Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:33

Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
BMW Coupe (/ 0000 A5) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht BMW Coupe (/ 0000 A5)
Ben bezig met twee nieuwe zakelijke auto's. Dacht in eerste instantie aan een A6, maar ben toch wel verliefd op de BMW 3 Coupe. Ik weet het, heel iets anders maar wel erg mooi.

Met auto's ben ik zo'n neuzelaar die de folders en brochures ondertussen uit zijn hoofd kent. Op basis daarvan heb ik een spreadsheetje gemaakt, incl. artikelnummers en prijzen.

Heb nu 4 BMW dealers in de regio gehad (een voor een he). Vervolgens vraag ik vriendelijk; wilt u een aanbieding maken voor beide auto's.

Het lukt me niet. Ik word nooit teruggebeld, sta voor gesloten deuren, mag geen proefrit maken, bij BMW is de computer kapot, verkopers die hun product niet kennen. Ga zo maar door.

Ik wil echt alleen maar twee BMW Coupe's kopen. Het zal wel aan mij liggen, ik doe toch echt mijn best aardig zijn, stel geen nare vragen, maak het ze niet moeilijk, heb nog nooit over korting gesproken, maak geen flauwe grapjes etc. Zelfs Monique vind dat ik echt mijn best doe en me heel fatsoenlijk gedraag.

Nog een BMW dealer op het forum met een Porsche virus? Of toch maar een weliswaar mooie, maar wel wat saaie A6.

Graag uw advies in deze.

13 apr 2007 19:27
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
ben je al bij Ekris in Arnhem geweest :?:
namen je waarschijndelijk niet serieus toen je voor kwam rijden met de Porsche :!: :wink:
in ieder geval, succes ermee.............

13 apr 2007 19:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Komt me zeer bekend voor, alleen dan geldend voor alle merken, en niet specifiek voor BMW. Is echt bedroevend imho. Ervaringen met BMW zijn bij mij trouwens juist positief.

13 apr 2007 19:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
als je weet wat je wil hebben kan ik ook de wagens wel leveren :wink:

en ja gewoon via de gewoone weg incl garantie

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

13 apr 2007 19:47
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: BMW Coupe
Rob964Tip schreef:
maak geen flauwe grapjes etc.

:shock: :wink:
Rob964Tip schreef:
Zelfs Monique vind dat ik echt mijn best doe en me heel fatsoenlijk gedraag.

:lol: :lol: :lol: :thumleft:

Rob964Tip schreef:
Graag uw advies in deze.
:silent:

Sterkte Rob (je kent mijn advies)! :mrgreen: :wink:

13 apr 2007 19:54
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
verstokt bmw rijder uit veenendaal, met dezelfde ervaring.

Rob - het is een stukkie rijden maar Jan de Jong in Hilversum (de rest zijn rukkers) is een aanrader. Een Audi trouwens ook. Als je functioneel een 3 coupe kan rijden, zou ik nooit een A6 nemen. Eerder een A5 (veel mooier). Heb zelf nog serieus gekeken naar een nieuwe 3 cabrio, waren me alleen een beetje te prijzig als je een snelle aangeklede auto wilde...

Veel wijsheid

13 apr 2007 19:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Heb je eigenlijk al een vervanger voor de mini?

13 apr 2007 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Rob Herfst schreef:
Sterkte Rob (je kent mijn advies)! :mrgreen: :wink:

Daar ga je me vast as. zondag aan herinneren :D

13 apr 2007 20:28
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Zelf ook dramatische ervaringen met BMW Vanderplas in Heemstede. Tent is recentelijk overgenomen door Van Poelgeest, lijkt iets organiseerder maar naar mijn bescheiden mening (nog) niet van het nivo dat je mag verwachten...

13 apr 2007 20:32
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
soms lijkt het net of je blij mag zijn uitverkoren te zijn om bij zo'n dealer een auto te mogen bestellen :shock:

@ roenkie: ford s-max 2.5 turbo voor de family. nou nog iets midlife-crisis-achtigs voor pappa... :lol:

13 apr 2007 20:41
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Als je verliefd bent op de b.m.w. zou ik die ook aanschaffen , als de Audi je niet raakt , niet aanschaffen . Dat voorkomt een spijtgevoel achteraf. :idea:
Wel super vreemd dat de dealers niet willen verkopen :!:
Is het mogenlijk dat ze denken dat het een grap is :?: B.V. omdat je een spijkerbroek draagt , en geen 3 delig pak als je 2 b.m.w. s wil kopen :?:
Klinkt mischien vreemd , maar (te gek voor woorden ) ik denk dat ZE daar wel naar kijken.

13 apr 2007 20:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
horn schreef:
. nou nog iets midlife-crisis-achtigs voor pappa... :lol:

dan aub geen Porsche, imago lijdt reeds onder de associatie met midlife crisis en ik moet dat nu al af en toe verdedigen .. :wink: .

13 apr 2007 20:50
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Rob964Tip schreef:
Daar ga je me vast as. zondag aan herinneren :D

Niet nodig :wink: , maar ook niet mogelijk want wij zijn er niet zondag!

horn schreef:
nou nog iets midlife-crisis-achtigs voor pappa... :lol:

ZOOO moeilijk kan dat toch niet zijn? :twisted: :wink:

13 apr 2007 20:51
Profiel WWW
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Keram Maastricht.
Dhr.Cergnul,top.

13 apr 2007 20:54
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Rob Herfst schreef
Citaat:
ZOOO moeilijk kan dat toch niet zijn?

Dacht ik ook niet :!: Voor horn dus he.

13 apr 2007 20:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
ik heb dit ooit mee gemaakt bij een renault dealer :evil:

wilde toen een model bestellen dat pas over een half jaar leverbaar werdt.

het betrof toen de clio 16v van dik 44.000 guldentjes incl alle mogelijke opties.

ik werdt nog net niet de deur uitgetrapt, maar werdt wel geadviseerd om terug te komen als ik wat gespaard had. :shock: :shock:

bedrijf is overigens 4 jaar geleden op de fles gegaan :P :lol: :P

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

13 apr 2007 20:56
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
RS-R schreef:
Keram Maastricht.
Dhr.Cergnul,top.

Zei je idd. al eerder, maar om nou vanuit Maarn naar Maastricht te rijden om twee auto's te mogen kopen... :roll: :shock: :?

13 apr 2007 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Mijn broer vroeg in Januari een offerte voor een 335 coupe bij Smudde Almelo en heeft er vervolgens nooit meer iets van gehoord.. Wij hebben een extra set sleutels besteld bij de Mini van mijn vrouw bij Smudde Enschede, nooit meer iets van gehoord. Wij hebben een extra set 17" velgen voor zomerbanden besteld voor dezelfde Mini bij dezelfde dealer en toen Ingrid op het afgesproken tijdstip aankwam werd haar verteld dat de velgen per ongeluk bij een andere dealer waren afgeleverd, een week geleden... Toen ze een week later op het nieuw afgesproken tijdstip binnenkwam hadden ze geen tijd,.. maar ze mocht een leenauto meenemen en ze wilden dan voor vijf uur de wagen wel weer omruilen bij ons op de zaak. Toen we uit voorzorg om half vijf maar eens gingen bellen of de Mini nog werd gebracht werd ons meegedeeld dat er iemand al een uur onderweg was met onze wagen, vervolgens werden we gebeld dat ze de verkeerde wagen naar ons hadden gestuurd en dat de parsoon ondertussen weer terug was gekomen . We vonden het knap dat het ze uiteindelijk 's avonds alsnog is gelukt om de wagen bij ons af te leveren.. :roll: :roll: Ik weet niet wat dat is met die dealers vandaag de dag.

13 apr 2007 21:09
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Als je op je knieën moet om alsjeblieft een proefrit te mogen maken, omdat je mogelijk zelfs twee nieuwe auto's wilt schaffen...... :shock: :? :roll:

Ik moest ineens weer terug te denken aan een wat ouder draadje

13 apr 2007 21:12
Profiel WWW
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
horn schreef:
RS-R schreef:
Keram Maastricht.
Dhr.Cergnul,top.

Zei je idd. al eerder, maar om nou vanuit Maarn naar Maastricht te rijden om twee auto's te mogen kopen... :roll: :shock: :?

Antwoord op een vraag.
En dit is echt 1 van de betere BMW dealers.

13 apr 2007 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Het is vast kort door de bocht (en echt met alle respect voor de automannen hier), maar veel autoverkopers, zeker van de wat duurdere merken, begrijpen nog niet het verschil tussen een auto verkopen en een auto kunnen kopen.

Geven ze daar geen cursussen voor op het IVA of bij de LOI?

13 apr 2007 21:13
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
breek me de bek niet open over bmw dealers. ik heb altijd het gevoel dat de verkopers denken aangesteld te zijn als ballotage medewerkers om te bepalen of je een auto bij hen mag bestellen... :evil:

ben recentelijk bij een dealer geweest, heb 20 minuten rondgehangen in de showroom zonder door iemand aangesproken te worden (was nog één andere klant...), heb zelf een folder uit een rek gepakt en ben op een gegeven moment langzaam weg gelopen. Nog steeds niemand die me aansprak. Heb thuis naar de site gemaild dat ik graag een offerte wilde van deze auto (compleet met alle specs en opties) en dat ik net 20 minuten door de zaak had gezwalkt zonder geholpen te worden. Werd na 2 dagen gebeld door de verkoopleider met een hoop excuses en die zou het meteen regelen. Nooit meer wat gehoord. Uiteindelijk S-max bij HenkC2C besteld en daarna toch nog even een emailtje naar dat betreffende bedrijf gestuurd met de mededeling dat ik inmiddels een S-max bij een ander bedrijf had gekocht. Weer 3 dagen later werd ik gebeld, dat het heel druk was met de S-max en dat ze geen tijd hadden om iedereen die dat wilde een offerte uit te brengen... :shock: :?

Toen wilde ik dat ik een ford dealerschap had... :twisted: 8) :lol:

13 apr 2007 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
Rob , vorige maand had ik bijna een BMW coupé gekocht . Maar ik wou wachten tot ik de Audi A5 in het echt gezien had . Ben ik blij dat de bestelbon nog niet getekend is :lol: Op foto zijn de twee gelijk aan elkaar en speelt smaak meer een rol , maar in het echt is het een heel ander verhaal :shock:
De lijn , interieur , afwerking en vooral gebruikte materialen van de Audi staan toch wel een klasse hoger dan die van de 3 coupé . als ik jou was zou ik nog een maand wachten en dan eens bij een Audi-dealer binnenstappen . mijn keuze is alvast gemaakt ( enige nadeel is de langere wachttijd :cry: )

13 apr 2007 21:27
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
dat zei ik toch! :wink: (zou ik ook doen...)

13 apr 2007 21:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Der Ferry schreef:
als ik jou was zou ik nog een maand wachten en dan eens bij een Audi-dealer binnenstappen . mijn keuze is alvast gemaakt ( enige nadeel is de langere wachttijd :cry: )

Die goeie suggestie heb ik inderdaad ook van Monique gekregen (de TOTMBO alhier). Maar begreep in jou draadje hierover dat alleen de S5 en een 30TDI dit jaar beschikbaar zijn?

13 apr 2007 21:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 136 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende