Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 5:41

Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Jacht op wegpiraten uitgebreid 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht Jacht op wegpiraten uitgebreid
Jacht op wegpiraten uitgebreid :

AMSTERDAM - Politie en justitie intensiveren de jacht op snelheidsmaniakken en wegpiraten. Dit jaar worden zeker nog eens honderden extra rijbewijzen ingevorderd.Afgelopen jaar was dat aantal al met zestig procent gestegen tot 1200 invorderingen van het roze papiertje. Door de inzet van extra surveillancewagens voorzien van camera's en meetapparatuur hoopt Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie in 2007 zeker vijftienhonderd autorijders de rijbevoegdheid te ontzeggen.

Nu al rijdt een leger van tientallen agenten undercover over de weg om de meest gevaarlijke bestuurders van de weg te plukken. In vijf politieregio's is het aantal wagens echter te klein en die krijgen versterking.

Het gaat om bestuurders die zeer gevaarlijk rijgedrag vertonen of simpelweg meer dan vijftig kilometer per uur te hard rijden. Met de verwachte vijftienhonderd invorderingen dit jaar heeft de politie in twee jaar tijd het aantal ruimschoots verdubbeld. In 2005 lag het aantal op 700.

15 apr 2007 9:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht 
Het is hier geen flitsservice.nl, dus dit gaat naar overige zaken... :!:

Als je inzit over je rijbewijs, moet je je wellicht wat meer aan de regeltjes houden, maar da's een dooddoener natuurlijk!

15 apr 2007 10:02
Profiel Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Zie je, toch weer: Opmerking X ---> Antwoord A = 1, Antwoord B =

etc etc.

Het wordt tijd voor een ander forum voor me. nee hoor :wink:

15 apr 2007 10:07
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Jacht op wegpiraten uitgebreid
D.D. schreef:
Met de verwachte vijftienhonderd invorderingen dit jaar heeft de politie in twee jaar tijd het aantal ruimschoots verdubbeld. In 2005 lag het aantal op 700.

File bestrijding, KooS Spee-style... :twisted:

15 apr 2007 12:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Lang leve het feit dat ik in amerika een rijbewijs mag halen :D
'Meneer mag ik uw rijbewijs zien'
'TUURLIJK!'
'O u bent amerikaan?'
'Ja soort van, hoe moet ik de boete betalen?'
'Laat maar zitten, maar doe rustig aan!'

15 apr 2007 19:08
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
Bij voorbaat geen reactie gevraagd, 'k wil het gewoon even kwijt :evil:
Snelheidsduivels, wegpiraten, geweldige benamingen voor mensen die over de snelweg scheuren met wel 180 (A58 om 23:00 recentelijk gemeld in de Prov. Zeeuwsche Courant)
Soms wordt ik zoooo moe van dat gel*l. Geen auto op de snelweg te zien maar wat een aso gedrag is dat.
Ik denk dat ik "blokrijder" :bang: ga worden bij Rijkswaterstaat.

15 apr 2007 22:42
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Wou eigenlijk melden dat ik het helemaal met je eens bent, maar op jouw uitdrukkelijk verzoek doe ik dat dan maar niet. :wink:

15 apr 2007 23:58
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
De laatste keer dat ik er 270 reed (vorige week), las ik in de krant dat op dat (favoriete) traject net verhevigde snelheidscontroles waren ingezet.

Laten we allemaal onze P's verkopen, en een Prius gaan rijden. Moet je eens kijken hoe snel bepaalde belastingen en wetten worden opgedoekt. Want dát kost onze betuttelaars een hoop pecunia aan gederfde benzine en gerelateerde inkomsten!?

:evil:

16 apr 2007 0:19
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Bericht 
Prima dat de politie op wegpiraten jaagt en dan denk ik aan van die jonge gasten in een oude Golf die als een idioot door het dorp scheurt en niet als een van ons een keer het gas diep indrukt als de omstandigheden dat toelaat. Maar goed de weggebruiker is een makkelijk en dankbaar doelwit maar prima allemaal, we moeten ons aan de regels houden. Doen ze hier in de VS ook maar hier kan ik mijn Boxster ook gerust ergens met het dak open parkeren en gaan winkelen. En mocht een onverlaat er een deuk in rijden dan komt de politie ook meteen in actie. Hier zorgt de politie zoveel mogelijk ervoor dat ALLE wetten nageleefd worden, niet alleen de snelheidslimieten. Iedereen heeft hier dan ook diep ontzag en respect voor de politie. Omdat ze zorgen voor handhaving en opsporing en vervolging. En daar scheelt het in NL nogal eens aan. Toen een paar jaar geleden vandalen diverse vernielingen in mijn tuin en aan het huis hadden aangericht heb ik geen agent gezien. Nee, wat ze zeiden was "ach meneer u bent toch ook jong geweest...." Stelletje luie flikkers zijn het die te beroerd zijn om ook de echte zaken aan te pakken. Waar wij als burger toch recht op hebben of heb ik ergens iets gemist.... :?:

Maar goed, ik loop me weer op te winden en dat heeft toch geen zin. Blij dat ik voorlopig nog effe in de states zit :D

16 apr 2007 5:44
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik sluit nme bij Hans aan. Het is niet aan de burger te verkopen dat je midden in de nacht op een lege snelweg de enkele automobilist die dan 140 rijdt op de bon slingert zonder dat het een direct gevaar voor de verkeerssituatie opleverd. Terwijl er van die jonge mannetjes met hun gepimpte golfje met tegen de 100 door een woonwijk heen racen waar allerlei volk en kinderen eveneens van de weg gebruik maken.
Maar ja dat soort figuren zijn moeilijker te pakken en wat is er makkelijker dan met je statiefje en camera langs de weg staan wachten achter de bosjes. Flits en bewijslast is klaar.

paulb schreef:
Ik denk dat ik "blokrijder" :bang: ga worden bij Rijkswaterstaat.

Die mannen kan ik wel uit de auto sleuren op dit moment.
Rotonde van Joure kom ik elke dag overheen. Voorheen stond er 's morgens vanaf Heereveen zo'n 300 meter file voor de rotonde. Nu is sinds kort het blokrijden ingevoerd en rijden ze met 5 km uur de rotonde rond. Gevolg, zo'n 5 km voor het knooppunt Joure sta ik al vast. :evil:

16 apr 2007 10:05
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
google schreef:
Joure - De vrachtwagenchauffeur die net het verkeersplein bij Joure op wil rijden, is zichtbaar verbaasd als hij de twee felgele wagens van Rijkswaterstaat aan ziet komen over de rotonde. Hij twijfelt even, maar trapt dan toch op de rem. ,,Hij had makkelijk voor kunnen gaan”, aldus ‘blokrijder’ Henk de Jong. ,,Maar ja, hij heeft ons nog nooit gezien, hij is nog niet gewend aan blokrijden.”Blokrijden. Hoewel Rijkswaterstaat al twee proeven heeft gedaan elders in het land, zal bijna nog geen automobilist weten wat het inhoudt. Het is een manier om het verkeer beter te laten doorstromen, legt De Jong uit. ,,Wij rijden met twee wagens van Rijkswaterstaat constant rondjes over de binnenste twee banen van de rotonde. Omdat wij langzaam rijden, creëren wij ruimte voor mensen die willen invoegen.” Want dat is het grootste probleem van de rotonde. Automobilisten willen snel doorrijden op de rotonde - misschien omdat ze al een tijdje in de rij hebben gestaan. ,,Dan gaan ze met zestig of zeventig kilometer per uur over de rotonde en geven anderen geen kans om in te voegen.”
De twee gele wagens met oranje knipperlichten, deden de wenkbrauwen wel fronsen toen het blokrijden vanmorgen begon. Kwestie van gewenning, denkt Den Jong. ,,Ongeveer vier op de vijf automobilisten komt hier dagelijks, dus binnen een week moeten ze wel gewend zijn.” Wat moeten ze precies leren? ,,Als ze de rotonde op komen rijden, moeten ze geen gaten laten vallen. Ze kunnen vaak nog voorlangs, omdat we niet zo hard rijden. Maar ze zijn gewend dat auto’s met meer snelheid aan komen rijden dan wij doen.” De wagens rijden gemiddeld twintig kilometer per uur, soms nog langzamer. Het idee voor het blokrijden komt van de inspecteurs zelf, vertelt teamleider A. Boers. ,,Onze inspecteurs kregen het idee dat blokrijden voor voorlopig de beste oplossing zou zijn om de doorstroming te bevorderen. Het zal de files niet doen verdwijnen, want daarvoor is meer nodig, maar we hopen dat de wachttijd voor automobilisten bij knooppunt Joure in elk geval zal afnemen.”

De inspecteurs moeten naast blokrijden ook zelf controleren of het werkt. ,,Het is de eerste keer dat dit gedaan wordt op een verkeersplein”, zegt teamleider A. Boers. ,,We gaan dus optisch controleren of het ook werkt.” Naast de twee wagens rijdt een derde inspecteur in de omgeving van de rotonde om te kijken hoe lang de rijen zijn. ,,De afgelopen weken hebben we gekeken naar de rijen dus we kunnen vergelijken of de files afnemen.” Maar dat gebeurt in eerste instantie niet, aldus inspecteur De Jong. ,,De komende dagen zullen de rijen langer worden, omdat niemand het gewend is. Daarna kunnen we zien of het werkt.”

:shock: is nieuw voor me

16 apr 2007 10:18
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ErikE schreef:
Laten we allemaal onze P's verkopen, en een Prius gaan rijden.

Zou ik daar extragratis een stuk touw en een wankel krukje bij krijgen?

16 apr 2007 13:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Blokrijden?!?! WAT DE FOK! Wanneer wordt er eens een technicus aangesteld als minister van verkeer, die Kwalitatief Uitermate Teleurstellende politici weten werkelijk geen zak van autorijden af...

En HansA: Wat de wouten betreft ben ik het wel met je eens, maar toch heb ik liever NL.
In amerika is het toch veel lastiger stappen: je moet met de auto dus nuchter blijven is een pre. En al zou je lopen/fietsen: als je dronken naar huis gaat dan wordt je alsnog aangehouden en in de bak geflikkerd, alleen omdat je verstandig genoeg bent om niet in de auto te stappen met je dronken kop.
Wat het 'leven' betreft hebben we het in NL toch ook stukken beter. Getuige al die zwervers op kruispunten die kranten willen verkopen.
Ik kan je nog tientallen voorbeelden geven, maar ik denk dat jij het ook wel weet (tenzij je, wat de hoofdreden is voor mensen om naar amiland te gaan, een goed inkomen hebt, want daar MAG je dan ook van genieten met dure autos en een groot huis en niet zo asociaal veel belasting).

16 apr 2007 18:17
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Bericht 
NEderland wordt meer en meer een echte 'controle'-staat.

triestig, maja

21 apr 2007 15:57
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
allemaal rechtse borrelpraat hier :rabbit:

21 apr 2007 17:13
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ja hoor weer zo'n topic:
"iedereen is een eikel behalve ik"
"ze moeten eerst maar eens ...... aanpakken"
enz...

Ik vind het een hele goeie aktie, en ik hoop dat de mannen ook in de bebouwde kom aan het werk gaan.

WA dekking nietig verklaren bij meer dan 20 te hard binnen de bebouwde kom zou ook wel moeten werken lijkt me; zeker als je iedereen die zelf kan dokken na zo'n schade met een bos bloemen in de krant zet.

22 apr 2007 0:21
Profiel
Bericht 
lindemans schreef:

WA dekking nietig verklaren bij meer dan 20 te hard binnen de bebouwde kom zou ook wel moeten werken lijkt me; zeker als je iedereen die zelf kan dokken na zo'n schade met een bos bloemen in de krant zet.

Over borrelpraat gesproken...

22 apr 2007 0:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Daar hebben die sukkels wel poen en extra mensen voor, om te jagen op "wegpiraten". Leg dat eens aan de mensen in bijv. Eindhoven uit,
http://www.nu.nl/news/1050960/13/Eindho ... rland.html

Ik zie ze dagelijks die wegpiraten, eikels die stug 60 à 65 blijven rijden op een 80 km/u weg.

mhaschreurs.hyves.nl

22 apr 2007 1:04
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Blokrijden :?: :?: :shock:

Zeg alsjeblieft dat dit een (verlate) aprilgrap is..... :roll:

22 apr 2007 1:13
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
gisteren reed er één KIEKEN de e17 afrit op aan een km of 60 (max)schat ik,
nu kwam ik achter die wagen aangereden aan een normale snelheid....
en weet u wat er gebeurde.....?

Die pipo stak zijn 4 richtingsaanwijzers aan.... :shock:
Dacht eerst aan een ongeval op de afrit... maar eens afgereden ... niks te zien.
Zal ik wel te snel gereden hebben zekers ........

Ook zulke mensen veroorzaken ongevallen.

22 apr 2007 9:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
Devils son schreef:
lindemans schreef:

Over borrelpraat gesproken...

Ik wilde net zeggen, daar schiet je wat mee op. Kan de gedupeerde in 9 van de 10 gevallen naar zijn centen fluiten...

22 apr 2007 9:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
http://www.nu.nl/news/1051429/10/Weer_m ... rkeer.html

Kunnen ze weer pronken..........Die razzia achtige snelheidscontroles zetten dus geen zoden meer aan de dijk.

Denk ook dat het aan de zachte winter heeft gelegen.

mhaschreurs.hyves.nl

22 apr 2007 12:43
Profiel Facebook 
Bericht 
michael schreef:
Denk ook dat het aan de zachte winter heeft gelegen.

inderdaad :idea:

22 apr 2007 13:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
ACAB

23 apr 2007 20:16
Profiel
Bericht