Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 22:09

Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
close encounter met voetje 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 Cabrio 4S. voorheen 996 cabrio
Bericht close encounter met voetje
Weer een sterk staaltje vandalisme;
Zit gister heerlijk een wijntje te drinken op het balkon. Komt er een 12-16 jarig jongetje aanfietsen, slingert langs mijn auto en zet ineens zijn hak vol in mijn auto. ik werd gek en begon te schelden, wilde naar beneden rennen maar het kereltje zette het direct op een sprinten. Direct politie gebeld maar dat is een doodlopende straat (of de jongen nog ter plaatse was... :evil: ). Schade bekeken en 't is een aardige trap geweest (zie album). helaas weer een marrokaanse jongen, dus heel erg frustrerend dat het ook weer stereotype bevestigend is. :cry:

27 apr 2007 11:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Wat een misselijke rotstreek! Echt Kilo Utrecht Tango! (Om maar niet te spreken van hamlappen... :wink: )

Ziet eruit als een lelijke deuk.

Hoop dat ie snel hersteld is.

27 apr 2007 11:24
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Afbeelding
:evil: :evil: :evil: :bang: :bang: :bang:
echt te bizar voor woorden dit soort streken...
heel snel laten repareren, dan is het korte pijn en dan heel snel vergeten...

27 apr 2007 11:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Mercedes SLK Ex: 964 cabriolet, Boxster 986
Friesland
Bericht 
Echt zonde!

Maar goed, voor hem, dattie er vandoor was.

Ik zou op zoek gaan naar een goede restyler.

Als je een goeie treft zie je er nooit weer iets van, zonder spuitwerk.

Succes!

27 apr 2007 11:51
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: close encounter met voetje
Afbeelding
Steffie schreef:
ik werd gek en begon te schelden, wilde naar beneden rennen maar het kereltje zette het direct op een sprinten.

Heel begrijpelijk, maar niet slim inderdaad. Jammer dat je 'm niet te pakken hebt gekregen.

27 apr 2007 11:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
:shock:

werkelijk ongelofelijk zo iets.........

ik heb daar dus verder geen woorden voor... :ncool:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

27 apr 2007 11:57
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
Amazon schreef:
Echt zonde!Maar goed, voor hem, dattie er vandoor was.
Succes!

Idd, ik was er mss wel achteraan gereden. Of je nu 2 deuken of 1 deuk te herstellen hebt...

Ongelooflijk dat zoiets op klaarlichte dag kan gebeuren terwijl je er nog op staat te kijken ook :!:
Wat gaat er van zo'n jochies worden...

27 apr 2007 11:58
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht Re: close encounter met voetje
Steffie schreef:
(of de jongen nog ter plaatse was... :evil: )

"Nee meneer, dan had ik wel een uitvaartverzorger gebeld..." :twisted:

Sterkte, meer nog met het gevoel en de (vooroordeelbevestigende) ervaring dan met de afhandeling van de schade.

27 apr 2007 13:16
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
wat een f...kzooi, denk ik maar goed dat je hem niet te pakken kreeg :!: :evil:
bij mij had 'ie op 1 voet verder gekund in het leven, wat een ........ :!: :evil: :oops:
en de politie, tja......................................................................

SUCCES ERMEE :!:

27 apr 2007 13:17
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Let maar op als je hem te pakken zou krijgen, misschien geeft hij JOU nog wel een paar deuken erbij ipv omgekeerd. Nooit onderschatten zo'n jeugddelinquenten...

Zelfs als je hem later nog zou vinden/herkennen, bewijs het maar eens hé. Sterkte en hopelijk niet teveel kosten !

27 apr 2007 13:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Hier word je niet vrolijker van. Succes met de afwikkeling :!:

27 apr 2007 13:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
Damn, en het lijkt me zoals je vertelt een heel bewuste daad, niet per ongeluk evenwicht verloren ofzo.

Dit soort "jeugd" vermijd je best, als er iemand (zoals hier in België) neergestoken wordt met een mes voor een MP3-speler of een sigaret, dan kan je dit ook wel verwachten als je hen bedreigt. Dus of erachterna gaan een goed idee is? Alhoewel het ook mijn reflex zou zijn. :(

27 apr 2007 13:56
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
wat te denken als je zo'n etter te pakken zou krijgen en bij hem een zelfde deukje in zijn (nutteloze) hersenpan zou maken. 3 keer raden wie er dan 's avonds op staatskosten uit logeren gaat.....

"nee hoor meneer agent, ik heb hem echt niet geraakt, hij viel pardoes van de trotoirband af toen ik hem achtervolgde om zijn adres te vragen".....

27 apr 2007 14:30
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Ook niet een l*llig trappie tegen je auto zeg.... :? Balen zeg.

27 apr 2007 15:06
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dit is verschrikkelijk balen zeg.

27 apr 2007 15:18
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Marcel schreef:
wat te denken als je zo'n etter te pakken zou krijgen en bij hem een zelfde deukje in zijn (nutteloze) hersenpan zou maken. 3 keer raden wie er dan 's avonds op staatskosten uit logeren gaat.....

Wilde het net zeggen... Zoiets heet eigen rechter spelen, en dat mag (gelukkig/helaas) niet in Nederland ;)

Neemt niet weg, dat het een verschikkelijke kl#te streek is, en ze VAN MIJ inderdaad een voetje mogen afzetten bij zo'n jochie!

27 apr 2007 15:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
volgens mij zijn wij allemaal redelijke PF volgers...( PIM F).... :salut:

Goede oplossing; bij mij voor de deur ligt een groot water...allemaal in een boot, 3 mijl zee op...en dan de stop eruit...en zwemmen maar.

Misschien ga ik weer eens te ver, maar ongestraft andermans spullen vernielen kost je in marokko ook een hand...( die word er afgehakt.)

Stef, erg sneu voor je, van mij had je hem mogen pakken, en bij HEM ook een deukje mogen schoppen. :rambo:

27 apr 2007 17:47
Profiel
Bericht 
D.D. schreef:
Misschien ga ik weer eens te ver, maar ongestraft andermans spullen vernielen kost je in marokko ook een hand...( die word er afgehakt.):

Of in dit geval: een voet. :wink:

27 apr 2007 19:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Eerst volgende keer dat je hem weer tegen komt een stuk hout in zijn nek leggen! :o

27 apr 2007 19:55
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
lekker hè, die onderbuikgevoelens uiten...

27 apr 2007 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht 
ok....even loskomen van de emoties...en eigen rechter mag je niet spelen. Maar ik wil wel iets wijzer worden;

Wat mag je dan wel doen in zo'n geval? Weet iemand dat? Mag je 'm achterna rennen en 'arresteren', dwz opsluiten in het kolenhok tot de politie er is?

ps; ik neem aan dat ie ergens in je buurt woont en dat er dus een behoorlijke kans is dat je 'm nog eens tegenkomt...ga je iets doen? mag je iets doen? ;-)

27 apr 2007 20:31
Profiel ICQ 
‘64 Kever
Bericht 
Ik heb het een aantal jaren geleden (oef, al 10 jaar volgens mij) aan de hand gehad. Aan het werk in de winkel, komt er een klant binnen, met de vraag of iemand een zwarte mountainbike voor de deur had staan. Want daar liep net iemand mee weg, OP ZIJN NEK!...

Dus wij met 4 man erachteraan, na een paar blokken de betreffende junk ingehaald. Mensen die mij kennen, vragen zich af waarom, maar ik was in staat om die man wat aan te doen. Gelukkig was er een collega bij, die wel wist hoe en wat... Je kunt op zo'n moment alleen doorgang versperren, in redelijke zin van het woord, opsluiten in een kolenhok mag niet, je mag zo'n persoon alleen "verzoeken" om te blijven staan. Enige vorm van "aggressie" of "dwang" pakt altijd in jouw nadeel uit. Raar, maar waar... Toen destijds in elk geval wel...

Anyway, met 4 man kan je een muurtje vormen, maar wachten op de politie had ook toen al geen zin, dus mijn fiets terug gepakt en die junk laten lopen. (aan de andere kant maar goed ook, want anders had ie op "onze" kosten gratis warm eten en een nachtje binnen slapen gehad!)

Lang verhaal kort: Je mag niks doen!

(edit: check, klopt horn, en zelfs als je het adres hebt......)

Laatst bijgewerkt door Pascal op 27 apr 2007 21:28, in totaal 1 keer bewerkt.

27 apr 2007 21:24
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
volgens mij bestaat in nederland de 'citizens arrest' niet en is het kolenhok meteen wederrechterlijke vrijheidsberoving. Volgens mij mag je alleen deze jongen volgen om uit te vinden waar hij zich bevindt/woont en dan de politie op hem afsturen. moet je ook nog kunnen bewijzen (meer dan jouw woord tegen zijn woord) dat hij het was.

recht is soms krom. evenals dief die 'geen afstand wilde doen van de van mij gejatte spullen'. Sorry meneer, dan krijgt u ze niet terug. Krijg je je centen van de verzekering, maar je spullen niet terug van meneer gajes... :evil:

27 apr 2007 21:25
Profiel
Bericht 
Nou volgens mij....

mag je hem wel degelijk vasthouden om hem te beletten verder te lopen. Als hij zich verzet mag je hem ook met gepast geweld tegemoet treden. Dus als je op hem moet gaan zitten om hem tegen te houden, dan mag dat. Hij begint te vechten, terugvechten, maar met het doel hem te beletten door te lopen en dus niet met het doel hem eens een lesje te leren. Belangrijk is dus dat het geweld proportioneel is. Dus niet meer geweld dan noodzakelijk is om hem vast te houden. Noodweer geldt niet alleen als iemand jou aanvalt maar ook als iemand ervandoor wil gaan met jouw spullen. Ditzelfde principe geldt als iemand in jouw woning inbreekt.

Wat niet mag is als je iemand te pakken hebt die zich niet meer verweert deze persoon nog een paar tikken geven. Dat is niet meer proportioneel, en dat is eigenrichting. Daar gingen de appie-happie boys ook in de fout.

Het lastige van dit hele verhaal is natuurlijk wel het risico dat zo'n persoon zegt dat 'ie niks meer dit en vervolgens in elkaar gerost werd. Dan zal de politie in de regel toch wel even willen bekijken of dit klopt, waarmee je zelf verdachte zal worden. Als er getuigen bij zijn, wordt dit al wat makkelijk te ontkrachten natuurlijk.

PS: er zijn tegenwoordig winkeliers met hokken (vaak ijzeren hokken) waarin ze winkeldieven kunnen opsluiten totdat de politie is gearriveerd. Wel degelijk een soort citizen's arrest.

27 apr 2007 22:31
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
leerzaam, zo'n Porscheforum :salut: :wink:

27 apr 2007 22:42
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 193 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende