 2007 22:28 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Deze 3 dingen kunnen volgens mij ook simpel verklaard worden door uitbalanceren/kromme remschijven, de zoekerigheid met brede banden komt mij niet onbekend voor als het inderdaad flinke geulen zijn dan vind ik dat niet vreemd, trams volgen toch ook de geultjes
De opmerking dat ie op de snelweg wel "redelijk rechtuit" ging klinkt dan wat mij betreft weer wat minder optimistisch
Maar mischien is'tie inderdaad zo krom als maar zijn kan....
Dus als na grondig onderzoek de bovenstaande simpele oorzaken niet deze problemen veroorzaken zou ik'm lekker laten staan en op zoek gaan naar een "rechte"
Succes&zo
|
03 apr 2007 23:05 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
als de schade netjes is gemaakt geen probleem van maken.
het stuur kan ook trillen van een stoeprandje.
goed na laten kijken en de euvels laten verhelpen en dan weer rijden.
als dan alles goed is gewoon kopen.
als bij een vast toeren tal de auto gaat trillen denk ik eerder aan de motor.
de wielen gaan meestal bij een vaste snelheid trillen.
gr anton964
|
03 apr 2007 23:51 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Laat dat ding toch lekker staan, er zijn boxsters genoeg te koop.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
04 apr 2007 8:30 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
bovenstaande is wat ik ook denk, je hebt het over de prosche van je dromen. Nou ik wee thet wel, mijn "droom Porsche" is niet op de trek-richt bank geweest....Kleine schades geen probleem, maar nu moet je alle zeilen (keuringen) bij zetten om maar aan te kunnen tonen dat ie "normaal" is. Er zijn zoveel Boxsters te koop dat jouw echte droom wagen er wel weer tussen staat.....
Klein vraagje, en eerlijk voor je zelf beantwoorden, hoeveel Boxsters heb je al bekeken en bereden, als het je 1e Porsche is zijn ze allemaal mooi....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
04 apr 2007 8:36 |
|
|
F@RGO
|
scheefgetrokken cabbie .... gaat hem waterdicht zijn ?
|
04 apr 2007 8:42 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ik heb er geen verstand van, maar ik zou het op basis van gevoel niet doen. Een rekening van dik 17k voor een schade vind ik nogal wat. Genoeg van die dingen te koop. En daarnaast: als ik zou gaan importeren, dan zouden ALLE aspecten perfect moeten zijn. Dus staat vd auto, prijs, etc etc. Met zo'n schade zou ik nooit gaan importeren. Bij Luitink staat trouwens voor weinig een rode boxster te koop.
|
04 apr 2007 8:46 |
|
|
WB
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
|
Kzou die toch ook laten staan. De prijzen van boxsters zijn in die mate gedaald en er zijn er inderdaad zo veel op de Nl/B markt dat je er heus een goed en ongevalvrij exemplaar vindt voor zo'n €20.000
|
04 apr 2007 9:12 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Is 20k voor een goed en schadevrij exemplaar niet al te optimistisch? Wellicht 25k, maar 20k? Misschien wel in België, maar in Nederland in ieder geval niet.
|
04 apr 2007 9:15 |
|
|
Steffie
997 Cabrio 4S.
voorheen 996 cabrio
|
Als je een Porsche koopt moet je er helemaal achter staan. Bij twijffel niet inhalen
Ik weet hoe het bij mijzelf zou gaan; iedere keer als ik een rammeltje, trekje naar links, of wat dan ook hoor of voel zou ik denken...
Daarnaarst vind ook ik 17,5 k euro voor wat schade aan de linkervoorkant een beetje ongeloofwaardig. Geen schade door iets te scherp inparkeren lijkt mij
|
04 apr 2007 9:44 |
|
|
WB
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
|
5k verschil tussen B. en Nl. vind ik dan wel veel, maar heus, hier vind je wel exemplaren voor die prijs hoor!
|
04 apr 2007 14:30 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Zou idd gewoon de keuring afwachten. Je kunt wat mij betreft beter een auto kopen waarvan ze eerlijk toegeven dat er schade aan geweest is dan een auto waarvan ze zeggen dat ie 100% schadevrij is maar waar je later achter komt dat het echte verhaal anders is. Als de schade goed hersteld is zou ik er geen probleem van maken
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
04 apr 2007 17:38 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Schade zou ik ook niet zo'n probleem vinden, mits aantoonbaar goed hersteld (rekeningen, foto's o.i.d.).
Rijgedrag vind ik ook niet onoverkomelijk, banden slijten nu eenmaal en gebalanceerd na montage kan er na een paar duizend km toch onbalans optreden, of "onronde" banden, kromme schijven, verzin het maar.
Er zijn in ieder geval veel veroorzakers voor trillingen die absoluut niets met schade van doen hebben.
Als dit "jouw porsche" is, AKK afwachten en een beslissing nemen.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
04 apr 2007 18:07 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Keuring afwachten en nog eens HEEL hard nadenken of dat dit je absolute droomwagen is. Bij verkoop van deze auto, moet je heel veel uitleggen. En 17,5k voor een reparatie is geen kattenpis...
Succes met je keuze
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
04 apr 2007 18:09 |
|
|
The Boxster
prov. Utrecht
|
De auto is vandaag gekeurd:
De schade is voorin onder de bekleding niet te zien, dat is nog origineel.
Schade is in dec. 2005 door Porsche Zentrum Hamburg gerepareerd.
Eindoordeel van de keurmeester (Porsche Zentrum Münster): Goede staat.
De onvolkomenheden:
1. auto moet uitgelijnd worden
2. banden zitten 'bobbels' op, hierdoor komen de trillingen. Bobbels zowel voor als achter. Advies: 4 nieuwe banden én uit laten lijnen.
3. achter remschijben + blokken vervangen
4. 2x hitteschild van uitlaat vervangen
5. een slang in de motor vervangen, daardoor ontstaat er wat olielekkage. Bij de vliegwielkering absoluut droog.
6. eenmaal een fout in de lamdasonde geweest, is niet defect.
Grote beurt zit eraan te komen, nog 4000 km.
Auto moet 20.000 euro kosten.
De bovenstaande kosten (2.500 euro) zijn dan voor mij.
Het is een mooie auto met veel opties.
Boxster 2.5 uit 1999, bijna 120.000 km.
Volledige historie en onderhoudsboekje is erbij.
Aan BPM komt er nog zo'n 3000 euro bij.
Totaal dus 25.500 euro.
(Inclusief een set winterbanden op AZEV 16" velgen)
IS DIT HET WAARD?
Wat vinden jullie?
|
05 apr 2007 21:17 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Denk het wel.. Dit baseer ik op het feit dat de auto goed door de keuring is gekomen en je zelf spreekt van een zeer mooie auto met veel opties. Dat zijn dan waarschijnlijk de opties waar je zelf naar zocht.
Jij bent de enige die de auto goed bekeken heeft. Alles wat hier gezegd wordt is fingerspitzengefuhl Kortom: Denk jij dat er niet te veel voor betaald en vind je het een mooie auto: gewoon doen!!!
PS: Hier kun je een richtprijs zien voor de boxster uit 1999. Ze geven ongeveer €22.300 op voor een '99er met 160.000 km's op de klok.
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
05 apr 2007 21:55 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik zou voor een 3.2S doorsparen. Voor 5 extra moet jij die uit B of DL kunnen halen.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
05 apr 2007 22:41 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Wanneer dit DE Boxster is die jou raakt, en hij komt goed uit de keuring, waarom niet?
|
05 apr 2007 22:44 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zoals mijn voorgangers hier almelden.
Is deze auto het je waard en is het dat wat je zoekt , gewoon doen.
Wie betaald bepaalt
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
06 apr 2007 0:37 |
|
|