Auteur |
Bericht |
bastiaan
boxster
|
2.7 boxster motor loopt op 5 cilinders ipv 6
Vraagje: wie weet de mogelijke oorzaak dat een boxster motor uit 1999 tot 4500 toeren op 5 cilinders loopt en daarboven weer op 6? Compressie is goed, bobines zijn goed, benzinetoevoer ruim voldoende... Iemand een suggestie??
Alvast bedankt!
|
10 apr 2007 15:30 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik heb wel eens gehoord dat een klep kan blijven hangen/klemt, maar dan zou je juist boven een bepaald toerental problemen verwachten, niet daaronder....
raar.
|
10 apr 2007 17:02 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
bougies toch niet over't hoofd gezien???
...valse lucht aan de desbetreffende cilinder? een slechte injector?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
10 apr 2007 17:04 |
|
|
bastiaan
boxster
|
Nee, bougies zijn ook nieuw, injectie is ook in orde ...
Lastig dus...
|
10 apr 2007 17:17 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Misschien wel een heel stomme vraag Bastiaan, maar hoe weet je nu dat ie op 5 cilinders loopt tot 4500 toeren. Hoor je dat of is dat met die compressiemeting opgevallen?
|
10 apr 2007 17:25 |
|
|
bastiaan
boxster
|
Zeker geen stomme vraag! dat hoor je inderdaad... onder dit toerental loopt ie gewoon heel moeizaam, net alsof die ieder moment kan afslaan en vanaf 4500 toeren komt die 6e cilinder erbij.. Rara hoe kan dat?
|
10 apr 2007 17:37 |
|
|
cabrio wim
|
Weet je welke cilinder het is, als je dat weet bougiekabel los halen en er een reserve bougie instoppen, motor laten draaien en kijken of die van 1000 tot 4500 toeren mee blijft vonken, doet hij dit, denk ik dat er iets anders loos is in de motor.
|
10 apr 2007 18:39 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik zou bijna zeggen dat het inderdaad een ontstekingsprobleem is. Testje zoals Cabrio Wim schrijft even uitvoeren. Weet je zeker dat ook de bobine van deze cylinder goed is? Zou best een zwakke vonk kunnen zijn die te klein is om de gassen te ontbranden maar bij hogere toerentallen door de snellere compressie wel de vereiste explosie kan veroorzaken.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
10 apr 2007 22:35 |
|
|
Peter R.
993 C2 1995Belzjiek
|
Lambda sonde(s) eens nakijken. Kan ZEER vreemde symptomen opleveren als daar iets niet pluis is.
Peter R.
|
11 apr 2007 11:29 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Nieuwe bougies kunnen ook stuk zijn
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 apr 2007 12:11 |
|
|
bastiaan
boxster
|
Dank voor de input, ga het doorgeven aan de technische afdeling!!!!!!
|
11 apr 2007 17:21 |
|
|
bastiaan
boxster
|
Oplossing gevonden!
Luchtmassameter was kapot en de stekker van de injectiemotor zat los...
Motor loopt naar verluidt nu weer goed en dus op 6 cilinders; heb het zelf nog niet gehoord helaas...
|
13 apr 2007 14:48 |
|
|