Auteur |
Bericht |
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
3.2 of 964
Ik ben me na de verkoop van mijn 944 aan het orientere op een 911'je.
Nu zie ik alleen dat de prijzen van 3.2 en 964 erg dicht bij elkaar zitten. De precieze verschillen weet ik wel, maar ik ben benieuwd naar ERVARINGEN die me juist de ene of de andere af/aan raden.
Alvast bedankt
|
23 apr 2007 23:13 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
De vergelijking met de prijs klopt niet helemaal. Een top 3.2 zit qua prijs bijna gelijk met een redelijke 964. Een top 964 zit qua prijs toch echt een stukje hoger dan een 3.2.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
23 apr 2007 23:18 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
zeer tevreden over de 3.2, maar deze vraag is eerder gesteld; het antwoord is gewoon in allebei gaan rijden en dan je keuze bepalen
_________________________________________ Got coffee?
|
23 apr 2007 23:19 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Ok, dat is waar. Het is alleen dat ik niet zo veel geef om stuurbekrachtiging, ABS en dat zaken.
Het enige wat ik wil is airco, meer eigenlijk niet. Dit bij beide te krijgen.
Ongeacht de prijs wil ik gewoon wat meningen van wat men van beide auto plus en minpunten vind.
|
23 apr 2007 23:20 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
even de zoekfunctie gebruiken en je bent een week onder de pannen...
mijn overwegingen destijds
_________________________________________ Got coffee?
|
23 apr 2007 23:21 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Weinig aan toe te voegen Marco. Wolfraider, als ik het zo lees, denk ik dat je voor een 3.2 moet gaan.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
23 apr 2007 23:30 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
En nog een leuk stukkie om te lezen over de prijzen van de 964.
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=12932&start=0
PS: vind je de looks niet zeer verschillend? Geen voorkeur?
|
23 apr 2007 23:46 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een 3.2 is i.i.g. goedkoper in onderhoud, doordat veel electronische zaken nog niet aanwezig waren/zijn. Verder schijnt de motor ook één van de beste te zijn die Porsche ooit gemaakt heeft. Ga echter vooral op je eigen gevoel af.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
24 apr 2007 14:38 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
ik sluit me geheel bij bovenstaande aan.......
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
24 apr 2007 16:07 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Alhoewel ik een fantastische 964 C2 heb met 90.000 gedocumenteerde en door Porsche afgestempelde km's op de klok zou ik toch voor een vergelijkbare 3.2 gaan mocht de keuze zich opnieuw stellen.
Zoals velen hier rijd ik de Porsche niet zakelijk en moet het rijdersplezier zijn vanaf km 1 (want ik doe er maar 5000/jaar ). Niet dat de 964 geen plezier geeft, want dat doet hij zeer zeker wel, maar ik denk dat de 3.2 een nog meer rijdersauto is. Puurder. Misschien wel, en nu opletten wat ik schrijf, het gevoel wat men opnieuw zocht in de 964 RS....
Dus : mijn aanraden : ga voor een late en top 3.2 (alhoewel dat een serieuze zoektocht zal zijn....)
_________________________________________ "Water dient om eieren te koken!"
|
24 apr 2007 16:23 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
De 3.2 is wat bruter; de 964 prettiger als je meer dan 20K per jaar rijdt.
|
24 apr 2007 18:00 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Ik vind de looks van een (zwarte) 964 vele malen beter dan die van een 3.2.
Mijn verstand zegt echter 3.2 en dit is ook verre van een lelijke auto! Vooral met spoiler is dit erg !
Iedereen zegt dat 964 idd relaxter rijd. Ik denk dat ik gewoon bij een verkoper geinteresseerd moet over komen om op die wijze een proefrit te kunnen maken (erg jippie maarja...)
Dat zal de keuze makkelijker maken.
|
24 apr 2007 22:57 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Een ouwe Porsche moet je niet met je verstand kopen....
|
24 apr 2007 23:02 |
|
|
dennis964
964 C2 Amethyst
|
3.2 rijdt puurder en klinkt zeker zo mooi als een 964. Het echte rauwe koffiemolen/wasmachinemet10.000wattgeluid van een 3.2 mis je een beetje in een 964. Toch zou ik voor een 964 gaan ivm vastere wegligging, hoger voelbaar koppel en de mooiere afwerking. De 964 is in mijn ogen de ideale combinatie van modernere techniek in "oude 911 stijl", dus de laatste van het oermodel 911.
Maar ja, het blijft iets persoonlijks.
_________________________________________ Walter Rohrl: "...und jetzt bitte richtig gasgeben!"
|
24 apr 2007 23:08 |
|
|
Hans 3.2
911 Carrera 3.2 1987 (964 look)Oegstgeest
|
combinatie
Heerlijk, al die vergelijkingen vna ween 3.2 met een 964.... wat lijkt de ideale keuze: een 964 uiterlijk met de perfecte techniek van een 3.2... haha en das mijn porsche. Niet iedereen is gecharmeerd van een ombouw, maar de combinatie is leuk: een late 3.2 (dus met G50 bak) geen kinderziektes in het blok, redelijk goed met onderhouds kosten te doen en toch het in mijn ogen mooiere uiterlijk van een 964... Voor puristen is dit een vloek, voor mij (met dagelijks 150 km met de porsche woonwerk) is dit perfect..... Kopen? haha voor veul....
Veel plezier met het uitzoeken van een 911 / 964.........
Hans 3.2
_________________________________________ luchtgekoeld is gewoon lekkerderderderder
|
25 apr 2007 10:24 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Als je'm niet dagelijks nodig hebt zou ik voor een 3.2 gaan! Zoveel puurder dan een 964!!! Ook qua looks...een mooie 3.2, verlaagd en op fuchs velgen "doet" het nog steeds in mijn ogen.
overigens...iedereen hier bijna rijdt 964
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
25 apr 2007 10:31 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Ik zou ook voor de 3.2 gaan.
Als je het forum afstruint zou je misschien het idee kunnen krijgen dat je met een 3.2 terug gaat naar de oertijd, in de praktijk vind ik dat erg meevallen. Ok, je hebt geen stuurbekrachtiging en de schakelweg is wat langer maar dat doet aan het gebruiksgemak niets af.
Ik heb mijn 3.2 pas tien dagen maar heb er al ruim 2.000 km mee weg in het dagelijkse woon-werkverkeer. Is gewoon goed te doen.
|
25 apr 2007 11:08 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
woon werkverkeer is geen enkel probleem, rijd er ruim 20.000 km per jaar mee
's winters winterbandjes eronder en gaan met dat ding
voor aankoop gereden in verschillende types, ook de 964
de 3.2 gaf mij meer het pure porschegevoel; vergelijk het met een gt3 en een "gewone" 911
die stuurbekrachtiging mis je niet, geeft je juist meer het gevoel dat je in wat bijzonders rijdt
enige probleem is wel... als je dit gewend bent ga je als opvolger sneller naar een gt3 kijken dan een c2 of laat staan een c4
_________________________________________ Got coffee?
Laatst bijgewerkt door Marco op 25 apr 2007 11:19, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 apr 2007 11:13 |
|
|
cabrio wim
|
Lees bovenstaande, en kijk naar onze avater. Voor de rest rijd ik er ook hele dagen in, zomer en winter. Gewoon FANTASTISCH
|
25 apr 2007 11:17 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Budgettair gezien zou ik voor een 3.2 gaan, zit minder elektronica op, dus dat kan ook niet stuk en ja alles is veel spartaanser. Daarnaast staan de 3.2 tjes bekend als oersolide.
Maar als je dan overstapt zoals ik van een 3.2 kat. met 211 pk of 219 pk naar een 964 3.6 met 250 pk, mwhaaa dan hangt zo'n 250 pk versie wel ontzettend lekker aan het gas Een 3.2 moet je toch verder doortrekken voor de kicks, maar dat wordt dan weer rijkelijk beloont met een weergaloze brul.
Zou ik nu opnieuw moeten kiezen dan ging ik toch voor een 3.2, mijn oude liefde. Maar oude liefde's moet je laten rusten en alleen maar van dromen en prettige herinneringen aan houden Als je de oude liefde weer op pakt kan het toch tegenvallen en dan valt mijn prettige herinnering alsnog in duigen.
|
25 apr 2007 12:15 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Rijden er nou 1.5 jaar mee en hij doet het geweldig, dat vermogen en idd die brul hoog in ze toeren. Vind een 964 ook wel lekker klinken hoor, iets zwaarder. En maakt die 20 PK ZO veel uit???? hij is ook weer zwaarder he.
Maar verder uitstekend te spreken over de 3.2.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
25 apr 2007 17:03 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
AMEN
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
25 apr 2007 17:05 |
|
|
Flyer..
Antwerpen & Geel
|
3.2!
-mooier
-goedkoper aankoop/onderhoud
-sneller
|
25 apr 2007 17:52 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
25 apr 2007 17:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.. de 3.2 weegt 1.188 Kg tegen 1.414 voor de 964 Pk's per Kg schelen dus nagenoeg niks
|
25 apr 2007 18:07 |
|
|