Auteur |
Bericht |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ben benieuwd hoe het met de gereviseerde bak gaat bevallen.
Wel even laten weten hier natuurlijk
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
20 apr 2007 22:23 |
|
|
porscherulez
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)Leiden
|
Klaar
_________________________________________ Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912
|
24 apr 2007 20:54 |
|
|
horn
PF #57
|
geniet ervan! Een soepel schakelende tiptronic mag wat trager zijn dan een handbak, je kan er wel enorm van genieten...
Ach, zoals de pointer sisters reeds zongen:
When it comes to love I want a slow hand...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 apr 2007 21:17 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Gaaf hoor die foto's !!
Euh, maar wel een jippie reden dat je ze moet publiceren...
Fijn dat alles het weer doet.
Nou, kom op met die informatie: Wat was nou uiteindelijk de oorzaak???
Wat was er nou precies kapot ? Ik ben meer dan benieuwd !!
Groeten,
dick
|
24 apr 2007 21:19 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ziet er uit als nieuw
_________________________________________ Got coffee?
|
24 apr 2007 21:35 |
|
|
porscherulez
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)Leiden
|
| | | | Dick schreef: Gaaf hoor die foto's !! Euh, maar wel een jippie reden dat je ze moet publiceren... Fijn dat alles het weer doet. Nou, kom op met die informatie: Wat was nou uiteindelijk de oorzaak??? Wat was er nou precies kapot ? Ik ben meer dan benieuwd !! Groeten, dick | | | | |
De uiteindelijke reden: Bij de vorige revisie is een fout gemaakt met de revisie/vervanging van de inwendige oliepomp. Doordat de oliepomp is gaan inslijten werd naar mate de bak meer km's draaide de hydraulische druk lager. Uiteindelijk resulteert dit in een te hoge slijtage waardoor veel frictiemateriaal (frictieplaatjes) in de ATF vloeistof terecht komt waardoor een soort sneeuwbaleffect gestart werd. Pomp kapot --> veel frictiemateriaal in olie --> verstoppingen --> solenoids kapot --> A en B koppeling verbrand enz enz.....
Dit zijn precies de punten, behalve de oliepomp die door de vorige eigenaar zijn betaald, wel ongeveer 2x zo duur dan dat het mij nu kost (hoe kan dit nou????). Met deze informatie sta ik wel weer een stukje sterker in een "juridische" strijd tegen de Porsche Specialist waar ik de auto heb gekocht. Hij beweerde met al zijn ervaring en kennis dat het zeker NIET aan de TIPTRONIC lag maar aan de electronica en daarom trok hij volledig zijn handen er vanaf.
Vwb het rijden met de gereviseerde tip: De auto schakelt echt prima. Ik heb zelfs het idee dat de TIP iets "harder" en "korter" schakelt waardoor het lijkt dat er meer pk's op de achterwielen loskomen. Dit is mogelijk te verklaren door een hogere oliedruk maar misschien is het ook de zelflerende computer die zorgt voor deze karakteristiek. Dit blijft echter gissen.
Moet verder wel zeggen dat ik (tot nu toe) erg goed ben geholpen door Autrans te Lunteren. De uiteindelijke rekening was zelfs iets lager dan was afgesproken en dat zegt vaak al best veel over een bedrijf en haar service......
Het voordeel van dit nadeel (Cruijff is here ) is dat ik een stuk wijzer ben geworden over de werking van een Tip. Voordat ik het probleem kreeg gaf ik alleen gas en remde af en toe maar wist ik eigenlijk weinig over de werking van een dergelijk stuk techniek. Veel input heb ik van diverse pf'ers gekregen. Hiervoor wil ik graag iedereen bedanken die in dit draadje en middels pb's steun en advies heeft gegeven. THANKS!!!
Nu ga ik snel weer een stukje cruisen.......
_________________________________________ Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912
|
25 apr 2007 9:10 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dat terwijl deze Porsche-specialist toch pretendeert alles van Porsche te weten en uitsluitend top-kwaliteit te leveren. :?
Ken het gehele verhaal uiteraard niet, maar hoop dat het netjes wordt opgelost zonder langdurig juridisch getouwtrek nu de daadwerkelijke oorzaak bekend is.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 apr 2007 9:23 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Grappig hoe de PB tamtam dan wel weer werkt.
Het grootste gedeelte van het forum weet dus inmiddels wel om welke specialist het gaat (en sommige die Eric kunnen volgen ook ).
Waarom wordt niet gewoon de naam van de specialist genoemd, zodat hij in ieder geval de kans heeft om te reageren?
@porscherulez: het ziet er goed uit en snel maar weer genieten !
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
25 apr 2007 12:27 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 apr 2007 12:38 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Weer een tevreden Porscherijder.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
25 apr 2007 16:18 |
|
|
horn
PF #57
|
Tuurlijk. Als ik iets weet en Eric iets weet, moet het wel via een pb zijn gegaan. Gebruik lekker de zoekfunctie, weet jij het ook, zonder pb. Dank voor het vertrouwen btw. En ik noem geen specialistennaam zolang het 'slachtoffer' met de betreffende persoon in gesprek is. De informatie is vrij verkrijgbaar, dat wil niet zeggen dat ik een naam moet noemen. Hij die het wil weten, kan het vinden.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 apr 2007 19:50 |
|
|
dennis964
964 C2 Amethyst
|
Wederom een zeer interessant en leerzaam topic. Bedankt voor de info en belevingen en geniet van je tip!
PS: misschien heb ik er overheen gelezen, maar bij welke km stand was de eerste revisie? Kan ik vast gaan sparen
_________________________________________ Walter Rohrl: "...und jetzt bitte richtig gasgeben!"
|
26 apr 2007 23:23 |
|
|
porscherulez
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)Leiden
|
De eerste revisie heeft bij ongeveer 160k plaats gevonden. Ik weet echter niet wat de de precieze reden is van de revisie. Ik weet wel dat de bak dezelfde problemen kende maar waarom dat weet ik niet. Van diverse forumleden en P specialisten begreep ik dat deze reparaties aan de Tip maar weinig voorkomen. Het blijkt een erg betrouwbaar geheel te zijn. V.w.b. sparen, dit is gezien de prijzen van sommige reparaties geen overbodige luxe......
_________________________________________ Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912
|
28 apr 2007 9:49 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Goed nieuws lees ik hier.
Ziet er fraai uit op de fotos en k begrijp dat je keurig bent geholpen. Schept altijd wel vertrouwen en laat je alle ellende dan snel vergeten.
Nu weer lekker rijden en genieten dus.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
28 apr 2007 22:31 |
|
|