Auteur |
Bericht |
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Castrol GTX High Mileage voor auto's met meer dan 100.000 km
15W40
Goed voor een 964?
|
02 apr 2007 14:10 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Zal best schat ik in, maar volgens mij is een 10W 40 olie meer gebruikelijk voor de wat oudere porsches. is ook wat dunner bij koude start, dus ik zou zeggen beter voor de motor.
Ik heb in mijn porsches altijd 10W40 halfsyntheet gehad van resp Mobil en Shell. Op dit moment Mobil 1 super S 10W40.
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
02 apr 2007 22:51 |
|
|
Paul Broere
Automotive professionalEde
|
15w40 lijkt me erg dik (bij koude motor).
Als de motor in redelijke tot goede staat is (maakt niet uit dat hij veel km gelopen heeft) zou ik 5w40 gebruiken (0w40 is wel ERG dun).
Deze olie is dunner in koude toestand en smeert dus beter bij koude motor.
Paul
_________________________________________ Porsche's: Porsche Taycan Sport Turismo (2023)
|
03 apr 2007 12:26 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
03 apr 2007 16:40 |
|
|
Dany911
911W-VL Belgie
|
de motorolie van mijn 911 bj '86 , 140.000 km , is van Mobil Fully Synthetic 5W-40 , kan er nog niet veel van zeggen daar ik de auto nog maar 6 maanden in mijn bezit heb en nog maar 800 km mee gereden heb , het oliepijl nu staat nog steeds perfekt op peil , ik hoop dat het zo blijft .
|
03 apr 2007 21:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
03 apr 2007 21:15 |
|
|
Dany911
911W-VL Belgie
|
Wel Olaf , ik tik gewoon de tekst in die op de verpakking staat , Dany
|
03 apr 2007 21:37 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Ja fully, weet je wel van volledig en helemaal............................
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
03 apr 2007 21:39 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Ik stond ook al raar te kijken met een 911 uit 86 en vol syntheet..Dat hoef ik bij mijn 924 niet te proberen dan gutst ie het aan alle kanten eruit..
Zelf rijd ik met 15w40 maar ik denk dat 10w40 voor mijn bak te dun gaat worden? (standaard olie voor de 924 15w40)
@ TS:
Ik sluit me aan bij de heren over de koude start verhaal. Smeert wat meer etc bij koude motor.
|
04 apr 2007 8:38 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik reed met mijn 911 ook op volsyntheet (net als al mijn wagens) en daar kwamecht geen drup uit.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
04 apr 2007 10:48 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik heb één keer een liter (uit nood) volsyntheet bijgegooid. Direct daarna begonnen de retourpijpjes te lekken. Zal wel toeval zijn, maar toch.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
04 apr 2007 16:22 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ik heb geen idee of dat het wat is... Ik gebruik zelf Mobil1 0W40.
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
04 apr 2007 18:13 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
'High mileage' motorolieen schijnen een hogere hoeveelheid 'moly' (additief om frictie te verminderen) en andere twijfelachtige toevoegingen te hebben...
Ik heb ergens gelezen dat Castrol GTX High-Mileage 20w50 daarentegen een erg goede olie is, beter dan de standaard Castrol GTX 20w50 (hogere viscositeit en vlgns mij ook hogere temp. range), met gelijke hoeveelheden anti-slijtage toevoegingen, maar dan wel zonder die twijfelachtige toevoegingen.
Edit: hier gevonden waar het stond.
Interessant materiaal
|
11 apr 2007 12:01 |
|
|
GP
911 SC 1980
Boxster S 2006Muiderberg
|
15W40 ipv 10W40 helpt m.i. niet.
De 15 in de code is de viscositeit bij koude olie, de 40 bij warme olie.
De 15 en de 40 zijn relatieve getallen die niet met elkaar vergeleken kunnen worden.
van 10 naar 15 merk je dus alleen bij de koude start, maar als je een hogere oliedruk wilt, dus meer druk op je lagers, moet je naar een 50 olie gaan.
|
18 apr 2007 17:12 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Of 60... Castrol heeft een hele prettige 10W60 (TWS). Maar van de andere kant: met dikkere olie los je geen problemen op die er al zijn.
|
18 apr 2007 18:29 |
|
|
GP
911 SC 1980
Boxster S 2006Muiderberg
|
ik heb zelf vorig jaar mobil 0W40 gebruikt, en dit jaar mobil racing 5W50.
dat geeft een halve bar hogere oliedruk bij heel warme motor
|
19 apr 2007 19:34 |
|
|