Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 23:36



Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
3.2 of 964 
Auteur Bericht
Bericht 
3.2 trekt zonder problemen een 964 eruit.
een vriend van mij probeert het bij elke rit, en dit ziet hij van mij :ass:


25 apr 2007 18:08
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
No way! :twisted: :lol:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


25 apr 2007 19:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Een 964 doet 0-100 in 5.7s en heeft een top van 260... beiden zie ik een 3.2 niet doen, hoe goed hij ook is :idea:
Maar weer even on topic; zoals al eerder aangegeven zou ik met beide types gaan rijden. Qua looks verschillen ze ook heel erg (gladde vs harmonicabumpers bv). dit is echt een kwestie van smaak. Destijds heb ik ook voor deze keuze gestaan en ik heb heel bewust voor de 964 gekozen. Net wat meer luxe, de looks en het fantastische geluid. Verder ben ik zeer te spreken ov de souplesse van de 3.6; er is altijd trekkracht 8)
Succes met je zoektocht en de uiteindelijke keuze :!:
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


25 apr 2007 19:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Mijn keuze was gelijk een 3.2. Ik kocht toendertijd liever een goede 3.2 dan een mindere 964 voor het budget dat ik te besteden had. Daardoor heb ik nu een 3.2 met "full options" (enige dat ontbreekt is airco) terwijl ik toen voor €2500,- meer een 964 had kunnen kopen in "basis uitvoering". Ook de gehele staat van die 964 was toen beduidend slechter. Dus om nou te zeggen dat de prijzen weinig verschillen....
_________________________________________
NPC 0577


25 apr 2007 20:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Range 3.2 15-20K
Range 964 20-25K

ok?


25 apr 2007 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht 
Ok bij particulier. Bij handelaren zou ik eerder zeggen 3.2 van 18-24k en 964 van 22-28k.

Ok?
_________________________________________
Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.


25 apr 2007 20:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
geldt alleen voor "goede" auto's, ok?


25 apr 2007 20:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
maar niet voor goede auto's bij TJ, ok? :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 apr 2007 20:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
TJ
3.2 40-60K
964 30-40K

ok?


25 apr 2007 20:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht 
cabrio wim schreef:
3.2 trekt zonder problemen een 964 eruit.
een vriend van mij probeert het bij elke rit, en dit ziet hij van mij :ass:


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Nee en dit gaat niet over het kontje


25 apr 2007 21:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
cabrio wim schreef:
3.2 trekt zonder problemen een 964 eruit.


De 3.2 is niet veel langzamer dan de 964, maar wel langzamer. Dat is ook niet zo gek, de 964 is nieuwer. En bij Porsche is men nooit achteruit gaan ontwikkelen.

Dit voor zover van belang.


25 apr 2007 22:52
Profiel
Bericht 
Wie zegt dat ik achteruit ontwikkel. :lol:


25 apr 2007 22:58
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht 
Pas nog met in totaal 3 personen in mijn auto en weekendtassen voor 2 personen voorin een wedstrijdje gedaan tegen een 964 met 2 passagiers. We stonden naast elkaar bij stoplicht. Ik was echt eerder weg en bleef ook steeds wat sneller acceleren. Alleen bij het schakelen verloor ik steeds wat tijd en liep de 964 op me in. Na het schakelen liet ik hem weer wat achter me. Pas vanaf ongeveer 100 km/u liep hij op me uit. Bij 150 km/u moesten we stoppen met acceleren ivm verkeer. Op dat moment zat ik op zijn bumper dus was hij een wagenlengte uitgelopen.

Denk dat veel factoren meewegen, zoals uitvoering (katalysator of niet), gewicht, onderhoud enz. Ik heb voor de overstap naar een 3.2 vanaf mijn 944 in ongeveer 10 3.2's gereden en merkte dat er zeer veel verschil zat tussen de verschillende auto's.
_________________________________________
Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.


25 apr 2007 23:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Eric 3.2 schreef:
Denk dat veel factoren meewegen, zoals uitvoering (katalysator of niet), gewicht, onderhoud enz..


Bestuurder :idea: :?: :wink:


25 apr 2007 23:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Tja een C4 weegt 250 kg meer en heeft maar 19 pk extra tov 3.2 zonder cat....


25 apr 2007 23:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Kwam vorige week een nieuwe SLK tegen, geen type aanduiding, wel 2x dubbele ovale pijp dus zéker geen 200je. Eerste twee versnellingen kwam ik een wagenlengte voor en bij overschakelen naar drie kwam hij pas langszij. Volgende stoplicht kreeg ik een grote glimlach en opgestoken duim van de bestuurder!


25 apr 2007 23:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Wie heeft de grootste
Is het weer wie heeft de grootste, ik rijd mijn 3,2 een 3,6 eruit en ik rij met mijn 3,3 een 3,6 eruit. Laten we het erop houden dat iedere nieuwere type 911 weer harder rijd dan zijn voorganger ook al is het maar 0,10 van een sec.

Uitzonderingen uitgelaten


25 apr 2007 23:34
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Nog geen commentaar van de turborijders hier :mrgreen: :mrgreen: .
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


26 apr 2007 6:17
Profiel Facebook 
Bericht 
Die hebben ook niks te bewijzen, klasse apart.


26 apr 2007 7:56
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Red Cabriolet schreef:
Kwam vorige week een nieuwe SLK tegen, geen type aanduiding, wel 2x dubbele ovale pijp dus zéker geen 200je. Eerste twee versnellingen kwam ik een wagenlengte voor en bij overschakelen naar drie kwam hij pas langszij. Volgende stoplicht kreeg ik een grote glimlach en opgestoken duim van de bestuurder!


200tje heeft ook 2 pijpen tegenwoordig... :wink:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


26 apr 2007 9:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Ja, maar geen 2x Dubbele pijpen!


26 apr 2007 9:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
oeps! niet goed gelezen...sorry.. :oops:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


26 apr 2007 9:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Misschien een 55AMG.
Die dingen lopen erg vlot.
Ik kom er regelmatig eentje tegen in Mönchengladbach met een vrouwtje aan het stuur
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


26 apr 2007 10:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
michael schreef:
Nog geen commentaar van de turborijders hier :mrgreen: :mrgreen: .


Ik zou best het commentaar van de 964 Turbo rijder willen lezen die tijdens de Jubileumrit het sprintje van mij verloor (of de 996 die derde werd)... :twisted:

Maar om nu te zeggen dat een 964 C4 sneller is, niet echt dus.


26 apr 2007 10:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
wolf schreef:
Tja een C4 weegt 250 kg meer en heeft maar 19 pk extra tov 3.2 zonder cat....


Te simpel geredeneerd. Nog afgezien van het feit dat Porsche erg terughoudend is geweest bij het vermogenscijfer van de 964.

Ik heb bergen tests liggen thuis, met zowel de 964 als de 3.2 in de hoofdrol en de 964 is gewoon net iets sneller. Dat neemt niet weg dat een 3.2 in topconditie ongetwijfeld sneller zal zijn dan een 964 die aan het eind van haar latijn is. Exemplarisch zal een 3.2 dus sneller kunnen zijn dan een 964.


26 apr 2007 10:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.