Auteur |
Bericht |
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Heb me destijds lam gezocht naar failliete,in scheiding liggende en huis verbouwende 964 eigenaren die een tip top exemplaar in de aanbieding hadden....Helaas waren ze plotseling allemaal gelukkig getrouwd met hun
964
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
05 apr 2007 9:27 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Als ik mij niet vergis is er een huis verbouwende 964 eigenaar op het forum die ter zake een 964 te koop heeft staan...
|
05 apr 2007 9:48 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Já, nu wel!....Maar toch niet voor onder de 20K b.t.w?
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
05 apr 2007 10:14 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Particuliere verkoop, dus helemaal geen BTW...
(ik heb geen idee van de vraagprijs overigens)
|
05 apr 2007 12:28 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
05 apr 2007 12:39 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Zomaar een voorbeeld van hoe het ook kan...
klikken maar
Scheelt toch al gauw 7-9K met handelaars-prijzen, en daar kun je veel voor doen.
|
05 apr 2007 13:32 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Bj 91' zonder airbag?
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
05 apr 2007 13:43 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Verkeerde velgen,
Kap misschien stuk bij de scharnieren [bovenkant, links naast de achterruit, of lijkt dat maar zo]?
Kale achterbanden,
Wanneer laatste grote onderhoud gehad?
Er kan ook zo weer 7 tot 9K bijkomen.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
05 apr 2007 13:50 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Precies.... Hoe is de staat van de schijven, draagarmrubbers, evt olielekkage enz?......Gewoon een normale "marktplaats" auto dus.
No offence!
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
05 apr 2007 13:52 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Voor deze kilometerstand lijkt de bestuurdersstoel ook behoorlijk wat te verduren te hebben gehad. Kan overigens ook door de kleur komen, dat het bij een lichte kleur meer opvalt.
_________________________________________ Create your own future
|
05 apr 2007 13:54 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Kan. Airbags pas standaard vanaf 4-1991.
|
05 apr 2007 14:30 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Schreef het ook met een
Just kidding...wist ik niet.
Toch een koopje dan maar?
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
05 apr 2007 16:09 |
|
|
horn
PF #57
|
echt niet?
Ik vind het wel wat hebben, zo'n witte cabrio
Oja, en ik vind het juist de mooiste velgen op een 964, smaken verschillen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 apr 2007 18:18 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Had het kunnen weten dus!
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
10 apr 2007 8:54 |
|
|
Joannes
Boxster 2.5Vaals
|
Voordat ik besloot een Boxster te kopen heb ik ook naar 964's gekeken en ben gaan proefrijden. Prijzen rond de 19-21 KEuro (mijn max. budget).
Man, wat vielen die auto's tegen zeg ! Er was ALTIJD wel wat aan de auto en/of hij reed gewoon niet goed.
Valt het jullie ook niet op dat de Marktplaats-964's (als ik het maar eens zo oneerbiedig mag zeggen ) bijna allemaal HEEEEEEEEL lang te koop staan. Dan is het verhaal toch duidelijk ? Kijk liever bij de specialist.
Wat in mijn ogen ook een rol speelt : welke particulier geeft zomaar 20 KEuro uit aan een auto ZONDER enige vorm van garantie / zekerheid ?
Blijft toch een hoop geld voor veel mensen, nietwaar ?
Uiteindelijk heb ik de 911 laten vallen en ben een GOEDE Boxster gaan zoeken. En die heb ik binnen mijn budget gelukkig kunnen vinden. Achteraf wat mij betreft een veel betere keuze (ook wat rij-eigenschappen betreft, sorry 964 liefhebbers ).
|
18 apr 2007 14:01 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ook bij de specialist kun je voor 19-21K een 964 vinden. De keuze is dan wel schaars.
Het is erg persoonlijk, dus waarom zouden 964 liefhebbers zich storen aan jouw keuze. Jij trekt je toch ook niets aan van het feit dat 964 rijders liever een 964 willen?
|
18 apr 2007 14:16 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Wat rij-eigenschappen betreft zullen er zeker betere (lees modernere) auto's zijn. Hoewel ik de rij-eigenschappen van een 964 juist geweldig vind kunnen er wat mij betreft weinig Porsches de kick geven als dat ding start en die rauwe rasp door die Cuprohr hoort rochelen....Pure porno gewoon!
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
18 apr 2007 14:57 |
|
|
Joannes
Boxster 2.5Vaals
|
Devils son :
Wel,
Bij de specialist kun je misschien een GOEDE Carrera 3.2 voor dat geld krijgen. Ik heb in Nederland voor 20 KEuro geen GOEDE 964 met een gewilde (en wie wil dat niet ?) leuke uitrusting onder de 150 -180dkm kunnen vinden bij een specialist. En met GOEDE bedoel ik een auto die 100 % (!) in orde is, rijdt zoals het hoort en waar je het eerste jaar na aankoop niets aan hoeft te (laten) doen. Ik had graag een 964 aangeschaft, maar heb er geen 25-27 KEuro voor over.
Mocht zich iemand storen aan mijn opmerking over de rij-eigenschappen : ik merk alweer dat dit een gevoelig thema is. Daarom heb ik er bewust een Emoticon bijgezet om aan te geven dat dit een schalkse opmerking is zonder enige bijbedoeling. Dat moet toch kunnen ? Iedereen hier weet dat beide modellen zo hun plus- en minpunten hebben.
OK ?
|
18 apr 2007 14:59 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Don't f... with our 964!
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
18 apr 2007 15:09 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Wat denk je waar [veel van] die wagens vandaan komen die bij de specialist staan?
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
18 apr 2007 15:11 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Voor de nuancering niet ter verdediging.
Ik heb een 964 gekocht voor ongeveer 25-27K. Maar ik denk dat je een verkeerde perceptie hebt van wat een dergelijke auto op leeftijd jaarlijks gewoon kost aan onderdelen die vervangen moeten worden. Om al helemaal niet te spreken over de afhankelijkheid van het te rijden aantal km op jaarbasis.
Verder denk ik dat de kans groot is dat jou de verwachting vd. rijeigenschappen niet matcht met de karakteristiek van een goed rijdende 964. Als je geen referenties hebt is het immers moeilijk beoordelen.
Ik kan niet beoordelen hoe de boxster rijdt - geen ervaring mee- zal best ok zijn.
mvgr. Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
18 apr 2007 16:47 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Je bent nu al meer eisen aan het stellen. Zo kan ik ook zeggen dat je onder de 35K geen goede 964 vindt, indien ik bedoel dat ik een 964 wil met maximaal 20.000 kilometers achter de rug...
Een goede 964 lukt voor dit geld, maar dan heb je b.v. een 89-er, kleur rood, met 200K. Die kan net zo goed zijn als de nachtblauwe met raf, volleer, airco, volelectrisch, enz. met 150K.
En het eerste jaar na aankoop niets aan hoeven doen: het spijt mij wel, maar dat kun je al niet garanderen bij een 1 jaar oude Porsche, laat staan bij een Boxster voor 20K of een 964. Ik mag hopen dat je budget hebt voor tegenslag?
|
18 apr 2007 18:25 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Even marktplaats in de gaten houden .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
18 apr 2007 18:42 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
18 apr 2007 19:59 |
|
|
Joannes
Boxster 2.5Vaals
|
Hallo Roi :
Ook niet ter verdediging, maar wellicht ter verheldering :
Ik denk dat ik achteraf een juiste perceptie heb gekregen van de 964 :
Mijn conclusie is dat je voor 20 KEuro wel een 964 kunt aanschaffen, maar dat je dan nog lang niet klaar bent. En zoals geschreven heb ik geen 25-27 KEuro over voor een 964 (laat mijn budget niet toe). Daarom dus geen 964 voor mij.
Nog eens rij-eigenschappen : eerlijk gezegd had ik geen verwachting van de rij-eigenschappen. Misschien heb ik gewoon in slechte exemplaren gereden en viel het mij daarom iets tegen ? Een collega, die met mij mee is gaan kijken / rijden kwam overigens tot dezelfde conclusies..........
Het geeft nog eens aan hoe moeilijk het is een goede auto te vinden.
Overigens ik heb proegereden in :
- 1 x Carrera 3.2 1988
- 2 x 964 C2 (1 x schakel 1990, 1 x tiptronic 1990)
- 1 x 993 (1994)
- 2 x Boxster 2.5 (1997 en 1998) schakel
voordat ik de keuze maakte voor de Boxster.
Hallo Devils son :
Ik denk dat iedereen hier min of meer bepaalde eisen stelt als hij of zij een 964 of wat dan ook wil aanschaffen. Jij weet ook dat een rode C4 uit 1989 met hoge km stand en stoffen bekleding niet de wensauto van de gemiddelde 964 interessent is ? Iedereen die ik vraag wil leer, targadak, airco, 17 inch (of meer), max 150000 km, metallic lak enz. Ook al is de rode C4 goed.
Tevens verwacht de gemiddelde interessent geen kosten te krijgen in het eerste jaar na aanschaf (wat kopen met garantie bij een specialist tegen een hogere prijs aantrekkelijker maakt). Dat hoeft je niet te spijten.
Ik heb in ieder geval een zeer goed gevoel bij mijn recente aankoop. Mocht er iets kapot gaan, dan heb ik er een budget voor, maak je maar niet ongerust.
Groetjes,
Joannes
|
18 apr 2007 20:51 |
|
|