Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 14:09

Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
1ste keer Nurburgring (Nordschleife) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Die webcam doet al ongeveer een half jaar dienst als mijn bureaublad, erg leuk :P

04 nov 2006 12:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Marco schreef:
ik zou eerst maar eens paar rondjes rijden zonder ueberhaupt op de tijd te letten, kijk eens op deze site van een medeforummer die daar behoorlijk veel rijdt, daar lees je onder andere dit:

Da's dus mijn site. Kan me alleen maar aansluiten bij de goede adviezen van de vorige schrijvers. Ik heb nu iets van 800 rondes Ring gereden en bljif het iedere keer weer prachtig vinden. Mocht er in het voorjaar een PF-event van worden gemaakt dan ben ik uiteraard bereid mijn steentje daaraan bij te dragen ook al heb ik mijn 930 niet meer.

Paskal

06 nov 2006 13:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Om dit draadje weer eens op te pakken:

Gaan we nog het komend zomerseizoen?

04 apr 2007 9:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
PF #911
België
Bericht 
Thomas Verheijen schreef:
Die webcam doet al ongeveer een half jaar dienst als mijn bureaublad, erg leuk :P

Kun je ook foto's uit het verleden (uit een database) opvragen? Want zou wel leuk zijn je eigen wagen in beeld te hebben...

04 apr 2007 10:06
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Lijkt me ook te gek. Wie pakt de handschoen op om dit te organiseren? Ik ben te druk, heb geen tijd, te moe, telefoonlijn doet het niet, kan niet organiseren, spreek geen Duits. :wink:

04 apr 2007 10:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Beetje kort dag, maaruhh, 2de paasdag?

mhaschreurs.hyves.nl

04 apr 2007 10:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
wil graag mee, was vorig jaar al in de buurt (Trier) maar had geen tijd meer over om er heen te gaan :!:
2e paasdag is te kort dag maar een keer op een zondag in de zomer (als het voetballen is afgelopen :wink: ).
lijkt me machtig mooi, de reis erheen al over de autobahn met al die P's, het rijden daaro, en dan weer terug (qua tijd is het prima te doen in 1 dag).
ik hou dit draadje in de gaten.........

04 apr 2007 11:50
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Bericht 
Wanneer het mooi weer is is 2e paasdag mij best.

Gaan er nog meer turbo`s mee??

04 apr 2007 12:22
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2S
Lelystad
Bericht 
Ik houd me ook graag aanbevolen.
Laatste keer Ring, was met een Audi DTM coureur in de RS4 420PK
Dat vergeet ik echt nooit!!

04 apr 2007 15:59
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
michael schreef:
Beetje kort dag, maaruhh, 2de paasdag?

Neee, dan ben ik op vakantie. En zonder mij is het toch niet gezellig. :wink:
kommaarkommaarkommaar :twisted:

04 apr 2007 18:30
Profiel WWW
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Harley schreef:
Neee, dan ben ik op vakantie.

:shock: :shock: Alweer?? :twisted: :wink:

04 apr 2007 18:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
michael schreef:
Mag niet de ring op met de P........ :cry: .

was ik ook sowieso niet van plan

Ik ben het dit jaar wel van plan, maar Michael waarom zou je niet mogen :?: Je hebt toch een rijbewijs 8) en die P is toch gewoon goedgekeurd/verzekerd enz enz ?

04 apr 2007 20:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Jij hebt mijn uitlaat nog nooit gehoord... 8) :lol: :wink: .Ik schat een decibelletje of 130.

mhaschreurs.hyves.nl

04 apr 2007 21:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 WTL Cabrio VERKOCHT !!
Groningen
Bericht 
Ik ga vrijdag middag de 13de weg naar de ring en blijf tot zondag ,er wordt tevens op het F1 circuit een GTP weekend georganiseerd. Heel veel Porsche's weer. dus 14 en 15 april. gave wedstrijden
ga lekker met de bmw ,andere bandjes mee en lekker even de ring op ,is niet het hele weekend open ,alleen zaterdagavond een ander half uurtje en de zondag is ie dan wel open.

04 apr 2007 22:03
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Ik wil ook wel is een keer die kant op. Lijkt me wel wat om met een aantal forummers te gaan.

05 apr 2007 12:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C4 nachtblau '92
Bericht 
Leuk plan. Als het goed is heb ik dan ook mijn jaarkaart, dus kom maar op met een datum voor van de zomer :D

"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen

http://www.wgbracing.nl
http://www.vrijrijdendagen.nl

05 apr 2007 23:42
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik ben er dit jaar ook nog niet geweest dus wordt het hoog tijd.
Als de datum past ben ik erbij

Laatste update 22/10/2013

06 apr 2007 0:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
We hebben dan nog wel een aantal "vrijwilligers" nodig die voor willen/kunnen rijden.
Dat was althans het oorspronkelijke plan, om zo de onervaren ringers de gelegenheid te geven om veilig (maar toch vlot) de nodige ervaring op te kunnen doen.

Ous ? (zit in Congo?)

Paskal?

......?

06 apr 2007 10:04
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Als ik nog op de ring ga is het niet meer met de CS maar met het werkpaard.
Waarschijnlijk te traag voor jullie om voor te rijden :twisted:

06 apr 2007 10:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C4 nachtblau '92
Bericht 
Iedereen is welkom om mee te rijden of te volgen als ik er ben. Ik heb inmiddels twee keer de scuderia hanseat cursus op de ring gedaan (en was nr 1 bij de vrouwen in september). Ben er naar alle waarschijnlijkheid met de BMW omdat dat mijn circuit auto is. Echter zeker voor onervaren mensen qua tempo geen enkel probleem, hooguit op de rechte stukken. De ring is een schitterende baan maar ook een gevaarlijke veel blinde bochten en het weer kan in verschillende secties anders zijn. Dus heb je er nog nooit gereden probeer eerst bij iemand die je kent/vertrouwd een ronde mee te gaan voor je zelf gaat sturen, dat is mijn idee er in ieder geval over. Ik heb vorig jaar ook een GT3 uit zweden even op sleeptouw genomen en die was erg blij met de lijnen en het voorrijden, moest duidelijk van mijn gas om hem aangehaakt te houden.
Kortom, ik sta er voor open om te helpen maar keuze is aan jullie!
Volgens mij moeten we gewoon een datum prikken zodat iedereen zich daar op kan richten :D

"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen

http://www.wgbracing.nl
http://www.vrijrijdendagen.nl

06 apr 2007 11:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Strada schreef:
We hebben dan nog wel een aantal "vrijwilligers" nodig die voor willen/kunnen rijden.
Dat was althans het oorspronkelijke plan, om zo de onervaren ringers de gelegenheid te geven om veilig (maar toch vlot) de nodige ervaring op te kunnen doen.

Ous ? (zit in Congo?)

Paskal?

......?

Ik sluit me aan bij het verhaal van Nynke. Ik heb mijn meer dan 400 paardjes leverende 911 kompressor weliswaar niet meer, maar doe mijn rondes tegenwoordig in een BMW 525 24v uit 1991. Voor rookies is dit echter snel zat want de huidige eigenaar van mijn 911 kan me nauwelijks bijhouden op de Ring....

Ben uiteraard bereid om voor te rijden / passagiers mee te nemen, dus prik maar een datum en ik ben er bij.

Paskal

10 apr 2007 8:24
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-lover schreef:
Als ik nog op de ring ga is het niet meer met de CS maar met het werkpaard.
Waarschijnlijk te traag voor jullie om voor te rijden :twisted:

Waarom niet meer met de CS :?:
Lijkt me toch meer een geschikte wagen dan de Omega, en koelvloeistof is voor beide wagens hetzelfde :wink:
Persoonlijk zou ik er geen lol aan hebben met een Omega, wetend dat ik thuis een CS heb staan.
Je bent toch niet verplicht om tot het uiterste te gaan als je met een Porsche bent :?

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

10 apr 2007 9:00
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Omdat de Nordschleife zijn verantwoordelijkheid volledig naast zich neerlegt en enkel incasseert.Ook zij zullen een verzekering voor aansprakelijk hebben , maar spreken ze niet aan. Dit was een duidelijke fout van de Schleifemaar ze steken hun kop in het zand.
Het is net door de grote kracht van de CS gekomen (bij opschakelen van 2 naar 3) dat het gebeurd is.
En schuif ik bij de Omega kost die blikschade me geen vermogen (maximaal 2000€) en kan ik er gebruikte stukken zat voor vinden en opzetten. Bij de CS (daar ik ze perfect wil) kost het me een vermogen waar ik 2 andere perfecte Omega's van kan kopen.

10 apr 2007 10:43
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-lover schreef:
Dit was een duidelijke fout van de Schleifemaar ze steken hun kop in het zand.
Het is net door de grote kracht van de CS gekomen (bij opschakelen van 2 naar 3) dat het gebeurd is.
.

Ken zelf het doen en laten niet op de Ring, maar moet je daar geen afstand van verhaal tekenen? Of kan je inderdaad sommige zaken claimen bij hen?

De kracht van de CS, wordt die niet medebepaald door de ruk van dat rechterpedaaltje :?:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

10 apr 2007 10:47
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Neen , je moet er niets ondertekenen (zoals op een gewoon circuit) en het blijft een tolweg.

Nauurlijk bepaald het rechterpedaal dat maar kracht ontlasten (koppeling in en doorschakelen) en dan terug kracht zetten geeft bij de CS meer effect dan bij de Omega.
Natuurlijk kan je ook zeer rustig rijden (zoals die autobussen die er rond rijden) maar een beetje lol moet kunnen en wie verwacht nu dat er iets voor jou een ongeval gebeurd is in die hoek , alle brokken opgeruimd zijn maar de bocht volmet koelvloeistof ligt die ze niet hebben opgeruimd en (wat ze hadden moeten doen) niet voor de betreffende bocht met een plakkaat of vlag hebben aangeduid.
Dan was alles niet gebeurd.
Toen de expert van de verzekering er en paar dagen na dar was , was alles natuurlijk mooi opgeruimd. De dag zelf mochten we er niet meer op. De baas van de verantwoordelijke sleepdienst van dat weekend wilde zijn verklaring niet schriftelijk vastleggen. Het is natuurlijk zijn inkomen wat ik begrijp.

10 apr 2007 10:53
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende