Auteur |
Bericht |
ECT
|
Spee krijgt lintje
Flitspalenbaas krijgt lintje
AMSTERDAM - De man van de flitsboetes, Koos Spee, is vanaf vandaag Ridder in de Orde van Oranje-Nassie. 3575 mensen kregen een lintje.
Flitspalenbaas krijgt lintje
De flitsofficier van Justitie is één van de opvallendste Nederlanders die vandaag verrast werden met een koninklijke onderscheiding.
De 60-jarige werd uit een cursus in Den Haag geplukt en door zijn chauffeur naar Soesterberg ‘ontvoerd’. Daar kreeg hij van Harm Brouwer, voorzitter van het College van Procureurs Generaal, zijn lintje opgespeld.
Dankzij de vele flitspalen in ons land is het aantal verkeersdoden teruggelopen.
|
27 apr 2007 13:23 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Het schijnt wel dat ze tijdens het ritje Den Haag - Soesterburg zijn geflitst
|
27 apr 2007 13:26 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Spee krijgt lintje
Welke idioot durft dit te beweren?
Overigens schande dat een volksverrader een lintje krijgt. De waarde van zo'n lintje is weer eens gedevalueerd.
|
27 apr 2007 13:38 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Veel flitpalen staan op plekken die NIETS met verkeersveiligheid te maken hebben Iedereen krijgt ook maar een lintje tegenwoordig
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
27 apr 2007 13:48 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
|
27 apr 2007 13:53 |
|
|
Richard 964
helaas ex - 964 :(Venray
|
Hij was zelf ook verrast!
|
27 apr 2007 13:53 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ach het had erger gekund:
Veel plezier ermee Koos. Je kan nu achter de geraniums want je taak zit erop Over devaluatie gesproken:
|
27 apr 2007 13:55 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ach, in mijn geboortedorp kreeg vorig jaar de lokale travestiet een lintje... Er was dus al lang sprake van enige devaluatie, maar dit is wel het toppunt natuurlijk.
|
27 apr 2007 14:21 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
lintje om z'n nek... en dan flink strak aantrekken
|
27 apr 2007 14:29 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Schande inderdaad!
|
27 apr 2007 15:07 |
|
|
carrera32
911 3.2 Cabriolet '87
|
Wordt tijd dat 'ie met pensioen gaat als je het mij vraagt!
_________________________________________ Sander
"I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself." (Dr. Ferdinand Porsche)
|
27 apr 2007 15:09 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
.... weet wel wat ik zou doen als ik Koos met zijn lintje zag lopen
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
27 apr 2007 16:22 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
27 apr 2007 16:23 |
|
|
Shark
|
Pardon, meneer de eikel.
Maar gaaf heh jongens...........ik ben zo trots.....
Ik ga morgen weer gauw aan het werk met flitsen...........
|
27 apr 2007 17:17 |
|
|
Devils son
|
Het tweede begrip welke onder Spee vandaag aan devaluatie onderhevig is... Werk.
|
27 apr 2007 17:35 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Waarom ze postuum Mussert geen lintje opspelden begrijp ik nu ook niet meer...
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
27 apr 2007 19:07 |
|
|
aero
996 Turbo
|
Ik heb zelf een grote hekel aan de heer Spee, maar dit kan echt niett hoor!
Deze uitspraken zijn te laag bij de grond.
gentleman hold your horses
_________________________________________ Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder
|
27 apr 2007 21:03 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Even een alternatieve blik op dit topic.... STEL nou he, dat door dat flitsbeleid van die man de gemiddelde mens wat rustiger rijdt... En STEL nou he, dat door dat rustigere rijden er 2-4 mensen per jaar MINDER overlijden in het verkeer... Is dat dan serieus geen lintje waard? Of denken wij echt allemaal alleen in ons eigen belang?
(ps. Nee, ik ben ook niet voor trajectcontrole door heel NL, maar vind dit een iets te hoog bla-bla-mee-blaten gehalte hebben!)
|
27 apr 2007 21:27 |
|
|
Devils son
|
Stel dat dat zo zou zijn: ja. Maar ik ben er van ovetuigd dat zijn beleid juist meer doden in het verkeer heeft veroorzaakt. Nadat Spee met zijn beleid begon kwam er aan de daling van de verkeersdoden in NL een einde. Terwijl in omringende landen wel een daling zichtbaar was. Reden: toenemende veiligheidsvoorzieningen in auto's, dus een reden die ook in ons land effect zou moeten hebben.
De laatste paar jaar is er wel ineens een scherpe daling geweest. Reden onbekend. Maar dat dit aan het flitsbeleid zou liggen, ligt niet voor de hand. Immers, daar was in die jaren geen verandering in zichtbaar.
Ergo: ik ben er van overtuigd dat het beleid van Spee doden kost.
Daarnaast is het een onbetrouwbare man die liegt als het hem uitkomt. Als je zo oprecht geloofd in je beleid, dan hoef je er niet over te liegen (of genuanceerde geluiden van de buis te weren).
Hij verdient het lintje dus niet. En dat heeft geen donder met eigenbelang te maken.
|
27 apr 2007 21:33 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
IMO zijn de lintjes voor die mensen die zich (langdurig) belangeloos voor de goede samenleving inzetten ...
Ik denk hier o.a. aan vrijwilligerswerk
Zal m'n moeder leuk vinden om te lezen dat Koos vandaag OOK 'n lintje heeft gekregen
|
27 apr 2007 21:59 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Dit vind ik het eerste steekhoudende argument in dit hele topic.
|
27 apr 2007 22:01 |
|
|
horn
PF #57
|
volgens mij is het een dankbetuiging voor bewezen diensten. Belangeloos is volgens mij geen voorwaarde.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 apr 2007 22:03 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Iemand komt bijvoorbeeld voor een lintje in aanmerking wanneer hij of zij zich geruime tijd heeft ingespannen ten bate van de samenleving of anderen heeft gestimuleerd, aangemoedigd en/of bijgestaan.
Iemand kan ook worden gedecoreerd als hij of zij een of meer opvallende prestaties heeft geleverd of werkzaamheden heeft verricht die voor de samenleving een bijzondere waarde hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan onmisbare vrijwilligers die zich belangeloos inzetten voor jeugd- en jongerenwerk of belangeloos maatschappelijke vraagstukken helpen oplossen.
Wie komen er nu in aanmerking voor een lintje? Daar is geen duidelijk antwoord op te geven. Iedere aanvraag wordt afzonderlijk door meerdere personen beoordeeld. Uiteraard zijn er wel enkele voorwaarden te noemen. De twee belangrijkste zijn: 1) De betrokkene heeft zich de afgelopen jaren buitengewoon verdienstelijk gemaakt op meerdere terreinen in de samenleving en daar veel tijd aan besteed. Wanneer de verdiensten van de betrokkene zich beperken tot één terrein, dan zal deze persoon gedurende langere tijd actief dienen te zijn om in aanmerking te kunnen komen. U moet dan denken aan een periode van ongeveer 15 à 20 jaar. 2) De betrokkene dient van onbesproken gedrag te zijn. De burgemeester zal hiervoor de politie- en strafregisters raadplegen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 apr 2007 22:25 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Het spijt me, maar als je de criteria leest dan vind ik niet dat 'ie in aanmerking had mogen komen. Het voor hem een normale baan, hij heeft niets bijzonders gepresteerd (zelfs al zijn er een paar doden per jaar minder te betreuren, hoe mooi dit ook is). It's his f**** job!
|
27 apr 2007 22:39 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Daar zit inderdaad wat in. Dan zou je ook alle ambulance personeel een lintje moeten geven bijvoorbeeld. Er wordt weer duidelijk met meerdere maten gemeten.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
27 apr 2007 22:49 |
|
|