Auteur |
Bericht |
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
oliedruk
Kan iemand mij antwoorden hoe het zit met de normale oliedruk tijdens het rijden. Kan in de onderwerpen geen duidelijk antwoord vinden.
Heb testrit gemaakt in een C4 (1991) met 230.000 op de teller. Oliedruk kwam nauwelijks boven de 2 bar uit. Rook lichte oliegeur , en dat was geen frituurtent die ik passeerde.
Tijdens stationair 1 bar, bij gasgeven tikt de naald heel even 3 bar aan.
Verkoper vondt dit uiteraard normaal, dus ben hier niet verder op ingegaan.
Eerste indruk was : REVISIE!!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
10 apr 2007 21:18 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Dit is ver van normaal, denk dat je bij een 911 zo`n 4,5 bar olie druk met 3000+ toeren moet hebben. 2 bar heb ik stationair bij de 924
|
10 apr 2007 21:22 |
|
|
cabrio wim
|
Mijne 3.2 geeft ruim 1bar aan stationair en bij rijden ruim 4bar.
|
10 apr 2007 21:24 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Bedankt, nu kom ik bruikbare gegevens te weten. Wist alleen niet waar een 911 normaal op zou moeten staan. Ik wordt inmiddels doodziek van de zoektocht. Hoe kunnen mensen zo met een auto omgaan. Ben nog geen zuivere 911 tegengekomen....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
10 apr 2007 21:34 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Geen paniek, kan best zijn dat gewoon de zender kapot is.
De waarde bij stationair is prima, dat zegt me meer dan die andere.
Controle tijdens een AKK zou ik zeggen, ALS de auto je verder naar de zin is.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
10 apr 2007 21:55 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Idd grote kans. Is nl. meestal het geval.
Zo niet: laten staan. Tijdens het rijden moet er meer dan 4 bar te zien zijn (naar ik begrepen heb houden de nieuwe zenders bij ong. 4 bar op).
Bij een te lage oliedruk gaat overigens een waarschuwingslampje branden.
|
10 apr 2007 22:05 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 apr 2007 22:15 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
lampje ging inderdaad branden. Werd uitgedrukt. Bij kapotte zender moet er dan helemaal geen beweging te zien zijn??
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
10 apr 2007 22:16 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
vuistregel 1 tot 1,5 bar boven het toerental (bij een 3.2 iig)
stationair 1 tot 1,5 bar
2000 rpm 3 tot 3,5 bar
etc.
_________________________________________ Got coffee?
|
10 apr 2007 22:54 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Ik had dezelfde vrees toen ik er 6 maanden geleden een zocht. Gewoon betrouwbaar kopen.
Probeer het eens bij Targa Florio, Reijnders of Wolbert, die hebben wat te verliezen als ze misverkopen.
|
10 apr 2007 22:59 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
ps, deze winkeltjes hou ik reeds een tijdje in de gaten, maar het verkooptempo ligt zo hoog, dat ik geen kans krijg er 1 te bekijken.
En Marco, zoiets als die witte 3.2 van je gaat mn hart sneller kloppen, maar een knappe C2 is ook niet te versmaden.....
Die 3.2's van wolbert waren eigelijk weg op het moment dat ik daar langs wilde gaan. Heeft nu niks meer.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
10 apr 2007 23:40 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Hette heeft ook niet veel meer staan. De schaarste lijkt toe te slaan....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
10 apr 2007 23:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Je kan alleen maar het uitroepteken wegdrukken... Weet je zeker dat het de oliedruk was? Daarnaast: bij mij is het lampje gaan branden en toen is (onder garantie) de drukzender vervangen, hetgeen het probleem heeft opgelost.
Die van mij gaf gewoon te weinig aan.
|
11 apr 2007 8:46 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dat geeft ie bij mij ook aan.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
11 apr 2007 15:59 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Meestal wordt toch gerekend 1 bar per 1000 toeren bij goed warme motor. Iets meer kan natuulijk geen kwaad.
|
11 apr 2007 16:13 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
maar 2 bar bij 4000 rpm lijkt mij wat weinig. Als zender stuk is, doet mi de wijzer helemaal niets meer, toch??
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
11 apr 2007 16:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, dan kan deze ook te weinig aangeven...
|
11 apr 2007 18:23 |
|
|