Auteur |
Bericht |
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
968 CS of 964 targa?
Zo zeg, vanavond eindelijk even rust. Goed glas wijn er bij... Maar dan, Ai Ai, de twijfels.
Ik realiseer me dat ik met een enorm (overigens zéér decadent) probleem worstel: Welke Auto Doe ik Weg?
Vandaag van en naar werk gereden in de 968. Bedoeld als afscheidsrit. Maar wat een auto is dit. Je zit er in als een vorst (in de 911 zit ik wat 'weggedoken' en scheef), je voelt precies wat er gebeurt, de achterwielen leveren de power en de voorwielen geven de richting, perfecte gewichtsbalans, geen targa-dak-fluit boven de 140 km/u en toch, iedere seconde, in iedere versnelling, meer dan genoeg inhaal-power beschikbaar.
Dan de 911: Historie, trots, 3.6 liter boxer, heerlijk gevoelige IMS Lager cuprohr, volleder, prachtige klokkenwinkel met toerenteller als pannekoek en nog geen ton op de klok -- Zucht.
Een uur lang hierover met mijn (anti-auto) vriendin gesproken, en die is psychotherapeut (!).
Uitkomst: "Je moet doen wat je gevoel je ingeeft"...
Kortom: ben er nog HELEMAAL niet uit!
Wat zou jij doen in mijn situatie?
_________________________________________ Take the long way home....
|
14 apr 2007 2:05 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Raad
Raad van je vriendin opvolgen
|
14 apr 2007 2:07 |
|
|
horn
PF #57
|
mijn gevoel zou zijn; beide wegdoen en 964 coupe terugkopen. ben je gelijk van het gefluit af. ik zou zelf nooit alleen de 968 houden. maar ja, ik heb dat luxe probleem dan ook niet. ik vind een 968 een mooie auto, maar qua uitstraling doet hij niet met mij wat een 964 doet. persoonlijk.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 apr 2007 7:07 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Hele moeilijke keuze ...
Ik zou in jouw geval het kostenplaatje de doorslag laten geven
|
14 apr 2007 7:14 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
haha ik snap het helemaal; ik heb je album even doorgekeken. Is die donkergroene Targa van jou?
Mooi ding is dat zeg, en ook met een kleur die je niet vaak ziet! Ik zou zeggen doe de 968 weg............hoewel........DAT is ook een mooie auto!! Sterkte! En net wat Olaf zegt; denk ook een beetje aan het finalciele gedeelte.
_________________________________________ DENK HELDER
|
14 apr 2007 8:25 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Zeikerd
Beide wegdoen. En iets kopen waar je wat aan hebt.
Ik vind Horn's idee niet zo slecht. Lekker een coupe.
Heb je een familiebak?
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
14 apr 2007 8:48 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Aangezien ik zowel een 968 (cabrio) en een 964 heb gehad weet ik dat beiden ongeveer evenveel rijplezier bieden.
Maar: de 964 heeft toch mijn voorkeur. Het geluid, de historie, de lijnen, enz. De 964 heeft m.i. net wat meer karakter.
|
14 apr 2007 8:50 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Idem
Een 968 vind ik een leuke Porsche, maar is wat mij betreft geen alternatief voor een 911. Deze (bekende!) targa wegdoen voor een (onbekende!) coupé zou ik nooit doen. Dus
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 apr 2007 9:17 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Ja, over twee weken een nieuwe lease dCi 150pk/320Nm GrandTour. Misschien nog laten chippen. Dus de dagelijkse kicks zitten daar wel goed.
_________________________________________ Take the long way home....
|
14 apr 2007 9:56 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Zelfde verhaal als Horn en Devils Son: 911, there's no substitution, hoe mooi de 968 ook is! Targa is natuurlijk prachtig, het enige nadeel voor jou is kennelijk de fluittoon. Hoe erg is dat? Als je het je heel erg stoort --> inderdaad coupe kopen.
Oh oh oh, wat een ellende weer hier op het forum, oftewel, luxeprobleem!
|
14 apr 2007 10:01 |
|
|
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
Als je er nog een andere auto naast hebt, dan zou ik de 964 houden.
Zoniet, dan zeker de 968...echt geen twijfel bij mij; je beschrijft het zelf: betere zitpositie, meer binnenruimte, nog steeds genoeg power en goedkoper in onderhoud/gebruik.
Is eigenlijk kiezen tussen passie en ratio mi...
Rijdt je vriendin wel eens in je auto?
|
14 apr 2007 10:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Eerder 'n mix 't zijn beide leuke Porsche's
Zoals MS964 al aan geeft 'n luxe probleem
|
14 apr 2007 10:20 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Betere zitpositie in de 968 staat mij niet bij. Eerder tegenovergesteld. Is denk ik dus een beetje afhankelijk van de persoon. Vwb binnenruimte heb ik ook niet het idee dat er een wereld van verschil in zit. De 968 is idd. wel wat goedkoper in gebruik. Maar desondanks: voor iedere dag kan ik de 964 warm aanbevelen.
Mijn vriendin vindt de 964 lekkerder rijden...
|
14 apr 2007 10:43 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Tja, lastig. Ik leef met je mee. Kop of munt? Laat de cosmos beslissen...
PS: Allebei houden is dat geen optie? Of allebei verkopen en iets nieuws. Ik kon de Poll niet invullen.....
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
14 apr 2007 12:21 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
De 968 wegdoen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
14 apr 2007 12:26 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
als het dan toch echt moet... de 968 wegdoen.
Redenen:
1. Porsche is niet de daily driver (anders had ik denk ik voor de CS gekozen, practischer)
2. Het is een 911! (in een mooie/aparte kleur)
3. Mooi weer auto en dus is een targa daarvoor ideaal.
4. Vriendin vindt hem ook fijner rijden.
Succes!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
14 apr 2007 13:15 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Zou toch de 964 houden, of beide weg en "de echte" 911 ervoor terug kopen....
Moeilijk hoor, succes!!
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
14 apr 2007 13:31 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
O, dat ook nog... Amazonegroen... Houden dus die 964.
|
14 apr 2007 16:55 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik wil toch nog FF wat tegengas geven omdat iedereen op de 911 zit te ge*len. De 968 CS wordt aangedreven door de laatste watergekoelde 4 cilinder en voorin geplaatste motor die Porsche zou maken. Het is een klassiek en bijzondere auto, waarvan er slechts 1923 gemaakt zijn. Prestaties top 283 en van 0 - 100 in 4,5 sec. Er zijn niet veel 911jes van 13 jaar oud die hem dat na doen.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
14 apr 2007 17:18 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ssstttttt
|
14 apr 2007 17:26 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, is ook niet zo gek, want zelfs de 968 Turbo S met 305 pk (ipv 240) haalt dat niet eens...
Het is 6,5 sec. en 252 km/u en alle 13 jaar oude 911-jes doen dat sneller, voor zover van belang
|
14 apr 2007 18:14 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik heb het uit het boek het Ultieme verhaal van Porsche en ik geloof ook dat die getallen niet kloppen. De Turbo gaat in 4.7 sec naar de 100, maar daar zijn er slechts enkele van gemaakt.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
14 apr 2007 18:26 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
270 op de klok, met de koek nog niet op, en qua beleving sneller op 100 dan m'n 911 (zou 'k toch eens moeten meten; idee voor een meeting?)... Zijn hele prettige cijfers. Maar het gaat om het gevoel (als je instapt, als je start, wegrijdt, optrekt vanuit stilsstandsituaties, snelweg cruisen en het altijd mooiere bochtenwerk op binnenwegen) en daar scoort die 968 nou eenmaal fenomenaal, imho.
_________________________________________ Take the long way home....
|
14 apr 2007 18:49 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Volgens mij heb je de keuze al gemaakt Erik.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
14 apr 2007 18:51 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Geloof ik niet, hij probeert het op deze manier voor zichzelf iets makkelijker te maken...
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
14 apr 2007 18:54 |
|
|