Auteur |
Bericht |
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Stijging Benzineprijs ondanks lagere olieprijzen
Meen ik het maar of stijgt de prijs weer behoorlijk.
Net even gaan tanken in Belgie, voor 1l levenssap (euro 98 ) betaal ik daar 1,305 euro
hier in NL betaal ik voor euro 95 al 1,449 euro.
Wat kosten de sappen elders in het land
Laatst bijgewerkt door Boxy&Boraman op 25 apr 2007 15:58, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 apr 2007 13:12 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Hier (Spanje) € 1,15 en € 130 wegenbelasting per jaar.
_________________________________________ Create your own future
|
25 apr 2007 13:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... weet je ....
.... ik kijk niet eens meer naar die prijzen
|
25 apr 2007 14:33 |
|
|
Jort
Groningen
|
Lage olieprijs? Welke krant lees jij?
Volgens mij nog steeds rond de 67 dollar per vat. Ter referentie, in januari dit jaar hebben we de 50 dollar per vat aangetikt.
_________________________________________ Tjolk.
|
25 apr 2007 14:51 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
$ 64,90 om 14:49 uur
|
25 apr 2007 15:03 |
|
|
Jort
Groningen
|
Voor de Nymex Crude Future en ruim $67 voor de Dated Brent Spot.
_________________________________________ Tjolk.
|
25 apr 2007 15:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik geef altijd een zilvergrijs kaartje aan de pompbediende, die speelt er een paar seconden mee en ik krijg het kaartje weer terug.
Lijkt me echt heel vervelend als je moet betalen voor benzine...
|
25 apr 2007 15:22 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik ook, staat Mastercard op
vergeet de us$-koers niet
_________________________________________ Got coffee?
|
25 apr 2007 15:30 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Sinds ongeveer 1992 betaal ik met een Travel Card of Shell card.
Is sinds die tijd de prijs veranderd?
Ehhh.... belachelijk, dit zou niet moeten kunnen!
_________________________________________ Racefun events
|
25 apr 2007 15:31 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Hebben die tegenwoordig ook een Platinum versie? Wat een na-aperts... En zo word ik langzamerhand gedwongen om zo'n zwarte te nemen (wat ik overigens niet ga doen, belachelijk duur ding).
|
25 apr 2007 15:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
AMEX - zo spaar ik voor die andere reis, door te betalen voor die ene
|
25 apr 2007 15:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ja, ik moet ook eens iets met die punten doen. Het aantal vind ik overigens schrikbarend, wetende dat ieder punt een euro is die je hebt uitgegeven... Alleen al om die wetenschap kwijt te raken moet ik ze eens stuk slaan op een mooi reisje.
|
25 apr 2007 15:46 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
die zilveren is van de zaak, die zwarte prive
_________________________________________ Got coffee?
|
25 apr 2007 15:55 |
|
|
Jort
Groningen
|
Drukt de prijs voor ons inderdaad een ietsiepietsie...
Alhoewel... vergeleken met de koers ten tijde van de introductie van de €.. scheelt het behoorlijk. Zowel voor de brandstof als de (gas en)energierekening.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 25 apr 2007 16:44, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 apr 2007 16:42 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Als de dollarkoers stijgt, stijgt de olieprijs en als de dollarkoers zakt, stijgt de olieprijs.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
25 apr 2007 16:44 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
dat idee heb ik nou ook........
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
25 apr 2007 17:01 |
|
|
Jort
Groningen
|
Of misschien stijgt de olieprijs omdat personen en instellingen erin beleggen en het aanbod van olie achterblijft bij de vraag enerzijds .... en stijgt de olieprijs minder hard of daalt sneller als de interesse in de dollar en/of interesse in de Euro afneemt respectievelijk toeneemt anderzijds?
Beleggen in olie is een interessante manier om prijsschommelingen (brandstof, energie en gas) af te dekken (deels of geheel, maar in dat laatste geval is het risico bij gebruikmaking van een hefboom uiteraard ook veel groter..en kan het medicijn erger zijn dan de kwaal ).
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 25 apr 2007 18:58, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 apr 2007 17:05 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Reken er niet op dat de regering in NL er iets aan gaat doen knul, die vindt het wel fijn om zoveel accijns te vangen.
In belgie hebben ze afgelopen zomer tenminste een max aan de accijns gesteld toen het zo hoog werd, meen ik me te herinneren.
In amerika lopen ze hier ook al fijn te bitchen trouwens, wel 3 dollar voor 3.8 liter (in houston)! Dat is verdomme 58 eurocent per liter, EIKELS, wat zeur je.
Maar daarom stook ik nu nog ff wat ik kan met de 928
|
25 apr 2007 18:53 |
|
|
HansA
1989 911 Carrera 2 (964)Baarn, NL
|
ook even het US perspectief. De gallon prijs is hier naar recordhoogte gestegen, nl maar liefst $3.50 per gallon (niet lang geleden was het maar ongeveer $2) oftewel een indrukwekkende 0.70 eurocent per liter omgerekend. Iedereen denkt hier dan ook dat autorijden onbetaalbaar is geworden en dat we allemaal aan de Prius moeten. Terwijl ik me rotlach als ik de Boxster weer volgooi voor $50.
Als ik die mannen hier vertel wat we in NL moeten betalen voor de benzine snappen ze opeens waarom iedereen in Amsterdam op de fiets zit. De prijzen die we in NL betalen gaan het voorstellingsvermogen van iedere Amerikaan ver te boven. Maar het benzineverbruik van de gemiddelde Ford F150 met 5.7ltr V-8 en de stroomlijn van een flatgebouw gaat ons voorstellingsvermogen ver te boven.
Kortom laat de benzineprijs hier maar even flink stijgen dan zullen de Amerikanen hun V-8's massaal dumpen, gaat de vraag omlaag en dalen de olieprijzen en dat is weer goed voor de prijzen in NL.
Toch?
_________________________________________ Life's too short to drive boring cars.....
|
25 apr 2007 18:59 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Nou...voordat de Amerikanen overstappen op "kleine/zuinige" auto's zijn we heel wat jaren verder ben ik bang. Dan is de oliereserve weer een stukkie kleiner etc. Maar denk niet alleen aan Amerika, maar vooral aan de landen die economisch momenteel ZEER sterk aan het stijgen/in opkomst zijn, zoals China. Die landen komen ook om heel veel olie vragen, wat de prijs ook weer opdrijft.
Conclusie: de olieprijs zal alleen maar verder stijgen imho
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
25 apr 2007 20:21 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Het maakt mij niet uit wat de benzine kost...
Ik tank toch altijd maar voor 25 euro.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
25 apr 2007 20:23 |
|
|
Jort
Groningen
|
Uhh..als de vraag massaal daalt als de V8jes worden gedumpt.., gaat de prijs niet alleen in NL omlaag, maar relatief veel meer in de VS. Neemt de vraag volgens die theorie ook weer toe en...
_________________________________________ Tjolk.
|
25 apr 2007 20:31 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Tja 't spul raakt op, zal dus alleen maar duurder worden. Weinig zin om je daar over op te winden, gewoon vaker op de fiets.
|
25 apr 2007 20:47 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
gedeeltelijk juist - ik quote hier even in een notedop de essentie (genomen uit een document van de Petroleum-federatie) :
"Het cliquet-systeem werd door de federale regering ingevoerd met de Programmawet van 5 augustus 2003. Het voorziet in een geleidelijke verhoging van de bijzondere accijns op de motorbrandstoffen in de periode 2003 tot 2007.
Een en ander gaat als volgt:
- bij elke daling van de maximumprijs van de motorbrandstoffen wordt de helft van deze daling automatisch omgezet in een permanente verhoging van de bijzondere accijns. "
Toen de prijzen echt te hoog werden (1,5€/l voor Super 95) is er weliswaar een plafond ingebouwd, ik bespaar je de details
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
25 apr 2007 21:31 |
|
|
F@RGO
|
tja, wie rijdt , die betaalt.
En veel meer kunnen we er niet aan doen, helaas, oftewel een velo kopen.
|
25 apr 2007 21:35 |
|
|