Auteur |
Bericht |
Weert 930
930Weert
|
Wachten op chinese Porsche ?
http://www.dumpert.nl/mediabase/13369/4 ... index.html
Tja.. het zal niet lang meer duren met die 10% stijgende economie daar...
_________________________________________ Een Porsche-loze bewonderaar van 911's
|
22 apr 2007 8:32 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Zou er geen beschermrecht o.i.d. op liggen???
Dit is toch te belachelijk voor woorden!!!!!
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
22 apr 2007 8:35 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
IP (Intelectual property) zegt inderdaad niets in China. Heb er dagelijks mee te maken en is de reden dat bepaalde R&D afdelingen en productie van bepaalde unieke producten bij ons niet richting China verplaatst worden.
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
22 apr 2007 9:31 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
klopt dat land is gewoon een groot kopieerapparaat
r&d wordt daar wel gedaan, niet voor design van producten; maar meer van hoe kan het goedkoper
_________________________________________ Got coffee?
|
22 apr 2007 9:41 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Die smartkloon mag i.i.g niet meer gemaakt worden door de chinezen.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
22 apr 2007 12:36 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Hun R&D stelt inderdaad niks voor. Het meest moderne staalbedrijf in china (Baosteel) zei dat hun R&D is gericht op het optimaliseren van de lijnen die ze hebben, niet echt R&D dus.
Als een chinees iets van kwaliteit maakt zijn de machines ALTIJD van europese makelij, zonder uitzondering (tenzij de 20 bedrijven die ik bezocht toevallig zo zijn uitgekozen, zou wel heel raar zijn). Dat staalbedrijf had een installatie gekocht die mede door Corus was gemaakt (dacht ik), een DSP lijn voor wie thuis is in de staalindustrie Die lijn alleen al maakte 1/3e van hun totale productie terwijl ze 6 of 7 verschillende lijnen hadden.
|
22 apr 2007 18:01 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Klopt helemaal 944 guy.
China is enorm aan het ontwikkelen en R&D kost nu eenmaal extra energie en tijd wat op dit moment niet voldoende voorhande is. Dus kopen ze kwaliteits producten in uit Europa om daarmee hun productie op gang te krijgen.
Met de producten als cocos fibers waar ik zijdelings mee te maken heb kunnen ze zowieso de productie zelf niet aan en kopen ze gewoon domweg de hele markt leeg in Azie. Met papier en staal gaat het al niet anders.
Vergeet ook niet dat 20% van de wereldbevolking in China woont dus de afzet markt is in geen enkel geval te vergelijken met ons kneuterige Europa of de VS.
Als we even 50 jaar terug gaan in de geschiedenins hebben we gezien dat Japan net zo begonnen is. Kijk eens hoeveel look-a-like producten er in die jaren waren.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 apr 2007 21:56 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Een paar modellen zijn idd erg schrikbarend gelijk.
Zou die de Elandtest doorstaan (zie achterwieltjes)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 apr 2007 22:25 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 apr 2007 22:38 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Een aantal zijn inderdaad schrikbarend goed nagemaakt. Alleen de moter wat is dat? Type flintstones? Yabadabadooooo, 0 tot 100 in 5 minuten
|
23 apr 2007 8:28 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Ik vind dat we er iets tegen moeten doen, chinees eten namaken misschien?
Rijd straks Ho Pin Tun met een nieuw Fellalie team in de Formule 1?
_________________________________________ Racefun events
|
23 apr 2007 15:04 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Heren, sorry maar geen zin om op te zoeken: wat is R&D?? Zoiets als V&D..... ?
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
23 apr 2007 16:42 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
research & development
in gewoon nederlands productontwikkeling (onderzoek & ontwikkeling)
_________________________________________ Got coffee?
|
23 apr 2007 16:44 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Chinees eten namaken doen we hier al. Wel eens in China geweest... Daar is het eten vele malen beter dan wat hier bij de Chinees vandaan komt. Daarnaast is het meeste Chinese eten hier een mix van Chinees met Indonesisch.
Nee wat dat betreft zijn die auto's betere namaak
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
23 apr 2007 22:57 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Hier de auto's
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
24 apr 2007 14:34 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Het is zo'n 20 jaar geleden dat ik in Shanghai en Hong Kong geweest ben, kan me nog wel de ronde tafels en de garnering herinneren. Van die kleine afgehakte vogelkoppies met een ranke lange snavel.
Vind het eten in veel landen in Azië lekker, maar dat geld voor hier ook.
De enige keer dat ik een voedsel vergiftiging ben opgelopen was in Indonesië, een sateetje verkeerd gevallen; was bij een superdeluxe hotel in de bergen. Misschien beter het eten "op straat" te kopen.
Herinneringen... ahhh ik word oud
_________________________________________ Racefun events
|
24 apr 2007 17:36 |
|
|
911gt2
|
Niet helemaal waar, het eerste model is inderdaad afgeschoten door DC, maar ondertussen met de nieuwe 4/2 hebben ze daar ook een nieuwe gemaakt... en die gaan ze waarschijnlijk gewoon produceren!
bron
|
03 mei 2007 0:45 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
1 nummer 911 met luchtgekoelde motor met een extra portie leer aub. Nee, gen kroepoek bij wat is trouwens die RR Phantom kloon lelijk zeg( niet dat de rest zo goed gelukt is, maar toch)
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
03 mei 2007 7:55 |
|
|
cabrio wim
|
Toen de eerste Japanners op de markt kwamen eind jaren '60, hoe werd daar tegen aangekeken, en moet je nu eens zien. Dus zal in de komende tijd van de Chinezen ook wel zo gaan.
|
03 mei 2007 8:22 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Inderdaad. Had laatst een interessante discussie met een taxichauffeur hierover. Hij maar zeiken over dat er restricties moesten komen over wat er hier vanuit China ingevoerd zou mogen worden, terwijl later in het gesprek bleek dat de hypocriet wel prive in een Daewoo reed.
"Tja, ik ga toch niet meer betalen dan nodig...."
Zo gaat dat dus. Een hoop gezeik over verlies van banen en dat het zo'n ramp is dat de productie naar lage-lonen landen gaat, maar als puntje bij paaltje komt wel verrekken om de hogere prijzen van 'onze' produkten te betalen. Ik denk dat 'Landwind' en 'Great Wall' best goed gaan verkopen hier, zie bv het succes van de Kia Sorento.
|
03 mei 2007 9:19 |
|
|