Auteur |
Bericht |
RufBTR
|
de trap in je rug heb je toch alleen maar met een 930 ?
|
14 apr 2007 0:56 |
|
|
F@RGO
|
De 2,5 ga ik niet afbreken, denk dat de tiptronic beter past bij de 2,5 dan de handbak als je veel stadsverkeer doet. De mijne had te weinig koppel bij het vertrekken en heel traag rijden...in 1 e.
De 2,7 heeft dit niet. En de S is super.
Ik reed daarvoor wel met een vr6 vw... speelt ook wel parten.
Ik mistte dat enorm met de 2,5, blijft wel een porsche en is supersnel als je er mee overweg kan , dat wel .
Nu de keuze maken dan ging ik toch voor een 2,7.
|
14 apr 2007 7:14 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
De Boxster 2.5 wordt zo negatief neergezet in de 'Porsche-gemeenschap' dat ik bij mijn zoektocht naar een andere (open) Porsche alles overwoog behalve die 'langzame (en ook slechte)' 2.5!
Totdat ik er bij toeval een keertje in mocht sturen. De rest is bekend...
|
14 apr 2007 21:50 |
|
|
Dimas
'04 Boxster 2.7
|
Uitgebreide testrit achter de rug met een manuele 2.5 van eind ‘98, even enkele ervaringen.
Referentie is een BMW 330d Touring met 204pk en 410nm als daily ride
Positief:
-wegligging!! Een BMW stuurt al heel scherp maar een Porsche speelt dus nog een divisie hoger => klasse
-looks: ik vind het gewoon een razend knappe wagen
-acceleratie en sound boven 5000 toeren
-snelle en eenvoudige kapbediening
-relatief comfort voor een sportauto
-het hele Porsche-gevoel, moeilijk onder woorden te brengen
Negatief:
-Het geluid onder de 5000 toeren: dit was echt een afknapper en gaat op den duur zelfs sterk vervelen, precies de Singer-naaimachine van ons tante Riet. En in het dagelijks verkeer rij je 95% van de tijd onder de 5000 toeren. Kan misschien iets aan gedaan worden, maar als ik 25-27k uitgeef, wil ik wel dat het gelijk in orde is.
-Hernemingen: het is echt een toerenmotor, onderin is er vanaf de 3de versnelling niemand thuis, versnellen op autoweg in 5de is een ramp, de eerste de beste TDI trekt je er gewoon uit.
Die BMW is natuurlijk een koppelbeest, dus wie een 1.6 benzine gewoon is, vindt het misschien best OK, maar ik verwacht toch iets meer van een Porsche.
-Paar rammeltjes en kraakjes in het interieur, kan ook te maken hebben met leeftijd van testvoertuig.
- nogal hakerige versnellingsbak
-dashboard vrij ‘plastiekerig’ voor die prijsklasse
-Vinyl achterruitje lijkt me een fragiel ding, beetje regenweer en condensatie en je ziet er volgens mij gewoon niks meer door.
Conclusie:
Ik ben er nog niet uit, eerst nog eens een 2.7 trachten te versieren voor een test. Schijnt koppelrijker te zijn bij lage toeren en van nature een mooiere diepere sound.
Allen bedankt voor de input!
|
14 apr 2007 23:39 |
|
|
F@RGO
|
Toch niet in mijn relaas,
ik probeer gewoon mijn bevindingen te plaatsen ,zoals gevraagd .
|
15 apr 2007 9:39 |
|
|
barolo
3.2S010
|
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
15 apr 2007 10:48 |
|
|
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
Koop gewoon een S, dan zit er tenminste een motor in
Die heeft wel koppel genoeg en trekt in ELKE versnelling !!
|
15 apr 2007 11:04 |
|
|
WB
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
|
boster
Het geluid is aan te passen(ja, zeker ook onder de 5000toeren!!!luister je ook niet meer naar een licht gekraak van je dak of dergelijke) en van het "plastic ruitje" heb ik nog geen last ondervonden.
Als je meer trekkracht wilt zal je inderdaad naar de sportversie of de 3.2 moeten overstappen en dus meer betalen........(maar ook meer belastingen.... ) Tis maar wat je wil.......
|
16 apr 2007 9:30 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Iedere Porsche is snel, je hebt dus snelle en hele snelle Porsches!
Gewoon stukje sturen en kijken hoe het bevalt zou ik zo zeggen.
Ben benieuwd!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
16 apr 2007 18:51 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Wat zei je?
|
16 apr 2007 19:03 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Die was ik inderdaad even vergeten. Nu niet lollig doen en met " snelle" koffiezet apparaten aankomen...
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
16 apr 2007 20:09 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
16 apr 2007 23:22 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
16 apr 2007 23:43 |
|
|
Boxstermouse
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDIRotterdam
|
Probeer inderdaad de 3.2 ook 's. Ik miste in de 2.7 net "de punch" of kick die ik bijv. op de motor ook heb. Heeft misschien niet alleen met het extra vermogen en (zeker ook) koppel te maken, maar ook met de geluidssensatie vanaf c.a. 5000 rpm. Een verslavende "rooaaar"
Mijn conclusie was in ieder geval dat ik mijn budget maar naar boven moest bijstellen (en dat klinkt velen denk ik bekend in de oren...) en voor de 3.2 moest gaan. Maar ja, e.a. hangt inderdaad echt van je persoonlijke voorkeuren, budget en wijze van rijden af.
|
16 apr 2007 23:46 |
|
|
Dimas
'04 Boxster 2.7
|
I wish...misschien toch maar eens doen
Als diesel-fahrer heb ik intuïtief de neiging om relatief snel op te schakelen, dat zou ik misschien na een tijdje wel afleren maar in elk geval is een koppelrijke motor zoals in de S daar beter voor geschikt.
Anderzijds zo'n 3.2 is meteen wel een flink stuk duurder dan een 2.7
Het blijft een tweede wagen en moeilijk te verantwoorden hier in huis vrees ik
Geldt de 3.2 overigens algemeen als een betrouwbaar blok?
|
17 apr 2007 10:03 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
17 apr 2007 12:07 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Tsja, de Golf VR6 is rap. Rapper dan een 2.5 Boxster, zoals Theo Nabuurs kan getuigen nadat hij een VR6 probeerde af te schudden...
Het is natuurlijk wel zo dat er altijd gewenning optreedt. Als je dagelijks in een 3.2 S rijdt, dan is dat voor jou de "norm", net zoals de 2.5 dat zal zijn. Ten aanzien van rijplezier zal het dus niet zo heel veel uitmaken denk ik...
|
17 apr 2007 13:01 |
|
|
Jort
Groningen
|
Maandagochtend Boxster?
Porsche Boxster 2.5 - 1997
Motorart B 6
Hubraum 2480 ccm
Aufladung Sauger
PS - UMin 204 PS - 6000/Min
Nm - UMin 245 Nm - 4500/Min
Motorlage/Antrieb Mittelmotor/Heck
Gänge/Schaltung 5/manuell
Test in sport auto 4/1997
Gewicht 1325 kg
0 - 80 km/h 5,1 s
0 - 100 km/h 7,1 s
0 - 120 km/h 9,9 s
0 - 140 km/h 13,1 s
0 - 160 km/h 17,9 s
0 - 180 km/h 23,5 s
0 - 200 km/h 33,0 s
VW Golf IV V6 4Motion - 2000
Motorart V 6
Hubraum 2792 ccm
Aufladung Sauger
PS - UMin 204 PS - 6200/Min
Nm - UMin 270 Nm - 3200/Min
Motorlage/Antrieb Frontmotor/Allrad
Gänge/Schaltung 6/manuell
Supertest in sport auto 04/2000
Gewicht 1455 kg
0 - 80 km/h 5,1 s
0 - 100 km/h 7,3 s
0 - 120 km/h 10,1 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 13,9 s
0 - 160 km/h 18,4 s
0 - 180 km/h 25,3 s
0 - 200 km/h 33,9 s
_________________________________________ Tjolk.
|
17 apr 2007 13:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dit soort lijstjes vertelt niet het hele verhaal. Nog afgezien van het feit dat ik in een 1992-er VR6 reed...
De VR6 pakt makkelijker op buiten het ideale toerengebied. Dat biedt een voordeel. De persoon achter het stuur maakt natuurlijk ook nog uit. Maar dan nog: het is opvallend dat ik met een Golfje af en toe even in moest houden omdat ik anders even Apeldoorn had moeten bellen...
|
17 apr 2007 13:27 |
|
|
barolo
3.2S010
|
@Jort: Heb jij ook nog de cijfers van de 2.7 + 3.2S?
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
17 apr 2007 13:37 |
|
|
Jort
Groningen
|
Als je gaat vergelijken welke auto sneller is, ga je ervan uit dat de chauffeur weet welke versnelling te kiezen..., anders is de vergelijking bij voorbaat niets waard.. VW Golf III VR6 - 1991 Motorart VR 6 Hubraum 2792 ccm Aufladung Sauger PS - UMin 174 PS - 5800/Min Nm - UMin 235 Nm - 4200/Min Motorlage/Antrieb Frontmotor/Front Gänge/Schaltung 5/manuell Test in ams Jahrbuch 1992 Gewicht 1180 kg 0 - 80 km/h 5,4 s 0 - 100 km/h 7,6 s 0 - 120 km/h 10,0 s 0 - 130 km/h - s 0 - 140 km/h 13,5 s 0 - 160 km/h 18,7 s 0 - 180 km/h - s 0 - 200 km/h 44,0 s
Porsche Boxster 2,7 - 1999
Motorart B 6
Hubraum 2687 ccm
Aufladung Sauger
PS - UMin 220 PS - 6400/Min
Nm - UMin 260 Nm - 4750/Min
Motorlage/Antrieb Mittelmotor/Heck
Gänge/Schaltung 5/manuell
Test in ams 1999
Gewicht 1360 kg
0 - 80 km/h 5,1 s
0 - 100 km/h 7,0 s
0 - 120 km/h - s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h 16,3 s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h 28,6 s
Porsche Boxster S - 1999
Motorart B 6
Hubraum 3179 ccm
Aufladung Sauger
PS - UMin 252 PS - 6250/Min
Nm - UMin 305 Nm - 4500/Min
Motorlage/Antrieb Mittelmotor/Heck
Gänge/Schaltung 6/manuell
Supertest in sport auto 12/1999
Gewicht 1386 kg
0 - 80 km/h 4,6 s
0 - 100 km/h 6,2 s
0 - 120 km/h 8,6 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 11,1 s
0 - 160 km/h 14,3 s
0 - 180 km/h 18,6 s
0 - 200 km/h 23,8 s
Latere (en sterkere) 2.7 en 3.2 cijfers zijn nog wat vlotter.
_________________________________________ Tjolk.
|
17 apr 2007 13:51 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Als je in een rechte lijn accelereert dan is het allemaal heel simpel, maar als er bochtenwerk bij komt, dan is het niet altijd zo dat je in het ideale toerengebied kan blijven, althans: schakelen kost ook tijd en is dus soms geen goed idee.
Daarnaast: het betrof vooral tussensprintjes en dus niet vanaf 0. Als ik de cijfers zo zie moet ik zeggen dat tussen de 80-140 in de tests die jij hebt de auto's echt aan elkaar gewaagd zijn. De vraag is dan (aangezien de snelheid vaak meer tussen de 50-120 lag) of in het gebied waar wat van beide auto's werd gevraagd de VR6 niet toch gewoon sneller was...
Hoe dan ook: van een Porsche mag je meer verwachten dan van een Golf.
|
17 apr 2007 14:00 |
|
|
Jort
Groningen
|
Anticiperen, schakelen tijdens remmen, oude discussie die hier ook niet relevant is. Heb ook nergens beweerd dat de cijfers vanaf 0 gelezen dienen te worden. Typische uitspraak die ik doorgaans van onwetende collega's hoor, maar niet op het PF verwacht te lezen.
_________________________________________ Tjolk.
|
17 apr 2007 14:09 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Jij verwacht meer van een Golf dan van een Porsche?
|
17 apr 2007 14:42 |
|
|
Jort
Groningen
|
Wat is zoeter? Een Tasty Tom of een vleestomaat met suiker?
Of...welke is smaakvoller?
_________________________________________ Tjolk.
|
17 apr 2007 14:47 |
|
|