Auteur |
Bericht |
yves
3.2 '86belgië
|
ratelend geluid in 2de...
hello,
zoals de titel vermeld.. M'n 2de versnelling maakt sinds kort dus veel lawaai, een soort ratelen..
Iemand hier op het forum bekend met dit probleem?
Voor de rest schakelt ie goed, de andere versnellingen geven geen extra geluiden.
Ik vrees het einde van de bak, revisie m.a.w..
Kan iemand me een idee geven van de kost om een 915 bak te reviseren?
thx,
Yves
_________________________________________ Ce qui compte dans une vie, c'est l'intensité d'une vie, pas la durée d'une vie .
|
12 apr 2007 20:46 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Afhankelijk van wat je precies met ratelen bedoeld, toen wij dat hadden met de 944 wist ik direct (mijn zus had er nog 20 km mee gereden ) dat er een tand was gebroken. Vervolgens heb ik er een tafel van gemaakt
Als het een ritmisch geratel is dan kun je er donder op zeggen dat er iets met de tanden mis is.
|
12 apr 2007 23:42 |
|
|
cabrio wim
|
Als het alleen de tweede versnelling is moet je rekenen op ong. 650 euro voor een kompleet set tandwielen, en voor syncroomringen op gem. 57 euro p/st. Dit zonder arbeids uren.
|
13 apr 2007 9:43 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Wim, vergeet niet dat als er iets in de bak gebroken is je er goed aan doet een complete revisie uit te voeren: alle lagers vernieuwen zit er dus ook bij in. Je wil het risico niet lopen dat stukjes staal je lagers een paar maanden na de reparatie opvreten: kun je alles opnieuw gaan vervangen en betaal je dubbel.
|
13 apr 2007 18:38 |
|
|
cabrio wim
|
Elven bedankt, hoef ik niet te reageren.
Maar jij hebt echt werk gehad om je tandjes te zoeken.
|
13 apr 2007 21:58 |
|
|
RufBTR
|
als je versnellingsbak ook maar bij 1 versnelling kapot is , geheel laten reviseren. Als er 1 kapot is heeft dat invloed op de rest van je bak. de zwervende deeltjes die los zijn gekomen gaan je hele bak door......................
|
14 apr 2007 0:50 |
|
|
cabrio wim
|
Daarom haal je ook de gehele bak uit elkaar voor inspectie en schoonmaken. En vervangen wat nodig is.
Als je een tand heb die rot is, laat je toch ook niet je gehele gebit eruit snokken.
|
14 apr 2007 12:29 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Tsja, maar wie zegt dat wij het hebben laten doen. Ik heb het dan iig over de kegel en naaldlagers, het zijn er wel wat maarja, doe je niks aan
|
14 apr 2007 12:52 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Er zitten er 4 in de 944 bak/diff. 2 aan weerskanten vd diff en 2 op de uitgaande as vd bak. Ingaande as heeft idd een naaldlager en een kogellager.
|
14 apr 2007 22:42 |
|
|
yves
3.2 '86belgië
|
bedankt vr de reply allemaal!
@elven: deze 2900€ was dat inclusief in- en uit bouwen van motor/bak?
zouden jullie het risico van een tweedehands bak te gebruiken?
grtz,
Yves
_________________________________________ Ce qui compte dans une vie, c'est l'intensité d'une vie, pas la durée d'une vie .
|
16 apr 2007 11:00 |
|
|
willem carrera
porsche 911 carrera 3.0 (1975)amsterdam
|
ik had vorig jaar ook een vreemd geluid ook alleen in m,n tweede versnelling ook een soort ratelend geluid dacht ook aan een bak revisie bleken het de schakelstangkoppelbusjes te zijn a 33,58 euro
_________________________________________ 3.0 1975
|
16 apr 2007 17:55 |
|
|
yves
3.2 '86belgië
|
@ willem,
vooraan, aan de pook, of aan het koppelstuk achter de zetels?
grtz,
Yves
_________________________________________ Ce qui compte dans une vie, c'est l'intensité d'une vie, pas la durée d'une vie .
|
16 apr 2007 19:24 |
|
|
cabrio wim
|
Bedoelt hij dat witte teflon cupje aan de schakelstang.
|
16 apr 2007 19:40 |
|
|
willem carrera
porsche 911 carrera 3.0 (1975)amsterdam
|
aan het kopelstuk achterde zetel onder het kapje tussen de voor en achter zetel maakte bij mij een ratelend geluid aleen in de 2e versnelling het zijn twee hard rubberen ringen ze waren totaal verpulverd maakten ook een soort van ratelend geluid ik heb ze vervangen en het geluid was weg en gleed in de versnelling als een mes in een pak boter
_________________________________________ 3.0 1975
|
16 apr 2007 22:27 |
|
|
Alexander911
Loosdrecht
|
Ik heb af en toe als ik terug naar zn twee schakel dat ik hem er hard moet in trekken..
En ik kan rijdend niet naar zn 1 schakelen met 5 km per uur ongeveer.
wat kan dit zijn..of hoort dit gewoon bij het porsche rijden 3.2 uit 86
mvg,Alexander
_________________________________________ Een Bankier is net als een foute vrouw als het geld op is zijn beide vertrokken.
|
17 apr 2007 18:46 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Slijtage synchros, mogelijk meer. Tzt revisie.
|
17 apr 2007 18:51 |
|
|
cabrio wim
|
Is niet normaal, had mijn rode ook. De bak er onderuit gehaald en synchroomringen vervangen, daarna was het over.
|
17 apr 2007 18:54 |
|
|
Alexander911
Loosdrecht
|
wat kost dat ongeveer?
_________________________________________ Een Bankier is net als een foute vrouw als het geld op is zijn beide vertrokken.
|
18 apr 2007 18:18 |
|
|
cabrio wim
|
Heb het zelf gedaan, dus alleen kosten van synchroomringen.
|
18 apr 2007 18:53 |
|
|