Op mijn vorige werk haden we een gasmeter die kon meten welk soort koudemiddel er in een systeem zit. Dergelijke meters zijn zeer dun bezaaid, aangezien het apparaten zijn van €1500,-! De meeste airco-specialisten zullen een dergelijke meter dus ook niet hebben. Maar als het systeem geheel leeg is zou ik het met nieuwe o-ringen en een nieuw droogfilter zeker aandurven er een R134a station op aan te sluiten. Mocht je zelf de o-ringen en het droogfilter vervangen, let er dan wel op det een droogfilter zo kort mogelijk met de buitenlucht in aanraking mag komen nadat je de beschermkapjes hebt verwijderd; binnen een paar uur haalt hij namelijk zoveel vocht uit de buitenlucht dat zijn werking weer verleden tijd is.
Aangezien er 1 aansluiting op zit voor R134a kun je er vrijwel zeker van zijn dat dit het koudemiddel is wat er in het systeem aanwezig is. Je kunt namelijk verloopnippels bestellen van R12 naar R134a zodat je een R12 systeem kunt vullen met R134a. En dat dit maar op 1 aansluiting zit zegt niets; je moet een systeem toch altijd langs de hoge drukzijde vullen. Veel Volvo's hebben zelfs maar 1 vulnippel.