Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 0:13

Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Spee krijgt lintje 
Auteur Bericht
Bericht Spee krijgt lintje
Flitspalenbaas krijgt lintje
AMSTERDAM - De man van de flitsboetes, Koos Spee, is vanaf vandaag Ridder in de Orde van Oranje-Nassie. 3575 mensen kregen een lintje.

Afbeelding

De flitsofficier van Justitie is één van de opvallendste Nederlanders die vandaag verrast werden met een koninklijke onderscheiding.

De 60-jarige werd uit een cursus in Den Haag geplukt en door zijn chauffeur naar Soesterberg ‘ontvoerd’. Daar kreeg hij van Harm Brouwer, voorzitter van het College van Procureurs Generaal, zijn lintje opgespeld.

Dankzij de vele flitspalen in ons land is het aantal verkeersdoden teruggelopen.

27 apr 2007 13:23
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Het schijnt wel dat ze tijdens het ritje Den Haag - Soesterburg zijn geflitst :lol:

27 apr 2007 13:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Spee krijgt lintje
ECT schreef:

Dankzij de vele flitspalen in ons land is het aantal verkeersdoden teruggelopen.

Welke idioot durft dit te beweren?

Overigens schande dat een volksverrader een lintje krijgt. De waarde van zo'n lintje is weer eens gedevalueerd.

27 apr 2007 13:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Veel flitpalen staan op plekken die NIETS met verkeersveiligheid te maken hebben :!: Iedereen krijgt ook maar een lintje tegenwoordig :wink:

27 apr 2007 13:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
ECT schreef:

Beter laat dan nooit...

27 apr 2007 13:53
Profiel
PorscheForum Rakker
helaas ex - 964 :(
Venray
Bericht 
Hij was zelf ook verrast!
ECT schreef:
De flitsofficier van Justitie is één van de opvallendste Nederlanders die vandaag verrast werden met een koninklijke onderscheiding.

27 apr 2007 13:53
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ach het had erger gekund:

Citaat:
Een commandeurs- of ridder grootkruis in de Orde van de Nederlandse Leeuw of een commandeurs-, grootofficiers- of ridder grootkruis in de Orde van Oranje-Nassau werd vandaag niet uitgereikt.

Veel plezier ermee Koos.
Je kan nu achter de geraniums want je taak zit erop :wink:

Over devaluatie gesproken:

Citaat:
De bekendste inwoner van de provincie Utrecht die Ridder is geworden, is concertpianist Wibi Soerjadi uit Zeist.

:? :roll:

27 apr 2007 13:55
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ach, in mijn geboortedorp kreeg vorig jaar de lokale travestiet een lintje... Er was dus al lang sprake van enige devaluatie, maar dit is wel het toppunt natuurlijk.

27 apr 2007 14:21
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
lintje om z'n nek... en dan flink strak aantrekken :mrgreen:

27 apr 2007 14:29
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
:mrgreen:

Schande inderdaad! :twisted:

27 apr 2007 15:07
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
ECT schreef:
De 60-jarige .....

Wordt tijd dat 'ie met pensioen gaat als je het mij vraagt!

27 apr 2007 15:09
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
.... weet wel wat ik zou doen als ik Koos met zijn lintje zag lopen :!: :twisted:

27 apr 2007 16:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Mooie foto,

Afbeelding

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: .

mhaschreurs.hyves.nl

27 apr 2007 16:23
Profiel Facebook 
Bericht 
Jeroen914 schreef:
lintje om z'n nek... en dan flink strak aantrekken :mrgreen:

Pardon, meneer de eikel.

Maar gaaf heh jongens...........ik ben zo trots.....

Ik ga morgen weer gauw aan het werk met flitsen...........

27 apr 2007 17:17
Bericht 
koos spee schreef:

Ik ga morgen weer gauw aan het werk met flitsen...........

Het tweede begrip welke onder Spee vandaag aan devaluatie onderhevig is... Werk.

27 apr 2007 17:35
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Devils son schreef:
Ach, in mijn geboortedorp kreeg vorig jaar de lokale travestiet een lintje... Er was dus al lang sprake van enige devaluatie, maar dit is wel het toppunt natuurlijk.

Waarom ze postuum Mussert geen lintje opspelden begrijp ik nu ook niet meer... :!: :wink:

27 apr 2007 19:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Bericht 
928GTS schreef:
Devils son schreef:

Waarom ze postuum Mussert geen lintje opspelden begrijp ik nu ook niet meer... :!: :wink:

Ik heb zelf een grote hekel aan de heer Spee, maar dit kan echt niett hoor!

Deze uitspraken zijn te laag bij de grond.

gentleman hold your horses

27 apr 2007 21:03
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Even een alternatieve blik op dit topic.... STEL nou he, dat door dat flitsbeleid van die man de gemiddelde mens wat rustiger rijdt... En STEL nou he, dat door dat rustigere rijden er 2-4 mensen per jaar MINDER overlijden in het verkeer... Is dat dan serieus geen lintje waard? Of denken wij echt allemaal alleen in ons eigen belang?

(ps. Nee, ik ben ook niet voor trajectcontrole door heel NL, maar vind dit een iets te hoog bla-bla-mee-blaten gehalte hebben!)

27 apr 2007 21:27
Profiel Facebook 
Bericht 
paSCal schreef:
Even een alternatieve blik op dit topic.... STEL nou he, dat door dat flitsbeleid van die man de gemiddelde mens wat rustiger rijdt... En STEL nou he, dat door dat rustigere rijden er 2-4 mensen per jaar MINDER overlijden in het verkeer... Is dat dan serieus geen lintje waard?

Stel dat dat zo zou zijn: ja. Maar ik ben er van ovetuigd dat zijn beleid juist meer doden in het verkeer heeft veroorzaakt. Nadat Spee met zijn beleid begon kwam er aan de daling van de verkeersdoden in NL een einde. Terwijl in omringende landen wel een daling zichtbaar was. Reden: toenemende veiligheidsvoorzieningen in auto's, dus een reden die ook in ons land effect zou moeten hebben.

De laatste paar jaar is er wel ineens een scherpe daling geweest. Reden onbekend. Maar dat dit aan het flitsbeleid zou liggen, ligt niet voor de hand. Immers, daar was in die jaren geen verandering in zichtbaar.

Ergo: ik ben er van overtuigd dat het beleid van Spee doden kost.

Daarnaast is het een onbetrouwbare man die liegt als het hem uitkomt. Als je zo oprecht geloofd in je beleid, dan hoef je er niet over te liegen (of genuanceerde geluiden van de buis te weren).

Hij verdient het lintje dus niet. En dat heeft geen donder met eigenbelang te maken.

27 apr 2007 21:33
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
paSCal schreef:
Of denken wij echt allemaal alleen in ons eigen belang?

IMO zijn de lintjes voor die mensen die zich (langdurig) belangeloos voor de goede samenleving inzetten ...

Ik denk hier o.a. aan vrijwilligerswerk :idea:

Zal m'n moeder leuk vinden om te lezen dat Koos vandaag OOK 'n lintje heeft gekregen :shock:

27 apr 2007 21:59
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Olaf schreef:
paSCal schreef:
Of denken wij echt allemaal alleen in ons eigen belang?
IMO zijn de lintjes voor die mensen die zich (langdurig) belangeloos voor de goede samenleving inzetten ...

Dit vind ik het eerste steekhoudende argument in dit hele topic.

27 apr 2007 22:01
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
volgens mij is het een dankbetuiging voor bewezen diensten. Belangeloos is volgens mij geen voorwaarde.

27 apr 2007 22:03
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Iemand komt bijvoorbeeld voor een lintje in aanmerking wanneer hij of zij zich geruime tijd heeft ingespannen ten bate van de samenleving of anderen heeft gestimuleerd, aangemoedigd en/of bijgestaan.

Iemand kan ook worden gedecoreerd als hij of zij een of meer opvallende prestaties heeft geleverd of werkzaamheden heeft verricht die voor de samenleving een bijzondere waarde hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan onmisbare vrijwilligers die zich belangeloos inzetten voor jeugd- en jongerenwerk of belangeloos maatschappelijke vraagstukken helpen oplossen.

Wie komen er nu in aanmerking voor een lintje? Daar is geen duidelijk antwoord op te geven. Iedere aanvraag wordt afzonderlijk door meerdere personen beoordeeld. Uiteraard zijn er wel enkele voorwaarden te noemen. De twee belangrijkste zijn:
1) De betrokkene heeft zich de afgelopen jaren buitengewoon verdienstelijk gemaakt op meerdere terreinen in de samenleving en daar veel tijd aan besteed. Wanneer de verdiensten van de betrokkene zich beperken tot één terrein, dan zal deze persoon gedurende langere tijd actief dienen te zijn om in aanmerking te kunnen komen. U moet dan denken aan een periode van ongeveer 15 à 20 jaar.
2) De betrokkene dient van onbesproken gedrag te zijn. De burgemeester zal hiervoor de politie- en strafregisters raadplegen.

:salut:

27 apr 2007 22:25
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Het spijt me, maar als je de criteria leest dan vind ik niet dat 'ie in aanmerking had mogen komen. Het voor hem een normale baan, hij heeft niets bijzonders gepresteerd (zelfs al zijn er een paar doden per jaar minder te betreuren, hoe mooi dit ook is). It's his f**** job! :?

27 apr 2007 22:39
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
MS964 schreef:
Het spijt me, maar als je de criteria leest dan vind ik niet dat 'ie in aanmerking had mogen komen. Het voor hem een normale baan, hij heeft niets bijzonders gepresteerd (zelfs al zijn er een paar doden per jaar minder te betreuren, hoe mooi dit ook is). It's his f**** job! :?

Daar zit inderdaad wat in. Dan zou je ook alle ambulance personeel een lintje moeten geven bijvoorbeeld. Er wordt weer duidelijk met meerdere maten gemeten.

27 apr 2007 22:49
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende