Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 23:25

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Probleem met druk of turbulentie in een 993 coupé 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht Probleem met druk of turbulentie in een 993 coupé
Met dat prachtige weer de laatste dagen :D heb ik een paar keer met m'n dakje open gereden. Ik ervaar echter een zwaar turbulentie-probleem (of druk-probleem) bij lage snelheid. :oops:
Tussen 40 tot 70 per uur valt er met het dak open (en de ramen dicht) bijna niet te rijden. :cry: Het zijn geen "windstoten" maar de druk die ik op m'n oren krijg is enorm. Doe ik het dak iets minder open (pakweg 5 cm minder) of doe ik een raam wat open dan valt de hinder bijna volledig weg. De lip die, als het dak open gaat, vooraan omhoog komt werkt nochtans prima dus daar kan het niet aan liggen.

:(

Ik wou eens vragen of er soms nog zijn die in hun 993 met open dak zo'n probleem hebben :?: :?: :?:

17 apr 2007 19:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Je schrijft dat 'de lip' omhoog komt. Bedoel je daarmee de rand die net zo lang is als de volle breedte van de opening :?:

OP deze rand zit in het midden nog een klein flapje wat ook omhoog moet komen: hoe staat het hiermee :?: :shock:

Afbeelding

17 apr 2007 20:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Ik heb niet echt last van 'druk' op m'n oren, maar boven de 90 - 100 maakt het open dak me veel te veel lawaai, net als een open raam.

17 apr 2007 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Tremelo (België)
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Je schrijft dat 'de lip' omhoog komt. Bedoel je daarmee de rand die net zo lang is als de volle breedte van de opening :?:

OP deze rand zit in het midden nog een klein flapje wat ook omhoog moet komen: hoe staat het hiermee :?: :shock:

Ik heb het net nagekeken. Als het dak open gaat komt dat kleine flapje NIET omhoog. Ik kan het wel manueel omhoog doen maar doe ik het dak terug dicht en open dan komt het flapje niet opnieuw omhoog. Lijkt precies een probleem met het veertje te zijn.

Zou idd wel eens aan zoiets "kleins" kunnen liggen. Om na te kijken dus...

Bedankt Paul ! :wink:

17 apr 2007 21:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
peter 993 schreef :

boven de 90 - 100 maakt het open dak me veel te veel lawaai.

de oplossing:

[b:hamlappen]als je dan je raam 2 cm open zet is het lawaai een stuk minder[/b:hamlappen] :idea:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

Laatst bijgewerkt door mr.burns993 op 18 apr 2007 18:59, in totaal 1 keer bewerkt.

18 apr 2007 17:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
je zult zien dat het lipje niet de oplossing is, het zal hoogstens de luchtcirculatie naar binnen toe beinvloeden. Een raam open (mogeljk ook de airco aan laten staan/harder) zetten is de enige manier

18 apr 2007 18:16
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Je zult zien Chris, dat dat flapje - 100% zeker - de oorzaak is :idea: :wink:

Weet ik uit ervaring met anderen die ik er op wees dat dit ding niet omhoog was gekomen - omdat hij 'klem' zat - en de inzittenden me zeiden "het donderde al zo" :!: 8)
Nadat we het flapje bevrijdt hadden: :lol: :lol: :lol:

18 apr 2007 19:23
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
heb veel 964's gezien waar dat flapje ontbrak. Was helaas niet los te krijgen, moest je een hele voor'spoiler' nemen... :cry:

18 apr 2007 19:38
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
V-8 schreef:
je zult zien dat het lipje niet de oplossing is, het zal hoogstens de luchtcirculatie naar binnen toe beinvloeden.

.... en dat is IMO de oorzaak van het gebulder :wink:

18 apr 2007 21:09
Profiel WWW Facebook 
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Peter 993 schreef:
Ik heb niet echt last van 'druk' op m'n oren, maar boven de 90 - 100 maakt het open dak me veel te veel lawaai, net als een open raam.
Dat is ook mijn ervaring.Ligt ook aan het type Auto want in een Bmw 3 coupe was met 150 km/h nog prima te rijden met het schuifdak open.

18 apr 2007 21:19
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
tja, in mijn mini was het open bij 240 nog goed te houden... (kon niet meer handsfree bellen :cheesy: )

18 apr 2007 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Tremelo (België)
Bericht 
V-8 schreef:
je zult zien dat het lipje niet de oplossing is, het zal hoogstens de luchtcirculatie naar binnen toe beinvloeden. Een raam open (mogeljk ook de airco aan laten staan/harder) zetten is de enige manier

Paul van Engelen schreef:
Je zult zien Chris, dat dat flapje - 100% zeker - de oorzaak is :idea: :wink:

Weet ik uit ervaring met anderen die ik er op wees dat dit ding niet omhoog was gekomen - omdat hij 'klem' zat - en de inzittenden me zeiden "het donderde al zo" :!: 8)
Nadat we het flapje bevrijdt hadden: :lol: :lol: :lol:

Ik heb het gisteren uitgetest. Met het flapje omhoog is het "gedonder" minder MAAR niet volledig weg. Het is wel draaglijker.

23 apr 2007 23:05
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]