Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 7:42

Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Jacht op wegpiraten uitgebreid 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
lindemans schreef:
Ja hoor weer zo'n topic:
"iedereen is een eikel behalve ik"
"ze moeten eerst maar eens ...... aanpakken"
enz...

Ik vind het een hele goeie aktie, en ik hoop dat de mannen ook in de bebouwde kom aan het werk gaan.

Och, ik ben zelf zondermeer soms als eikel te kwalificeren :P , het ging me hier idd om het wegpiraten fenomeen maar vooral om het fenomeen "blokrijden", vind dit zonde van MIJN belastingcentjes, 3 man en 3 auto's om het verkeer te de-reguleren :roll: je kan d'r vast verkeerslichten voor plaatsen, de "toerit dosering" is toch al uitgevonden :idea:. Dit fenomeen heeft niets te maken met snelheidsovertredingen(!) maar met het optimaal benutten van de weg, wat dit met de bebouwde kom te maken heeft :roll:

23 apr 2007 21:07
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
YYYiiiiiiHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!

:evil: Vandaag weer een (lease-)prent ontvangen :evil:

Pleegdatum: 1 februari 2007 => LEKKER SNELLE ADMINISTRATIE DAAR, CJIB :!:

Plaats constaTERING: A2 bij NieuweGEIN:

Tijdstip constaTERING: 20:15 uur

Toegestaan 100 km/u; Geconstateerd 114 (HonderdVEERTIEN) km/u :zwbl:

Na mijn eerste (euforische) werkdag bij mijn nieuwe werkgever (in Den Bosch). G*tver de g*tver...

23 apr 2007 22:13
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
heb er net 3 betaald, allemaal onzinboetes...
wat nou rekeningrijden nog niet ingevoerd :?

23 apr 2007 22:30
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Jank, piep, kreun.

Net de hond voor het uitlaten.

23 apr 2007 22:33
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Ach, dat blokrijden, allemaal makkelijk gesproken van alle voorbeeldige bestuurders hier... Iedereen laat natuurlijk bij het invoegen een gaatje vrij voor zich en laat een ander invoegen... En niemand hier rijdt langs een file over een parkeerplaats of tankstation... En niemand knalt langs een file (of over een invoegstrook) om hem er aan het einde tussen te gooien (en dan heb ik het dus niet over rustig invoegen)...

En tuurlijk, niemand van ons hier doet dat, wij zijn immers allemaal roomser dan de paus... Maareh, zolang ik bovenstaande voorbeelden dagelijks meerdere malen zie, mogen ze van mij blijven bekeuren...

Of zie ik het te zwart-wit?

(voor de mensen die bovenstaande opmerkingen niet begrijpen: laat maar!)

23 apr 2007 22:47
Profiel Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Jort schreef:
Jank, piep, kreun.

nee hoor lachend betaald, maar ik heb het voorrecht dat ik dat kan doen...
ik blijf het echter wel een verkapte vorm van belasting vinden, heeft ook geen enkel effect op verkeersveiligheid imo

voortaan niet zo lang wachten met uitlaten :wink:

23 apr 2007 22:50
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Loopse teef en Pavlov, niet zozeer hoge nood. :wink:

De vergelijking met belastingen is oud en krom.

23 apr 2007 23:11
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:

De vergelijking met belastingen is (oud en) krom.

Precies. Belastingen hebben wel een legitieme basis en nut... :wink:

24 apr 2007 0:10
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
paSCal schreef:
Ach, dat blokrijden, allemaal makkelijk gesproken van alle voorbeeldige bestuurders hier... Iedereen laat natuurlijk bij het invoegen een gaatje vrij voor zich en laat een ander invoegen...

Ik vind het blokrijden voornamelijk belachelijk omdat het weer eens het paard achter de wagen spannen is. Als iedereen nou eens gewoon richting aangeeft bij het verlaten van een rotonde worden de rijen al een heel stuk korter. :idea:

En ja, toevallig doe ik dat wel voorbeeldig.... :^: :wink:

24 apr 2007 11:23
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Helemaal met je eens Patrick, maar blijkbaar werken "vriendelijke verzoeken" niet zo heel goed bij NL'ers ;)

24 apr 2007 14:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
http://www.nu.nl/news/1056194/10/Afname ... _euro.html

Dat word nog meer flitsen jongens...........

En vervolgens lees ik ook zoiets,

http://www.nu.nl/news/1055825/10/%27Rui ... eo%29.html

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Ik begrijp het niet meer.

mhaschreurs.hyves.nl

25 apr 2007 16:36
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
80 doden minder, hoeveel procent is dat? En het wordt alleen maar drukker op de weg, al helemaal in 2020. Dus zoveel waarde hecht ik niet aan dat bericht. Het is gewoon weer geld wegsmijten. Autorijden is helaas nou eenmaal een gevaarlijke activiteit, het uitbannen van doden is gewoon onmogelijk. Ipv 1,7 miljard daaraan uit te geven mogen ze het kwartje van kok wel eens schrappen.
Trouwens: met bos aan het financiele roer gaat het direct (financieel dus) bergafwaarts met NL, dus waar willen ze die 1,7 miljard nog es vandaan toveren? Da's toch weer iets van 150 miljoen per jaar.

25 apr 2007 18:57
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Groningen
Bericht 
A) het is een advies aan de regering, niets meer dan dat
B) er wordt niet geadviseerd meer te gaan flitsen om die genoemde doelstelling te halen, in het geheel niet
C) het kwartje van kok is ongeveer het verschil tussen een goedkope witte pomp en een dure merkpomp, of de "normale" prijsschommeling (stijging :twisted:) in bijvoorbeeld 1 maand tijd
D) ...etenstijd

25 apr 2007 20:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Jort schreef:
A) het is een advies aan de regering, niets meer dan dat
B) er wordt niet geadviseerd meer te gaan flitsen om die genoemde doelstelling te halen, in het geheel niet

Koos S. regelt dat wel.

mhaschreurs.hyves.nl

25 apr 2007 20:43
Profiel Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Je bespaart natuurlijk op ziekenhuiskosten. En op menselijk leed.

25 apr 2007 20:45
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
Zoals al eerder vemeld: Dhr K. Spee deelt zijn bedrijfsresultaten mee over 2006, "10.000.000 bekeuringen" ?! Waar zijn jullie mee bezig? Natuurlijk een veilig verkeer is een stilstaand verkeer, of misschien toch meer letten op week-end vierders, onderinvloed rijders (drank en drugs) en petjes in verlaagde dieseltjes. Is wat meer werk natuurlijk en is wat lastiger. Brengt ook minder op natuurlijk.

25 apr 2007 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Maar met name drankrijders bestraffen zal veel meer levens besparen dan flitsen. Maar net wat je zegt, het is teveel moeite voor die hamlappen.

25 apr 2007 23:50
Groningen
Bericht 
Zeg petjesvolk, ik ben in 2 weken tijd 2 keer in Sneek (of all places) in een algehele alcoholcontrole terechtgekomen.

Maar waar zijn "wij" :roll: inderdaad mee bezig?

26 apr 2007 2:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Ik 1x in de 5 jaar dat ik mijn rijbewijs heb. En dat was buiten het immer bruisende almelo, of all places... Dat was trouwens nog geen 2 maanden nadat ik mijn rijbewijs had.
(Toevallig moest ik in mijn broer zijn auto rijden want hij was wel teut, wat een toeval).

26 apr 2007 16:29
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
TurboBjorn schreef:
Devils son schreef:
lindemans schreef:

WA dekking nietig verklaren bij meer dan 20 te hard binnen de bebouwde kom zou ook wel moeten werken lijkt me; zeker als je iedereen die zelf kan dokken na zo'n schade met een bos bloemen in de krant zet.

Over borrelpraat gesproken...

Ik wilde net zeggen, daar schiet je wat mee op. Kan de gedupeerde in 9 van de 10 gevallen naar zijn centen fluiten...

Nope: verzekering keert netjes uit naar slachtoffer, maar gaat verhalen bij client...zo ging dat hier in Haarlem onlangs ook nav een schade van EUR 34.000 met een oppgevoerde brommer...de pa van de puistenkop is de klos (denk daar nog maar eens over na voordat je je zoon zn brommer laat opvoeren...)

26 apr 2007 17:49
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
944 guy schreef:
80 doden minder, hoeveel procent is dat? En het wordt alleen maar drukker op de weg, al helemaal in 2020. Dus zoveel waarde hecht ik niet aan dat bericht

Vraag dat nog eens even na bij de ouders van iemand die net platgereden is door een hardrijder....!?

26 apr 2007 17:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
lindemans schreef:
944 guy schreef:
80 doden minder, hoeveel procent is dat? En het wordt alleen maar drukker op de weg, al helemaal in 2020. Dus zoveel waarde hecht ik niet aan dat bericht

Vraag dat nog eens even na bij de ouders van iemand die net platgereden is door een hardrijder....!?

En die vervolgens sterft in het ziekenhuis door een medische misser [1700 stuks pj.], leg dat maar eens uit......

mhaschreurs.hyves.nl

26 apr 2007 18:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Hehe, bedankt voor de vergelijking michael :D
Wat ik ermee wil zeggen is dat nog altijd een risico is die je neemt als je de weg op gaat. Neemt niet weg dat je het inderdaad moet bestrijden, maar ik stel mij zo voor dat het ondertussen gewoon niet de efficientste meer is om snelheid te controleren. Onkunde en drankrijders zie je ook vaak zat.
Ik ken niemand die zuiver door hard rijden om het leven is gekomen. Puberaal gedraag daarentegen heeft in de afgelopen paar jaar enkele levens gekost bij mijn ouders in het dorp: een auto met jeugd die tegen een boom knalt op een kaarsrechte weg (drank? stoer doenerij door te zigzaggen?), daar waren geloof ik 3 doden te betreuren. Vorig zomer (in juni, is uitgebreid in het nieuws geweest) reed een kennis van mij een meisje van 3 weken oud dood. En daar was zeker stoer gedrag de oorzaak van.
Je hoort in het nieuws sowieso niet vaak dat iemand door pure snelheid dood is gegaan. Er is altijd wel iets van onkunde of drank, slechte omstandigheden (wat dus neerkomt op onkunde, want dan moet je je aanpassen), etc.

26 apr 2007 18:51
Groningen
Bericht 
Meer controleren op stoer gedrag en onkunde dus. :roll:

26 apr 2007 19:12
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
lindemans schreef:

Nope: verzekering keert netjes uit naar slachtoffer, maar gaat verhalen bij client...zo ging dat hier in Haarlem onlangs ook nav een schade van EUR 34.000 met een oppgevoerde brommer...de pa van de puistenkop is de klos (denk daar nog maar eens over na voordat je je zoon zn brommer laat opvoeren...)

Het blijft borrelpraat. Ten eerste is snelheid slechts in 3% van de gevallen de hoofdoorzaak.

Ten tweede: snelheden staan vaak zo idioot aangegeven dat de meeste weggebruikers niet eens meer weten hoe hard ze mogen (bron: ANWB, bevestigd door SWOV).

Ten derde: verkeersfout wordt zo extreem zwaar bestraft (nu al), terwijl veel opzettelijk gepleegde ernstige misdrijven er relatief gezien licht vanaf komen (je moet eens de gebruikelijke straf voor verkrachting opzoeken).

Ten vierde: er zal geen enkele preventieve werking vanuit gaan. Nu al kan te hard rijden je leven kosten...

Even uit de losse pols.

26 apr 2007 19:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende