Auteur |
Bericht |
Californiacruiser
|
Ombouw 964 naar 993
Kan iemand mij wat meer info verschaffen ivm het iets meer ver993'en van een porsche 964.
Niet dat de 964 nit mooi is,maar zag overlaatst zo een ombouw en je kon het niet onderscheiden vna een echte 993.
dus was eens benieuwd..
|
11 apr 2007 23:29 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
je kan het meteen zien aan de ruiten wissers die zitten bij een 993 dichter bij elkaar.
Ik heb nog niet gezien dat ze dat ook veranderen, dus vanaf nu zie je het meteen
robert
een goede 964 ombouwen naar 993 de 964 verkopen en geld van de ombouw erbij leggen en een 993 kopen mijn idee.
_________________________________________ remmen is angst
|
12 apr 2007 0:03 |
|
|
mr.burns993
|
vergeet de binnenkant niet
964 compleet ombouwen naar 993 , kun je beter een 993 kopen
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
12 apr 2007 0:21 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik wel
... maar vraag me inderdaad af of je 'n 964 (of eerder model) compleet (eerlijk en netjes) om kunt bouwen naar 993 - zonder de 'prijs-lijn' te overschrijden
... volgens mij zijn er ook polyester kitjes die "zo" passen
|
12 apr 2007 2:36 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Zonde zonde zonde.
Kost een hoop geld en de auto wordt er minder waard van...aan 2 kanten geld weggooien.
Ik zou in een 964 alleen investeren om m goed te houden / krijgen in originele staat, of wegdoen en een echte 993 kopen.
Voor t prijsverschil kun je denk ik ook nauwelijks goed "ombouwen" als je dat zou willen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
12 apr 2007 9:58 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Dat is nog maar de vraag. Puristen zullen er inderdaad minder geld voor overhebben, maar het kan best dat iemand die de 993-looks prefereert boven de 964-looks en een echte 993 niet kan betalen bereid is om iets meer te betalen voor een 993-look-a-like op basis van een 964...
Dat zo'n ombouw -als je het kwalitatief goed wilt doen- een hoop geld kost, is natuurlijk wel het geval! Met ombouwen alleen, ben je er immers nog niet. Een en ander zal ook strakgemaakt en gespoten moeten worden en dat zal ook een paar duizend eurootjes kosten.
Al met al kun je dan waarschijnlijk zoals hierboven aangegeven wordt beter je 964 verkopen en het geld voor de ombouw erbij leggen en een échte 993 kopen...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
12 apr 2007 10:06 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Of je hebt je 964 rondom een beetje korter gereden, in dat geval moet je toch investeren. Dan zal het denk ik niet zoveel meer uitmaken of je voor de 993 delen gaat of voor de 964 delen. Toch zou ik persoonlijk voor het origineel gaan en doorsparen voor de 993.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
12 apr 2007 16:30 |
|
|
Californiacruiser
|
e
Jullie hebben idd allemaal gelijk,bij mij zat het namelijk zo:Ik vind de 964 snuit echt heftig,mooi,.. maar de achterkant zou ik toch liever een tikkeltje ver993'en.Omdat ik dat dan wat minder vind.
Moet niet perse een heel ander achterstuk zijn..gewoon door kleine details ofzo.
|
12 apr 2007 17:17 |
|
|
horn
PF #57
|
is ooit nog eens geshopt voor mij hier - 964 voorkant en 9934s kont. eindresultaat was minder dan ik had gehoopt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 apr 2007 21:45 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Die herinner ik me nog wel ja...Fo?
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
12 apr 2007 21:48 |
|
|
mr.burns993
|
ik denk dat iedere porsche een kunstwerk op zich is qua design.
daar moet je als porsche liefhebber van houden.
iedere lijn van een porsche is bewust zo gemaakt, daar moet je zelf niets aan of laten veranderen, door een soort van face lift.
tuning is natuurlijk weer een heel ander verhaal(ruf cayman)
laat a.u.b. het orgineel "orgineel"
en als je het jezelf niet kunt veroorloven, blijf er dan nog even vanaf, en spaar even door tot je kunt kopen wat je echt wil. heb ik net als velen voor mij ook gedaan.
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
13 apr 2007 0:20 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
een dergelijke ombouw is imho alleen handig als je door schade die onderdelen toch al moet vervangen; hierdoor zijn ombouwsels eigenlijk al bij voorbaat verdacht
_________________________________________ Got coffee?
|
13 apr 2007 9:42 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik ben niet zo'n 'purist' en dus deel ik de mening mr. Burns niet...
Ik ben van mening dat Porsches al jaren niet meer 'met hart en ziel' vorm worden gegeven, maar dat de windtunnel en financieel gewin ook bij het merk dat wij zo'n warm hart toedragen de overhand heeft gekregen.
Als je het je financieel kunt veroorloven, verandert zelfs Porsche zélf dingen aan je auto (bijvoorbeeld via Porsche Exclusive), waardoor er unica af-fabriek ontstaan...
Ook levert Porsche zelf accessoires die de lijnen van de auto beïnvloeden, etcetera...
Personificeren en individualiseren van een auto (ook van een Porsche) moet wat mij betreft kunnen.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
13 apr 2007 9:55 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
als je van een 964 neus houd en een 993 kont , is dan een 964 30 jaar jubileum uitvoering niks voor california cruiser
greezz mikey
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
13 apr 2007 10:00 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Dit is er eentje (965 nota bene) waarbij ook de ruitenwissers zijn aangepast
http://auto.marktplaats.nl/porsche/8681 ... hoto?img=3
|
13 apr 2007 23:41 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
nice job, totdat je het interieur ziet
als je zoiets zo netjes ombouwd, pak dan ook het interieur aan....................... nu blijft er wat te zeiken over
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
14 apr 2007 11:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Die Fredje verkoopt ook losse kentekenbewijzen
|
14 apr 2007 11:55 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
idd, daar zou ik dus al niet eens meer gaan kijken (het is om de hoek) met deze info.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
14 apr 2007 14:13 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Re: Ombouw 964 naar 993
'doe het niet....doe het niet' (Theo van Gogh)
|
14 apr 2007 21:48 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Beetje misplaatste opmerking.
|
14 apr 2007 21:51 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Welnee, zit is zo provocatief dat ie t zelf had kunnen bedenken.
Tegelijkertijd geldt dat je daar dus niets mee op lost, dat bleek, blijkt en zal blijken, en dat geldt ook voor de voorgestelde ombouw: doe het niet!
|
15 apr 2007 17:31 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
lekker origineel houden die 964..ze worden weer meer waard (ander draadje), en zodra je wat "personificatie" aanbrengd is alle geld weggegooid.
Over "personificatie" hebben ze tegenwoordig een TV programma: DGB. En we hebben allemaal gezien wat er met die witt 944 gebeurde
Niet doen dus! (Zelf een paar cupspiegels is al doodzonde)
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
15 apr 2007 17:48 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
voor alles zijn liefhebbers te vinden. En ook die liefhebbers zijn vaak bereid een behoorlijke prijs voor een goede -ook omgebouwde- auto te betalen. Ik denk -dus- niet dat het ombouwen van een auto echt een waardeverminderend effect heeft, mits het ombouwen kwalitatief goed gebeurd...
Ik had mijn 944 ook 'verbouwd' en dat was door een erkend Focwa Schadeherstelbedrijf gebeurd en niet omdat de auto schade had, maar simpelweg omdat ik het mooier vond. Ik heb de auto inmiddels verkocht en ik heb er een prijs voor gekregen die boven de gemiddelde prijs van een 944 ligt. Naar mijn mening was m'n auto die prijs absoluut waard...
Ik denk dus dat het onzin is om te stellen dat het ombouwen van een auto een waardeverminderend -en zelfs waardevermeerderend- effect heeft.
Voor alle auto's is wel een liefhebber te vinden die er de gevraagde prijs ook wil betalen.
Ook 'origineel' kan buiten de 'gemiddelde smaak' vallen: zie bijvoorbeeld die paarse 964 met paars interieur...
Ook daar wordt van gezegd dat het waardeverminderend zou zijn en ook dat is naar mijn mening lariekoek.
Porscherijders zijn kennelijk nogal behoudend en saai...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
15 apr 2007 18:27 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Het argument dat het waardeverminderd zou zijn, valt best te verklaren:
1) in de regel zullen er minder mensen interesse hebben. Tuurlijk zijn er altijd overal liefhebbers voor te vinden, maar in absolute zin toch minder dan voor een originele.
2) door de ombouw schakel je ook meteen een groot deel van de professionale Porschehandel uit. Ik zie een Wolbert of Hette nog niet zo snel een 964 verpakt als 993 verkopen.
Dus dat het waardeverminderd zou zijn, lijkt me toch wel degelijk voor de hand liggen. Hetzelfde geldt in algemene zin voor die paarse P met paars interieur.
|
15 apr 2007 19:04 |
|
|
horn
PF #57
|
waardeverminderend voor de meeste. waardevermeerderend voor een enkeling. als jij van je auto af wil moet je maar net die enkeling zien te vinden. als je hem vindt heb je mazzel. enfin, het kost altijd geld en je moet maar afwachten of je die investering ooit nog terug verdient. meestal niet, soms wel. je moet het dus gewoon doen als je het zelf mooi vindt. omdat je het zelf mooi vindt!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 apr 2007 19:24 |
|
|