Auteur |
Bericht |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
17 apr 2007 12:54 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Heb nu sinds 1 jaar mijn derde BMW Touring, werkelijk een SUPER auto
Alle gekocht bij Ad Smelt, moet zeggen naar alle tevredenheid
Wou nog wel mijn 964 inruilen, maar daar zijn zij niet zo gek op
Geen punt, Hette was er blij mee
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
17 apr 2007 12:58 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Jij leest allen niet echt wat er staat. Als men niet wil begrijpen wat ik bedoel is het natuurlijk moeilijk uit te leggen. Ik suggereerde op JOUW uitleg dat mensen "zomaar" even naar een ander merk omschakelen omdat de service op één plaats niet goed was.
Dat was hier dus ( nogmaals) niet het geval. Dat ander merk zat ook in gedachten (na een selectie uit tientallen soortgelijke wagens) en naar beide merken werd gegaan voor een test en definitieve info met een aankoop van diegene die hun het meeste bevalt (LandRover of Opel) .
Daar bij plaats één de service er niet was is dat merk er automatisch uitgeknikkerd en bleef er dus maar één meer over.
Als het nu nog niet verstaan wordt zal ik tekeningetjes moeten zoeken om het uit te leggen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
17 apr 2007 13:45 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
17 apr 2007 13:52 |
|
|
911-lover
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Het ging hier idd over service en wel of niet aankoop van een wagen alsook het aankopen van een ander merk (tweede keuze) na ontgoocheling.
De rest is steeds een herhaling omdat iemand mijn woorden in twijfel trekt en niet leest wat er (meermaals) geschreven is.
Inderdaad overbodig , maar blijkbaar nodig.
|
17 apr 2007 13:57 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
en de mijn rijd PORSCHE
zo, en nu weer terug naar de hamvraag:
"zijn (alle) autoverkopers dombo's, eikels etc . of stellen wij ons aan"
succes ermee, ik blijf dit draadje geamuseerd volgen...................
(ik koop mijn auto's particulier/ handelaar)
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
17 apr 2007 13:58 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 apr 2007 14:17 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Vandaag het bericht gekregen van een van de BMW dealers dat "het mischien beter is dat we geen zaken met elkaar doen" Ik geef toe, ik had hem gemaild dat ik er niet zo veel vertrouwen meer in heb. Na:
3x niet terugbellen
1x voor niets bji hem aan een gesloten deur gestaan
2x onzinnige offerte met het motto: "geeft u beetje een idee"
2x offerte met verkeerde of vergeten opties/accessoires
1x offerte van andere klant ontvangen
De druppel was "ik geef u gedeeltelijk gelijk dat het niet loopt zoals het hoort" Resultaat tot op heden: nooit een correcte offerte ontvangen.
Ik wacht al sinds vrijdag op een toegezegde offerte van een andere BMW dealer. Die heb ik vrijdag zelf om 17:50 gebeld om te vragen waar de toegezegde offerte bleef. Zijn reactie: "de dag is nog niet voorbij" Niets meer gehoord sindsdien.
Het ligt toch vast aan mij Iemand tips, is er een hulpgroep voor wanhopige potentiele BMW klanten?
|
17 apr 2007 16:41 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Met deze dealer zou ik ook geen zaken meer willen doen. Wat gebeurt er bv. als je onder garantie iets wil laten repareren.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
17 apr 2007 16:48 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Koen,jij hebt echt een plank voor je kop.
|
17 apr 2007 17:46 |
|
|
horn
PF #57
|
Vandaar dat RS-R de indruk kreeg dat je jezelf tegensprak. Waar ik me wel wat bij kan voorstellen.
Enfin, on topic: bmw leuke, fijne en goede auto's - meeste dealers zijn helaas een beetje rukkers. Aan de andere kant - als de auto goed is, zie je die rukkers slechts één keer in de 20.000 kilometer. En het voordeel van Ekris in Veenendaal is, dat als je de auto eenmaal hebt, het hoofd werkplaats een absoluut goede kerel is. (on topic Rob 964tip die daar in de buurt woont). Dus na de aankoop niemand anders meer hoeven zien dan hem. Wat een verhaal, Rob. Ik zou gek worden. "Sorry meneer, u mag niets bij mij kopen."
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 apr 2007 20:29 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Sorry Rob , maar is het moment nu echt nog steeds niet aangebroken om het BMW-traject vaarwel te zeggen , en te kiezen voor een ander merk?
Ik zou zo eens om moeten gaan met potentiele klanten ..........
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
17 apr 2007 20:38 |
|
|
TurboBjorn
Maasmechelen
|
Wat is dat nu weer voor opmerking...
Mag ik het verhaal samenvatten? Ouders gaan naar Landrover, worden niet blij van de verkoper, gaan naar Opel, en worden daar wel blij.
Ergo, ze kopen een Opel en geen Landrover. Duidelijke zaak, zeker als vantevoren bepaald was dat het een van deze twee ging worden.
|
17 apr 2007 23:26 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Gewoon een uitdrukking voor een eigenwijs persoon.
Blijkbaar kan Koen zelf niet goed taalkundig ontleden.
Zelf even goed lezen en je kunt je eigen conclusie zelf trekken.
Normaliter reageert Koen (bijna)direct op bijna elke reply,
zegt toch genoeg.
|
18 apr 2007 7:22 |
|
|
911-lover
|
Zo is het , maar wij Belgen zullen het waarschijnlijk anders lezen (schrijven) dan "sommige" Nederlanders.
Laten we het dan maar houden op een "taalprobleem" en iedereen blijft in zijn waarde zonder beledigend te moeten worden
|
18 apr 2007 11:41 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Belgen beheersen de Nederlandse taal in het algemeen beter dan de Nederlanders.
Eens te meer bewezen bij het Nationale Dictee.
|
18 apr 2007 12:20 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Na het lezen van de eerste blz van dit topic moet ik zeggen dat ik toch totaal andere ervaringen heb met BMWdealers !
Ik vind de houding van de genoemde Nederlandse dealers zelfs ronduit onprofessioneel...
Enkele maanden terug vroeg ik via de bmw.be site een proefrit aan met een 335i. Geen 5 minuten later (!!! ) werd ik reeds opgebeld door de door mij aangevinkte dealer, werd één en ander nagegaan en kon ik vervolgens enkele dagen later testrijden...
Toen ik eens onaangekondigd langskwam, werd meteen een offerte gemaakt...
(overigens niets besteld, de 335i rijdt geweldig maar ontbeert elke sensatie die een Porsche net wel geeft)
|
18 apr 2007 13:22 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
1000 mensen 1000 ervaringen.
Zelf heb ik al veel moeite gedaan om een BMW te kopen, maar nog nooit is het mij gelukt, puur door het contact met de verkoper.
Verder dan een Mini ben ik niet geraakt, ook hier heb ik slechte ervaringen met de naverkoop.
Heb deze ervaring ook al mogen meemaken met een Officiële Porsche garage.
Je moet gewoon het geluk hebben van de goed gemotiveerde mensen tegen te komen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
18 apr 2007 15:02 |
|
|
Der Ferry
Beveren Belgie
|
Het hangt er inderdaad vanaf wie je voor je krijgt in de showroom
Toen ik de BMW 3 coupé nog in overweging nam ben ik ook twee heel verschillende verkopers tegen gekomen . De ene was zeer onvriendelijk en kwam pas na bijna 20 min uit z'n bureau . Toen ik vroeg wanneer de 320 d coupé leverbaar zou zijn , zei hij " daar is nog helemaal geen sprake van ... als die er wel komt " ( 2 maanden later stond de 320 d coupé in de showroom ) Het internet stond toen vol met aankondigingen van de nieuwe motor voor de coupé , toen ik dat zei tegen de verkoper zei hij : " internet is goed om naar blote vrouwen te kijken , maar niet voor degelijke info "
De tweede verkoper was een fijne kerel en nog een Porsche-liefhebber ook
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
18 apr 2007 18:48 |
|
|
horn
PF #57
|
Kijk, een man met verstand... Weet je ook gelijk waarom hij pas na 20 minuten uit z'n bureau kwam...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 apr 2007 18:59 |
|
|
ECT
|
Rijd al jaren BMW, Audi en Porsche maar hoe ze jou behandelen heb ik nog nooit meegemaakt en ik zou het ook niet pikken Blijkbaar doe je iets verkeerd.
Ik heb eerder last van het omgekeerde: zodra ik een showroom of een doodgewone winkel binnenstap word ik al lastig gevallen door vervelende verkopers die je van alles proberen aan te smeren .... Leuk is anders
|
18 apr 2007 20:30 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Maar het is wel prettig als een verkoper ter zake kundig is en op de hoogte van zijn produkt.
Ik wordt zo triest als je naar een simpele motorspec vraagt en dat gaan ze dan opzoeken in de folder.Ja hallo,dat kan ik dan zelf ook wel!
Zoveel produkten moeten ze niet onthouden.Waar praten we over 5of 6 modellen en net zoveel motoren etc??
De goede daargelaten heb ik over het algemeen niet zo'n hoge pet op van autoverkopers.De meeste auto's hebben zichzelf al verkocht voordat je de showroom instapt en het enige wat de verkopers nog moeten doen is zorgen dat de bekende win-win situatie behaald wordt voor zowel de koper als verkoper.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
18 apr 2007 21:41 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
@ Rob H., zó makkelijk zet je onze Beierse Vrienden toch niet opzij ? )
@ Rob tip: Rob ik heb zelf 2 BMW 3 coupes (328 en 330) gehad en kan alleen zeggen; héérlijke auto. Laat je alsjeblieft niet uit het veld slaan door 1 'minder correcte' (wat druk ik mij netjes uit...) verkoper. Kun jij een hint geven over welke vestiging wij het hier hebben ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
20 apr 2007 23:17 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Ben er wel klaar mee nu. Geen BMW. Even helemaal niks, blijf wel even in mijn shortlease autotje rijden. Nadenken over alternatieven.
Mijn laatste hoop (4e BMW dealer) belde vandaag om 17:55 dat zijn collega die in de 3Coupe rijd morgen vrij is en dus is een proefrit niet mogelijk. Afspraak staat al een week. Collega kan blijkbaar niet met een andere auto naar huis. Dus geen proefrit.
En echt waar, ik heb de man een email gestuurd waarin ik heb aangegeven de zaak zaterdag te willen regelen, afronden en tekenen. Dat ook telefonsich met hem besproken en bevestigd. Gaat maar om bijna 150K auto's.
Ben helemaal klaar met BMW en vooral met die #$#%#$#% verkopers.
|
20 apr 2007 23:35 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Een BMW krijg je niet zomaar, die moet je verdienen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 apr 2007 0:26 |
|
|