Auteur |
Bericht |
WalterWeyne
996 C4 cabrio tiptronicGent
|
hoeveel meer dan 340000 km? goed-koop of duur-koop?
een "goedkope" turbo, zou me op zich wel interesseren als 2de Porsche, maar allicht is hij na 340000 bijan volledig versleten. Wie kent wilde verhalen over hoge kilometerstanden?
Zie http://www.carreramotors.be/public/Clas ... &strCat=VO
Model 993 Turbo
MY 1995
Exterior color Artic Silver Metallic
Interior color Black
Interior type Full leather
Hood Not Available
Mileage 340.000 km
Warranty None
Total Price € 34.700 (*)
|
11 aug 2004 22:10 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Die is wel van een echte liefhebber geweest, waarschijnlijk geen 10000 km per jaar verzekering Maar voor dat geld een 993 bi-turbo? Ik zou na een aankoopkeuring (die toch wel redelijk positief moet zijn) de gok wagen, wel met nl kenteken natuurlijk anders word ie toch nog duur.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
11 aug 2004 22:30 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Walter,
Je weet natuurlijk niet of dat blokje al "open" is geweest of niet.
Wel een hoop ... 340.000 km ... pfieuw ...
Dirk
|
12 aug 2004 5:56 |
|
|
WalterWeyne
996 C4 cabrio tiptronicGent
|
993 turbo 350000 km
Sjonge. Ik heb vandaag met een 993 biturbo uit 1995 gereden en voelde intens plezier en geluk van de tweede minuut tot de laatste. Wat een auto! Hij heeft er ondertussen 350000 km op de teller staan, maar die kracht en dat geluid van de motor! Ik begrijp waarom zovelen zeggen dat de 996 geen echte Porsche is. Niet dat de 996 geen goede auto is, maar het is toch echt anders inderdaad. Ik was gewaarschuwd voor ruwheid maar dat had ik niets van last van, integendeel. Met mijn 996 C4 heb ik altijd het gevoel gehad dat hij bij het optrekken even naar adem moet snakken, met die turbo had ik dat gevoel helemaal niet, zaaaaaaaaaaaaalig. En nu de vraag: een 2de hands 993 turbo, 996 turbo of wachten op de 997 turbo... Vanaf 24/9 kunnen we hier proefrijden met de 997 S, dat maakt meteen beslissen moeilijk.
|
06 sep 2004 16:21 |
|
|
John
Cayenne
|
Walter,
Wachten op de 997, man wat is die mooi......
|
06 sep 2004 16:36 |
|
|
horn
PF #57
|
996 C4 Cabrio tip inruilen voor een 993 turbo. NU!
Prijs/prestatie, restwaarde, etc etc en vooral - GEVOEL...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 sep 2004 17:35 |
|
|
WalterWeyne
996 C4 cabrio tiptronicGent
|
John, Horn,
Net even met de garage gebeld, ik mag deze week een 996 turbo proefrijden. Zal daar allicht van afhangen of ik bezwijk voor 993 of wacht op 997. Vond de 993 schitterend gevoel, maar wat een oubollige dash.
Bij 996 turbo vind ik zijopeningen lelijk, dat hebben ze schitterend opgelost in 997.
|
06 sep 2004 19:00 |
|
|
horn
PF #57
|
Driemaal een overduidelijke 'smaken verschillen'... (en gelukkig maar! )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 sep 2004 19:14 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ben het met walterweyne eens 997T mooier dan de 996T idd door die zij-openingen
maar spoilers zijn sowieso niet mijn smaak dus toch maar een S of een "gewone"dan
340-350k nix voor mij, zal me elke keer irriteren om tegen zo'n stand aan te kijken als ik instap
_________________________________________ Got coffee?
|
06 sep 2004 20:49 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Waarom? prijs is er naar, en als onderhoud naar behoren gedaan is met hier en daar een revisie zie ik er wel wat in. Natuurlijk is het geen nieuwe, maar aan de andere kant blijkt het toch wel een stukje kwaliteit te zijn.
Nogmaals gewoon een goede aankoopkeuring laten doen, dan weet je wat voor "boter je in de kuip hebt" en lekker
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
06 sep 2004 22:39 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
je hebt helemaal gelijk natuurlijk, maar is voor mij een "gevoelskwestie"
_________________________________________ Got coffee?
|
07 sep 2004 8:47 |
|
|