Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 8:41



Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Boxster 2.5: hoe zit het nou eigenlijk (echt) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Jort schreef:
paSCal schreef:
Jort, die theoretische discussie elke keer is wat saai aan het worden... "Voor je gevoel" gaat een dikke diesel met 410Nm er een stuk harder vandoor als een "magere boxster" met minder Nm's... Daar gaat het nu even om... ;)

Het "trap-in-je-rug" gevoel zegmaar ;)


Dat mag jij vinden, ik geef alleen even de feiten. Die "trap in je rug" heeft de diesel bij lagere toeren, zoals ik ook schreef. Daar hebben die max Nm's dus nada noppes, niets mee te maken.



de trap in je rug heb je toch alleen maar met een 930 ? :)


14 apr 2007 0:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
WB schreef:
@ F@rgo: ik heb nochthans in verscheidene testverslagen gelezen dat het verschil tss 2.5 en 2.7 minimaal is en het prijsverschil zeker niet waard.
Dit is zeker zo bij de nieuw aankoop, het verschil bij een tweedehandsaankoop hangt natuurlijk af van de onderhandelingscapaciteiten.
Om bovenstaande reden heb ik twee jaar geleden ook de 2.5 aangeschaft.
Over de S kan ik niks zeggen daar dit verschil niet in die testverslagen is besproken, maar dat kan ik wel geloven.

De 2,5 ga ik niet afbreken, denk dat de tiptronic beter past bij de 2,5 dan de handbak als je veel stadsverkeer doet. De mijne had te weinig koppel bij het vertrekken en heel traag rijden...in 1 e.
De 2,7 heeft dit niet. En de S is super.
Ik reed daarvoor wel met een vr6 vw... speelt ook wel parten.
Ik mistte dat enorm met de 2,5, blijft wel een porsche en is supersnel als je er mee overweg kan , dat wel .
Nu de keuze maken dan ging ik toch voor een 2,7.


14 apr 2007 7:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
De Boxster 2.5 wordt zo negatief neergezet in de 'Porsche-gemeenschap' dat ik bij mijn zoektocht naar een andere (open) Porsche alles overwoog behalve die 'langzame (en ook slechte)' 2.5! :roll:

Totdat ik er bij toeval een keertje in mocht sturen. De rest is bekend...


14 apr 2007 21:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
Uitgebreide testrit achter de rug met een manuele 2.5 van eind ‘98, even enkele ervaringen.
Referentie is een BMW 330d Touring met 204pk en 410nm als daily ride
Positief:
-wegligging!! Een BMW stuurt al heel scherp maar een Porsche speelt dus nog een divisie hoger => klasse
-looks: ik vind het gewoon een razend knappe wagen
-acceleratie en sound boven 5000 toeren
-snelle en eenvoudige kapbediening
-relatief comfort voor een sportauto
-het hele Porsche-gevoel, moeilijk onder woorden te brengen
Negatief:
-Het geluid onder de 5000 toeren: dit was echt een afknapper en gaat op den duur zelfs sterk vervelen, precies de Singer-naaimachine van ons tante Riet. En in het dagelijks verkeer rij je 95% van de tijd onder de 5000 toeren. Kan misschien iets aan gedaan worden, maar als ik 25-27k uitgeef, wil ik wel dat het gelijk in orde is.
-Hernemingen: het is echt een toerenmotor, onderin is er vanaf de 3de versnelling niemand thuis, versnellen op autoweg in 5de is een ramp, de eerste de beste TDI trekt je er gewoon uit.
Die BMW is natuurlijk een koppelbeest, dus wie een 1.6 benzine gewoon is, vindt het misschien best OK, maar ik verwacht toch iets meer van een Porsche.
-Paar rammeltjes en kraakjes in het interieur, kan ook te maken hebben met leeftijd van testvoertuig.
- nogal hakerige versnellingsbak
-dashboard vrij ‘plastiekerig’ voor die prijsklasse
-Vinyl achterruitje lijkt me een fragiel ding, beetje regenweer en condensatie en je ziet er volgens mij gewoon niks meer door.
Conclusie:
Ik ben er nog niet uit, eerst nog eens een 2.7 trachten te versieren voor een test. Schijnt koppelrijker te zijn bij lage toeren en van nature een mooiere diepere sound.
Allen bedankt voor de input!


14 apr 2007 23:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Retep968 schreef:
De Boxster 2.5 wordt zo negatief neergezet in de 'Porsche-gemeenschap' dat ik bij mijn zoektocht naar een andere (open) Porsche alles overwoog behalve die 'langzame (en ook slechte)' 2.5! :roll:

Totdat ik er bij toeval een keertje in mocht sturen. De rest is bekend...
Toch niet in mijn relaas,
ik probeer gewoon mijn bevindingen te plaatsen ,zoals gevraagd .


15 apr 2007 9:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht 
torquey schreef:
Conclusie:
Ik ben er nog niet uit, eerst nog eens een 2.7 trachten te versieren voor een test. Schijnt koppelrijker te zijn bij lage toeren en van nature een mooiere diepere sound.

Ik zou ook maar eens de 3.2S proberen. Weet zeker dat die jij gaat overtuigen :!: :!: :wink: :lol: :wink:
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


15 apr 2007 10:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Koop gewoon een S, dan zit er tenminste een motor in :lol:
Die heeft wel koppel genoeg en trekt in ELKE versnelling !!


15 apr 2007 11:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
Bericht boster
Het geluid is aan te passen(ja, zeker ook onder de 5000toeren!!!luister je ook niet meer naar een licht gekraak van je dak of dergelijke) en van het "plastic ruitje" heb ik nog geen last ondervonden.
Als je meer trekkracht wilt zal je inderdaad naar de sportversie of de 3.2 moeten overstappen en dus meer betalen........(maar ook meer belastingen....:-( ) Tis maar wat je wil.......


16 apr 2007 9:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Iedere Porsche is snel, je hebt dus snelle en hele snelle Porsches! :wink:

Gewoon stukje sturen en kijken hoe het bevalt zou ik zo zeggen.

Ben benieuwd!
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


16 apr 2007 18:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Iedere Porsche is snel, je hebt dus snelle en hele snelle Porsches! :wink:


Wat zei je?
Afbeelding
:wink:


16 apr 2007 19:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
:oops:

Die was ik inderdaad even vergeten. Nu niet lollig doen en met " snelle" koffiezet apparaten aankomen... :wink:
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


16 apr 2007 20:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
ok jeroen:

Afbeelding

M'n porsche rookt enorm, iemand tips :?: :roll: :wink:
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


16 apr 2007 23:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
:lol:

Nog altijd beter dan een Porsche waterkoker! :wink:

Afbeelding
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


16 apr 2007 23:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDI
Rotterdam
Bericht 
barolo schreef:
torquey schreef:
Conclusie:
Ik ben er nog niet uit, eerst nog eens een 2.7 trachten te versieren voor een test. Schijnt koppelrijker te zijn bij lage toeren en van nature een mooiere diepere sound.

Ik zou ook maar eens de 3.2S proberen. Weet zeker dat die jij gaat overtuigen :!: :!: :wink: :lol: :wink:


Probeer inderdaad de 3.2 ook 's. Ik miste in de 2.7 net "de punch" of kick die ik bijv. op de motor ook heb. Heeft misschien niet alleen met het extra vermogen en (zeker ook) koppel te maken, maar ook met de geluidssensatie vanaf c.a. 5000 rpm. Een verslavende "rooaaar" :P

Mijn conclusie was in ieder geval dat ik mijn budget maar naar boven moest bijstellen (en dat klinkt velen denk ik bekend in de oren...) en voor de 3.2 moest gaan. Maar ja, e.a. hangt inderdaad echt van je persoonlijke voorkeuren, budget en wijze van rijden af.


16 apr 2007 23:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
Boxstermouse schreef:

Probeer inderdaad de 3.2 ook 's. Ik miste in de 2.7 net "de punch" of kick die ik bijv. op de motor ook heb. Heeft misschien niet alleen met het extra vermogen en (zeker ook) koppel te maken, maar ook met de geluidssensatie vanaf c.a. 5000 rpm. Een verslavende "rooaaar" :P

Mijn conclusie was in ieder geval dat ik mijn budget maar naar boven moest bijstellen (en dat klinkt velen denk ik bekend in de oren...) en voor de 3.2 moest gaan. Maar ja, e.a. hangt inderdaad echt van je persoonlijke voorkeuren, budget en wijze van rijden af.


I wish...misschien toch maar eens doen
Als diesel-fahrer heb ik intuïtief de neiging om relatief snel op te schakelen, dat zou ik misschien na een tijdje wel afleren maar in elk geval is een koppelrijke motor zoals in de S daar beter voor geschikt.
Anderzijds zo'n 3.2 is meteen wel een flink stuk duurder dan een 2.7
Het blijft een tweede wagen en moeilijk te verantwoorden hier in huis vrees ik :roll:
Geldt de 3.2 overigens algemeen als een betrouwbaar blok?


17 apr 2007 10:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
torquey schreef:
Geldt de 3.2 overigens algemeen als een betrouwbaar blok?
:oops: :lol:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


17 apr 2007 12:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
F@RGO schreef:
De 2,5 ga ik niet afbreken, denk dat de tiptronic beter past bij de 2,5 dan de handbak als je veel stadsverkeer doet. De mijne had te weinig koppel bij het vertrekken en heel traag rijden...in 1 e.
De 2,7 heeft dit niet. En de S is super.
Ik reed daarvoor wel met een vr6 vw... speelt ook wel parten.


Tsja, de Golf VR6 is rap. Rapper dan een 2.5 Boxster, zoals Theo Nabuurs kan getuigen nadat hij een VR6 probeerde af te schudden... :twisted:

Het is natuurlijk wel zo dat er altijd gewenning optreedt. Als je dagelijks in een 3.2 S rijdt, dan is dat voor jou de "norm", net zoals de 2.5 dat zal zijn. Ten aanzien van rijplezier zal het dus niet zo heel veel uitmaken denk ik...


17 apr 2007 13:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Maandagochtend Boxster?

Porsche Boxster 2.5 - 1997

Motorart B 6
Hubraum 2480 ccm
Aufladung Sauger
PS - UMin 204 PS - 6000/Min
Nm - UMin 245 Nm - 4500/Min
Motorlage/Antrieb Mittelmotor/Heck
Gänge/Schaltung 5/manuell

Test in sport auto 4/1997
Gewicht 1325 kg
0 - 80 km/h 5,1 s
0 - 100 km/h 7,1 s
0 - 120 km/h 9,9 s
0 - 140 km/h 13,1 s
0 - 160 km/h 17,9 s
0 - 180 km/h 23,5 s
0 - 200 km/h 33,0 s



VW Golf IV V6 4Motion - 2000

Motorart V 6
Hubraum 2792 ccm
Aufladung Sauger
PS - UMin 204 PS - 6200/Min
Nm - UMin 270 Nm - 3200/Min
Motorlage/Antrieb Frontmotor/Allrad
Gänge/Schaltung 6/manuell

Supertest in sport auto 04/2000
Gewicht 1455 kg
0 - 80 km/h 5,1 s
0 - 100 km/h 7,3 s
0 - 120 km/h 10,1 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 13,9 s
0 - 160 km/h 18,4 s
0 - 180 km/h 25,3 s
0 - 200 km/h 33,9 s
_________________________________________
Tjolk.


17 apr 2007 13:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
Maandagochtend Boxster?


Dit soort lijstjes vertelt niet het hele verhaal. Nog afgezien van het feit dat ik in een 1992-er VR6 reed...

De VR6 pakt makkelijker op buiten het ideale toerengebied. Dat biedt een voordeel. De persoon achter het stuur maakt natuurlijk ook nog uit. Maar dan nog: het is opvallend dat ik met een Golfje af en toe even in moest houden omdat ik anders even Apeldoorn had moeten bellen...


17 apr 2007 13:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht 
Jort schreef:
Maandagochtend Boxster?

@Jort: Heb jij ook nog de cijfers van de 2.7 + 3.2S?
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


17 apr 2007 13:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:

Dit soort lijstjes vertelt niet het hele verhaal.


Als je gaat vergelijken welke auto sneller is, ga je ervan uit dat de chauffeur weet welke versnelling te kiezen..., anders is de vergelijking bij voorbaat niets waard..

VW Golf III VR6 - 1991

Motorart VR 6
Hubraum 2792 ccm
Aufladung Sauger
PS - UMin 174 PS - 5800/Min
Nm - UMin 235 Nm - 4200/Min
Motorlage/Antrieb Frontmotor/Front
Gänge/Schaltung 5/manuell

Test in ams Jahrbuch 1992
Gewicht 1180 kg
0 - 80 km/h 5,4 s
0 - 100 km/h 7,6 s
0 - 120 km/h 10,0 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 13,5 s
0 - 160 km/h 18,7 s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h 44,0 s


Barolo schreef:
@Jort: Heb jij ook nog de cijfers van de 2.7 + 3.2S?


Porsche Boxster 2,7 - 1999

Motorart B 6
Hubraum 2687 ccm
Aufladung Sauger
PS - UMin 220 PS - 6400/Min
Nm - UMin 260 Nm - 4750/Min
Motorlage/Antrieb Mittelmotor/Heck
Gänge/Schaltung 5/manuell

Test in ams 1999
Gewicht 1360 kg
0 - 80 km/h 5,1 s
0 - 100 km/h 7,0 s
0 - 120 km/h - s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h 16,3 s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h 28,6 s


Porsche Boxster S - 1999

Motorart B 6
Hubraum 3179 ccm
Aufladung Sauger
PS - UMin 252 PS - 6250/Min
Nm - UMin 305 Nm - 4500/Min
Motorlage/Antrieb Mittelmotor/Heck
Gänge/Schaltung 6/manuell

Supertest in sport auto 12/1999
Gewicht 1386 kg
0 - 80 km/h 4,6 s
0 - 100 km/h 6,2 s
0 - 120 km/h 8,6 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 11,1 s
0 - 160 km/h 14,3 s
0 - 180 km/h 18,6 s
0 - 200 km/h 23,8 s

Latere (en sterkere) 2.7 en 3.2 cijfers zijn nog wat vlotter.
_________________________________________
Tjolk.


17 apr 2007 13:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:

Als je gaat vergelijken welke auto sneller is, ga je ervan uit dat de chauffeur weet welke versnelling te kiezen..., anders is de vergelijking bij voorbaat niets waard..


Als je in een rechte lijn accelereert dan is het allemaal heel simpel, maar als er bochtenwerk bij komt, dan is het niet altijd zo dat je in het ideale toerengebied kan blijven, althans: schakelen kost ook tijd en is dus soms geen goed idee.

Daarnaast: het betrof vooral tussensprintjes en dus niet vanaf 0. Als ik de cijfers zo zie moet ik zeggen dat tussen de 80-140 in de tests die jij hebt de auto's echt aan elkaar gewaagd zijn. De vraag is dan (aangezien de snelheid vaak meer tussen de 50-120 lag) of in het gebied waar wat van beide auto's werd gevraagd de VR6 niet toch gewoon sneller was...

Hoe dan ook: van een Porsche mag je meer verwachten dan van een Golf.


17 apr 2007 14:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Als je in een rechte lijn accelereert dan is het allemaal heel simpel, maar als er bochtenwerk bij komt, dan is het niet altijd zo dat je in het ideale toerengebied kan blijven, althans: schakelen kost ook tijd en is dus soms geen goed idee.


Anticiperen, schakelen tijdens remmen, oude discussie die hier ook niet relevant is.


Citaat:
Daarnaast: het betrof vooral tussensprintjes en dus niet vanaf 0.
Heb ook nergens beweerd dat de cijfers vanaf 0 gelezen dienen te worden.

Citaat:
Hoe dan ook: van een Porsche mag je meer verwachten dan van een Golf.
Typische uitspraak die ik doorgaans van onwetende collega's hoor, maar niet op het PF verwacht te lezen. :roll: :wink:
_________________________________________
Tjolk.


17 apr 2007 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:

Typische uitspraak die ik doorgaans van onwetende collega's hoor, maar niet op het PF verwacht te lezen. :roll: :wink:


Jij verwacht meer van een Golf dan van een Porsche? :?


17 apr 2007 14:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Wat is zoeter? Een Tasty Tom of een vleestomaat met suiker? :roll:

Of...welke is smaakvoller?
_________________________________________
Tjolk.


17 apr 2007 14:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.