Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 22:22

Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
BMW Coupe (/ 0000 A5) 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 
ach, zo zijn er ook autoverkopers die kennelijk van mening zijn dat hun klanten tot het uitschot van maatschappij behoren... :roll: (niet jij hoor :wink: )
Maar als ik een bekende dealer hoor zeggen dat een proefrit echt helemaal niet nodig is omdat het gewoon echt hele goede auto's zijn, heb je toch teveel paddo's op je middagbammetje gegeten in mijn ogen... :roll: :shock:

14 apr 2007 23:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Ik ben geen koning, ben gewoon een klant, geen kapsones, wil kijken, rijden, offerte en besluiten. Doe graag zaken met respect voor elkaars belangen. Ik hou er niet van om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, maar wil ook niet de hoofdprijs betalen als ik twee auto's wil kopen. Een beetje armpje drukken hoort er gewoon bij.

Maar autoverkopers die niet luisteren, offertes maken die van geen kant kloppen, "maar dan heeft u vast wat" , e-mails versturen waar werkelijk geen chocola van te klotsen is, de fout bij BMW Nederland leggen, de computer is kapot, "u begrjipt ook wel dat de RAI aanbieding niet in de computer kan", "is moeilijk hoor zo'n computerprogramma", "offertes doe je eigenlijk niet via email", die het niet nodig vinden dat je een proefrit maakt "want het zijn echt fijne auto's" en zo heb ik er nog een dozijn, daar word ik doodmoe van en vind ik een schande voor hun beroepsgroep.

Ga het nog bij één dealer proberen, ondanks het advies van de wijze TOTMBO alhier om ermee te stoppen, niet zo eigenwijs te zijn en gewoon twee A6'en te kopen.

Dat moest er ook even uit :)

15 apr 2007 0:23
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Rob964Tip schreef:
... en gewoon twee A6'en te kopen.

Daar maak je plh niet heel erg ongelukkig mee, afhankelijk waar je ze koopt... :lol:

15 apr 2007 0:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
plh schreef:
Breek me de bek nou niet open . . . . . :silent: :wink:

In driedelig donkerblauw, in spijkerbroek met polo het maakt mij allemaal niets uit. De klant is koning, zolang hij/zij zich maar als koning gedraagt: er zijn klanten die vinden dat autoverkopers tot het uitschot van deze maatschappij behoren en gedragen zich dan tegenover de verkoper ook op een manier waarvan ik regelmatig moet kotsen!! Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Ik weet ook wel dat de gemiddelde klant die bij ons over de vloer komt een bovengemiddeld inkomen heeft en ook een bovengemiddelde auto wil kopen, deze klant heeft dan ook recht op een eerlijk en oprecht advies en voldoende aandacht, bovendien vind ik dat deze klant een uitgebreide proefrit moet gaan maken. In de ogen van de klant is een verkoper is een "topper" als hij de hoogste korting geeft maar hij is een l*l als hij financieel niet mee kan komen.

Pfff, het moest er even uit . . . .

Ik snap zeker jouw versie. Iedereen moet zich gewoon normaal en redelijk opstellen. Klant en verkoper. Maar het is mij veel te vaak gebeurd dat je niet eens aangesproken wordt en dus zonder enig kontakt weer de zaak uitloopt, zowel bij Audi als BMW :roll:

Maar nogmaals, heb nu mijn derde Audi. Ames in Gorinchem, verkoper Marco Regeer is prima, niks dan lof, actief, professioneel en een deal mee te maken. Dus het kan wel.

15 apr 2007 1:30
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
plh schreef:
In de ogen van de klant is een verkoper is een "topper" als hij de hoogste korting geeft maar hij is een l*l als hij financieel niet mee kan komen.

Dick, in alle topics over 'arrogante of slechte autoverkopers' heb ik de wel of niet gegeven korting nog nooit als argument naar voren zien komen. Het gaat meestal op de wijze waarop je te woord gestaan wordt. Mijn beste ervaring is met een verkoper van Jan de Jong in Hilversum, die financieel niet kon wat Ekris wel kon. Ik was uitermate enthousiast over de verkoper van Jan de Jong, maar daar ik in 3 jaar meer in de auto zou rijden dan met de verkoper zou oh'en heb ik het financiele voordeel genomen. Met een goede indruk van Jan de Jong in Hilversum, waardoor ik die nu weer aan Rob964tip aanraadde.
Mijn criterium van een een goede autoverkoper waarbij ik me senang voel is dus absoluut niet hoeveel korting hij geeft.

15 apr 2007 7:43
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Vriend van me had pas een soortgelijke ervaring. Had een 535d station gekocht, werkelijk full options. Toen de auto afgeleverd werd liet hij zich afzetten door een busje van zijn zaak en liep zelf in werkkleding. Jullie mogen raden hoe dat ging... :lol:

15 apr 2007 9:54
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
"aha, u komt de auto van uw baas ophalen?" :?

15 apr 2007 13:37
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
horn schreef:
()Jan de Jong in Hilversum()

Zelf goede ervaringen bij Jan de Jong in Amersfoort, zowel met aankoop als service. Doen toch iets goed, die verkopers van Jan de Jong. :wink:

15 apr 2007 14:15
Profiel WWW
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Zelf goede ervaringen met Ekris Arnhem en Story Nijmegen. Uiteindelijk bij Story gekocht.

15 apr 2007 16:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Citaat:
Maar nogmaals, heb nu mijn derde Audi. Ames in Gorinchem, verkoper Marco Regeer is prima, niks dan lof, actief, professioneel en een deal mee te maken. Dus het kan wel.

Ken hem, enthousiaste vent idd.

15 apr 2007 22:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
Van mijn ( toekomstige ) Audi-dealer mag ik zeker niet klagen :D
Heb een uitnodiging gekregen van hem om de A5 in avant premiere te gaan bekijken :P Audi Belgie heeft blijkbaar een verdieping van een duur hotel in brussel afgehuurd :shock: Na enkele hapjes en drankjes krijg je een persoonlijke voorstelling van de A5 ( en misschien S5 ) . Het is op afspraak dus je moet niet staan wachten om even te mogen plaatsnemen in de auto .
elke dealer mag een aantal mensen opgeven . Ik weet het dit is pure promotie natuurlijk , maar vond het wel tof om een uitnodiging te krijgen van een dealer waar ik nog nooit gekocht heb of zelfs nog geen offerte heb laten maken .

16 apr 2007 12:56
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
horn schreef:
(...)Het gaat meestal op de wijze waarop je te woord gestaan wordt.

Inderdaad. er zijn anno 2007 nog steeds horden autoverkopers die het normaal vinden dat iemand op 'n zaterdag met een pak aan binnenwandelt.... en het wel vreemd vinden dat mensen een auto komen kopen met een spijkerbroek of andere vrijetijdskleding aan. :?

Hoevaak ik (recentelijk) met mijn vrouw voor haar leaseauto ging shoppen en ik alsof het vanzelfsprekend was werd aangesproken.....

Ook vond ik het schokkend hoe vaak er niet serieus wordt ingegaan op kritiek na een proefrit. Bij Peugeot bijvoorbeeld:
TOTMBO: "Ik kan in deze auto geen goede zithouding vinden. Als ik goed zit, kan ik niet bij de pook zonder me helemaal naar voren te hoeven bewegen."
Verkoper: "dat snap ik niet hoor, mevrouw. Deze auto verkoopt als een tierelier en die klacht hoor ik dus nooit..." :bang:

16 apr 2007 14:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 GT3
Kempen, Belgie
Bericht 
'k heb vorig jaar een Saab cabrio gekocht, en ben eerst naar de dealer bij mij in de buurt geweest. Eerste offerte gevraagd, en erna een proefrit. Vermits mijn motorisatie toen nog niet in cabrio was geleverd (wel al te bestellen) vroeg ik een testrit met een berline met deze motorisatie, en ook met de cabrio met gelijk welke andere motor. Ik zou worden teruggebeld binnen een paar dagen, wanneer de verkoper iets geregeld had.

Na een week niks gehoord, dan maar zelf gebeld. Hij ging het de dag zelf nog regelen.

Weer niks meer gehoord. Ik heb toen een andere dealer gecontacteerd, die heeft alles prima geregeld, testritten 2 dagen erna gereden. Offerte laten maken, even geverifieerd of ik een correcte prijs had gekregen en dan besteld.

De dag dat ik van die dealer bericht kreeg dat mijn cabrio was geleverd (4 maanden later), belde de eerste dealer ook, om te vragen of ik nog steeds interesse had in de offerte voor de cabrio. Dat was een leuk gesprek :)

16 apr 2007 14:39
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
:lol: :lol:

@ Patrick; zouden ze dat wellicht gewoon op de IVA leren? Ze doen het nl. allemaal... :bang:

16 apr 2007 21:52
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Ach, het kan "erger" hoor... Ik was helemaal weg van het design van de Alfa 147, toen die uitkwam, helemaal dolenthousiast toen ik de proefrit begon... ENORME domper door rij-eigenschappen, ruimte, zicht en noem alles maar op gekregen...

Dus toen de verkoper vroeg: "En?" waarop ik antwoordde:"Nou, valt wel wat tegen eigenlijk".... De sleutel werd uit mijn hand gegritst en ik mocht vertrekken... *wauw*.... :cheesy:

16 apr 2007 23:39
Profiel Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Mijn ouders wilden destijds een Alfa 147 kopen, nieuw. Proefrit gemaakt, beslissing genomen, de verkoper zou nog even wat doorbellen. Niet dus, ouders begonnen weer te twijfelen, en kochten (weer) een 3-serie. Alfa dealers staan volgens mij nog slechter bekend dan dealers van andere merken. :?

16 apr 2007 23:57
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
MS964 schreef:
Mijn ouders wilden destijds een Alfa 147 kopen, nieuw. (...) ouders begonnen weer te twijfelen, en kochten (weer) een 3-serie.

Ik koop een auto, geen dealer, en zou in dit geval helemáál niet twijfelen :^:..... laat staan een BMW i.p.v. een Alfa kopen. 8)

17 apr 2007 9:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
EriC4C schreef:
Ik koop een auto, geen dealer

Daar over verschillen we dan van mening. Ik koop een auto van een dealer die me al in het commerciele traject het gevoel geeft dat het goed zit met hun club. Een bende aan de voorkant voorspelt meestal weining goeds over de organisatie aan de achterkant.

En ja, BMW of Alfa, das een kwestie van smaak :)

17 apr 2007 9:40
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Rob964Tip schreef:
EriC4C schreef:
Ik koop een auto, geen dealer

Daar over verschillen we dan van mening.

Nee hoor, want ik zou de auto in dat geval waarschijnlijk wel bij een andere dealer kopen, maar geen andere auto :idea: :wink: laat staan ..... :^:

17 apr 2007 9:56
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Tenzij dat de koper in een twijfel zit tussen 2 wagens en door de slechte ontvangst bij de ene dealer automatisch dit merk uitschakeld en naar de andere keuze gaat. :roll: :wink:

Laatste update 22/10/2013

17 apr 2007 10:37
Profiel WWW Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
911-lover schreef:
Tenzij dat de koper in een twijfel zit tussen 2 wagens en door de slechte ontvangst bij de ene dealer automatisch dit merk uitschakeld en naar de andere keuze gaat. :roll: :wink:

erg kortzichtig, er zijn anders nog meer dealers.

17 apr 2007 12:27
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Niet bij iedereen in de buurt.
Mensen (vele toch) zoeken een dealer bij hun in de buurt daar ze er ook op onderhoud willen gaan en niet steeds 50km (of meer) verder rijden.
Of dat kortzichtig is weet ik niet zo dadelijk. Ik vind het eerder kortzichtig van een verkoper enkel in te gaan opmensen met een maatpak en de rest links te laten liggen.
Bij mijn ouders (beide gepensioneerd) was dit het geval.
Ze twijfelden tussen 2 wagens (na een half jaar alles erover gelezen en geinformeerd te hebben , zo is mijn vader) en wilden de laatste info alvorens de beslissing bij de dealer halen. De Range Rover had de voorkeur dus zijn ze daar eerst heen gegaan met de eerder gemelde ontgoocheling. De volgende Range Rover dealer ligt een heel eind van hun woonplaats en door de slechte (lees geen) service zijn ze dus dadelijk naar de andere keuze gegaan. Daar zijn ze perfect ontvangen , alle info gekregen en een proefrit gekregen.
Keuze gemaakt dus en ze zijn er tot op heden zeer tevreden over. En temeer door de latere problemen die bij de Freelanders naar boven zijn gekomen en gebruikt aan de straatstenen niet meer te verkopen zijn.

17 apr 2007 12:36
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Landrover,
Range Rover iets andere klasse,denkelijk meer maatpakkenklanten. :lol:
Ok,duidelijk standpunt,zelf zou ik me niet laten verleiden om door de horkerigheid van een verkoper een ander merk te gaan kiezen.
Nee,leuker is om later met de nieuwe wagen daar even langs te gaan.

17 apr 2007 12:46
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Zoals eerder gemeld hebben ze NIET door de slechte service een ander merk gekozen. Deze twee wagens waren na een lange selectie uitverkoren.
Eén van de twee ging het worden en de doorslag voor het andere merk is de "service" van het ene geworden.
Niet meer maar ook niet minder dan dat.
Het was dus niets impulsiefs maar gewoon een logisch gevolg.
Hadden ze bij Landrover een goede Service gegeven en bij Opel niet hadden ze zeker de Freelander gekocht.
Was het bij beide goed geweest had de testrit hun moeten overtuigen.

17 apr 2007 12:50
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Uh,nu spreek je jezelf toch tegen.

17 apr 2007 12:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende