Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 14:50

Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
1ste keer Nurburgring (Nordschleife) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-lover schreef:
Dit was een duidelijke fout van de Schleifemaar ze steken hun kop in het zand.
Het is net door de grote kracht van de CS gekomen (bij opschakelen van 2 naar 3) dat het gebeurd is.
.

Ken zelf het doen en laten niet op de Ring, maar moet je daar geen afstand van verhaal tekenen? Of kan je inderdaad sommige zaken claimen bij hen?

De kracht van de CS, wordt die niet medebepaald door de ruk van dat rechterpedaaltje :?:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

10 apr 2007 10:47
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Neen , je moet er niets ondertekenen (zoals op een gewoon circuit) en het blijft een tolweg.

Nauurlijk bepaald het rechterpedaal dat maar kracht ontlasten (koppeling in en doorschakelen) en dan terug kracht zetten geeft bij de CS meer effect dan bij de Omega.
Natuurlijk kan je ook zeer rustig rijden (zoals die autobussen die er rond rijden) maar een beetje lol moet kunnen en wie verwacht nu dat er iets voor jou een ongeval gebeurd is in die hoek , alle brokken opgeruimd zijn maar de bocht volmet koelvloeistof ligt die ze niet hebben opgeruimd en (wat ze hadden moeten doen) niet voor de betreffende bocht met een plakkaat of vlag hebben aangeduid.
Dan was alles niet gebeurd.
Toen de expert van de verzekering er en paar dagen na dar was , was alles natuurlijk mooi opgeruimd. De dag zelf mochten we er niet meer op. De baas van de verantwoordelijke sleepdienst van dat weekend wilde zijn verklaring niet schriftelijk vastleggen. Het is natuurlijk zijn inkomen wat ik begrijp.

Laatste update 22/10/2013

10 apr 2007 10:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Laat maar weten wanneer past...ik probeer er ook bij te zijn.

Ik moet m'n première op de Ring ook nog maken en heb nog veel te leren...denk dat ik een "L"-klever ga aanschaffen en die achterop de wagen kleven om op m'n eigen tempo te leren... :lol: :wink:

10 apr 2007 12:22
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Ik heb ook wel belangstelling om mee te gaan.. :D ... 'k ben er nog nooit geweest, lijkt mij erg spannend. Mijn broertje is er wel (erg vaak) geweest,..hij woont er bijna.. :roll: :roll: ..die neem dus ik mee..
Ik ga wel met de Porsche, misschien wel een beetje link maar daar is ie uiteindelijk wel voor gemaakt.. :wink: .

10 apr 2007 20:43
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
Ik heb mijn RS'je er afgelopen zaterdag voor het eerst uitgelaten en het was een geweldige ervaring. De rit er naar toe, de auto's, de overige kijkers, het rijden - echt een SUPER dag.

Gewoon je koppie erbij houden en je eigen rondje rijden, vooral niet achter anderen aanrijden of jagen en je spiegels in de gaten houden, dan kan er niet zoveel gebeuren. Bovendien, je P is tot veel meer in staat dan je denkt :)

Had ik nou al een datum voorbij zien komen ?

PS : Wanneer komt GT uit voor de PS3 :mrgreen:

10 apr 2007 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Bericht 
V-8 schreef:
Ik heb mijn RS'je er afgelopen zaterdag voor het eerst uitgelaten en het was een geweldige ervaring. De rit er naar toe, de auto's, de overige kijkers, het rijden - echt een SUPER dag.

Gewoon je koppie erbij houden en je eigen rondje rijden, vooral niet achter anderen aanrijden of jagen en je spiegels in de gaten houden, dan kan er niet zoveel gebeuren. Bovendien, je P is tot veel meer in staat dan je denkt :)

Had ik nou al een datum voorbij zien komen ?

PS : Wanneer komt GT uit voor de PS3 :mrgreen:

Toevallig deze nog gespot? Ik was er namelijk ook :D

Afbeelding

Het was weer fantastisch en ook erg veel kijkers langs de baan. Geeft toch wat extras als je langs komt knallen. en inderdaad gewoon je eigen tempo bepalen en bij bochten waar je de ingang en uitgang kan zien gewoon vol nemen :wink:

11 apr 2007 0:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
hoe zit dat met de verzekering? hoor hier straffe verhalen.

als je een omnium hebt, geldt die dan ook op circuit ?

11 apr 2007 0:35
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
SPEEDMAN schreef:
hoe zit dat met de verzekering? hoor hier straffe verhalen.

als je een omnium hebt, geldt die dan ook op circuit ?

Het is in wezen geen circuit. Je deelt ook niet mee aan snelheids wedstrijden of iets dergelijks. Wel even je polis door spitten van te voren want er kunnen wat addertjes onder het gras zitten.

Het is een-richtings tol weg waar de normale duitse regels gelden op de weg (niet rechts inhalen etc etc).

11 apr 2007 0:42
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Idd en bij een aanrijding tussen 2 voertuigen of bij gewonden komt er zelfs steeds de "Polizei" bij.
Net als op een normale weg.
Mijn verzekering heeft geen enkel probleem gemaakt.

11 apr 2007 16:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Lijkt me een ook een hele gave ervaring, wie noemt er een datum? :P

11 apr 2007 17:07
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Haha een datum heb ik niet, maar ik ga in elk geval graag mee!

11 apr 2007 17:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Zoals gezegd: ik ben erbij zodra ik een datum hoor en ben ook bereid wat mensen op sleeptouw te nemen/passagiers mee te nemen.

Ik ben er afgelopen weekend weer van do. t/m ma. geweest. Een verslag hiervan vind je hier

11 apr 2007 21:32
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Prachtig verslag en foto's.
Ik ben jaloers op jullie.
Ook die bus met het bordje "Nordschleife" is te gek :thumleft:

11 apr 2007 21:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Hi Pakkie - leuk verslag. Heb een video van 1 van mijn rondes (ik was niet de RS waar je over schrijft!) waar die EVO inderdaad op staat. Wat een gekken en hoe hebben ze het voor elkaar gekregen !! De 996 van Aero heb ik niet gezien. Die zaterdag toch behoorlijk wat ongelukken, veel motoren plat vond ik.

Ik zag wel foto's van een Belgische M6 - die zat in mijn groepje. Ben ook meegereden, geweldige wagen maar had alleen vermogensproblemen waardoor er MAAR 400 pk beschikbaar was :)

11 apr 2007 22:02
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...inderdaad...de mannen met Belgische M6 heb ik al es ontmoet...ze hebben even een heet moment gehad op de Ring maar hebben de boel kunnen rechthouden :wink:

@V-8: jij wijst me de weg op de Ring??...zodoende moet ik misschien minder lang met m'n L op de wagen rijden :D :wink:

11 apr 2007 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
MichM3 - prima !

12 apr 2007 8:00
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
gaaf verslag weer

12 apr 2007 10:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C4 nachtblau '92
Bericht Datum?
Oke, laten we beginnen met het lastigste fenomeen een datum vinden.

Zondag 27 mei (1e pinksterdag). Vul svp het eerste lijstje aan als je kan, kan je niet maar wil je wel vul dan je datum bij het tweede rijtje in. Dan kunnen we wat inzicht krijgen in de groepsgrote. Ook kunnen Paskal en ik dan eventueel kijken of het handig is nog wat van onze "ringvrienden" te vragen om eventueel mee te helpen. (Paskal grappig om jou ook weer hier tegen te komen :) )

Zondag 27 mei aanwezig op de ring
1) Nynke
2)
3)

Kan niet maar wil wel graag naar de ring
1)
2)
3)

"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen

http://www.wgbracing.nl
http://www.vrijrijdendagen.nl

12 apr 2007 14:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
911-lover schreef:
Idd en bij een aanrijding tussen 2 voertuigen of bij gewonden komt er zelfs steeds de "Polizei" bij.
Net als op een normale weg.
Mijn verzekering heeft geen enkel probleem gemaakt.

Koen der zijn ook regels die je moet ook opvolgen bij een ongeval of schade. Dit is opgesteld van de ring zelf. Geloof dat er grote concequenties aan vast zitten (baan verbod voor een dag geloof ik).

12 apr 2007 15:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
puhpuh, baanverbod voor 1 dag, nounou da's heftig :!: :wink:

12 apr 2007 15:23
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
guys, op 27/05 zijn het Porsche days te Spa...volgens mij zullen velen daar aanwezig zijn :roll:

12 apr 2007 15:45
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
craze schreef:
puhpuh, baanverbod voor 1 dag, nounou da's heftig :!: :wink:

Ja nou ja, iedergeval begint het daarmee geloof zelfs dat als je het te bont maakt dat je een tijdje ergens anders mag rijden en niet @ de ring :P

12 apr 2007 16:05
Profiel Facebook 
Bericht 
MichM3 schreef:
guys, op 27/05 zijn het Porsche days te Spa...

en allemaal een ketting mee om herhaling van Zolder te voorkomen.

12 apr 2007 16:40
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
hou mij op de hoogte voor de ring. wil graag als ik kan van de partij zijn. wij zijn vorig jaar op de ring geweest waar 2 vrienden met de motor een rondje hebben gereden. kwamen met knikkende knieen en rode wangetjes er weer vanaf. en dan nog niet gesproken over al het moois wat er rondrijd.

12 apr 2007 22:54
Profiel WWW Facebook 
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
wellicht dit draadje verplaatsen naar meetings en evenementen?

12 apr 2007 22:55
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende