Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:44

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Slecht sluitend cabriodak 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
2.7 Boxster 987.1
Hoogeveen
Bericht Slecht sluitend cabriodak
Mijn cabriodak van de Boxster sluit slecht nadat ie enkele uren opgevouwen heeft gezeten, hij wil dan net dat laatste stukkie (+/- 1 cm) niet verder om de haak in de uitsparing te krijgen en te kunnen dicht klikken. :roll:

Als ik hem een paar keer een stukje weer open en dicht doe gaat het prima, ik dacht zelf dat het misschien te maken heeft met het uitrekken van de stof maar dat lijkt me toch wel onwaarschijnlijk :scratch:

Toch maar eens aanspraak maken op mijn garantie dunkt me want dit lijkt me toch niet normaal ofwel. :idea:

20 apr 2007 11:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: Slecht sluitend cabriodak
Bert986 schreef:
dit lijkt me toch niet normaal ofwel

nee, kan nooit zo horen

20 apr 2007 11:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 Carrera 2 Cabrio
Leeuwarden
Bert986 schreef:
Mijn cabriodak van de Boxster sluit slecht nadat ie enkele uren opgevouwen heeft gezeten, hij wil dan net dat laatste stukkie (+/- 1 cm) niet verder om de haak in de uitsparing te krijgen en te kunnen dicht klikken. :roll:

Als ik hem een paar keer een stukje weer open en dicht doe gaat het prima, ik dacht zelf dat het misschien te maken heeft met het uitrekken van de stof maar dat lijkt me toch wel onwaarschijnlijk :scratch:

Toch maar eens aanspraak maken op mijn garantie dunkt me want dit lijkt me toch niet normaal ofwel. :idea:

Als het een nieuwe kap is kan het wel voorkomen.

Ik had het na mijn nieuwe kap in iedergeval wel even.

De stof moet nog wat soepel worder, maar dat moet na een half jaar wel over zijn.

The Joyman.

www.frieslandmotoren.nl

20 apr 2007 11:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Auto soms vlak voor het dak openklappen gewassen? Na het wassen wil de kap ook wel wat krimpen!

20 apr 2007 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
2.7 Boxster 987.1
Hoogeveen
Bericht 
Klopt wel ja inderdaad nu je het zegt zal ik eens in de gaten houden, doet ie het daarna nog dan gaat ie terug naar de garage.

Bedankt voor de tips

22 apr 2007 22:09
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Daar heb ik ook wel eens last van, wanneer ik de kap een week of langer open heb laten staan. Door de kap bij het sluiten een beetje te helpen, dan sluit tie weer zoals het hoort. Ik ervaar dit niet als iets vreemds. :wink:

22 apr 2007 22:48
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Marco schreef:
nee, kan nooit zo horen

blijkbaar wel :lol:

23 apr 2007 9:42
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Volgens mij is het sowieso niet goed voor de kap als die meerdere dagen open staat. 's Avonds gewoon weer sluiten, dan heb je de minste problemen.

23 apr 2007 16:30
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Maak me er ook zo af en toe schuldig aan :oops: Ben alleen van mening dat slijtage aan het dak minder ernstig is als slijtage aan dakmechaniek/motoren. Heb nog altijd het originele dak en hoeft nog lang niet vervangen!

23 apr 2007 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Belgium
Bericht 
het mijne sluite vorige week helemaal niet meer :(

en daar stond ik dan, (vorig jaar in de zomer was dit ook reeds het geval) dakje half open / half dicht ...

woensdag gaan ze hem nogis nakijken...

23 apr 2007 16:42
Profiel WWW Facebook  ICQ 
Papendrecht
Bericht 
Nog het originele dak? :shock: Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? De vorige eigenaar heeft op die van mij een nieuw dak laten plaatsen, inmiddels vijf jaar geleden. Het huidige ziet er overigens ook nog als nieuw uit. Altijd binnen zetten zal de levensduur vast wel verlengen.

23 apr 2007 16:43
Profiel WWW
3.2S
010
Bericht 
Ik ga die van mij gelijk maar dicht doen...... 8) :wink:

23 apr 2007 17:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Ach...de mijne heeft 5 maanden open gelegen......toen de hardtop er in de winter op stond. :P Het kapje is toch weer als nieuw tevoorschijn gekomen :lol: Inderdaad moet je dan de 1e maal wat kracht uitoefenen om ze volledig te sluiten....dit is perfekt normaal.
Als ze te gemakkelijk sluit, is ze mijns inziens niet strak genoeg. Moet gewoon normaal sluiten.

23 apr 2007 18:05
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
WdePundert schreef:
Nog het originele dak? :shock: Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
`

Heb er weinig voor hoeven doen, de drie vorige eigenaars zijn gelukkig ook erg zuinig op de auto geweest! Alleen het binnenhemeltje is echt aan vervanging toe omdat dat doorgesleten is door de cover die je erover heen legt als je open rijdt. Heb nog geïnformeerd bij een aantal adresjes om het hemeltje te laten vervangen maar niemand durft het aan omdat de kans erg groot is dat het dak niet meer netjes terug te plaatsen is.

29 apr 2007 0:11
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Als ik dit zo lees dan moet het mijne ook nog wel vijftien jaar mee kunnen gaan.

29 apr 2007 10:04
Profiel WWW
Bericht 
Mijne ligt nu al 4 weken open, heb van morgen maar eens geprobeert om hem dicht te leggen na al die verhalen hier, en wat denken jullie, sloot zonder problemen :D

Heb met de triumph ook nooit problemen gehad, en die lag ook een hele winter in de bak vanwege de hardtop.

Waar ik toen de softtop toen laten maken heb vertelde mij, als de kap te strak staat en moeilijk dicht gaat, moest ik het volgende toepassen.
De kap volledig door en door nat maken en dan dicht in de volle zon laten drogen, zouden volgens hem de vezels van de stof over de rekbaarheid gaan wat een soepele kap geven, weet niet of iemand dit ook al gehoort heeft.

29 apr 2007 13:03
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]