Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 4:34



Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Overzicht prijzen 964: laatste jaren gestegen? 

De prijzen van de 964 zijn de laatste jaren gestegen
Eens 70%  70%  [ 98 ]
Oneens 30%  30%  [ 43 ]
Totaal aantal stemmen : 141

Overzicht prijzen 964: laatste jaren gestegen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Zodra dit soort teksten letterlijk geventileerd worden op websites van porsche-specialisten kan je natuurlijk zelf ook wel op je vingers natellen wat dat betekent voor wagens die in deze categorie gaan vallen:

"BIJTELLINGSTIP van grote waarde!
Wist u dat auto's ouder dan 15 jaar fiscaal bijgeteld worden over de taxatiewaarde in plaats van over de nieuwprijs? Zo wordt Porsche rijden wel zeer betaalbaar..."

:idea: :!:
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


18 apr 2007 20:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Joannes schreef:

Ik denk dat iedereen hier min of meer bepaalde eisen stelt als hij of zij een 964 of wat dan ook wil aanschaffen. Jij weet ook dat een rode C4 uit 1989 met hoge km stand en stoffen bekleding niet de wensauto van de gemiddelde 964 interessent is ? Iedereen die ik vraag wil leer, targadak, airco, 17 inch (of meer), max 150000 km, metallic lak enz. Ook al is de rode C4 goed.


Iedereen? Ik ken genoeg mensen die Indischrood wel prachtig vinden. En leer vind je op veel 964's, dus is niet echt een prijsopdrijver. Airco moet voor dit geld ook lukken. Targadak is niet populair, maar je zal wel schuifdak bedoelen... Een accesoire die ik niet op prijs stel, maar een 964 zonder is niet te vinden (bij wijze van spreken). Een stoffen interieur kun je ook vervangen door een leren interieur overigens (sterker nog: als het goed is kun je bij mij zeer binnenkort terecht voor een rafleer volelectrisch interieur).

De kilometerstand is bij velen een heet hangijzer. Ikzelf kocht mijn auto met 185K. Inmiddels 60K verder. Ik zie het probleem niet en er zijn meerderen die dat niet zien. Ik ben vaak auto's tegengekomen met aanmerkelijk minder kilometers die er minder uit zagen.

Overigens, mijn auto, vraagprijs 22K, had misschien wel "te veel" kilometers achter de rug, maar wel: parelmoer lak (in een kleur die misschien niet iedereen wil, maar weinigen zal afschrikken, en mijn favoriet), volleer, rafleer, volelectrisch, schuifdak, airco (werkend), wisser achter, airbags, 91-er...

Niet foutloos in het eerste jaar, maar ik geloof niet in een 964 die dagelijks gebruikt wordt die nu nog een jaar rondrijdt zonder dat er ook maar 1 ding moet worden vervangen...

Citaat:
Tevens verwacht de gemiddelde interessent geen kosten te krijgen in het eerste jaar na aanschaf


Ik vind dat naïef, tenzij je de auto met een jaar garantie koop of er erg weinig mee rijdt. Zeker bij een auto van 15 jaar weet je dat je meer aan onderhoud uit moet geven. Zelfs bij een goede... Een slechte trekt gewoon je beurs compleet leeg.

Ik hoop dat jij over een jaar kan zeggen: "zie je wel". Maar er is natuurlijk altijd een gerede kans dat er iets mis gaat. Van een kleine ergernis, tot een vervelende reparatie...


18 apr 2007 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
911 carrera 3.2 targa 1984
hoeven
Bericht 
ligt er ook aan of je zelf een beetje handig bent in auto's. iemand die dat wel is kan zich een wat goedkopere veroorloven en zelf de "foutjes" ervan opknappen. iemand met 2 linkerhanden kan dat niet en dan snap ik dat je liever een wat duurdere koopt die er beter uit ziet.

ik vind blind staren op km stand toch al niet zo slim, want je weet toch niet hoe er mee omgegaan is. kan zijn dat degene met 100.000 km altijd meteen is mee geknald met koude motor en er helemaal niet zo zuinig is mee omgegaan als de auto waar 200.000 km op staat.

waarom de prijs van een 964 stijgt is simpel, het is gewoon het mooiste 911 model ooit :D dus iedereen wil er 1.
_________________________________________
porsche project


18 apr 2007 21:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Ik denk dat een goede 964 moeilijk te vinden is omdat hij minder tegen een 'ruwe' behandeling kan dan bijv. een 3.2. Er zijn genoeg te koop, maar veel ervan zijn slecht.

Wanneer een vorige eigenaar op onderhoud van een 964 heeft bezuinigd, kost het veel om het recht te zetten. Dit zijn veel van de 17-22K auto's die je op marktplaats etc. tegenkomt.

Relatief veel slechte exemplaren drijft de prijs van de weinige goede exemplaren op.

Daarom zou dit topic ook moeten heten: "prijzen goede 964 gestegen?". :wink:


18 apr 2007 23:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Citaat:
Daarom zou dit topic ook moeten heten: "prijzen goede 964 gestegen?".


Dat was inderdaad de conclusie van dit topic. De prijzen van specialisten had ik als benchmark genomen. Dit zijn dus over het algemeen de goede 964's.


19 apr 2007 0:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Retep968 schreef:
Ik denk dat een goede 964 moeilijk te vinden is omdat hij minder tegen een 'ruwe' behandeling kan dan bijv. een 3.2.


Sinds wanneer?

Vergis je niet, er is ook een zeer ruime keuze in 911-gebakjes bj. 1984-1989.


19 apr 2007 8:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
aan een 964 kan en gaat meer stuk, logisch toch?


19 apr 2007 10:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
wolf schreef:
aan een 964 kan en gaat meer stuk, logisch toch?


Dat is iets anders als minder tegen een ruwe behandeling kunnen.

Daarnaast is het wel zo dat wat er niet op zit ook niet stuk kan gaan, maar de 3.2 is ook weer ouder hetgeen ook bepaalde klachten met zich kan brengen.


19 apr 2007 13:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Joannes schreef:
Nog eens rij-eigenschappen : eerlijk gezegd had ik geen verwachting van de rij-eigenschappen. Misschien heb ik gewoon in slechte exemplaren gereden en viel het mij daarom iets tegen ? Een collega, die met mij mee is gaan kijken / rijden kwam overigens tot dezelfde conclusies..........
Het geeft nog eens aan hoe moeilijk het is een goede auto te vinden.
Overigens ik heb proegereden in :

- 1 x Carrera 3.2 1988
- 2 x 964 C2 (1 x schakel 1990, 1 x tiptronic 1990)
- 1 x 993 (1994)
- 2 x Boxster 2.5 (1997 en 1998) schakel

voordat ik de keuze maakte voor de Boxster.


Bovenstaande geeft duidelijk jouw voorkeur aan. Zegt inderdaad nog niets over de -of het gebrek aan - kwaliteit van de door jou testgereden 964's. Is allemaal niet zo spannend, beslissing is al genomen en jij hebt er geen spijt van en ik ook niet.

Het enige beeld dat ik wel heb moeten bijstellen is dat ondanks de relatief hoge aanschafprijs er toch redelijk wat onderdelen op jaarbasis vevangen moeten worden. Puur ouderdom/slijtage, desondanks volgens de specialisten nog steeds één van de "goede" 964's. Mijn conclusie is dan ook: al koop je een "goede"964 van 30k, kosten zul je eraan hebben, ook het eerste jaar. En dan nog maar niet te spreken over de verbeter/verfraai mogelijkheden.

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


19 apr 2007 16:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Roi schreef:
En dan nog maar niet te spreken over de verbeter/verfraai mogelijkheden.

Roi


Ahhh, de slippery slope...

Cupspiegeltje hier, cupvelgje daar. Cuppijpje hier, catvervanger daar. Remklauwen spuiten hier, geboorde schijven daar. Verlagingsset hier, koni's daar. Enz. :wink:


19 apr 2007 17:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Rij de mijne een dik half jaar en reeds 8000 km verder. Kosten behalve benzine en paar liter olie, noppes, nul komma nul. Was weliswaar aardig aan de prijs qua aanschaf, maar lijkt zich dus al hebben terugverdiend.

knock on wood :wink:
_________________________________________
leven is het meervoud van lef!


19 apr 2007 17:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht on topic
Ging dit niet over het prijsniveau? Dat zal uiteraard zakken, aangezien de 997 nu al over de grens komt, hij wordt als zoete broodjes verkocht, en is supergoed. De meesten zien weer iets terug in deze auto van de oude 911. Je moet ook een beetje met je tijd meegaan :) .

Als de markt overspoelt wordt door de 997, zakken de prijzen snel. Dan wordt de keuze natuurlijk steeds moeilijker: koker of toch...... :?:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


19 apr 2007 20:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Ik denk eerder dat dat voor de 996 geldt.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


20 apr 2007 14:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ik denk het ook.


20 apr 2007 15:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Er is de laatste tijd (laten we zeggen 1 a 2 maanden) echt een hausse aan mensen die zich hier aanmelden en een goede 964 zoeken. Opmerkelijk imho... :roll:


21 mei 2007 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Bericht 
...........................dus wacht ik nog even voordat ik ga inruilen of verkopen :lol:
_________________________________________
Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception.
4-6-13 in Porsche Museum


22 mei 2007 0:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
E X - P O R S C H E 964 C4
Twente
Bericht 
He Lambiek,

Nu al toe aan iets anders?

Denk het niet he................. :wink:

Maar wij zitten dus op rozen met onze moooooie 964 :lol:


22 mei 2007 0:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Targa zwart, zwarter, zwartst!
N.Brabant
Bericht 
LEUKE discussie. Ik mis één aspect: het buitenland, met name Duitsland. Daar gaan de prijzen pas echt omhoog (kijk maar eens op www.mobile.de), en vervolgens zie je dat Duitse klanten in NL komen kijken voor een frisse 964 (die inderdaad schaars worden) en het zelfs nog "een koopje"(....) vinden..
Ik sprak Carlo van Krey hier laatst over, en hij gaf aan dit jaar meer duitse klanten dan NL klanten bediend te hebben.. (was hier overigens niet zo blij mee, zonde van het NL-wegbeeld...!)
_________________________________________
Blij dat ik Rij!


27 mei 2007 17:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
@ flatsix Dat gaat in de toekomst almaar erger worden :idea:

Ik maakte 1 mei de vergissing te denken dat het maandag was , maar het was dinsdag . De dag dat ik een andere route naar mijn werk MOET nemen imv DE AUTOMARKT . De enige x dat IK door de berm mij uit de voeten maakte. Op dat moment LIJKT dat stukje autoweg van hun. :x
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


27 mei 2007 17:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3
Kempen, Belgie
Bericht 
Voor wat het waard is: volgens Flat Six (Frans Porsche magazine) zijn de prijzen van de 964 nu in dalende lijn, en dan vooral van de C2. Dit gaat ook tegen mijn gevoel in, zeker omdat je de C2 relatief minder vaak te koop ziet.


27 mei 2007 22:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
rafv schreef:
Voor wat het waard is: volgens Flat Six (Frans Porsche magazine) zijn de prijzen van de 964 nu in dalende lijn, en dan vooral van de C2. Dit gaat ook tegen mijn gevoel in, zeker omdat je de C2 relatief minder vaak te koop ziet.


Ging dat over Frankrijk?


27 mei 2007 23:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
rafv schreef:
Voor wat het waard is: volgens Flat Six (Frans Porsche magazine) zijn de prijzen van de 964 nu in dalende lijn, en dan vooral van de C2. Dit gaat ook tegen mijn gevoel in, zeker omdat je de C2 relatief minder vaak te koop ziet.


...heb ik ook gelezen...'k volgde Franse markt nu ongeveer een jaar en er zijn een paar opmerkelijke verschillen. De 964 zakt bij hen nog steeds lichtjes, terwijl hij in Belgie, NL en D aan een opmars begonnen is. De 993 prijzen liggen er hoog tov bij ons, uitgenomen voor de S, 4S en TT die ik enorm vind meevallen. Ook 996 GT3's kan je voor een mooie prijs in Frankrijk kopen.

Frankrijk is zo'n gek land nog ni om op zoek te gaan naar een 964...de targa en (in mindere mate) de RS prijzen vallen goed mee tov hier!
_________________________________________
Respekt für die Eltern


27 mei 2007 23:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik denk dat voor de meeste Nederlanders de taal de barriere is omin Frankrijk te gaan zoeken.
Zomoest ik bvb voor Chris de communicatie doen als er een wagen in Duitsland stond die hem interesseerde
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


29 mei 2007 1:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Boxster S 2001
Delft
Bericht 
Ik heb net nog even de database van m'n site (die 911's van marktplaats, autotrack en 2dehands.nl haalt) in Excel gecopieerd, en een paar grafiekjes gemaakt die voor een aantal bouwjaren de vraagprijs over de afgelopen 3 jaar laten zien: http://911.nl.eu.org/911_prijs_statistiek.aspx

Het is wel geen echte statistiek (SPSS is iets te lang geleden) maar misschien ziet iemand er wel iets in. Ik zie in ieder geval vooral voor bouwjaar 98 een duidelijk dalende lijn. Maar voor de andere bouwjaren :?: :?:


04 jun 2007 16:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Leuk gedaan zeg!! En het doet me goed dat de prijzen van jaren 80 Porsches licht stijgende zijn.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


04 jun 2007 17:26
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.